Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום של (כמעט) שלוש שנים עם רנו קפצ'ור, וכמה מילים על המחליפה (יונדאי סונטה)


mystopp
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 1019 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לינק לפוסט הקודם על הרנו : https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?587843-%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9D-%D7%A9%D7%9C-(%D7%9B%D7%9E%D7%A2%D7%98)-4-%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%A2%D7%9D-%D7%92-%D7%98%D7%94-160-%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9D-1300-%D7%A7-quot-%D7%9E-%D7%A2%D7%9D-%D7%A8%D7%A0%D7%95-%D7%A7%D7%A4%D7%A6-%D7%95%D7%A8&highlight=%D7%A7%D7%A4%D7%A6%27%D7%95%D7%A8

 

בחיי כל רכב מגיע הרגע בו מגיע לתומה אחריות היצרן, ואתה תוהה לעצמך, האם אקח את הסיכון ואשמור עליו עוד כמה שנים, או שמא הגיע זמנו לצאת אל מרחבי סוכנויות הטרייד אין. במקרה של ה-CT200 של אשתי לא היה ממש דיון והרכב הולך כנראה לסחוב במשפחה עד שהפח יתאבן. במקרה של הקפצ'ור, כפי שברור מהכותרת, הדיון נטה לכיוון אחר.

 

הרכב היה בבעלותי מאז נובמבר 2015 ועבר מאז 46K ק"מ. מדובר בגירסה הבכירה לאותה תקופה, שהייתה מאובזרת סה"כ ללא רע, מעבר לכך שהייתה חסרת כל מערכות הבטיחות שבזמן האחרון הפכו לסטנדרט. המנוע על אף היותו צנום נפח (1.2) וצנום סוסים (120) סחב לא רע, צריכת הדלק הייתה לא רעה (בין 1:12 ל-1:13), והוא אפילו נראה נחמד. אז למה בעצם להחליף?

 

מכירים את זה שרכב מבאס אתכם? אז האחד הזה ביאס אותי. כל מיני פאקים קטנים כאלה שהם לא באמת דילברייקר אבל מצטרפים יחדיו לאיזה מכלול שמציק לך בתת-מודע ולא עוזב, כמו מערכת מולטימדיה שלא באמת מתממשקת טוב עם הטלפון שלך, גיר רובוטי שבדר"כ עובד חלק אבל לפעמים נותן לך מין נדנוד מעצבן כזה בפקק, hill holder שב-99.9 אחוז מהזמן עובד כמו שצריך אבל לפעמים הרכב מחליט שבא לו קצת להדרדר אחורה. בקיצור, מבאס.

 

כשמצרפים לזה את העובדה שאורך הנסיעות שלי גדל באופן רציני (שלוש נסיעות שבועיות מחולון לירושלים, פעמיים בשבוע לכפר סבא), ואת העובדה שהטיפולים השנתיים תמיד כללו איזה חתול בשק (בשנה הראשונה נזילת שמן שהשביתה את הרכב שבוע, בשנה השניה בלאי של רצועת מנוע שהכפיל את מחיר הטיפול), החלטתי שהגיע הזמן לשלחו לחופשי ולחפש משהו נוח יותר, חזק יותר, ואם אפשר חסכוני ואמין יותר.

 

התלבטתי בין כמה מכוניות, אבל אחרי שפסלתי כמה מהדגמים הפופולרים בפורום מסיבות כאלה ואחרות (ניסיון רע עם היצרן או לחילופין ניסיון רע עם היבואן), ההחלטה הסופית הייתה בין הטויוטה ראב4 לבין היונדאי סונטה. אלו רכבים שהם במידה רבה משמימים ומשעממים, אבל אני במחצית העשור הרביעי לחיי והרפתקן כבר לא אהיה, וממילא על GTI או 135 הצד השולט במשפחה שם וטו, אז עם זה נחיה ועם זה ננצח. אחרי נסיעות מבחן על שתיהן, ומעט התחבטות, ירדתי מהראב 4, כי נמאס לי מג'יפונים ובגלל שההפרש במחיר (ביחוד אחרי הצעות הטרייד אין משני היבואנים) היה כזה שכבר לא היה במה להתחבט. אז הקפצ'ור עבר ניקוי יסודי ואפילו מצאתי בו שעון שחשבתי שאיבדתי, ובתמורתו נרכשה יונדאי סונטה שחורה בגירסת הפרמיום.

