Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקנה עצמית ראשונה: קיט התקנה, רכיבים והאם זה מסובך? (Subaru XV)


 שיתוף
עוקבים 1
שימו לב! השרשור הזה בן 1279 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

כפי שכתבתי בכותרת, הייתי רוצה להתקין את המערכת שלי לבד.

בעיקר בשביל הלמידה, השמירה על הרכב, הגמישות שבשילוב בין חדש ליד שנייה והסיפוק שבעבודה עצמית.

כרגע ברכב מותקנת מערכת No Name שהגיעה איתו, עם מסך מגע בקושי מתפקד, ואיכות שמע לא מספקת בווליום גבוה. (באסים נמרחים, מיד לא מספיק נוכח וגבוהים צורמים).

הרמקולים שנמצאים שם במקרה הטוב מקוריים, ובמקרה הרע No Name כלשהו.

עוד בעיה ששמתי לב אליה היא החזרים מהפלסטיקה ברכב ו/או מהדלתות.

לפי מה שהבנתי מקריאה כאן, התשובה שלי לבעיה הזו היא איטום של הרכב, נכון?

האם ללכת על ה dynamat, או שניתן לחסוך כאן על חומר מעט זול יותר?

בלי קשר, אני מתכנן ליישם ברכב "איטום" עם גומיות כפי שעשה lanosforce בפרויקט OPTIMUS שלו.

לגבי קיט התקנה, מה עובי הכבל המומלץ? 4 gauge?

חברות מומלצות?

מאיפה כדאי לקנות? (אין לי בעיה של קנייה מחו"ל או לחץ של זמן).

האם כדאי 'להרכיב' אותו לבד? (הכוונה לרכוש כל רכיב מהקיט בנפרד).

 

 

כשניסיתי לחפש Head Unit, נכנסתי לבלבול מהמבחר ומכמות הזבל שקיימת.

איך אני מבדיל בין האיכותי לבין הלא?

אין לי צורך בשום פיצ'ר למעט איכות סאונד טובה, Bluetooth גם לשיחות, אפשרות לבצע חיתוכים דרך ה Head Unit והכי חשוב - שמירה על השליטה מההגה שקיימת כבר ברכב.

האם אני צריך מתאים לפלסטיקה ברכב?

כאמור, כבר מותקנת שם מערכת לא מקורית.

 

 

כמו כן, אני מתלבט אם להישאר בתצורה של רמקולים בלבד, או להחליף לסט קומפוננט כלשהו.

אם אני מחליף לקומפוננט, אפשר יהיה לשים את הטוויטרים במקום המקורי שלהם?

(קרובים לשמשה הקדמית ולא סתם כך מודבקים על הדש?)

 

 

ועכשיו: ההגברה.

האם כדאי להסתפק במגבר ארבעה ערוצים ולהגביר רק את הסט הקדמי והסאב?

או שעדיף לקחת מגבר שישה ערוצים ולהגביר את כל הרמקולים ברכב? (סט קדמי, אחורי וסאב).

והאם יש דרך אלגנטית יותר מהתקנתו על הגב של המושב האחורי?

אף פעם לא אהבתי את זה.

 

 

ואחרון, הסאב.

אם אני מחפש באסים מדוייקים, שנכנסים בדיוק בזמן, חזקים כשצריך ומתנגנים כמה שיותר בהרמוניה עם שאר הסט, אני צריך סאב, או סט אחורי טוב?

אם מדובר בסאב, אוכל להסתפק בדגמי 8 אינטש קטנים?

 

השאיפה כאן היא תקציב יעיל כמה שאפשר.

כלומר, לא הזול ביותר שאפשר, אלא האיכותי ביותר שאפשר בתקציב כמה שיותר נמוך.

אין לי בעיה עם שילוב של חדש מהארץ, יד שניה איפה שאפשר וכו'.

אני יודע שזה ארוך, אך ניסיתי לתמצת את כל השאלות שלי בפוסט אחד.

תודה על כל מענה :).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הי,

 

קודם כל זה רכב יפני, סובארו למען האמת היא מגה-יפנית במובן הזה.

 

מתפרק כמו לגו, הנדסת אנוש פשוטה ומעולה ואיכות הרכבה ממש טובה עם פלסטיקה מאוד עמידה.

 

היתרון בזה שסובארו בונים בעצם את אותו הסלון לXV ביחד עם דגמים נוספים כמו הB4 או האאוטבק שמה אותך ביתרון במציאת סרטונים ביוטיוב שמסבירים לך איך לפרק את החלקים ברכב הזה - מה שתראה למשל בפירוק של רדיו או דיפון דלת באווטבק מאותו השנתון יהיה נכון גם כלפי הXV שלך למשל.

