Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] הח' טבעות אטימה לגיר AL4


איציק נ.

פוסטים מומלצים

במסגרת יישור קו כללי (הגענו ל 160,000 ק"מ - ב C4 2007 מנוע 2.0 RFJ) החלפתי שמן בגיר האוטומטי. השתמשתי בשמן של MOBIL-1 שעליו מתנוסס הכיתוב LT71141 - ייעודי למטרה. שמח וטוב לבב (מהשינוי, הגיר נהיה יותר חלק) המשכתי לנסוע ברכב כרגיל, עד שלאחר כמה ימים נסעתי לתל אביב ועמדתי בכמה פקקים "איכותיים", ושם צצה לה הבעיה (המוכרת): כאשר הגיר מתחמם, הרכב בעצירה ב"ניוטרל" ורק עם לחיצה על הגז ההילוך הראשון נכנס במכה.

הדבר מעיד על ירידה בלחץ שמן של הגיר, דבר שנפתר ע"י החלפת טבעות האטימה (רינגים) בחלק האחורי של הגיר.

 

אי לכך הציידתי ב-3 רינגים לגיר (2 גדולים ועוד אחד קטן) לא לפני שהלכתי לחרוש את האינטרנט ויוטיוב בשביל לראות האם הפרוייקט גדול עליי או לא :-)

אז קודם כל - ביוטיוב מצאתי סירטון מעולה שמסביר היטב על ההחלפה ומדגים באופן מלא איך לבצעה. זה יחסית החלק הקל, שכן כאשר הגיר מורכב על הרכב העבודה היא שונה.

להלן הסרטון מיוטיוב:

[video=youtube;2Y_-X1b-TI8]

 

השלבים המוסברים כאן ליישום העבודה הם למטרת למידה\ידע בלבד, ואני בהחלט *לא* ממליץ לנסות לעשות את זה לבד בבית. התעסקות עם רכיב בסדר גודל הזה (גיר אוטומטי) יכולה להיות לא נעימה (בלשון המעטה) אם משהו משתבש, ולכן אני ממליץ לבצע פעולות כאלה רק במוסכים שיודעים לבצע את התיקון.

 

שלבי העבודה הם:

1. הרמת צד שמאל של הרכב על בוק + אבטחה

2. פירוק גלגל שמאלי

3. פירוק ביטנה לגלגל

4. ריקון שמן גיר

5. פירוק פילטר אויר + מצבר + תושבת מצבר

6. תמיכת הגיר מלמטה באמצעות ג'ק

7. פירוק תושבת גיר

8. הורדת הגיר בכמה סנטימטרים בודדים

9. באמצעות בוקסה טורקס 30, מפרקים 3 רכיבים הנמצאים באיזור המכסה האחורי: חיישן לחץ שמן (נמצא מתחת לגיר), חיישן מהירות (בחלק התחתון הימני) וטרמוסטט גיר (על הדופן). אם לא מפרקים אותם יהיה בלתי אפשרי (בגלל החיווט שלהם) לפרק את המכסה של הגיר.

10. פתיחת החלק האחורי של הגיר באמצעות בוקסה טורקס במידה 40

11. הוצאת המכסה האחורי של הגיר

12. על מנת לוודא שהכל במקום, יש ללחוץ לחיצה קלה פנימה את החלק הפנימי העגול שחשוף מולכם בגיר ע"מ שהטבעות יישארו במקומן ולא יזוזו ימינה\שמאלה.

13. יש להחליף את הטבעות הנמצאות במכסה שפירקתם (סה"כ 3 טבעות, 2 גדולות ואחת קטנה).

14. לחבר חזרה בזהירות את המכסה חזרה למקומו ולוודא שהקפיץ הבולט בפינה השמאלית החתונה של הגיר - במקומו ולא יצא\נפל.

15. עכשיו פשוט סוגרים הכל ומחזירים הכל למקומו בסדר ההפוך לפירוק, ממלאים שמן בגיר ויוצאים לנסיעת מבחן.

 

לציין שלשמחתי הרבה הניתוח הצליח והרכב חזרה לנסיעה באופן תקין לחלוטין, טרם בדקתי אותו בפקקים קטלניים אבל ההבדל היחידי המורגש כרגע הוא שילוב הילוכים מהיר יותר ביחס למצב הקודם, מה שמעיד על עליה תקינה בלחצים של הגיר וזה בד"כ מה שפותר את התקלה.

