Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

lanosforce

סיקורכב - מפגר טורבו (או קניתי דודג' ניטרו SXT שנת 2008)

Recommended Posts

לא מבין מה יש לפחד מ'אישור בלמים'

במידה ומחליפים דוט כל שני טיפולים ועושים החלפה של ברקסים בזמן, אין שום חשש.


KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כתבת לעניין ואני מתחבר למה שכתבת.

 

גם לי נמאס מהר הבעיה שבתחלופת רכבים גבוהה ויישורי קו + רכבים שמראש לא בהכרח אמינים או בעלי שוק חזק גורמים לי לא להצליח להעלות את התקציב ואז אין שום טעם בהחלפות כי בעצם על פעם יש צורך בפשרה גדולה יותר.

 

בנתיים ממתין למצב שאוכל להחליף את הרכב או לקנות איזה גרוטאה כרכב שני כדי להתעסק בה.

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מפחד מאישור בלמים - פשוט לא רוצה עוד פרוצדורה לבזבז עליה את הזמן.

 

מחליף בלמים בעצמי כולל החלפת נוזלים פעם בשנתיים שלוש.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ויהי מה! :-D

 

אז מה קרה בשבוע ומשהו האחרונים? - וובכן כפי שכבר נכתב, בעזרת חבר מהעבודה ניסינו להגביהה את הרכב בעצמנו אבל היה לנו מכווץ קפיצים שלא התאים למשימה ולאחר שש שעות עבודה שעשינו בה מישן אבורט חזרנו למצב המקורי של הרכב.

 

הייתי מותש ברמה של קרוב לאפיסת כוחות, ערב שלם עם הילדים והאשה שהלך לאיבוד (הייתי באותו יום בחופש) ויום למחורת הלכתי לעבודה כמו גדול עם גוף שכולו כאבים.

 

באותו סוף שבוע אני יושב לי מול המחשב ומוצא באמאזון מכווץ קפיצים מתאים וזוג תושבות עליונות לסטראטים של דודג' ניטרו ואומר לעצמי שנזמין ואז קודם נכין את הקיט הגבהה להתקנה בשקט שלי? משתעשע ברעיון...

 

מגיע ערב יום ראשון - עושה משמרת לילה (בנוסף לשעות שאני עובד כרגיל - הייטק) בין חצות ל4:30 לפנות בוקר ושוקל אם להזמין - אומר לעצמי נתאפק עוד כמה ימים ונחליט.

 

הרכב לבינתיים מרעיש מהסטראט הימני קידמי - זה שעבדנו עליו - למה? כי בהרכבה מישהו (אני כלומר) שכח לטרוק נכון את הבורג שתופס את הבולם לתושבת. לא קריטי אבל מרעיש קצת - יחד עם זאת אי אפשר לדחות את זה יותר מידי כי בכל זאת אחרי שבועיים בערך צריך לטרוק מחדש את כל הברגים אחרי שעושים עבודת מתלים.

 

ערב יום שני - הכל הולך לעעזל

 

אשתי הולכת לאימון ואני נשאר עם הילדים - עייף מוות מהמשרת לילה, לא מתפקד

מוציא את הילד מהאמבטיה, הדלת נסגרה לו (בעדינות למזלו ומזלי הרב) על היד - חתכים קטנים באצבעות וילד אחד בוכה (בן 3.5)

הילדה מתעטשת ופוגעת עם הראש בכיור - פצע קטן בשפה

אני כבר מבין שאני לא בעניינים ומשהו לא בסדר איתי ואני צריך לישון - מתקשר לאשתי ומבקש ממנה לחזור הביתה באופן מאוד חריג.

 

מקבל טלפון - מה קרה? יש פנצ'ר לא יכולה לנסוע - מכאן לשם אני מוצא את עצמי עולה על הרכב מיד אחרי שהיא הגיעה בהליכה הביתה ונוסע להחליף בסובארו את הגלגל לבייגלה ב22:00 בלילה כשאני שוב, מותש!

 

מחליף את הגלגל - מביא את הסובארו הביתה, הולך ברגל להביא את הדודג' מעלה את הכלים למחסן, מתקלח הולך לישון.

