Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדריך - החלפת רפידות בקאליפר ברמבו (אלפא רומיאו למשל)


danie1
 שיתוף
עוקבים 0
שימו לב! השרשור הזה בן 1374 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הקדמה: אני לא מוסכניק וההשכלה שלי בנושא היא מיוטיוב בלבד. אני לא אחראי על שום דבר רע שיקרה.

רשימת כלים: ג'ק טוב, בוקים, מפתח גלגלים מתאים. רצוי גם: כלי קאליפר למדידת עובי הצלחות, מברג להפרדת הרפידות מהצלחת.

מושגים: קאליפר - חלק מתכתי הדומה לחצי ירח שבתוכו נמצאות הרפידות. חלק זה לוחץ את הרפידות על הצלחת בעזרת הבוכנות שבתוך הקאליפר. בוקים - אחרי שמרימים את הרכב עם הג'ק, שמים בוקים ואז מורידים את הרכב וככה הוא יציב ולא תלוי בג'ק.

 

1. ראשית, נתחיל לפתוח את ברגי הגלגל כאשר עוד לא הרמנו את הרכב (בוקסה 17ממ ברכב אלפא ג'ולייטה למשל).

2. נרים את הרכב עם ג'ק ובוקים (עלות של ג'ק ובוקים זה בערך העלות של העבודה של החלפת רפידות במוסך, אז שווה להשקיע פעם אחת).

 

IMG_1025.jpg

 

3. מומלץ לשים את הגלגל מתחת לסף התחתון של הרכב למקרה חירום.

 

IMG_1023.jpg

 

4. רצוי לפתוח את מכסה נוזל הבלמים ואז יש להפריד את הרפידות מהצלחת מעט, עם מברג (הבוכנות יכנסו קצת פנימה והנוזל בלמים יעלה חזרה, לכן עדיף לפתוח את המכסה ואפילו לכסות את האיזור מסביב כדי שהנוזל לא יפגע בחלקי המנוע. נוזל בלמים מאוד לא בריא לשום חלק אם זה מתכת או פלסטיק אז לנגב מייד אם צריך).

 

IMG_1036.jpg

 

5. כדי להוציא את הפינים המחזיקים את הרפידות, יש לדפוק עם פטיש ואיזמל קטן (או מברג דק מאוד) על שני הפינים. שימו לב להחזיק את הפלטה המתכתית הקטנה המחזיקה את הפינים והרפידות במקום, כשמשחררים את הפין השני, בכדי שהיא לא תעוף.

 

IMG_1035.jpgIMG_1037.jpg

 

6. צריך לנתק את חוט הביקורת כדי להוציא את הרפידה הפנימית (פשוט לדחוף את הפלסטיק כלפי חוץ ואז למשוך החוצא את החוט).

 

IMG_1041.jpg

 

7. אחרי שהוצאנו את פלטת המתכת ואת שני הפינים אפשר להוציא את הרפידות.

 

IMG_1043.jpg

 

8. רצוי לראות את מצב הרפידות ואפילו לבדוק הבדלי שחיקה בין הצדדים (גלגל ימין לעומת שמאל) כדי לאבחן תקלות. אפשר גם לבדוק הבדלי שחיקה בין הרפידות באותו גלגל וגם ברפידה אחת לפעמים יש הבדלים בין הלמעלה והלמטה של הרפידה. למשל כשיש ארבע בוכנות לקאליפר.

 

IMG_1028.jpg

 

9. עכשיו אפשר לשים את הרפידות החדשות פנימה ולסגור הכל בדיוק כמו שפתחנו ולא לשכוח לחבר את הרפידה הפנימית לחוט הביקורת.

 

IMG_1030.jpg

 

10. לפני שמורידים את הרכב יש להדק מעט את ברגי הגלגל.

 

11. רק כשהרכב על הריצפה, נסגור את הברגים של הגלגל (מומנט 121 ננומטר ברכב אלפא ג'ולייטה למשל).

 

IMG_1069.jpg

 

12. עכשיו צריך להיכנס לרכב ולפמפם את דוושת הבלם כדי להחזיר את הרפידות והבוכנות למקום. לא להיבהל, הדוושה תגיע בפעמים הראשונות לריצפה וזה בסדר.

 

IMG_1072.jpg

 

13.חשוב מאוד: ביצעו נסיעת ביקורת קצרה בחניה בהירות נמוכה מאוד בכדי לבדוק שהכל תקין לפני נסיעה רגילה.

 

מוזמנים לפנות אליי אם יש שאלות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד....רק טיפ קטן .שעובדים עם בלמים. רצוי מאוד וכדאי לעבוד עם כפפות. בכל מקרה פוסט יפה ומוסבר

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

fly low drive fast

zx volcane- c4 vts-B4 spec b -Leon fr-Bmw e46 330i-Mustang gt 4.6

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המדריך, עבודה יפה.

רק הערה קטנטונת,

כאשר לוחצים על הדוושה בפעם הראשונה לאחר החלפה, עדיף לא לתת לה לשקוע לרצפה, אלא לתת מספר לחיצות קצרות במקום אחת ארוכה.

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה מדריך.

 

מחזק את ההערה שלך בסעיף 8:

רצוי לראות את מצב הרפידות ואפילו לבדוק הבדלי שחיקה בין הצדדים (גלגל ימין לעומת שמאל) כדי לאבחן תקלות.

קרה לי מקרה בגטס שלי שבגלל לכלוך שהצטבר על אחד המובילים שהאטם גומי שלו נקרע, הרפידה נתקעה צמוד לדיסק ונשחקה לגמרי ושחקה גם את הדיסק.

למזלי אסף מהכנופיה הגיע לחלץ אותי (זה קרה רגע לפני שנכנסתי לרחוב של מקום העבודה) עם סט דיסקים חדשים ורפידות וביצע את ההחלפה במקצועיות.

 

 

ניתן לראות עד כמה הרפידה השמאלית שחוקה לגמרי (שתיהן הוחלפו לפני כשנתיים):

 

GETZ-BRAKES.jpg

עריכה אחרונה על ידי fusion-x
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה שחסר לי במדריך היא השיטה שבה דחפת את בוכנות הקליפר פנימה.

 

מקווה שזה לא נעשה בשיטה של השענת מברג על הדיסק ודחיקת הבוכנה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לא צריך למרוח גריז נחושת על האוזניים של הרפידה וגריז סיליקון על המובילים?

זה קאליפר מונובלוק, אין מובילים.

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מנצל את ההזדמנות לניקוי יסודי של הקליפר הזה. ראוי שיראו אותו.

 

תודה על המדריך המפורט.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

M-TECH E46

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1374 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...