ללא ספק החסרתי כמה פעימות עד שהרכב חזר לכביש וראיתי שהוא נוסע פיקס, הפרוייקט הזה בהחלט לא מיועד לבעלי לב חלש ;-)

 

למרות שזו פעם ראשונה שאני מתגלח על כזה פרוייקט, זמן העבודה עמד על כ 2-2.5 שעות כולל פיטפוטים ודאחקות, שזה לא רע בכלל.

 

תודה לכל מי שסייע לפרוייקט להצליח :-) (רכישת חלפים, תמיכה מוראלית :-P )

 

איציק

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.17.32.jpeg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.17.33.jpeg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.18.06.jpg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.18.47.jpeg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.18.45.jpg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.18.47 (1).jpeg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.18.48.jpeg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.20.54.jpeg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.21.29.jpg

WhatsApp Image 2018-02-09 at 18.22.37.jpeg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד!

התופעה שתיארת יכולה לבוא בהמשך כאשר הבלאי ברינגים לא מטופל בזמן גם לאחר נסיעה נמרצת או כאשר יש בעיית קירור לגיר.

 

מומלץ בדרך כלל לבדוק לפני שמחליפים את הטבעות שאין בעיות אחרות בגיר (שסתומים או בעיית החלקה) כדי לא להחליף לחינם את הטבעות והשמן.

 

אגב השמן, למי שלא החליף מעולם שמן זו הזדמנות טובה לרענן את הנוזל.

 

הכי חשוב בעניין הזה זה גם עניין איכות הכלים. אני מניח שאצלך זה פחות בעייה. אבל לא להיכנס להרפתקאה כזו עם כלים לא איכותיים. שלא תגלו שלאחר שפתחתם, אי אפשר לסגור.

 

תוסיף לחתימה

 

אלעד

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

היום ביצעתי את העבודה הזו על 206, ואני רוצה לחלוק כמה חוויות\תובנות.

 

ב206 הברגים העליונים חשופים לדרעק שיורד מהמצבר, הבורג העליון הנמצא בשעה 1 של המכסה עשה לנו חיים קשים בפתיחה (אפילו נשבר ביט אחד), והפין שמתחתיו עשה לנו חיים קשים עוד יותר בהפרדה של המכסה. שניהם בגלל חלודה שהתפתחה על הבורג ועל הפין מירכוז (dawel pin), ככל הניראה בגלל שיט שירד לשם מהמצבר.

 

האתגר האמיתי חיכה לי בסגירה. בניסיון סגירה הראשון הבנתי שאני לא בכיוון, היה מרווח של יותר מסנטים בין המכסה לגוף.

התחלתי לחפש את המקור ולנסות ליישר למקומן את דסקיות הקלאצ' הגלויות לעין.

כשזה לא קידם אותי החלטתי להוציא את כל התוף של המצמדים, ולראות מה עוד יכול להיות.

לאחר שהוצאתי אותו, הייתי חייב לסדר עוד חבילת מצמדים בצד האחורי של התוף המדובר.

כאשר גם זה לא עזר במיוחד התבוננתי שוב אל תוך הגיר עצמו (מאחורי תוף המצמדים שכבר הוצאתי) וגיליתי שם את מקור ההפרעה: 3 דיסקיות מצמד, שברחו לגמרי ממקומן. גם לאחר שהצלחתי לדוג אותן ולהחזיר אותן למקום, לקח לי שניים שלושה נסיונות נוספים עד שהצלחתי להרכיב את המכסה למקומו, שכן כל תזוזה של הפלטה הקפיצית (שבולטת מסביב לתוף) גורם לאותן 3 דסקיות לברוח ממקומן שוב.

 

בקיצור, למי שמתכנן לעשות את העבודה הזו, יש לקחת בחשבון שלא הכל פשוט כמו בסרטונים ביוטיוב, ויתכן שידרש פישפוש קצת יותר עמוק בקרביים של הגיר על מנת להרכיב את הכל למקומו.

