Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפים לשמירה נכונה על רכב ידני


DudeFromhere
 שיתוף
עוקבים 0
שימו לב! השרשור הזה בן 1156 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברה!

עברתי אחרי תקופה מסוימת של רכב אוטומט לרכב ידני

ובגלל שזה רכב חדש הייתי רוצה לדעת אם ההרגלים שלי נכונים ושהם לא פוגעים

בחלקי הרכב השונים!

 

קראתי כמה הודעות בפורום כאן אודות בלימה של רכב לקראת רמזור אדום בצומת והייתי רוצה לדעת יותר טוב כיצד לעשות זאת? נגיד אני מגיע ב-60 קמ"ש לצומת עם רמזור אדום - האם כדאי לי להשתמש בבלמים ולחיצה על קלאצ' רצוף ( בלי להוריד הילוך הילוך ) עד להגעה של מהירות המתאימה להילוך ראשון ( ומשם הורדה לניוטרל ) או בלימה קלה / בינונית ובכל פעם הורדה של הילוך עד להגעה להילוך ראשון ?

 

קראתי שאחד מהשניים מזיק יותר מהשני ואני לא הבנתי בדיוק עד הסוף מי מהם...

 

( אני חושב שיעלו לי עוד שאלות בהמשך, חשוב לי מאוד השאלה למעלה )

תודה!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דאג פחות מהבלאי לגיר או לרפידות הבלמים, ויותר לאיך אתה שולט על הרכב כל זמן שהוא בתנועה.

ברגע שהוצאת את הרכב מהילוך - יש לך הרבה פחות שליטה עליו.

עצירה במעבר מהילוך להילוך לפעמים אפילו 2 הילוכים (מ5 ל 3 לדוגמא) תלוי בקצב התנועה תיהיה עדיפה מכל בחינה.

 

לא צריך להיות מצב שאתה מחזיק קלאצ' למטה ליותר משנייה-שתיים כמעט אף פעם.

הרכב בתנועה משמע הילוך משולב. ברמזור אדום אתה מוציא לניוטרל ומשחרר קלאצ'.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בחיים אל תנהג בניוטרל. אתה צריך להיות בהילוך מתאים למקרה חירום.

אתה לא צריך לעבור את כל ההילוכים בבלימה, זה לא שיעור נהיגה. אתה בולם ומוריד הילוך להילוך נמוך יותר בהתאם לתנאי הכביש. אל תוריד להילוך שמעלה את סל"ד המנוע מעל ל3000-3500 בנהיגה רגועה, לפעמים תוריד לשלישי ותבלום במקביל ואז תהיה במהירות שקרובה לעצירה, אז אין צורך לעבור לשני (בטח לא לראשון). לפעמים אתה תצא מכביש מהיר ליציאה במהלך ירידה שבסופה פנייה חדה שתרצה לצאת ממנה במהירות, אז תוריד ל4 אז ל3 וממש לפני הפנייה ל2... לפעמים אתה תבלום חזק ואז מ5 כבר תעבור ל3.. אתה כבר תבין לבד. מעבירים להילוך שמתאים למהירות. אומרים שעדיף לשחוק את הרפידות ולא את הקלאץ ואני חושב שזה לא תמיד כזה חד וחלק. אני נהגתי על ידני 8 שנים ולא הייתי צריך להחליף לא קלאץ' ולא רפידות - והרפידות נבדקו כל טיפול. זה הכל תלוי איך אתה נוהג, אם אתה מוריד הילוך בעדינות להילוך המתאים, ואיכות הרפידות.

ויכוחים בפורום מול העולם האמיתי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
דאג פחות מהבלאי לגיר או לרפידות הבלמים, ויותר לאיך אתה שולט על הרכב כל זמן שהוא בתנועה.

ברגע שהוצאת את הרכב מהילוך - יש לך הרבה פחות שליטה עליו.

עצירה במעבר מהילוך להילוך לפעמים אפילו 2 הילוכים (מ5 ל 3 לדוגמא) תלוי בקצב התנועה תיהיה עדיפה מכל בחינה.

 

לא צריך להיות מצב שאתה מחזיק קלאצ' למטה ליותר משנייה-שתיים כמעט אף פעם.

הרכב בתנועה משמע הילוך משולב. ברמזור אדום אתה מוציא לניוטרל ומשחרר קלאצ'.

 

בחיים אל תנהג בניוטרל. אתה צריך להיות בהילוך מתאים למקרה חירום.