 

החיפוש אחרי בעל המקצוע

 

יום למחרת אני מוחק מהסלסלת קניות באמאזון את מכווץ הקפיצים ואת התושבות ומתקשר לשתי סדנאות שהמליץ עליהם אותו חבר שרצה לעזור לי להגביה את הדודג'.

 

האחד היה ארז 4*4 בחולון - שנשמע לי סופר מקצוען אבל לא ראיתי איך אני מסתדר עם להגיע אליו במציאות שלי עם העבודה, הילדים.

 

בשבת נסעתי לראות מוסך שנקרא אלבוך בכפר קסם - וואלה, התרשמתי מהבן אדם מאוד, נראה שהוא נושם ואוכל רק ג'יפים.

 

סגרנו מחיר ויום שני (אתמול) אחרי שביום ראשון שוב עשיתי משמרת נוספת - ערב משש בערב עד חצות (כן הייתי 17 שעות בעבודה רצוף)

 

מתעורר, שם את הילדה בבית הספר ומכניס את הרכב למוסך של אלבוך בכדי שיבצע את ההגבהה ואת כוון הפרונט.

 

הרכב היה מוכן כבר ב14:00 בצהריים.

 

הבן אדם עשה עבודה יפה, נקיה ומקצועית. אפרופו האבא שם רפד רכב מאוד מיומן - אספתי כבר הצעת מחיר לסלון עור.

 

בעוד שבועיים אני צריך לחזור אליו לטריקה מחדש של כל הברגים.

 

האם זה היה שווה את זה - כלומר לשלם על העבודה?

 

עד כמה שאני רוצה לאמר שהייתי רוצה לעשות את זה בעצמי ולחסוך את הכסף - לא, הגב שלי והברכיים שלי ביחד עם רמות העייפות וכמות הזמן הפנוי שלי ממש לא שווים את ההקרבה הזו - זו עבודה פיזית קשה מידי בשבילי ואני שמח שנתתי לאיש מקצוע הפעם לעשות את העבודה.

 

ההגבהה - מה התוצאה ואיך זה מרגיש

 

טוב אז אני בחרתי בקיט של סקייג'אקר ייעודי לליברטי KK וניטרו

מאחורה 2 אינטש

מקדימה 2.5 אינטש

 

על הדרך ביקשתי ממנו שיסיר את מגן הרוח וזה כמובן חשף עוד איזה 15 ס"מ של גובה גישה לגלגלים.

 

הבולמים בקיט שבחרתי הינם בולמי שמן - נכון, זו טכנולוגיה מאוד ישנה אך התרומה של בולמי שמן לנוחות היא אדירה.

 

הרכב לא מיועד לשטח אתגרי בשום מובן - שטח קל לעיתים וסה"כ ביום יום זה הדיילי דרייבר שלי - יותר מהכל, חשובה לי נוחות היום יום והסופשים.

 

מהלך מתלה וגובה - מהלך המתלה לא שופר כאן בשום צורה בעלת משמעות - לא הסרתי את הBUMP STOP ולא הארכתי צינורות בלם (גם לא צריך) ולא שיניתי את הזוויות של המתלים (גיאומטריה) בצורה בעלת משמעות.

 

המטרה של ההגבהה הזו היא בעצם להרים את הנקודה הכי נמוכה של הרכב הזה בכ7 ס"מ והנקודה הזו הינה הקולר גיר שנמצא בתחתית הרדיאטור - עשיתי עם הרכב שלושה טיולי שטח עד עכשיו שפשוט גרמו לי להבין שזה עקב האכילס של הרכב.

 

עכשיו גם אם ארצה ניתן להתקין שם מיגון גחון ועדיין לקבל גובה סביר מהרצפה.

 

- עדיין לא בדקתי באמת כמה הרווחתי שם אבל אומר זאת כך - גובה הרצפה של הרכב מגיע לגובה הברך שלי ואני 1.83 מטרים - זה משמעותי.

 

תחושה - ממש מרגיש כמו לנהוג מבחינת הגובה ברנגלר סטוק - יש לגיסי רוביקון סטוק - זה ממש מרגיש באותו סדר גודל מבחינת המרחק שלי מהאספלט.