 

נקודה נוספת, לאחר כל הפירוק המשני הזה, המערכת ההדראולית של הגיר מלאה אויר. מה שיוצר תחושה של חוסר שילוב והחלקה בשילוב הילוכים הראשון. לאחר נסיעה קצרצרה התופעות נעלמות והגיר חוזר לעבוד כרגיל. אבל אותם רגעים ראשונים שמשלבים הילוך והרכב לא זז, בהחלט יורידו לכם כמה ימים מהחיים :)

 

למי שדאג, ה206 מרגישה נהדר והגיר עובד חלק ונעים, כמו חדש.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי עבודה כזו, כדאי להכניס להילוך קדמי עם בלם יד משולב וללחוץ בעדינות על דוושת התאוצ ולחזור על הפעולה גם בהילוך אחורי. עוד מומלץ לאפס את לימוד הגיר ולגרום לו ללמוד מחדש הכל. זה לא מועיל מכנית אבל הגיר ילמד מחדש את ההתנהגות.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצוי לא ללחוץ על המצערת!

כמו אחרי כל שיפוץ תיבת הילוכים אוטומטית, יש לשלב כל הילוך ולחכות בכל הילוך לפחות 5 שניות ואז להעביר לN או P ולבצע תיקון מפלס גובה נוזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מתווכח עם בעלי מקצוע..

 

אבל באוטו שלי (!) לחצתי בעדינות (בקושי נגיעה) לכל כיוון וזה עוזר לנקז את האויר. ב-AL4 צריך לחמם את השמן על מנת לנקז עודפים ולהגיע לגובה מפלס נכון.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכן למען הדורות הבאים:

 

כאשר מחליפים רינגים יש להחליף *רק* לדגם החדש ובשום מקרה לא לדגם ישן (הישן הוא רינג שחתוך באופן רגיל, החדש הוא רינג שחתוך עם 2 חלקים חופפים אחד לשני).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכן למען הדורות הבאים:

 

כאשר מחליפים רינגים יש להחליף *רק* לדגם החדש ובשום מקרה לא לדגם ישן (הישן הוא רינג שחתוך באופן רגיל, החדש הוא רינג שחתוך עם 2 חלקים חופפים אחד לשני).

 

איציק

שווה לציין שהגירסה החדשה, עם השטח החופף, קיימת רק עבור הרינגים הגדולים יותר. עבור הרינג הקטן לא יצא עידכון.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא אותו המק"ט.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור, המקט של החלק הקודם\ישן עם החיתוך הרגיל הוא 221514

 

הרינג החדש מופיע בד"כ על המקט (עם הפורמט הארוך) שמספרו כמו בתמונות בתחילת השירשור: 1628954980. ראיתי אותו ברשת גם על המספר 221515. בכל מקרה עדיף ללכת על המספר הארוך העדכני.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

האתגר האמיתי חיכה לי בסגירה. בניסיון סגירה הראשון הבנתי שאני לא בכיוון, היה מרווח של יותר מסנטים בין המכסה לגוף.

התחלתי לחפש את המקור ולנסות ליישר למקומן את דסקיות הקלאצ' הגלויות לעין.

כשזה לא קידם אותי החלטתי להוציא את כל התוף של המצמדים, ולראות מה עוד יכול להיות.

לאחר שהוצאתי אותו, הייתי חייב לסדר עוד חבילת מצמדים בצד האחורי של התוף המדובר.

כאשר גם זה לא עזר במיוחד התבוננתי שוב אל תוך הגיר עצמו (מאחורי תוף המצמדים שכבר הוצאתי) וגיליתי שם את מקור ההפרעה: 3 דיסקיות מצמד, שברחו לגמרי ממקומן. גם לאחר שהצלחתי לדוג אותן ולהחזיר אותן למקום, לקח לי שניים שלושה נסיונות נוספים עד שהצלחתי להרכיב את המכסה למקומו, שכן כל תזוזה של הפלטה הקפיצית (שבולטת מסביב לתוף) גורם לאותן 3 דסקיות לברוח ממקומן שוב.

 

בקיצור, למי שמתכנן לעשות את העבודה הזו, יש לקחת בחשבון שלא הכל פשוט כמו בסרטונים ביוטיוב, ויתכן שידרש פישפוש קצת יותר עמוק בקרביים של הגיר על מנת להרכיב את הכל למקומו.