 

סאב וופר - אתה יכול ללכת על סאב וופר 8 או 10 אינטש בתיבות קטנות - אם זה 8 אז יש לך סיכוי גדול יותר להשחיל את הסאב וופר למשל מתחת לאחד המושבים הקידמים.

 

סאב וופר 8 אינטש בתיבה אטומה קטנה של ARC אודיו או HERTZ יכולים להתאים לך.

 

אני אמליץ בחום רב על הסאבוופרים של סדרת פרימה של אודיסון - בתיבה קטנה פורטד מוכנה מראש.

 

אני הייתי הולך על תצורה של מגבר 4 ערוצים ומונובלוק או מגבר חמישה ערוצים.

 

או במידה ותבחר להגביר רק את הסט הקידמי 2 ערוצים + מונובלוק

 

למרות שזה ג'יפון - אין בו יותר מידי מקום והרושם שלי הוא שאתה מעוניין לעשות התקנה בה לא רואים בכלל את הרכיבים ולכן גם כאן - לגודל המגבר יש חשיבות עליונה

 

בהתמקדות על מגברים מסדרות כמו XDI או KS MINI של ARC

מגברים כמו אודיסון סדרת פרימה או הרץ HDP וגם HCP

 

גם אותם, ניתן להתקין מתחת למושב, מאחורי תא כפפות או מאחורי קונסולה מרכזית וכך הלאה.

 

יש לי הרגשה שזה הכוון שאתה הולך כלפיו.

 

לגבי סט קידמי - ברכב הזה יש אפשרות למשהו מעניין וזה וופר 6.5 אינטש בדלתות על ערוץ אחד של מגבר ארבעה ערוצים ואז רמקול קואקסיאלי 2 WAY עם טוויטר משי בקוטר כולל 3.5 אינטש בפינות של הדשבורד.

 

בפועל אתה תקבל אפקט מלא של סט שלושה חלקים בהשקעה מאוד קטנה.

 

זה הכוון שלי.

 

לגבי יחידת ראש - אתה מהסוג שעדיין משתמש בCD? או שאתה שומע הכל מהטלפון?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שיצא לי לראות כמה סרטונים של פירוק הפנים בעיקר ב WRX משום מה.

מאמין שיהיה לי קל למצוא גם ל B4 או לאאוטבק.

מעודד לדעת שזה יהיה דומה לפירוק של ה XV שלי. (שלא כל כך נפוץ בסרטוני יוטיוב).

 

לגבי מיקום הסאב מתחת לאחד המושבים (מאמין שאעדיף למקם אותו מתחת למושב הימני, גם בשביל גישה קצרה ונוחה למגבר (שאם אלך לפי הרעיון שלך, ימוקם מאחורי תא הכפפות)).

מה שמטריד אותי מעט הוא שאף פעם לא שמעתי סאב שהותקן בתצורה הזו, הוא יהיה מדויק מספיק?

לא יותר מדי או פחות מדי נוכח?

יש לך במקרה ניסיון עם דבר כזה?

מה לגבי התקנה מתחת למושב האחורי? אפשרי?

בדקתי לגבי הסאב שהצעת, יש שם ארבעה דגמים של 8'' ושניים של 10'', בהנחה ואני נוטה יותר לכיוון ה 8'' (משיקולי מיקום בעיקר, אבל גם אסתטיקה) - עם איזה דגם כדאי לי ללכת?

אגב, אם הוא ימוקם מתחת לכיסא, זה לא קצת ייתר את העובדה שהוא Ported? (אני שואל מבורות).

 

לגבי המגבר, נראה לי שעדיף יהיה לפצל בין ההגברות.

יהיה לי לדעתי יותר קל למצוא מגבר ארבעה ערוצים ומונובלוק טובים ואיכותיים יותר בתקציב נמוך יותר מאשר חמישה ערוצים מאותה איכות (או שאני מדבר כאן שטויות)?

אני נוטה יותר להגברה של כל הסאונד ברכב, בשביל סאונד מלא יותר וכדי להרגיש פחות שחסכתי על עצמי.

הפיצול אומר בעצם שאני צריך שני חיבורים למצבר, נכון?

 

האמת שהבנת את הראש שלי בצורה מצוינת. אני מחפש התקנה כמה שיותר נקייה שתשמור על המראה הקיים של הרכב. לא רוצה לראות כלום. רק לשמוע.

 

לגבי הסט הקדמי, לא בדיוק הבנתי למה אתה מתכוון. תוכל לפרט או לתת דוגמה?

 

לגבי יחידת הראש: לא משתמש ב CD, ומה שקיים ב CD יכול לעבור המרה לדיגיטל.

שומע הכל דרך הסלולרי (iPhone במקרה שלי).