 

האם המטרות הושגו? סיכום

 

כן! בהחלט!

הרכב הרבה יותר נוח - באופן משמעותי יותר נוח, עדיין מרגישים כל דבר מהגלגלים ויש יותר תנודות מרכב - הוא יותר קופצני - אבל זה לא אגרסיבי, זה רך, נעים - פשוט תענוג.

 

הגובה של הרכב מרגיש לי הרבה יותר נכון בצורה שכזאתי ומבחינת יציבות - מרגישים בסיבובים שהרכב פחות יציב אבל אני מדבר רק על סיבובים חדים, כיכרות קטנות שאותן אני לוקח עכשיו באמת יותר לאט עד שאלמד את הרכב אבל כל השאר - מרגיש בעצם אותו הדבר.

 

זה נראה טוב!!!

זה מרגיש נהדר - מאוהב ברכב מחדש.

 

מה הלאה?

 

טיפול 190K עוד כ1200 קילומטרים\שקלים :shock: - מסנן שמן שכבר הוזמן, שמן - סיימנו.

 

על הדרך גם אחליף נוזל דיפרנציאל קידמי ואת מותחן רצועות האביזרים בטיפול הזה ורפידות בלם קידמיות כנראה גם כן.

 

 

תמונות להנאתכם - שאלות חופשי

f7c89b34-8159-4864-8e47-0519306a6aa6.jpg

e27c5491-d72f-4437-8406-8575c24d11f3.jpg

e1c8a463-b7c4-438e-85cd-f43df963e2ff.jpg

a291549f-1c5a-4559-9e81-5d9e7eafa2c7.jpg

2930434a-50fe-4090-b312-8cc53550f241.jpg

2840ff65-b95d-4464-818e-3aa13655e47b.jpg

9e25439e-ccb2-463d-b3d6-ca7f378e557f.jpg

4c60095c-54a4-4707-928d-7a7a0c16e63d.jpg


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה - מה ששכחתי לציין - רעשי כביש, כן יש גדילה ברעשי הכביש, לא מעיק, לדעתי אני כבר צריך להחליף את הצמיגים האלו מיד לאחר החורף הקרוב.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המרווח עושה את שלו והצמיגים אולי מעט יוכלו להטיב את המצב. כתבתי לך במקום אחר שבייתי זה ידוע בגלל הגודל והמרווח של הבתי גלגלים, מעט מבאס אבל לא קריטי.

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצמיגים בדודג' הם עוד מהבעלים הקודם שטען שהם הוחלפו במעמד רכישת הרכב - מה שאומר שהם בני שנתיים - שלושה מהם נראים סה"כ שהם במצב טוב מאוד אבל יש אחד שכבר מראה קצת סימני יובש ואני לא משתגע על זה.

 

הוא במצב טוב סה"כ אבל כבר מראה סימנים - מדובר בצמיגי 50/50 עסיסיים אז אני לא רואה צורך לרוץ ולהחליף אותם כרגע - מה שבטוח זה הקיץ האחרון שלהם אצלי ולאחר החורף יוחלפו.

 

הבעיה היא שאני לא שוקל בשום צורה להחליף לצמיגי כביש - לא מצפה לשקט גם מהצמיגים הבאים - הרעש ברכב לא מעיק עליי אבל זה כן פקטור שאני יודע לשים לב אליו.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלושה ימים לאחר ביצוע הגבההת הרכב - איך זה מרגיש? חסרונות ויתרונות - רוצה לתת כאן סקירה קטנה לגבי זה.

 

בואו נתחיל דווקא מלמה בחרתי דווקא בקיט עם בולמי שמן?

 

כמו שכבר נאמר - הבולמים בקיט הינם בולמי שמן.

 

זו טכנולוגיה ישנה מאוד - הבולם הוא בעקרון בעל תגובה רכה ואיטית לעומת בולמי גז או בולם בעצם מכל טכנולוגיה אחרת - אבל זה תורם מאוד לנוחות.