 

הפרמיום, למרות השם המבלבל, היא דווקא הגירסה הבסיסית של הסונטה. ההבדל בינה לבין הגירסה הבכירה כולל גג פנורמי, משטח הטענה אלחוטי לטלפון, חימום מושבים והגה, אוורור מושבים ומושב חשמלי לנוסע. מכל אלו היחיד שאולי יחסר לי הוא אוורור המושבים, אבל ניסיתי אותו בנסיעת המבחן והתחת לא קפא לי,ואע"פ שהיה מדובר באמצע אוגוסט לא חשתי שמדובר בתוספת מכרעת לאיכות החיים שלי, אז החלטתי לחסוך לעצמי 15 אש"ח ולקנות את הגירסה הזולה יותר. גם בגירסה הזו הסונטה עדיין עמוסה באבזור - מושבי עור, מושב נהג חשמלי, פנסי לד, מגוון מערכות בטיחות כמו בלימה אוטונומית והתרעה על שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת של CONNECTED CAR. הרכב מגיע עם מנוע היברידי עם הספק של 192 כ"ס ו-37 קג"מ, שנשמעים המון על הנייר אבל בפועל התאוצה לא עוקרת הרים - בערך 9 שניות למאה, כנראה בגלל שהתפלץ שוקל בערך 1.6 טון.

 

עברתי מאז על הסונטה קרוב ל1600 ק"מ, בתוואי נסיעה שכזכור כולל שלוש עליות שבועיות לירושלים ופעמיים בשבוע בפקקי השרון. את הרכב רכשתי לפני שקראתי את הסקירה המצויינת של RK כאן באתר (https://www.carsforum.co.il/cars/%D7%9E%D7%92%D7%96%D7%99%D7%9F-%D7%A8%D7%9B%D7%91/3040/%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%A0%D7%99%D7%9D/%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%90%D7%99-%D7%A1%D7%95%D7%A0%D7%98%D7%94---%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9A---%D7%A8%D7%A6%D7%95%D7%99-%D7%9E%D7%A6%D7%95%D7%99-%D7%95%D7%9E%D7%94-%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%94%D7%9D), אבל החודש וחצי האחרון בו הוא היה בבעלותי ממחיש שהפואנטה של הסקירה שלו התבררה כסופר רלבנטית עבורי - ל-98 אחוז מהזמן בו אני עוסק בהתניידות הרכב הזה מעולה. המושבים נוחים, המרכב מבודד מהמורות באופן איכותי, בידוד הרעשים אחלה, המנוע מספק אחלה תאוצות ביניים לעקיפות, ולאבזור נוחות מתרגלים מאוד מהר. בקרת השיוט האדפטיבית עובדת אחלה ומקלה מאוד על הרגל בזמן נסיעות ארוכות, המערכת אמנם בהתקנה מקומית אבל מתחברת לטלפון בלי בעיה, ווייז מובנה זה סופר נח, ואחרי שמשחקים טיפה עם הגדרות הסאונד ומזרימים אודיו מספוטיפיי באיכות הכי גבוהה היא אפילו נשמעת סבבה.

 

אפילו צריכת הדלק סבבה - אמנם מדובר במנוע היברידי, אבל במבחנים שקראתי הנתונים היו all over the place. בפרופיל הנסיעה שלי שכולל שיוט על משהו כמו 130 קמ"ש עם עקיפות מדי פעם ובימים אחרים ישיבה בפקקים של השרון, עשיתי עם המיכל הראשון 970 ק"מ וצריכת דלק של טיפה פחות מ-1:18, די מרשים בשביל רכב כזה כבד, ושיפור של כמעט 50% בהשוואה לקפצ'ור. מרשים.

 

כאמור, החסרון העיקרי הוא ההתנהגות : מורגש שהרכב מיועד לקהל האמריקאי, וההגה טיפה יותר מתקשר מהגה של פלייסטיישן בעוד שהמתלים מכויילים על הצד הרך של הסקאלה. זה לא הרכב לתקוף איתו את נס הרים או את בית אורן, ומי שמחפש את זה במכונית עדיף שימשיך הלאה. היה נחמד גם אם הרכב היה מגיע עם המערכת המקורית; אמנם לא מדובר בשעטנז של הדונגל מלא הבאגים שמורכב ביונדאי קונה, ובאמת שנורא נוח לנסוע עם ווייז מובנה, אבל השילוב שלה בדאשבורד לא מושלם.

 

בינתיים אני נהנה מאוד. לא ציפיתי שאי פעם תהיה לי יונדאי, ולרוב תוצרת היצרן אני לא מתחבר, אבל הסונטה מתאימה לי מאוד והקוריאנים עשו כאן אחלה של עבודה.

עריכה אחרונה על ידי mystopp

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, שכחתי מהמזגן. הוא היה לא משהו! בקיץ נסעתי בקביעות על 18 מעלות. בסונטה המזגן בדר"כ על 24, אם הרכב עמד בחוץ אני שם אותו על 22.

 

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק התוספת הזו לבד לא.