אם תהיה למשל אפשרות להתממשק עם המכשיר, זו תהיה תוספת מבורכת.

אבל כמו שאמרתי, אני לא מתעסק יותר מידי עם המערכת בנהיגה ומעדיף לעשות הכל דרך לחצני השליטה בהגה.

אגב, אם יחידת הראש לא מקורית אצלי, זה אומר שיש רכיב מסוים שנותן לי את אפשרות השליטה עליה מההגה כרגע, לא?

הוא יעבוד עם יחידת הראש החדשה? או שאצטרך להחליף?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שבוע טוב,

 

כן, יש לי הרבה מאוד ניסיון עם סאב וופרים קטנים כולל התקנה בבאר הרגליים של מושב הנוסע במקביל עם סאב וופר בתא המטען ועוד.

 

תתמקד במוצרים כמו סדרת MICROSUB של JL AUDIO ואודיסון PRIMA

תנסה גם סאב וופר קטנים מבית HERTZ או ARC AUDIO שיכולים להכנס בתיבות ממש קטנות שאפשר למקם מתחת למושב.

 

אני אמליץ במקרה כזה על מגבר חמישה ערוצים קטן או שידוך של שני מגברים קטנים פיזית כאשר אחד מהם הינו מונובלוק.

 

לגבי הסט הקדמי התכוונתי לשילוב של משהו כזה או משהו כזה (דוגמאות בלבד אבל טובות) עם משהו כזה - על חמישה ערוצי הגברה ביחד עם סאב וופר.

 

אם יחידת הראש אצלך לא מקורית והיא נשלטת ע"י ההגה אז כנראה שיש מתאם הגה או מתאם פנימי בתוך יחידת הראש - זה כבר תלוי אם תבחר להחליף אותה - במה שתבחר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על השמות, הדגמים וההמלצות.

עוד דבר שחשבתי עליו: ההתמקדות שלי בהתקנה נקייה וברכיבים קטנים ככל האפשר די מגבילה אותי לרכישת מוצרים חדשים.

אתה מכיר יבואן / חנות שאפשר לרכוש משם את הרכיבים?

או אולי להסתמך רק על אמאזון?

אך לפני שאגיע לעניין של רכישת הרכיבים בפועל, אני צריך עזרה עם הפרטים הטכניים של כל העניין הזה.

ראשית - עוד אין לי כיוון באיזו כבילה להשתמש. היא לא צריכה להיות ארוכה, אבל אני מעדיף כמובן אחת איכותית.

האם יש מעבר מוכן מקיר האש אל תא הנוסעים?

האם אפשר להשתמש בחיווט המקורי בתוך הדלתות, או שצריך / עדיף להחליף גם אותו?

לגבי יחידת השליטה מההגה, אני אנסה לפרק את האוטו במים הקרובים, גם כדי להתנסות, וגם כדי לראות מה הולך שם.

תודה שוב וסליחה על האיחור הרב בתגובה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1279 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
  • תכנים דומים

    • מאת Ronshlo
      אהלן חבר'ה, רציתי לדעת אם יש מקום שאתם מכירים כמו אתר מחול או משהו שאפשר להזמין צבע לרכב, נגיד לבדוק את המספר הסידורי של הצבע של האוטו שלי (golf mk5) ולהזמין מאתר כמות מסויימת של צבע ולצבוע תיקונים קטנים
      (נפל לי בקטנה הפח מהפרונט של האוטו אז הברגתי אותו עם בורג חדש, עכשיו פתאום בצבע כחול מטאלי של האוטו רואים צבע כסוף כזה של בורג, אז רוצה לצבוע את זה לצבע המקורי של האוטו ועל הדרך לעשות תיקונים קטנים של שריטות וכו..
      תודה רבה חברים! אשמח לאתר או משהו שאתם מכירים שדרכו אפשר להזמין
      אגב אני חדש פה :)
    • מאת A_lex
      מנהלים, לא הייתי בטוח אם זה שייך לכללי או לטכני (מה קורה עם פורום האביזרים, דרך אגב?), ולא רציתי שיבלע בנבכי שרשור המצלמות, אז פתחתי פה. אם זה לא המקום, תעבירו בבקשה, ותמחקו את המשפט הזה.
       
      נכון, יש המון מדריכים דומים ברשת, אבל לא תמיד כוללים מצלמה אחורית, או ללא מצב חניה, או לרכב אחר, או סתם לא מספיק מפורטים... אז בזמן שהתקנתי החלטתי לצלם תמונות ולהעלות מדריך מצולם.
      אשתדל לשלב בין מדריך ספציפי לספורטאז' (דגמי 2016-2020) להערות כלליות עבור מי שיתקין ברכבים אחרים.
       