 

עריכה - חדש חדש חדש

 

מחקתי כאן מקטע מסויים בגלל שחבר יקר בשם יגאל התחיל לדבר איתי על משהו שקשור לקוויטציה וכל מיני מושגים אחרים שאני עדיין לא בקיא בהם ולכן מתברר שיצאתי קצת טונה גם לגבי נושא ההתחממות של בולמי זעזועים.

 

אז פשוט נאמר שבחרתי בבולמי שמן בלבד - משום שזה נוח יותר.

 

כן אה... משהו כזה - יגאל?

 

אז בסופו של דבר - בחרתי בקיט עם בולמים פחות טובים - למה? - בגלל איך שזה מרגיש.

 

איך זה מרגיש

 

השיפור לטובה - יתרונות

 

באמת - הרכב נהיה באופן מובהק נוח יותר!

 

בנסיעה על כביש משובש (ויש כאלו הרבה מאוד בזמן שבונים שכונות חדשות כי הכבישים בשלב הראשוני שלהם זמניים - יש שינויי מדרכות וכך הלאה וכך הלאה במהלך הזמן) - הרכב משדר הרבה הרבה פחות חבטות לעמוד השדרה - הן חלקן נבלמות וחלקן מרוכחות מתגובת הבולמים והקפיצים הארוכים יותר.

 

ולעומת זאת היציבות - לא ממש נפגמה כתוצאה מהרכות של הבולמים - מה שנפגע ביצביות זה בגלל השינוי בגובה בעיקר.

 

הדברים הקצת פחות טובים בנהיגה

 

למרות שהרכב יותר נוח בספיגת מהמורות קשות וגם מהמורות קטנות מתמשכות - בעצירה לפעמים המרכב משדר תנודות ממש קטנות, זה לא משהו מעיק או מציק אבל אני כן מודע ומרגיש את זה.

 

ויש מקטעים בהם הנסיעה של הרכב בהחלט יותר קופצנית מאשר מקודם.

 

בין זה לבין המצב הקודם אני בהחלט מעדיף את המצב החדש.

 

 

יתרונות נוספים שלא קשורים לנהיגה

 

אני יכול עכשיו להשכב על העגלת מוסך שקניתי ופשוט להחליק מצד לצד של הרכב כאשר אני מטפל בו :-P

גובה ההעמסה של תא המטען עוד יותר נוח ונגיש

הגובה הכולל של הרכב והנסיעה פשוט מרגיש לי נכון יותר

אני יכול סוף סוף לצאת לטיולי שטח בלי לפחד מכל מדרגה או אבן שהם קצת יותר מגובה של "שפת מדרכה" ובאמת לקחת שבילים בבטחה.

 

עריכה - בנוסף לכך אני יכול עכשיו להשתמש גם בשפאלות (טרד מקס) בתור רמפה מגשרת כי הזווית גישה של הגלגל מאפשר עכשיו גם לתת לשפאלות זווית גישה רחבה יותר.

 

חסרונות נוספים

 

הילדים צריכים ממש לקפוץ מהרכב כשהם רוצים לרדת ממנו ולטפס כשהם רוצים לעלות

אני לא יכול יותר להרכיב את הגגון והעריסה על הרכב באופן קבוע כי הגבלת הגובה לחניון של העבודה זה 1.95 מטרים ועכשיו עם הגגון והעריסה - אני עובר את המגבלה הזו.

הרכב באופן מובהק רועש יותר

 

 

זה פחות או יותר - בעוד שבוע וחצי - טריקה מחדש של כל הברגים.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

אז פשוט נאמר שבחרתי בבולמי שמן בלבד - משום שזה נוח יותר.

 

כן אה... משהו כזה - יגאל?

 

 

אז זהו.. שלא בדיוק :-D

 

בולמי שמן לא מציגים שום שיפור בנוחות אל מול בולמי מדוחסים בגז.

למעשה, בהנתן שני בולמים עם מידות פיזיות זהות (פנימית וחיצונית) תחת תנאי עבודה קלים עד בינוניים, לא אמור להיות שום הבדל בין בולמים מדוחסים לבין בולמי שמן רגילים.