 

אני רוצה להתייחס למה שבאדום:

 

במדריך שלי רשמתי בסעיף 11 ובסעיף 12 דברים מאוד חשובים:

פירוק המכסה האחורי, זה ברור, ולאחר מכן....

"

על מנת לוודא שהכל במקום, יש ללחוץ לחיצה קלה פנימה את החלק הפנימי העגול שחשוף מולכם בגיר ע"מ שהטבעות יישארו במקומן ולא יזוזו ימינה\שמאלה."

ברגע שמוציאים את המכסה, לוחצים על החלק המרכזי (על התוף בפנים) לחיצה קלה ומזיזים קלות את התוף ימינה\שמאלה כמה מילימטרים - ואז הוא נכנס פנימה בקלי קלות ואז ההרכבה הופכת למשחק ילדים.

אתה הסתבכת בגלל שפירקת את המכסה, עשית מה שעשית, אבל לפני שהרכבת לא דאגת ללחוץ פנימה את התוף בכוח היד ולהניע אותו ימינה\שמאלה כמה מילימטרים עד שהוא מקבל את ה"קליק" וחוזר פנימה למקום שלו.

עד היום נהגתי בדרך הזו ומעולם, אבל מעולם, לא הוצאתי את השאפט עם הטבעות.

 

בנוגע לברגים בחלק העליון בגיר - זאת הסיבה שצריך להוריד את הגיר ולשחרר תושבת מנוע (סעיף 1 עד 8 במדריך).

בנוגע לפתיחה - נתקלתי במקרה אחד של בורג שהחליד, אבל יצא בלי בעיה. כן, זה קורה בגלל שהמצבר לעיתים זורק חומצה שנוזלת על הגיר. במקרים כאלה אני ממליץ לבדוק את הצמה של החיישן לחץ שלא קיבל חומצה שפירקה את הבידוד של החוטים בתוך הצמה.

 

בכלל, הברגים במקור לא תמיד סגורים כל כך חזק.

במקרה של בורג חלוד - צריך לעבור עליו מעט עם מברשת פלדה קטנה ולנקות אותו. לאחר מכן לקחת את הבוקסה טורקס 40 עם מאריך, להלביש אותה על הבורג ולתת לה כמה מכות עם פטיש, לשחרר את הבורג. לאחר מכן לעבוד עם ידית 1/2" ארוכה או קצרה, ולפתוח את הבורג. עד היום עשיתי כבר כמה כאלה למכרים שלי וזה עבר חלק ללא בעיה.

הבעיה היחידה שכן נתקלתי בה זה שאחרי פירוק הברגים, ב-2 מקרים, לא קפץ לי המכסה החוצה בקלות. הגעתי למצב שהייתי צריך להלום מכות דיי חזקות ומפחידות בכל מיני מקומות במכסה, עד שהוא יצא. לא נעים אבל קורה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אך מאפסים את ה AL4? אצלי הרכב (פיזו 208 70 אלף ונוסע זוועתי).

כשהגעתי למוסך בקשתי שיחליפו שמן גיר, בגלל העבודה הנוראית שלו, מרגיש

כאילו הגיר הוא רציף ולא סדיר בהחלפות... פעם מעביר יפה וטוב ופעם גרוע

ולא מעביר או לא מוריד הילוך ומושך כמו מסטיק בתחילת כל הילוך (הילוך 2

ו3 בעיקר) וכאילו לא מצמיד בהתחילת הנסיעה של אותו הילוך.

כמובן שבמוסך לא הסכימו להחליף שמן, אמרו שאין צורך בשלב הזה.

אולי אחרי איפוס הוא ילמד אם אפשר לאפס את הגיר, אנא ספרו לי אך?

הרכב היה של פנסיונר לפני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שנים מאוחר יותר...

אי-שם במרץ 23 החלטתי שהגיר שב C4 אצלנו (מנוע 1.6 עם 170 אלף וגיר שמעולם לא נפתח) יעבור רענון. הסיבה הייתה העברות די ברוטליות בין ראשון לשני, דבר שמחמיר מאוד כשהגיר חם ולעיתים גם מגיע למצב של ממש "בלבול" של כמה שניות עד שההילוך עובר בחבטה שמזעזעת את כל הרכב. בנוסף היה גם דיליי רציני בהכנה לרוורס.

