Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

misterb

סיאט לאון קופרה 290 חדשה (2018) - שרשור מתגלגל

Recommended Posts

זה התמונות שראיתי אבל לא רציתי להאמין שהם יעשו שינוי כזה חד בעיצוב... נראה מכוער ממש הפרונט הזה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח שככה היא תראה (התמונות של האדומה), אין קשר בין הקוים שלה לבין זאת שבהסוואה. צריך להמתין עוד קצת לחשיפה...


Finger's gonna kill me.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן בגלל זה לא כ"כ הבנתי איך הם עברו מתמונות של הסוואה עם קווים לא ברורים לתמונות render מוכנות. כנראה סתם תמונות לא קשורות לכלום (האדומה)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

טוב, הגיע הזמן לעדכן אחרי שנתיים עם הקופרה :)

האמת שבתכנון המקורי שלי הייתי אמור למכור אותה עכשיו בערך, כי לפי הצפי הייתי אמור להיות עם בערך 50-60K בזמן הזה.

בפועל, בשנה הראשונה עשיתי 30K, ובשניה - רק 7K... צירוף נסיבות אישיות שלא תכננתי בזמנו, הכל לטובה.

 אז מה קרה בזמן הזה?

הקופרה התנהגה למופת, אפס תקלות, טיפול 15K במורשה שהיה חינם כצ'ופר מהיבואן, וטיפול 30K שעשיתי במוסך אנרג'י בחיפה בחצי מהעלות שרצו במורשה.

יש צריכת שמן קלה של כ-0.5 ליטר ל-8000 ק"מ, סביר מאד וצפוי.

עיקר ההוצאות היו על צמיגים וברקסים (צלחות ורפידות), עקב העובדה שהתחריתי איתה בטיים אטק/MDC.

למי שמעניין לדעת עלויות קצת :

צלחות קדמיות DBA עולות 1900 ש"ח

רפידות קדמיות אנדלס CCRG  עולות 1300 ש"ח

נוזל בלם RBF600 - שני מיכלים, 70 למיכל.

צמיגים MICHELIN CUP2 - זוג ב-2500 ש"ח.

 

חידוש ביטוח אחרי שנה עלה לי 4900 ש"ח (מקיף וחובה ביחד, כל נהג מעל 39 עם ביטול השתתפות עצמית), חידוש השנה כל נהג מעל 40 יצא 4400 ש"ח, מחירים
נמוכים באופן הזוי, באיילון.

 

אני ממש אוהב את האוטו הזה, הוורסטיליות שלו מדהימה. כרכב דיילי הוא עושה עבודה מצויינת, לא מושך תשומת לב יותר מדי, נוחות סבירה (אני נוסע עם לחץ אויר 32, 
שזה פחות מהמומלץ על ידי היצרן, וזה מאד משפר את הנוחות), נעים לנסיעות ארוכות, בכל רגע נתון כשבא לך קצת 'לתת' הוא פתאום הופך לרכב ספורט עצבני, רק תבקש.

מספיק להעביר את המצב של ידית ההילוכים ל-S או ל-M, תגובת הדוושה משתנה, הסאונד משתנה, והרכב שש אלי קרב.

מדהים שאפשר לנסוע איתו לדרום, לעלות למסלול AS IS, בלי לשנות כלום פיזית, להתחרות וגם לנצח, ואז לנסוע חזרה הביתה כאילו כלום לא היה, ברגוע.

התצורה מאד שימושית ליום יום, גם דלתות לנוסעים מאחור, וגם דלת חמישית שמאפשרת לקפל ספסל אחורי ולקבל טנדרון קטן, מדי פעם כשצריך.

 

לסיכום - אני מרוצה, וכיוון שהסיבה היחידה שתכננתי למכור אותה אחרי שנתיים (קילומטרז')  לא קיימת, אני חושב שאשאר איתה לפחות עוד שנה/שנתיים, אולי עם איזה שדרוג קטן של סטייג' 1, נראה..

