Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחדשתי ב-s-max titanium 2012 (שרשור מתגלגל)


hans

פוסטים מומלצים

בס"ד

 

מזל טוב, גם אני שדרגתי???? לאותו רכב שנתון 12', מ -307 1.6.

מה אגיד לכם נגמרו הימים של תכנוני עקיפות מקילומטר קדימה וכיבוי מזגן :shock: בעליות של י-ם, הדאגה שלי היא לאיפה מתקדמים מרכב כזה?.

נ.ב: גם לי הי'ה צינור נוזל ממיכל העיבוי 170 ש"ח ו15 דקות עבודה פתרו את העניין.

לגבי ה - 307 אני מתכוון להעלות אי"ה סיכום עלויות של 8 שנים (והיד עוד נטויה...), יהי'ה מעניין.

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 266
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עם הצינור מים שהוחלף-זכית בלוטו! היה פוטנציאל לדבר גרוע בהרבה

לגמרי. נס. אתה מסתכל על אוטו חונה ורואה פתאום מים זורמים.

 

לבחור שמעליי - תתחדש! לכוח מתמכרים בקלות, מתברר, גם בלי לנסוע מהר.

עכשיו אני מבין קצת יותר טוב את האמריקאים ואת תרבות ה-pickup truck.

 

ובסך הכול dadush1 סיכם הכול בצורה מדויקת.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהתכוונתי לצמיגים פשוטים לא התכוונתי למידה, אלא לפשוטים מבחינת יצרן (לא חסרים כאלה שקונים סיניים).

 

גם אני בזמנו קניתי סיני כי הייתי קצר במזומנים (מזל שהמונדאו שלי לא הייתה גודשת, ודי אטית יחסית)

 

 

באופן כללי, אני יכול לומר שההרגל לרכבי טורבו מודרניים בין אם עוצמתיים יותר או פחות הוא ממכר. התחושה של כוח זמין מסל"ד נמוך טובה מאין כמותה, בטח ובטח אם מדובר במנוע חזק כמו האקובוסט.

:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

במז״ט ובשע״ט, עבר טסט. כל הנורות תקינות, מבפנים ומבחוץ, מרשים.

 

[TABLE=class: outer_border, width: 500]

[TR]

[TD]תאריך[/TD]

[TD]ק״מ

[/TD]

[TD]תיאור[/TD]

[TD]מחיר[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]01/18[/TD]

[TD]89000[/TD]

[TD]חידוש רישיון רכב + מבחן רישוי[/TD]

[TD]1960[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

חתיכת מס, רישיון הרכב הזה. לכבוד הטסט הוצאתי את הפח (?!?) מהתא המטען הסודי

שחבוי מתחת לתא המטען הרגיל - כבר היו סיפורים על הכשלה בגלל זה, אז לא לקחתי סיכון.

הזוי? הזוי.

 

נקודה מעניינת - הצמיגים הקדמיים נראים שחוקים למדי.

מאוד מפתיע בהתחשב בכך שעברתי איתם רק ~6000 ק״מ בכחצי שנה.

ואני לא נהג מופרע.

יש עדיין המון בשר כמובן אבל ההבדל במראה בולט בין הטויו הקדמיים

לבין הסיניים-לך-תדע-מאיפה שהותקנו מאחור. זה בגלל הטויו?

סחורה גרועה? או שככה זה ברכבים עם הנעה קדמית ומומנט מופרך?

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש מעניין.

 

6K ק"מ זה די קצת.

 

אבל אל תמכור לנו סיפורים על היותך נהג רגוע :wink:

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכבוד הטסט הוצאתי את הפח (?!?) מהתא המטען הסודי

שחבוי מתחת לתא המטען הרגיל - כבר היו סיפורים על הכשלה בגלל זה, אז לא לקחתי סיכון.

הזוי? הזוי.

 

כבודו יכול לפרט?