      אז מתחילים...
      1. החלק החשמלי.
      * נקודה חשובה: מי שלא מעוניין במצב חניה, יכול לחסוך לעצמו עבודה ולהתחבר לקונקטור של תאורת הפנים הקדמית. את פירוק החלק הזה אפשר לראות לקראת סוף המדריך, והוראות לפינים הספציפיים למצוא ברשת.
      לוקחים את מפת הפיוזים הפנימיים - אלו שליד ברך הנהג, לא אלו שמתחת למכסה המנוע. המפה מודבקת בצד הפנימי של מכסה הפיוזים:

      כדי להבין על מה אחראי כל פיוז אפשר להיעזר באתר כמו זה: https://fuse-box.info/kia/kia-sportage-ql-2017-2018-fuses-and-relay
      בוחרים פיוזים החשודים כמקבלים מתח קבוע בשביל מצב חניה (למשל דברים שאחראיים על מפתח חכם, אורות חירום וכו'), וגם איזה פיוז שבוודאות מקבל מתח לאחר הנעה (למשל שקע המצת). אני חשדתי באלו המסומנים באדום בתמונה למטה כמקבלים מתח קבוע, ובפועל רק אלו המוקפים בתכלת קיבלו מתח. הפיוז שמוקף בכחול אחראי על בקרת חימום\איוורור המושבים (מערכת שלא מותקנת ברכב המיובא לארץ) והחלטתי להשתמש בו למתח לאחר הנעה.
      הערה כללית: המספרים על הפיוזים מסמנים את הזרם המקסימלי שלהם. עדיף להשתמש בכאלו עם זרם נמוך יותר, כי אנו עומדים לחבר אליהם מתאם סיני ש... לך תדע כמה הוא עמיד ⚡🔥. בנוסף, עדיף להמנע מפיוזים שאחראיים על מערכות בטיחות (כמו כריות אוויר וכו').

      לאחר שבחרנו אילו פיוזים נרצה לבדוק, צריך גם נקודת מינוס (=שילדה) עבור הבדיקות. הנקודה הנוחה ביותר בעיניי היא בשקע הOBD שנמצא ממש בתוך קופסאת הפיוזים (הנקודה צריכה להיות נגישה כשדלתות הרכב סגורות). בודקים בסכימת פינים של OBD ברשת ומוצאים את הפין הרלוונטי. פין מספר 4 בתמונה הבאה.

      שימו לב שבספורטאז' מחבר הOBD בעצם מותקן הפוך לעומת הסכימה ולכן הפין הרלוונטי הוא הרביעי מימין למטה.
      לוקחים רב-מודד. בוחרים בפונקציה של מדידת מתח. נוגעים עם הפרוב השחור בפין הנ"ל, ומתחילים לגעת עם האדום באחד ממשטחי המתכת שיש בראש כל פיוז.
      מתחילים עם רכב מונע (אפשר סתם מצב ON בלי הנעה בפועל) על פיוז בטוח כמו שקע המצת, כדי לוודא שמודדים נכון. אם רואים מתח של 12 וקצת וולט אז אפשר להתקדם.
      מוודאים את הפיוז שתכננו להשתמש בו כמתח לאחר הנעה (הכחול הנ"ל).
      לאחר מכן מכבים את הרכב (מוציאים מפתח אם זה לא הנעה ללא מפתח). יושבים במושב הנהג לאחר שהזזנו אותו עד הסוף אחורה, סוגרים דלתות, נועלים את הרכב מהמפתח\שלט, וממתינים קצת שהאורות יכבו. הסיבה לזה היא שברכבים המודרניים יש מערכות שמקבלות הזנה גם זמן מה לאחר הכיבוי (כמו אורות ליווי למשל) ולא היינו רוצים שיטעו אותנו.
      עכשיו בודקים עם הרב-מודד כמו קודם את הפיוזים החשודים כמקבלים מתח קבוע וגם מוודאים שהפיוז שבחרנו למתח לאחר הנעה אכן לא מקבל מתח כשהרכב מכובה.
      לאחר שלב זה נדע בדיוק לאילו שני פיוזים אנחנו נתחבר. עבור המתח הקבוע אני בחרתי בפיוז שאחראי על מה שנקרא מודול 7: Hazard Switch, Driver/Passenger Smart Key Outside Handle, AEB Sensor. זהו השני למטה בעמודה השמאלית ביותר.
      דבר אחרון שנותר לבדוק זה איזה מהצדדים של הפיוז מקבל את הזרם ואיזה ינותק אם הפיוז ישרף. שולפים את הפיוזים שבחרנו, ועם הרב-מודד בודקים באיזו מהרגליים בשקע שלהם יש מתח ובאיזו אין. זה חשוב כדי שנדע באיזה כיוון להתקין את מפצלי הפיוזים. הצד במפצל שמחובר לכבל (מוודאים בצלצול עם רב-מודד ללא פיוז בפנים) יחובר לצד בשקע שלא מקבל את זרם! כלומר, אם הפיוז נשרף, הכבל לא יקבל זרם.
      אני השתמשתי בערכת ה-hardwire המקורית שהוזמנה בנוסף למצלמה, ובשני מפצלי פיוזים עם חיבור לחיצה, ללא צורך בהלחמה (מסוג micro2 בספורטאז'):
        