 

35519825_10155313357667651_4567649568417644544_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=n6UX36H_MPUAX8Bwp2n&_nc_ht=scontent.ftlv1-2.fna&oh=1a1e389bab7397bbbf46178de3bae7e6&oe=5ECA547C

  • תודה 4
  • מעניין 6

Seat Leon Cupra 2018

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף.

 

איך ה CUP2 לדיילי? מבחינת גשם, צמיג חם/קר, רעש?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מכונה מטורפת. תמשיך להנות!

 

הביטוח באמת זול באופן מפתיע לרכב שכזה ועוד ללא השתתפות עצמית. 

 

זה רכב שמומלץ 98 אוקטן עבורו? 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 39 דקות, מיץ פטל כתב:

תודה על השיתוף.

 

איך ה CUP2 לדיילי? מבחינת גשם, צמיג חם/קר, רעש?

 

מעולה מכל הבחינות, רק שנשחק יותר מהר מצמיג לא ספורטיבי, אבל זה תמיד הטרייד-אוף. אה והוא יקר..ומתפרק במסלול לפעמים, אבל עדיין אין לו תחליף ראוי.

 

לפני 18 דקות, Doron_Z כתב:

מכונה מטורפת. תמשיך להנות!

 

הביטוח באמת זול באופן מפתיע לרכב שכזה ועוד ללא השתתפות עצמית. 

 

זה רכב שמומלץ 98 אוקטן עבורו? 

 

תודה ! אני כרגע סטוק ונוסע עם 95, אין שום בעיה עם זה (יש כנראה ירידה זניחה בכוח, לא משהו שמרגישים אם לא מודדים על דיינו).

יותר חשוב לי המחיר והזמינות של תחנות מאשר עוד כמה סוסים. היצרן כן ממליץ 98 אבל לא מחייב.

 

  • עצה טובה! 1

Seat Leon Cupra 2018

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין בכלל בעולם התחרויות והשיפורים, אז חייב לשאול - מה שונה בצלחות והרפידות שזו העלות שלהן? מרגישים בפועל הבדל ששווה את ההפרשים? ומה ההפרש במחיר לעומת רפידות-צלחות שמגיעות עם הרכב?
חוץ מזה היא נראית מעולה. סע בזהירות :)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


היום קקטוסולר ידנית

בעבר:

Peugeot 106, MAZDA2, Dacia Sandero Stepway

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל הגדול הוא בעמידות לחום.
בנהיגת מסלול וגם בנסיעה ספורטיבית בכביש מפותל הברקסים המקוריים לא מסוגלים לעמוד לאורך זמן. הרפידות מתחממות ואז מגיעים למצב של דעיכה משמעותית בעוצמה עד כדי אי יכולת לעצור כמעט. כשזה קורה גם הצלחות מקבלות עיוות מהחום ואז גם אחרי שהעסק מתקרר ויכולת הבלימה חוזרת - יש רעידות בבלימה בגלל הצלחות המעוותות ואז צריך לחרוט או להחליף.
הבדל נוסף שחשוב כשרוצים לעשות זמנים ולהגיע לקצה זה התחושה של הבלימה - נשיכה ראשונית ואחידות ביחס ללחיצה, החלק הכי חשוב במסלול זה הבלימה לפני כל פניה, וברקס טוב קריטי פה.

לגבי המחיר - בערך כפול ממקורי, אבל גם מחזיקים כפול בקילומטרז בערך, אז סהכ זה לא כזה נורא.

הנה דוגמה למצב של ברקסים סטוק אחרי ירידה אחת עצבנית בכביש בית אורן (זה במקרה אאודי אבל זה לא משנה, קורה לכולם בסוף):

4682837e1cb541b5ad81ac73c4ac0c0c.png

  • מעניין 1
  • עצה טובה! 1

Seat Leon Cupra 2018

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
משום מה נראה לי שלאון זה לא בדיוק pussy magnet
Pussy magnet הומצא על שם הלאון קופרה

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

 
אולי הם מעריכות את הDSG6 הרטוב ואת הדפירנציאל מוגבל החלקה המכני?
הDSG זה לא הדבר היחיד שיישאר רטוב כשהן ישבו בקופרה "משוברת" אחרי יציאה מפאב.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

  • מצחיק 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עוד משהו בקשר לעלויות - ירידת ערך.
נכון למאי 2020, שזה שנתיים בדיוק - המחירון היבש הוא 167000, משקף ירידה של 20% ממחיר הקניה על הכביש.
בפועל לא משלמים מחירון אז נגיד 155, זה 27%, סביר מאד לרכב ספורט חדש מהחברה.