התחלתי מהחלפה של שסתומים (שהוזמנו יחד עם רינגים מעלי) עם המדריך של איציק שאומנם קצת עידנה את ההעברות אבל לא שינתה כלום כשהרכב חם.

אז הוחלפו רינגים, סיפור שלקח כמה ימים ויש לי כמה מסקנות חשובות בנוגע אליו עבור כל מי שיתכנן לבצע אותו.

 

א - פירוק המכסה: קשה לי להסביר עד כמה קשה לפרק את המכסה הזה. בגלל פיני המרכוז המכסה ממש ממש תקוע ודורש המון עבודה. אל תתיאשו, תשתמשו בפטיש גומי ותכניסו איזמל במקומות היעודיים שקיימים בחיבור בין המכסה לגיר. אני ממליץ שהגיר יהיה במצב מאוזן ולא בזווית כלפי מעלה, הסבר בהמשך.

 

ב - לאחר הפירוק: המחזה שנגלה לעיני הוא כזה:

65.thumb.jpg.6c9d294b069af846800eee96a2ac44fa.jpg

לכאורה תקין, נכון? אפשר לראות שהשיניים של התוף בתוך המגרעות, ואפשר גם ללחוץ פנימה את התוף כמו שאיציק הציע. אז לא, בגיר שבתמונה הקלאצים האחוריים ברחו בחלק הפנימי, ואי אפשר לראות זאת!

אז מה הסיפור?

בחלק האחורי של התוף יש דיסקות קלאץ שיושבות על מסגרת שצמודה לגיר כשמכסה סגור. ברגע שהמכסה פתוח יש רווח בין המסגרת לגיר והדיסקות יכולות פשוט ליפול פנימה ולמנוע סגירה מלאה של התוף. הבעיה הכי גדולה שלחיצה של התוף פנימה יכולה לגרום לקלאצים ליפול כשמפסיקים ללחוץ, אז בעצם הבדיקה שהכל תקין יכולה בעצמה לגרום לבעיה.

אני בשלב זה לא הייתי בטוח שיש בעיה, אז לאחר החלפת הרינגים ניסיתי לסגור את הגיר וככה נראה הרווח בלחיצה מלאה של המכסה:

 2024-01-27121411.thumb.png.0dce5e31411f962192e955f3fad29282.png

שיחה קצרה עם איציק ונראה היה שהמצב תקין - המכסה נתקע מהחיכוך עם פיני המרכוז. אז המשכתי בהרכבה, לא בטוח מה יהיה.

ואכן, מניע את הרכב והאוטו לא זז, בכלל. מבין שמשהו דפוק, מוריד את השמן ומפרק הכל מחדש.

הפעם מוציא את התוף החוצה:

IMG-20230308-WA0034.thumb.jpg.9301e2250eb916ca16cc07bb1e9f87f9.jpg

ואז רואה שאחד הקלאצים מאחור נפל ובעצם תקע את כל הגיר כשסגרתי עליו, הוא עצמו גם התעקם.

20230308_195305.thumb.jpg.ff332d5041244439ec2b3d20e78a7ddd.jpg20230308_195334.thumb.jpg.5f2a0296d473f9c8206cf15d05091bf7.jpg

 

אז שקלתי מה לעשות, גם עם איציק וגם עם יגאל (שהתחלתי לשגע באמצע התהליך). בסוף יישרתי את הקלאץ עם פלאייר ווידאתי על מדרגה ישרה שהוא שטוח לחלוטין, והחלטתי להמשיך לעבוד על מה שיש.

 

לאחר מכן התחילה סאגה של 800 פירוקים והרכבות ונסיונות שבהן כל פעם הקלאץ הבודד הזה נפל ממקמו ותקע הכל. בסוף התקשרתי למכון גירים שנקרא גיר1 במטרה לגרור אליו את הרכב, אך הוא נתן עצה שבסופה הצלחתי להרכיב ומאז הרכב נוסע עד היום. לא אכנס להכל ורק אתן טיפים:

 

1. כל לחיצה של התוף פנימה מגדילה את הסיכוי שקלאץ יפול. אם הוא במקום - עזבו אותו ככה.