       את ההתחברות בפועל אראה בהמשך, כשנביא את הכבל מהשמשה עד לתיבת הפיוזים. כעת נעבור לשלב הפירוקים...
       
      2. התקנת המצלמה הקדמית.
      שולפים את החלק האמצעי של מכסה החיישנים מעל המראה המרכזית. לא צריך כלים, פשוט מכניסים אצבע ומושכים. לא צילמתי, אז תמונה מהאינטרנט:

       
      לוחצים כלפי חוץ (שמאל וימין בהתאמה) כל צד של המכסה בתורו כדי להוריד אותו מהתופסנים העליונים:

      כעת המכסה משוחרר ואפשר למשוך אותו אלינו. (תתעלמו רגע מהכבל בצד)
       
      משחילים את קצה הכבל שהולך להתחבר למצלמה ודוחפים אותו בחריצים שיש בצד המכסה. את שאר הכבל מעבירים מעל המכסה ומתחילים לדחוף בין השמשה לבין ריפוד הגג כלפי קורת ה-A בצד הנהג.

       
      כעת צריך לפתוח את מכסה קורת ה-A כדי להוריד את הכבל לעבר תיבת הפיוזים.
      שולפים את גומי האטימה של הדלת (פשוט למשוך - לא לפחד, הוא לא מודבק). מושכים מלמעלה את מכסה קורת ה-A עד ששני הקליפסים שמחזיקים אותו משתחררים (העליון חלקית).

      הקליפס העליון משתחרר רק חלקית. אני מניח שהוא מיועד לאפשר לכרית הוילון להפתח מבלי להעיף את מכסה הקורה. בשביל לשחרר אותו עד הסוף צריך להשחיל שפיץ-פלייר דרך החריץ שנפתח למעלה וללחוץ על שתי האוזניים הלבנות שרואים בתמונה הבאה (רואים גם את המרווח המועט שיש לעבוד בו):

       
      לאחר שיחרור הקליפס, שולפים את כל המכסה מהגומחה שבה הוא יושב בתחתיתו. כך הוא נראה מצדו השני, כולל הקליפסים:

       
      חוזרים אל הכבל... ממשיכים לדחוף אותו בין השמשה לריפוד הגג עד שמגיעים לקורה. שם מתחילים להוריד אותו למטה, מאחורי כרית האוויר. כדי לעגן את הכבל אפשר להשתמש בתופסנים נדבקים שמגיעים בערכה של ה-Viofo, או לחבר עם אזיקונים לצמת החוטים שעוברת שם. שימו לב, בתמונה הבאה הדבקתי את התופסן העליון במקום שבו הוא הסתיר את הפתח שאליו נכנס הקליפס העליון של מכסה הקורה. נאלצתי בהמשך להזיז אותו כדי לסגור את המכסה.

       
      כעת מפרקים את המכסה שבצד הדשבורד כדי שנוכל להכניס את הכבל אל תיבת הפיוזים. המכסה מוחזק ע"י כמה קליפסים, אז פשוט מכניסים את כלי הפירוק (כף פלסטיק) שמגיע עם המצלמה ומקליקים אותם החוצה. להלן תמונה מהאינטרנט שמציגה א מיקום הקליפסים:

       
      כעת משחילים את הכבל מהצד אל תיבת הפיוזים. לוחצים את מתאמי הפיוזים שציינתי קודם אל קצוות הכבלים האדום והצהוב (פשוט מכניסים את הקצה החשוף של הכבל לתוך המחבר ולוחצים מאוד חזק עם השפיץ-פלייר). מוודאים במשיכה שהכבל מוחזק טוב. הקצה של החוט השחור של הכבל מגיע עם נעל להידוק תחת בורג. למזלינו יש בורג מתאים מתחת לאותו כיסוי שהרגע פירקנו (ווידאתי עם רב-מודד שהוא אכן מקוצר לשילדה - אפשר לצלצל כל בורג שרואים מול אותו פין בOBD ששימש אותנו במדידות מקודם). בתמונה הבאה סימנתי את הבורג בחץ אדום (האזיקון חובר בהמשך כדי לתפוס את עודפי הכבל). משחררים קצת את הבורג (ראש משושה 12) עד שניתן לדחוף תחתיו את נעל הכבל של החוט השחור, ואז מהדקים אותו בחזרה.
       