ההבדל בא לידי ביטוי בתנאי עבודה בינוניים עד מאומצים. בתנאים אלו, בבולם שמן רגיל, בשל הבדלי הלחצים הרבים והמהירים באיזור הבוכנה, נוצרת קוויטציה בשמן, כלומר נוצרות בועות גז בשמן, סוג של הקצפה אם תרצו. תופעה זו כמובן ממש אינה רצויה שכן בועות גז בשמן פוגעות ביכולת השיכוח של הבולם, וככל שהתנאים מאומצים יותר כך הבולם יאבד מתכונותיו, והרכב יתנדנד יותר.

בבולם שמדוחס בגז, ישנו תא גז נפרד, שמפעיל לחץ על תא השמן ובכך שומר את השמן תחת לחץ מסויים - מה שמקטין את תופעת הקוויטציה ומאפשר לבולם לשמור על תפקוד תקיד בתנאים מאומצים.

 

מתוך מאמר של יצרן הבולמים מונרו:

"The low pressure nitrogen gas is used to avoid the problem of aeration, ie presence of bubbles in the operation of the unit, oil shock absorber during operation generates bubbles which passing through the holes in the piston ( where the process of damping ago) reduces its damping capacity, resulting in knocks and noise inside the shock absorber, the gas does is separate the oil and avoid air bubbles. This allows better performance, comfort and driving safety in the same unit, than a shock abosrber without gas."

 

אגב במאמר ישנה גם התייחסות להבדלים ב"תחושת הנוחות" של כל בולם:

"But why is that the shock "feels" harder than an oil shock absorber. The answer is simple, the shock abosrber charged with gas pressures the oil so that it tends to move much faster, making faster to changing terrain response, that is why it "feels" harder."

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

א. תודה למכובדינו

 

ב. הרכב באופן מובהק נוח יותר - לא בנדמה לי, לא בכאילו, הוא נוח יותר ומרגישים בצורה מאוד ברורה ששיכוח המהלומות ארוך יותר.

 

גם הקפיצים ארוכים יותר וגם הבולמים ארוכים יותר זה אחד - וכמו הציטוט שהעלתה ע"י מונרו כך גם קראתי כאשר בחרתי בין הקיטים של סקייג'אקר כאשר ניסיתי להחליט בין שלושה סוגי בולמים אחוריים לקיט הגבהה שרכשתי.

 

להלן - שלושה קישורים לקיט הגבהה - תשים לב שבכולם הסט בולמים\קפיצים (סטראט תכלס רק שהם מגיעים ללא תושבת עליונה) הם זהים לחלוטין וגם הקפיצים האחוריים זהים לחלוטין - כל המשחק שם בין ביצועים לנוחות הוא בעצם בבולמים האחוריים שהם - זולים למדי ולמען האמת ניתן למצוא בארץ ברגע שאתה יודע את אורך הבולם ואת קוטר קדח הברגים בתושבות שלהם - תחליפיים מכל סוג וצורה.

 

או לסירוגין להזמין סוג אחר של סקייג'אקר דרך אמאזון או איביי

 

קיט עם בולמי שמן:

 

האמת מצאתי ארבעה קיטים שונים:

 

LIB250K-H - זה האחד שאני קניתי

 

LIB250K-B - בולמים מסדרת MAX SHOCKS שלהם - רושמים שם שמדובר בטכנולוגיית קצף, תא שמן מוגדל לספיגת חום, שסתום רב שלבי וכך הלאה.

 

LIB250K-N - בולמים מסדרת ניטרו (רק בגלל השם הייתי צריך לקחת אותם) - בולמי גז.

 

LIB250K-M - בולמי היי פרפורמנס שלהם - סוג הבולם הזה נקרא מונוטיוב - לא ממש הצלחתי להבין את הייחוד בו עדיין.

 

 

מבחינת ביצועים למסלולי שטח - היה עדיף לבחור בכל אחד מהקיטים האחרים - הרכב הזה ב99 כרגע נוסע על הכביש ובמקרה שאשתמש בו הכי הרבה לנסיעות שטח אולי 95 אחוזים - הלכתי על מה שמתואר בתור הבולם שמרגיש הכי נוח.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפילטרי שמן של K&N עם התושבת לפתיחה סגירה עם בוקסה 1 אינטש הגיעו - תענוג של דבר.