2. לפני ההרכבה הכניסו אצבעות בחלל שבחלק הימני התחתון של הגיר ותרגישו האם הקלאצים במקומם - אומנם אם הם לא אי אפשר להחזיר אותם משם, אבל אם חלק נפלו אתם תרגישו את זה היטב כי הם יהיו מחוץ למסגרת שלהם. ככה תדעו אם אפשר לסגור את המכסה או לא.

3. הרגשתם שאחד הקלאצים נפל? חייבים להוציא את התוף החוצה. תזכרו את הסדר שבו הקלאצים הפנימיים יושבים ואת כיוונם מיד לאחר הוצאת התוף. את הגיר תנמיכו ככה שהוא יהיה קצת בזווית כלפי מטה (ככה הכבידה תפעל נגד נפילת הקלאצים פנימה) תנקו את הקלאצים עם ספריי קארבורטור ותמרחו ואזלין (כן, ואזלין, זה היה הטיפ מגיר1) בכמות לא גדולה מדי על מנת להדביק את כל הקלאצים יחד. זה מקטין מאוד את הסיכוי שחלק מהם יפלו אחורה. תרכיבו הכל חזרה ותחזרו על סעיף 3. נפלו שוב? איטרציה נוספת, אין ברירה.

4. תשייפו היטב את פיני המרכוז ואת החורים התואמים להם במכסה הגיר. אם הם לא יוצרים חיכוך, אפשר לסגור את המכסה עד מרחק 0 אם הקאלצים במקום.

5. אל תלחצו את המכסה הרבה פנימה לבדיקה כשאתם מרכיבים אותו. כשמכסה חוזר קדימה מהלחיצה - יש סיכוי גדול שהקלאצים יפלו.

6. תתחילו להבריג את הברגים, שימו את כולם ותבריגו מעט ככה שהמכסה יתחיל להכנס למקומו. בכל שלב לאחר מעט הברגה תנו לחיצה קלה מאוד (סנטימטר לא יותר) ותרגישו האם הלחיצה עדיין מרגישה קפיצית ולא נתקעת. אם היא קפיצית הכל תקין, אם הלחיצה המכסה נתקע - אחד או יותר מהקלאצים נפל וצריך לפרק הכל.

7. כשיש מרווח של כס"מ בין המכסה לגיר - תלחצו בעדינות ותראו האם אפשר ללחוץ את המכסה עד הסוף. אם שייפתם את הפינים כמו שצריך והקל תקין - המכסה בקלות יגיע למרחק אפס מהגיר. שחררו לאט וסגרו את הסוף. אם רק קלאץ אחד נפל יש מצב שלא תצליחו ללחוץ עד הסוף בשלב זה, ואין ברירה אלא לחזור לשלב 3.

 

ומה עם הרכב המדובר, האם יש שינוי?

אז אין דפיקות כלל, והרכב עבד קשה בקיץ ונסע מאז ההחלפה מעל 10K. עדיין יש דיליי קל בין ראשון לשני כשהגיר קר דווקא, אבל הוא מינורי והוא לא מלווה בדפיקה אז זה לא מפריע.

העברות עצמן חלקות הרבה יותר ממה שהיו ופעולת הגיר כמעט שקופה לנהג.

שינוי ממש מוזר שקרה הוא עיתוי נעילת הממיר - בעבר הוא היה ננעל באופן קבוע בזמן המעבר משני לשלישי, עכשיו הוא ננעל באמצע הילוך שני. אין לי מושג אם זה קרה בגלל החלפת השסתומים או בגלל החלפת הרינגים. בכל מקרה בדקתי ונראה שהמצב שאחרי ההחלפה הוא התקין.

 

עדיין יש לי גיר ספייר ששוכב בבית, יש את החשש הזה שיום אחרי שאמכור אותו הגיר הנוכחי ישבוק בלי סיבה.

 

תודה רבה לאיציק וליגאל על התמיכה הטכנית ובמיוחד הנפשית. זה היה סיוע קריטי ברגעים קשים.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יכול לערוך אז מוסיף כתגובה נפרדת.

תמונה של החלק הפנימי לאחר הוצאת התוף, ומסומן בתמונה קלאץ שיצא ממקומו במסגרת:

IMG-20230308-WA0032.thumb.jpg.adc2cfc105865000fd2ac32c242e0833.jpg

כל החלק שבתמונה גם צריך צריך לצאת בשביל לסדר את הקלאצים.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...