       
      כעת מכניסים פיוזים לתוך המפצלים הסיניים. את הפיוז המקורי ששלפנו מתיבת הפיוזים בצד הקרוב יותר לפינים, ואת הפיוז שקיבלנו עם המפצל בצד הרחוק יותר שהוא זה שמעביר מתח למצלמה (אני הזמנתי את המפצלים עם פיוזים 5A, שזה מעל ומעבר לצורכי המצלמה). את המפצל שחיברנו לכבל האדום מכניסים במקום של הפיוז עם המתח הקבוע (עמודה שמאלית), ואת זה שמחובר לצהוב למקום של הפיוז שמקבל מתח רק אחרי הנעה (למעלה מימין). אוספים את עודפי הכבל ומהדקים עם איזקון. מחברים עם אזיקון נוסף לפלסטיק בצד תיבת הפיוזים כדי שלא יתנדנד וירעיש. שימו לב לבחור את המתח המינימלי שמתחתיו ערכת ה-hardwire תנתק את המצלמה כדי להגן על המצבר (אני בחרתי 12V אבל אולי עדיף יותר גבוה).
       
      השארתי ליפוף אחד של הכבל מחוץ לאזיקון כדי שאוכל לשלוף את הבורר ולשנות את ההגדרה:
       
       
      כעת מחברים את המצלמה ומוודאים שהיא עובדת כמצופה גם במצב מונע וגם במצב חניה. בהנחה שהכל בסדר, סוגרים את המכסה בצד הדשבורד, מחזירים את מכסה הקורה למקומו (לכוון בזהירות הקליפס העליון שיכנס למקומו), ומחזירים את גומי האטימה של הדלת.
       
       
      אם אתם מתקינים רק מצלמה קידמית, אז תחזירו את מכסה החיישנים שעל השמשה למקומו וסיימתם.
      אם אתם מתקינים גם מצלמה אחורית אז אל תחזירו עדיין את המכסה. נצטרך אותו פתוח בשביל הכבל של המצלמה האחורית...
       
      3. התקנת המצלמה האחורית.
      שולפים את החלק העליון של גומי האטימה של דלת תא המטען, וגם של הדלת הימנית האחורית. משחילים תיל קשיח מתחת לריפוד הגג מכיוון הדלת הימנית לעבר תא המטען. אני השתמשתי בחצי מטר של חוט חשמל 2.5 ממ"ר. תציצו במרווח כדי לראות שאתם עוברים מאחורי קצה כרית הוילון.
       
       
      מחברים עם סלוטייפ (עדיף איזולירבנד, אבל לא היה לי) לקצה שבולט בדלת הצד את הכבל של המצלמה האחורית (הקצה שהולך להתחבר למצלמה עצמה). מושכים\דוחפים אותו עד שיוצא באזור של דלת תא המטען. לא להבהל - הריפוד גמיש מספיק.
       
       
      בספורטאז' יש שני מובילי כבלים גמישים שדרכם הכבלים עוברים בין הרכב עצמו לדלת תא המטען. ממששים איזה מהם יותר ריק. כאן זה הימני (במבט מאחורה אל תא המטען), זה שרואים בתמונה הקודמת. דרכו נעביר את כבל המצלמה. שולפים את קצה המוביל הגמיש מתוך הפתח שאליו הוא נכנס (פשוט למשוך - הגומי מוחזק על ידי הצורה שלו בלבד). כעת משחילים את כבל המצלמה בין ריפוד הגג לגג עצמו לעבר הפתח של המוביל הגמיש, ו"דגים" אותו מבפנים עם תיל מכופף.
        
       
      כעת מפרקים בעזרת כף הפלסטיק שבאה עם המצלמה את הכיסוי של החלק העליון של דלת תא המטען. מוחזק ע"י חמישה קליפסים.
       
      בתמונה מעל רואים שהכבל כרגע יוצא ונכנס חזרה. בהמשך, כשנדע את האורך הדרוש, נמשוך את העודפים חזרה לעבר הדלת הצידית.
       
      משחילים את התיל שלנו דרך המוביל הגמיש והלאה, בתוך הפח של דלת תא המטען, לעבר מרכז הדלת (שם נמקם את המצלמה). קצוות התיל עטופים כדי למנוע שריטות.
       
       
      שוב מחברים את כבל המצלמה אל התיל עם סלוטייפ ומושכים אותו פנימה.