אתה לא צריך לעבור את כל ההילוכים בבלימה, זה לא שיעור נהיגה. אתה בולם ומוריד הילוך להילוך נמוך יותר בהתאם לתנאי הכביש. אל תוריד להילוך שמעלה את סל"ד המנוע מעל ל3000-3500 בנהיגה רגועה, לפעמים תוריד לשלישי ותבלום במקביל ואז תהיה במהירות שקרובה לעצירה, אז אין צורך לעבור לשני (בטח לא לראשון). לפעמים אתה תצא מכביש מהיר ליציאה במהלך ירידה שבסופה פנייה חדה שתרצה לצאת ממנה במהירות, אז תוריד ל4 אז ל3 וממש לפני הפנייה ל2... לפעמים אתה תבלום חזק ואז מ5 כבר תעבור ל3.. אתה כבר תבין לבד. מעבירים להילוך שמתאים למהירות. אומרים שעדיף לשחוק את הרפידות ולא את הקלאץ ואני חושב שזה לא תמיד כזה חד וחלק. אני נהגתי על ידני 8 שנים ולא הייתי צריך להחליף לא קלאץ' ולא רפידות - והרפידות נבדקו כל טיפול. זה הכל תלוי איך אתה נוהג, אם אתה מוריד הילוך בעדינות להילוך המתאים, ואיכות הרפידות.

 

הבנתי, תודה לשניכם על התגובה!

מאוד רוצה לשמור על הרכב כפי שהוא ^_^

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לי היה הרגל לא טוב משיעורי הנהיגה לבלום עם ההילוכים, להורעד אחד אחד.

שיניתי את זה כך שאני בולם למשל בהילוך שישי עד שהסלד נמוך, ואז מוריד לשלישי ומשם לניוטרל בעמידה מוחלטת.

תשתדל לא להשען עם היד על ידית ההילוכים בזמן נסיעה.

שחרר קלאץ לאט עם ליווי גז בתאוצה.

וזהו בעיקרון, תהנה מהרכב, אין דבר יותר מהנה מרכב ידני.

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מומלץ לראות את הסרטון הזה בשביל לדעת מה לא לעשות ולמה לא לעשות את זה עם גיר ידני.

מעבר לסיבות שפורטו כאן, גלישה בניוטרל צורכת דלק לעומת גלישה עם הילוך משולב. (וכמובן בלי גז)

אני אישית מוציא לניוטרל כמה שניות לפני עצירה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מומלץ לראות את הסרטון הזה בשביל לדעת מה לא לעשות ולמה לא לעשות את זה עם גיר ידני.

מעבר לסיבות שפורטו כאן, גלישה בניוטרל צורכת דלק לעומת גלישה עם הילוך משולב. (וכמובן בלי גז)

אני אישית מוציא לניוטרל כמה שניות לפני עצירה.

לא תמיד, אם אתה במהירות נמוכה בהילוך גבוה, המנוע יזריק דלק כדי לשמור על עצמו דולק.

ולא צירפת שום סרטון

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גלישה בניוטרל צורכת דלק לעומת גלישה עם הילוך משולב. (וכמובן בלי גז)

זה נכון עקרונית אבל לא תמיד נכון מעשית.

נסיעה בהילוך גם בולמת את הרכב, גלישה בניוטרל לא.

ראשית כל, בגיר ידני צריך להיות תמיד עם הילוך משולב.

 

עכשיו לצורך דיון תאורטי, אם אתה במהירות 100 קמ"ש עוזב את הגז וממשיך לנסוע עד שהרכב נעצר. בהילוך הרכב יעצור אחרי 200 מטר, בניוטרל יעצור 1000 מטר.

 

אז בהמלך ה 200 האלו שהיית בהילוך אין צריכת דלק, אבל בשביל לנסוע עוד 800 מטר כדי להשוות עם המצב השני צריך ללחוץ על הגז ולצרוך לדק.

 

כל שבתאוריה בכביש מישורי נסיעה בניוטרל יותר חסכונית.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

וכן בוקי, אתה צודק, ומה שאמרתי רלוונטי לרוב במישור עם שיפוע קל או בירידה.

המקרה שאני לא זוכר שהוא מעלה בסרטון הנ"ל או בסרטון אחר שלו, שבו לניוטרל יתרון מובהק על תאוצה בהילוך, זה במקרה של ירידה ואחריה מיד עליה, שם הצריכת דלק של הניוטרל בירידה עדיפה על הצריכת דלק שצריך להשקיע אחר כך בעלייה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1156 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...