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אל תמכור לנו סיפורים על היותך נהג רגוע :wink:

[ רגוע ---- סקאלה --- מופרע ]

ובכן, הבט, לא בשום קצה ;-)

ולפני שישאלו - כן, אני מקפיד על לחץ תקין והשחיקה נראית אחידה במבט חטוף.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב שאני זוכר מדי להפעיל את הראש ולבדוק מה באמת יש אצלי באוטו -

ההבדל בין הצמיגים ב-treadware הוא 240 (אצל הטויו) מול 400. קשה מאוד להסתמך על הנתון הזה

מכיוון שהתקן די עמום בנושא (כל יצרן יכול להחליט מה זה 240 בשבילו ביחס לשאר הצמיגים שהוא מוכר)

אבל האינדיקציה ברורה, כנראה שהאחוריים יתייבשו הרבה לפני שיימצאו בהם סימני שחיקה, בנסועה הנוכחית.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

נו טוף, די ציפיתי שזה יגיע - הטורבו החליט להצטרף לרשימת התקלות האופיינית לדגם.

 

[TABLE=class: outer_border, width: 500]

[TR]

[TD]תאריך[/TD]

[TD]ק״מ

[/TD]

[TD]תיאור[/TD]

[TD]מחיר[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]03/18

[/TD]

[TD]90000

[/TD]

[TD]החלפת מגדש טורבו

[/TD]

[TD]6152[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

זה התחיל באיבוד כוח רגעי אחרי נסיעה ארוכה שנעלם מעצמו, ובנסיעה הארוכה שאחריו

כבר החלה התדרדרות הדרגתית עד למצב שהפורד החל להתנהל כמו פרייבט.

קצת מוזר לי שהדעיכה הייתה הדרגתית, ציפיתי שזה יהיה רכיב ש״או פועל או שלא״.

 

כך או כך, קרוב ל-1300 ש״ח על העבודה, לא מפתיע לאור הנגישות הבעייתית,

השאר זה המגדש עצמו, ברגים ואטמים. בוצע אצל ״שי לי״.

אני מניח שתמיד אפשר למצוא פתרונות זולים יותר, אבל אני ישן יותר טוב בלילה עם פתרון

הכולל מוסך בעל מוניטין טוב וחלפים מקוריים.

 

משום-מה אני לוקח את זה די בקלות, כאילו שהתכוננתי לזה מראש. ההתלהבות הראשונית מהרכב

עוד לא דעכה, ואני נהנה ממנו מאוד. עד היום מדובר בשילוב של נדיר של 7 מושבים,

תא מטען סביר לגמרי ומנוע פסיכי עם מתלים שלא מתרגשים מכלום. יחיד במינו.

 

= = = = = =

תובנות וחפירות

= = = = = =

נתון מעניין שאי אפשר לסדר בשום שורה סטטיסטית נפוצה: נסיעות ארוכות עם ילדים.

הילדים מעולם לא היו רגועים יותר, ואפילו בימים משוגעים שבהם מכסים מעל ל-330 ק״מ,

רמות הסטרס נמוכות להפליא, עם פרקי זמן ארוכים של שינה. המתלים מכוילים היטב לנסיעה בינעירונית

(וחובטים קצת בעיר בתמורה), המושבים הגדולים והנפרדים מסייעים למניעת חיכוכים

ובידוד הרעשים ברמה הגבוהה ביותר, יחד עם מערכת סאונד נקייה וצלולה.

כמובן שאלה תכונות הקיימות גם במיניוואנים אחרים, אבל לא יחד עם נסיעה במהירות... איך לומר... מאתגרת רישיונית. :twisted:

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

 

האם תקלה בטורבו הנוכחי היא פועל יוצא של שימוש אגרסיבי או בלאי?

ממה שראיתי, היצרן תיכנן אותו לאורך חיים של 200K, ואני מאמין שהם לקחו בחשבון שימוש כזה או אחר.

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה טובה. לפניי היו כמה ידיים שבסה״כ גילחו כ-80,000 ק״מ, אי אפשר לדעת מה קרה שם.