       
      מחברים את הכבל אל המצלמה האחורית ובוחרים לה מקום מקורב. אפשר עדיין לא להדביק, ובכלל לשמור את השלב הזה לסוף לאחר בדיקת התמונה המתקבלת בסיום השחלת הכבל אל עבר המצלמה הקדמית.
      סוגרים את הכיסוי בחלק העליון של דלת תא המטען. הוא מהדק את קצה הכבל. מחזירים את המוביל הגמיש לפתחים שלו (דוחים פנימה עד שכל ההיקף נתפס במקומו). מושכים את עודפי הכבל חזרה לדלת הצידית, עד שהעודפים נכנסים מתחת לריפוד הגג. מחזירים את גומי האטימה של תא המטען למקום.

       
      כעת נחזור לדלת הצידית ונתחיל להעביר את הכבל תחת ריפוד הגג אל עבר הדלת הקדמית.
       
       
      כשמגיעים לקורה האמצעית, צריך לבחור אם לפרק את הכיסוי שלה או להשחיל את הכבל בלי לפרק. אמור להיות בורג בחלק העליון של הקורה מתחת לכיסוי קטן, אך הכיסוי סירב לצאת וחששתי לעשות נזק. מכיוון שכרית הוילון עוברת מעל הקורות ונפתחת ללא קשר לכיסוי הקורה (תחפשו תמונות בגוגל) אין בעיה להעביר את הכבל על הקורה וזהו. בעזרת כף הפלסטיק מושכים קצת את כיסוי הקורה ומשחילים את כבל.

       
      מחזירים למקום את הגומי של הדלת האחורית ועוברים לקדמית. גם כאן שולפים את הגומי ומשחילים את הכבל בין ריפוד הגג לפתח הדלת.

       
      כאן יש נקודה חשובה. אסור להעביר את הכבל ישירות מעל קורת ה-A לעבר השמשה הקדמית! כמו שראינו בצד הנהג, גם כאן, כרית הוילון ממשיכה אל מתחת למכסה קורת ה-A.

       
      אז ניאלץ לפרק את כיסוי הקורה גם בצד הזה. בדיוק כמו בצד השני, גם כאן מושכים את הכיסוי (אם צריך נעזרים בכף הפלסטיק), עד שהוא מתנתק קצת וחושף את הקליפס הלבן המעצבן. משחילים שפיץ-פלייר דרך החריץ שנפתח, לוחצים על האוזניים של הקליפס ומסירים לגמרי את הכיסוי.
         
       
      מעבירים את הכבל עד תחתית כרית האוויר, מסובבים אותו ומחזירים אותה למעלה מעברה השני. גם כאן נעזרתי במחזיקים הנדבקים שבאו בערכה של המצלמה - מסומנים בחצים אדומים בתמונה:

       
      משחילים את המשך הכבל בין השמשה לריפוד הגג עד שמתקרבים למרכז השמשה. כאן גיליתי שנשאר לי די הרבה כבל. אני לא רציתי לדחוף את העודפים בתוך הכיסוי של קורת ה-A. אין שם הרבה מקום ויש פוטנציאל של רשרושים או הפרעה לכרית האוויר. למזלינו יש שפע של מקום בין ריפוד הגג לגג עצמו, אז נשאר רק להגיע אליו. לשם כך נפרק את תאורת הפנים הקדמית.
      פותחים את תא המשקפיים. בתוכו מסתתרים שני ברגים. פותחים אותם ושולפים את יחידת התאורה. לשלוף קודם את החלק הקדמי כי מאחורה יש תופסנים בולטים שיוצאים רק אחרי שהחלק הקדמי יורד קצת למטה.
       
      * דרך אגב, כפי שציינתי בפתיחה, מי שלא מחבר מצב חניה יכול להתחבר ישירות לאחד הקונקטורים כאן, ואת עודפי הכבלים לדחוף לאותו חלל שתכף ננצל. זה יחסוך לו את כל פירוקי קורת ה-A וההתעסקות עם תיבת הפיוזים. המצלמה בעצם תשב על אותו הפיוז של התאורה.
       
      עכשיו שוב נשתמש בתיל. נכופף אותו ונשחיל אותו בין ריפוד הגג לשמשה.

       
      נעביר את כבל המצלמה בלולאה ונמשוך את הכבל פנימה. את קצה כבל המצלמה עם מחבר ה-USB נשאיר בצד של השמשה. נוביל אותו מעל כיסוי החיישנים, ונוציא דרך אותם חריצים בצד שהוצאנו את הכבל הראשון.

      בהזמנות זו אפשר לחבר את הכבל אל המצלמה הקדמית. זה יאפשר לבדוק שהמצלמה האחורית עובדת כמו שצריך, וגם להשאיר את אורך הכבל הרצוי למיקום הסופי של המצלמה הקדמית.
       