לא מדדתי כמה יותר מהר, אבל מן הסתם עקב כך שאתה מקבל אוויר גם מפתחי האוורור מלפנים וגם מתוך המושב עוזרים לקרר מהר יותר (יותר שטח פנים)

מאשר פתחי האוורור בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בעיקר נעים, כי הגב לא מזיע ונדבק למושב, אבל לא מצאתי לאחרונה שום מכונית מודרנית שהמזגן בה לא מקרר את הרכב מהר מספיק לכל אדם סביר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

120 זה "צנום סוסים"?
זכור לי שלפני אי אלו שנים תיארת כל רכב שמאיץ ל-100 בפחות מעשר שניות כעגלה [emoji16]

 

האמת שהקפצ'ור היה זריז יחסית לג'יפון, בטח בהשוואה לאח היפני שלו מבית ניסן שהגיע עם מנוע אטמוספרי. הבעיה היא שלרכב שהקדים אותו היו 160 סוסים.

 

בקיצור, בדעבד הבחירה בקפצ'ור בפרט ובג'יפון בכלל בוצעה מבלי שבוצע סקר שוק מספק.

 

בסיבוב על אחותה מבית קיה, לא נראה לי שהייתי מוותר על קירור מושבים, מקרר הרבה יותר מהר ממזגן בימים חמים.
כמו שאמרתי, ניסיתי את הפיצ'ר ביום חם ולא התרגשתי. בהפרש שחסכתי הייתי שבוע באוסטריה בשיא העונה, tradeoff לא רע מבחינתי.

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האחות מבית קאיה היתה אחת המועמדות שלי ונפסלה בגלל גודל (לא רציתי אוניה) ומרווח לברך ימין.

אבא שלי בחר בה בגירסא המאובזרת וקירור המושבים הזה מעולה וחשוב. אצלנו גם הזיכרון למושבים חוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה מהר זה "הרבה יותר מהר"?

 

והיית שם על זה 15 אלף ש"ח?

עם איך שאתה מציג את, לא.

אבל אם תקח בחשבון ש:

1. חלק מה-15 אלף ש"ח האלה יחזור אלייך כשתמכור את הרכב.

2. אם נתבסס על הדור היוצא של הסונטה, רמת האבזור הגבוהה נסחרת פחות או יותר במחירון מבלי שהיא עומדת הרבה זמן על המדף. לעומת הגרסה הרגילה שמתקשה לקבל מחירון במכירה.

אותו דבר קורה גם עם המאזדה 6. רמות האבזור הגבוהות ביותר נסחרות מעל המחירון לעומת הגרסאות הרגילות שמתקשות לקבל מחירון.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן המזגן או יותר נכון פיתחי האיוורור של המזגן היו גרועים בקאפצ'ר. אני חושב שזה הדבר שהכי הפריעה לאבא שלי בקאפצ'ר. הרכב אפילו נילקח למוסך כי חשב שיש איזו תקלה אבל מסתבר שככה זה.

ערן EMT-P

NISSAN X-trial 2017.

VW GOLF Mk7.5 150 HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מתחבר להיקש הלוגי שגורס שצריך לקנות את הגירסה היקרה גם אם אין לך צורך באבזור הזה, בשם המחירון הקדוש. אני גם כך מוכר תמיד לטרייד-אין, על הרנו קיבלתי עסקה טובה, משוכנע שגם הפעם יהיה בסדר

 

עריכה : אולי אתאר את תהליך קבלת ההחלטות בבחירת רמת האבזור, ולמה ויתרתי על כך :

 

גג פנורמי - היה לנו גג נפתח ברכב אחר, פתחתי אותו פעמיים, רוב הזמן היה סגור

חימום מושבים והגה - באירופה לא השתמשתי בהם, אז בארץ?

טעינה אלחוטית - אין לי טלפון כזה, בהתחשב בכך שאני קונה דגמי ביניים לא יודע אם יהיה לי כזה בעתיד, גם ככה סוללה של וואן פלוס עושה שמונה שעות זמן מסך

מושב חשמלי לנוסע - 95 אחוז מהזמן נוסע לבד. פה תבוא השאלה למה רציתי בהמה כזאת, ותשובה רציונלית אין לי אבל הרכב נוח מאוד ומרווח ואני נהנה מהגודל שלו

אוורור מושבים - פיצ'ר נחמד, שלא שווה עבורי 15 אש"ח.

 

האם אני לא מבין את אלו שמעדיפים את הגירסה המאובזרת? ודאי שמבין, אבל הכל עניין של סדרי עדיפויות ומה מעניין אותך ומה לא.

עריכה אחרונה על ידי mystopp

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם דוגל בלקנות מה שנותן לך יחס עלות תועלת מירבי. לא הייתי מוסיף 15 רק בשביל המיזוג בכיסאות וגם בקארוק ויתרתי על הגירסה הבכירה כי הפר המחיר לא היה שווה את ההבדלים באוטו.

 

בכל מקרה קנית אחלה אוטן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה גם לא שהגרסה הפחות מאובזרת מגיע ברמת אבזור שפעם קראו לה "ליסינג", עם טאסות וכו', ככה שאני לא יודע כמה המחירון ישנה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1019 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...