Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מונדאו 2010 - נורת מצבר דולקת לסירוגין - בעיה באלטרנטור


Aviad Mandabi
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 1463 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

ברשותי מונדאו 2010 מנוע 2.3.

במשך החודשים האחרונים נורת המצבר נדלק לסירוגין תוך כדי נסיעה, לפעמים נארת דלוקה לפעמים נכבית בזמן הנסיעה.

יש לציין שאין שום בעיה ברכה מבחינה מכאנית/חשמלית, מתניע ללא בעיות, נוסע ללא בעיות.

בדקתי מתחים שהרכב כבוי ומונע- קיבלתי ערכים - 11.72 כבוי, 13.50 מונע עם מזגן ואורות.

קראתי והסתכלתי בכל מיני מדריכים שהמתחים אמורים להיות 12.4 כבוי ו-14.2 מונע. (יש לציין ברגע שפותחים את הרכב עם השלט יש מערכות חשמל שפועלות - רדיו וכו').

 

הייתי במוסך מורשה לאבחן את התקלה, מה שהם קיבלו בחיבור של מחשב לרכב שיש חופש (כנראה של מכלול או חיבור, לא ידעו בדיוק להגיד לי) באלטרנטור והמתח לא יציב. נאמר לי שיש להחליף אלטרנטור, סיפור קצת יקר ולאור העובדה שהרכב נוסע ללא בעיות והמצבר לא מתרוקן, נראה לי שהפיתרון הוא משהו פשוט יותר שהם לא רוצים להתעסק בפירוק של האלטרנטור בכדי לבדוק.

הבעיה מתרחשת בכל מצב נסיעה, עם או בלי אורות, עם או בלי מזגן.

 

ביצעתי ריסט למחשב רכב - לא פתר את הבעיה. ניסיתי לנתק את הקונקטור של האלטרנטור ללא הצלחה (יש איזה טריק מסויים??), בדקתי פיוזים, חגורת אביזרים תקינה ומהודקת.

 

בכל מקרה מבקש עזרה אם מישהו יכול לעזור לאבחן את הבעיה ומה ניתן לעשות.

בנוסף המלצה לחשמלאי/מוסך שיודע להתעסק עם מונדאו ואלטרנטור כזה (ולפרק במקרה הצורך, הפירוק של האלטרנטור מהרכב לא קל), אין לי רצון להדיע למקומות שיגידו לי להחליף אלטרנטור כי זה הכי קל, אלא מישהו שידע להתעסק/לשפץ את הקיים במידת הצורך, למרות שלא נראה לי שצריך שיפוץ.

 

ברכב מותקן מצבר Varta black dynamic E9 - 70Ah , חדש, פחות משנה.

 

בכל מקרה אבקש עזרה/הכוונה.

 

תודה מראש

עריכה אחרונה על ידי Aviad Mandabi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה משהו דומה בפוקוס 2.0 ליטר 2007, רק נורת מצבר הייתה דולקת קבוע.

לרכב יש מערכת טעימה חכמה. אצלי נורת מצבר הייתה דולקת אבל היה מתח טעינה תקין כ 14 וולט. נסעתי ככה כמה שבועות בלי שום בעיה, מצבר לא התרוקן. מערכת טעינה חכמה לא עבדה, עם התקלה הזו אלטרנטור פעל כמו ברכב בלי מערכת טעינה חכמה. היה רשום קוד תקלה של מערכת טעינה במחשב.

 

עשיתי גם את כל הבדיקות שאתה עשית - פיוזים, חיוט, החלפתי מצבר לבדיקה, נסיתי למחוק קוד תקלה במחשב - לא עזר.

 

סיבה אפשרית נוספת - קונקטור פיקוד של האלטרנטור, תנסה לנתק אותו (צריך ללוחץ על נועל פלסטיק) ולבדוק. אם נראה תקין -

כנראה תקלה בווסת טעינה ממוחשב באלטרנטור, הוא מקבל פיקוד ממחשב ניהול.

 

 

אצלי הוחלף אלטרנטור וזה הסתדר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על תגובות, אפשר קישור לוסת מתח המדובר (איך נקרא באנגלית, מק"ט אם אפשר).

בנוסף עדיין מבקש המלצה לחשמלאי/מוסך שיוכל לעשות את העבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1463 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...