הנהיגה שלי לא ״סבתאית״ אבל רחוקה מלהיות אגרסיבית, אין טיפוסים היסטריים כל נסיעה עד קו האדום.

והיסטוריית הטיפולים ללא רבב, גם לפניי.

 

כמה תשובות אפשריות:

- סתם ״אמינות נמוכה״, בהיעדר מספיק נתונים.

- אולי 5 שנים הוא אורך החיים הצפוי של הרכיב, פלוס מינוס?

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

 

אכן, ככל הנראה רק מישהו שהיה בעלים של הרכב מההתחלה יוכל לתת חוות דעת בעניין.

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

חלפה לה שנה וקצת, הגיעה העת לטיפול השנתי (קילומטרז׳ נמוך) הקדמתי בחודש, בערך, רגע לפני חום הקיץ.

 

 

[TABLE=class: outer_border, width: 500]

[TR]

[TD]תאריך[/TD]

[TD]ק״מ

[/TD]

[TD]תיאור[/TD]

[TD]מחיר[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]06/18[/TD]

[TD]93000[/TD]

[TD]טיפול 105,000[/TD]

[TD]1118[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

הטיפול בוצע כרגיל ב״שי לי״ (לקוח מרוצה משירות יעיל וחייכני), ומלבד רשימת המכולת הרגילה של שמן/מסננים , כלל גם החלפת נוזל בלמים. על הדרך גם סידרו את כפתור הקשחת הגב התחתון שנוטה לנשור לו בכל נגיעה.

 

= = = = = = = = = = = =

תובנות וחפירות כעבור שנה וקצת

= = = = = = = = = = = =

לחיוב:

- האחיזה נהדרת ומדובר באחד הרכבים הזריזים בסביבה,

באופן שלא מתסדר בשום צורה עם המבנה הפרקטי להחריד של 7 מקומות.

- לפני הקנייה ציפיתי שהנסועה תתחלק בצורה שווה בין דרכים עירוניות לבינעירוניות,

בפועל יצא ש-80 אחוז מהנסיעות הן בינעירוניות, וזה מתאים כמו כפפה ליד לרכב.

אני יוצא ממנו רענן יותר מכל מכונית קומפקטית שהיא אחרי נסיעות ארוכות -

הודות למושב הזקוף ובידוד הרעשים המוצלח.

 

לשלילה:

- לא מהנה בסביבה עירונית, בגלל החתך הנמוך,

ההתנהגות הגרועה של התיבה במהירויות נמוכות ורדיוס הסיבוב האומלל-משהו.

- המזגן עלוב. תמיד על מקסימום. לפחות לא מרעיש.

- צריכת הדלק מגוחכת, 9 ק״מ/ליטר מחוץ לעיר, 7 ומטה בעיר. צריכת הדלק האמיתית,

ללא שיקלולים וללא תרגילים, בחלוקה מדויקת של קילומטרים לחשבוניות (שומר את כולן) - היא 8.19 ק״מ לליטר.

 

לסיכום:

הרהרתי קצת בעניין, והגעתי למסקנה שמדובר במכונית GT, יענו גראן טיורינג,

שמתאימה כמו כפפה ליד לנסיעות ביניעירוניות ארוכות במהירות גבוהה, בצורה הנעימה ביותר -

החל מזמינות הכוח בסל״ד אפסי וכלה בנוחות המושבים, בידוד הרעשים ואיכות מערכת הסאונד.

על הדרך החליטו במכונית ה-GT הזאת לסדר גם מבנה של 7 מושבים גבוהים,

ככה סתם, תוך כדי שמירה על יכולות דינמיות גבוהות.

 

אין דברים כאלה.

 

= = = = = = = = =

נ.ב.:

- הצלחתי בתקופת ניסוי ארוכה של נהיגה ״סבתאית״ ב-90 קמ״ש בנתיב הימני

לשפר במעט את צריכת הדלק, מ-8.8 ל-9.15 בממוצע.

לא משמעותי בכלל. חזרה להתרגזנויות. :twisted:

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...