Seat Leon Cupra 2018

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
ההבדל הגדול הוא בעמידות לחום.

בנהיגת מסלול וגם בנסיעה ספורטיבית בכביש מפותל הברקסים המקוריים לא מסוגלים לעמוד לאורך זמן. הרפידות מתחממות ואז מגיעים למצב של דעיכה משמעותית בעוצמה עד כדי אי יכולת לעצור כמעט. כשזה קורה גם הצלחות מקבלות עיוות מהחום ואז גם אחרי שהעסק מתקרר ויכולת הבלימה חוזרת - יש רעידות בבלימה בגלל הצלחות המעוותות ואז צריך לחרוט או להחליף.

הבדל נוסף שחשוב כשרוצים לעשות זמנים ולהגיע לקצה זה התחושה של הבלימה - נשיכה ראשונית ואחידות ביחס ללחיצה, החלק הכי חשוב במסלול זה הבלימה לפני כל פניה, וברקס טוב קריטי פה.

 

לגבי המחיר - בערך כפול ממקורי, אבל גם מחזיקים כפול בקילומטרז בערך, אז סהכ זה לא כזה נורא.

 

הנה דוגמה למצב של ברקסים סטוק אחרי ירידה אחת עצבנית בכביש בית אורן (זה במקרה אאודי אבל זה לא משנה, קורה לכולם בסוף):

 

4682837e1cb541b5ad81ac73c4ac0c0c.png

תודה על התשובה, מעניין מה ההבדל פיזית שגורם להם להחזיק פי 2.

 

לגבי ירידת ערך - רכבים כאלה נמכרים מתחת למחירון? דווקא ציפיתי שרכב יחסית ייחודי ושמור שנראה טוב יימכר במחירון, אם לא מעליו.

 

ההערכה שלך ל13K מתחת למחירון לא מוגזמת?

 

 

 


היום קקטוסולר ידנית

בעבר:

Peugeot 106, MAZDA2, Dacia Sandero Stepway

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 48 דקות, misterb כתב:

עוד משהו בקשר לעלויות - ירידת ערך.
נכון למאי 2020, שזה שנתיים בדיוק - המחירון היבש הוא 167000, משקף ירידה של 20% ממחיר הקניה על הכביש.
בפועל לא משלמים מחירון אז נגיד 155, זה 27%, סביר מאד לרכב ספורט חדש מהחברה.

הרכב לא עולה 231K חדש? מ 230 ל 155 זה נשמע לי לא מעט בשנתיים, תקן אותי אם אני טועה. 

 

וואו התמונה של הברקסים שפירסמת מטורפת! בזמנו כשפורסם באתר הזה המבחן על הרכב החבר'ה פה דיווחו שהם חגגו על הרכב בלי חשבון ושלא היתה שום דעיכה מרוב שהבלמים טובים. אני מתאר לעצמי שזה ממחיש עד כמה חזק אתה נוהג 😅

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ציינתי שזה ביחס למחיר ששולם בפועל, היו הנחות יפות (בלי בעיה הגיעול-215 על הכביש). אחר כך גם ירדו לאזור ה-200 ומטה באוטודיל.


Seat Leon Cupra 2018

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מתחת ל 200 לרכב חדש? אוטודיל מתעסקים הרי במשומשות לרוב. אולי גם יש להם יבוא מקביל לרכבים שאין להם ממש ייצוג בארץ. 

 

אבל גם 215 על הכביש (שאני משער שזה מה ששילמת) זה דיל מעולה. אני גם חושב כמו המגיב מעלי שאתה בטח תקבל מחירון ושלא יפחיתו לך עד ל 155 בפועל. זה אולי היה נכון אם היית קונה 308GTI אבל לא במקרה של קופרה. 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...