8698875c-35dc-4d7b-bae4-c2516527cdc6.jpg

5f321d64-fd6f-4505-99e9-b29324fb85af.jpg


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לבינתיים :-P

 

לקחתי ביום שישי את הרכב לגבהות מאחורי השכונות החדשות של ראש העין - נראה שיש שם שבילי שטח רך מכאן ועד - לא יודע, אבל נראה שאפשר להגיע משם לפחות עד אזור תל חדיד אם לא בכלל עד איפשהו לתוך רכס הרי ירשולים - מה שלא יהיה, שטח נחמד מאוד לבדיקת שטח רך.

 

הגובה של הרכב מספק אותי והשיג את המטרה ממה שחוויתי והבונוס זה הנוחות שבדבר - לא לקחתי תמונות אולי קצת חבל - בטוח שיהיו לי עוד הזדמנויות לצלם שם.

 

יום אחרי - לקחנו את הילדים לנחל אלכסנדר ואח"כ לחוף בית ינאי. סתם טיול נחמד אבל בדרך עצרנו שם לרגע מתחת לגשר וקלטתי את הסיטואציה המגניבה אז צילמתי.

 

נרכש 4 ליטר נוזל 80W90 לדיפרנציאל קידמי - מצטרף לרשימת הדברים שאני רוצה לבצע ברכב בטיפול הקרוב.

 

 

עשיתי קצת שיעורי בית על הרכב באופן כללי כי מאוד בלבל אותי אם כן יש הילוך כוח, אין הילוך כוח? למה אין הילוך כוח אם זו אותה תיבה בדיוק שיש בליברטי KK?

 

ממה שקראתי - השוני הוא לא בתיבת ההילוכים אלא בטרנספר המרכזי - לטרנספר ששמו בניטרו אין יחס העברה נמוך מתברר אלא רק נעילה למצב 4*4 עם יחס 52:48 לתיבה אוטומטית.

 

אז זה גם אומר שאין לי ממש שליטה במהירות נמוכה ישירות דרך המנוע והחלופה שלי לזה היא להוריד את תיבת ההילוכים למצב 1 או L כמו שקוראים לזה בתיבות אוטומטיות ולהפעיל OVER DRIVE שבעצם אומר לתיבת ההילוכים להחליף להילוך שני רק בסלד גבוה.

 

כל השאר זה להוריד אוויר בגלגלים ושליטת נהג על ההגה והבלמים.

 

שום דבר אקסטרימי לא תוכנן גם ככה.

 

מעבר לכך ההבדלים הנוספים הם שהניטרו מצויידת בדור ראשון של מערכת QUADRA TRAC בעוד הליברטי שהגיע ב2011 במרכב הזה מצויידת בגרסא 2 (היום כבר יש גרסא 3)

 

ההבדלים העיקריים בין הגרסאות הללו הן שבגרסאות 2 ו 3 המערכת מסוגל להעביר 100% מהכוח לגלגל בודד וזה יתרון עצום על פני הדור הראשון שמבטל בעצם את הצורך בנעילות וזה הופך לשיקול של נוחות.

 

עוד שבוע אני צריך לתאם טריקה מחדש של הברגים - אח"כ כבר אקח את הרכב הזה לאיזה מסלול נחמד.

036565ff-b1d0-4176-8429-40aa47242c15.jpg


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המפלץ הפך למפלץ על סטרואידים.

 

הרגע הזה שאני מעמיס לתא מטען של הייטי דברים ומקנא באנשים עם רכב באמת גדול!

 

 

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שלמפלץ ולייטי יש תא מטען שהוא באותו הגודל - 400 ליטר בערך עם המחיצה הנגללת שלו.

 

המפלץ הזה מבפנים לא כל כך גדול כמו שהוא מבחוץ - זה צ'רוקי\ליברטי\ניטרו, לא גרנד צ'רוקי או דורנגו.


B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...