      נחזור להתקנה. כפי שניתן לראות בתמונה הבאה, אכן יש שפע של מקום פנוי בין הריפוד לגג:

       
      מגלגלים את עודפי הכבל (לכן חשוב לחבר ולבחור מקום למצלמה בסעיף הקודם), תופסים אותם באזיקון, ודוחפים את החבילה הזו למרווח בין הריפוד לגג.
       
       
      כעת מחזירים למקום את מכסה החיישנים ויחידת התאורה שפירקנו קודם.
      נשארים עם שני כבלים שיוצאים ימינה מאיזור המראה המרכזית:

       
      מחברים את המצלמה לכבלים. מורידים את הנייר המגן מהמדבקה ומדביקים את המצלמה (או התושבת שלה ליתר דיוק) למקום.

      שימו לב, אם מדביקים את המצלמה גבוה יותר, כיסוי החיישנים יסתיר חלק מהתמונה. כנ"ל אם מצמידים אותה עוד לכיסוי.
      בשביל להוציא את המצלמה מהתושבת, מנתקים את הכבל שמגיע לצידה הימני ומחליקים אותה ימינה.
      מכיוון הנהג, המצלמה מוסתרת לחלוטין על ידי המראה. (כן, אני יודע, צריך להוריד את התווית מהכבל ולהצמיד את שניהם עם אזיקון שחור).

       
      שמתם לב למצלמה האחורית הנצפית במראה בתמונה מעל?
      אז בשלב כלשהו, לאחר שמוודאים שהיא עובדת, מקלפים את הנייר המגן ממדבקת ה-3M שלה ומדביקים אותה, לאחר כיוון הזווית הרצויה. מומלץ להדביק כך שכל המדבקה תהיה בין פסי החימום (ולא עליהם) כדי שלא יפגעו בטעות אם תירצו להסיר אותה יום אחד.

       
      זה הכל חברים. מקווה שיהיה מועיל.
       
      מוסיף לינקים למוצרים הספציפיים שאני הזמנתי:
      המצלמה: https://www.aliexpress.com/item/32898282234.html
      ערכת hardwire מקורית: https://www.aliexpress.com/item/32950913887.html
      מפצל פיוזים (להזמין שניים עם פיוז 5 אמפר) : https://www.aliexpress.com/item/4000020059519.html
      כרטיס זיכרון עמיד במיוחד (יעודי למצלמות שמקליטות ומוחקות המון) : https://www.amazon.com/gp/product/B07B9KTLJZ
    • מאת emesh
      שלום,
      מחפש רכב שטח קטן שגם ישמש לנסיעות קצרות לעבודה - כ 1,000 ק"מ בחודש.
      ממה שהבנתי האופציות שלי הן סוזוקי ג'ימני או דיהטסו טריוס, שזה בערך הסכום העומד לרשותי - עד 55,000 ש"ח, ממכירת ספארק 2018 (יד ראשונה ).
      בעקרון הג'ימני עדיף מבחינה טכנית, אבל רק 3 דלתות.
      השאלה מה עוד עומד בטווח המחירים שלי ויש לו לפחות סרן חי אחד והילוך כח?
    • מאת itid
      היי, האם יש טעם לקנות אוריס היברידית משנת 2016 (בת 4 שנים) עם קילומטראז' של 87,000? או שאצטרך להחליף בקרוב סוללה? 
    • מאת XVSTI
      נמאס לי מאיכות השמע הנוכחית ברכב שלי, ובא לי לשדרג.
      הבעיה היא שיחידת הראש אחראית לעוד מערכות ברכב חוץ מהשמע (מצב מערכת המיזוג למשל), בנוסף לכך, אחרי מספיק התקנות סטנדרטיות (קומפוננט קדמי וסאב בגישור, במקרה הטוב עם החלפה של יחידת הראש ובמקרה הפחות טוב, שימוש במנחתים), אני רוצה לנסות משהו שונה הפעם.
      מדי פעם (לפחות בעבר), היו צצים פה פוסטים על bit 1 ועוד כל מיני פרוססורים (DSP, זה אותו דבר?), שתמיד הראו אפשרויות כוונון ושיפור סאונד שלא ניתן למצוא ביחידות ראש, בטח לא סטנדרטיות.
      העניין הוא שזה עניין של כמה אלפי שקלים טובים רק לפרוססור, ולזה צריך לשדך גם מגבר, סט רמקולים וסאב.
      אני רוצה (לפעם הראשונה לפחות), להתחיל את העניין על הצד הזול של הסקאלה.
      מכירים משהו מעניין?
      (פתוח להזמנה מחו"ל / יד 2 וכו').
      תודה.
  • נושאים פופולריים

  • נושאים מתעדכנים

  • צפיות אחרונות   0 משתמשים רשומים

    אין משתמשים רשומים הצופים בעמוד זה.

×
×
  • Create New...