Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

John1

פרויקט פחחות עצמאית פיג'ו 205

שימו לב! השרשור הזה בן 1160 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

אז אחרי כמעט שלושה חודשים של עבודה לא ריצפה על האוטו, הפרויקט הזה הגיע לסיומו.

באופן כללי, מהרגע שקניתי את הרכב ידעתי שיום אחד אעשה לו צביעה כללית בגלל שמצב הצבע היה לטעמי נוראי, ומה גם שלא התחברתי לצבע בכלל. כן החלטתי לבצע את כל הפרויקט בעצמי, גם כדי ללמוד, וגם כי זה ללא ספק עבודה שאני נהנה ממנה כשזה מגיע לרכב האישי שלי.

 

 

לפני שאתחיל חייב לתת קצת קרדיט לאנשים שעזרו לי במהלך כל הפרויקט הזה, בלעדיהם לא התוצאה לא הייתה קרובה למה שהיא עכשיו:

1. טופ-קולור ברחוב יצחק שדה תל אביב, למי שרוצה לעבוד עצמאית על האוטו זה ה-מקום, בין זה לחומרי גלם (בונדו, ניירות שיוף וכו..) ובין אם לצבעים בהתאמה אישית. כמובן גם תמיד שמחו לעזור בטלפון ולענות על שאלות.

2. קאר-פיקס ברחוב ישראל ב"ק תל אביב, אומנם את החומרים לעבודה עצמאית בבית קניתי בטופ-קולור, אבל קאר-פיקס המקום פחחות היחידי(!!)שהסכים שאגיע עם הרכב אליהם, ואעבוד אצלם במוסך (מעולה למי שאין ציוד מקצועי). הם אפילו הציעו לי אפשרות של השכרת קומפרסור ופיסטולט.

 

3. אביב (כן, כן אתה יודע שאני מדבר עליך!), על כל העזרה במציאת חלקי חילוף תמיד והידע הטכני.

בלי העזרה שלך לא הייתי חושב בכלל להעלות בדעתי לבצע פרויקט כזה לבד!

 

 

הבעיה הכי גדולה שהייתה לי בפרויקט, היא שבמהלך כל העבודה על הרכב עדיין נסעתי בו באופן יומיומי, מה שאילץ אותי לחשוב פעמיים לפני שאני מפרק חלקים (ידיות לדלתות, מראות וכו..), וכן לפעמים גם להרכיב ולפרק חלקים כמה וכמה פעמים.

במידה והרכב נשאר במקום העבודה ללא תזוזה מהלך כל העבודה, ממליץ להתחיל בלפרק את כל החלקים החיצוניים הניתנים לפירוק ובכך להקל על העבודה מבחינת נגישות.

 

בנוסף, חשוב לציין שאני קניתי מלטשת אקצנטרית להקל על העבודה, כמובן שאפשר לבצע את הכל באופן ידני (ואפילו רצוי מבחינת האיכות), אך זה לפעמים עלול לקחת הרבה יותר זמן.

 

אז נתחיל, המצב הקיים היה:

1. דפיקה גדולה כמעט בכל הדלת הימנית, גם בכל העליון שלה וגם בחלק התחתון.

2. הצבע בגג דהוי לגמרי ובמעבר עם היד מרגיש מחוספס.

3. המון קילופי צבע ושריטות לאורך כל הרכב.

 

קצת תמונות:

1.jpg02.jpg3.jpg4.jpg

 

 

נתחיל בנושא הפחחות ה"קשה":

בכל מקום שיש צורך לתיקונים עם שימוש בבונדו (שפכטל) שייפתי את האזור עם נייר 80, עד שהגעתי למתכת חשופה, מכיוון שהבונדו נתפס הכי טוב על מתכת (ולא על צבע או צבע יסוד).

* הבונדו הוא בצבע לבן, ואיתו תקבלו גם מקשה בצבע שונה, אצלי הוא היה בצבע אדום. המטרה של הבדלי הצבעים היא כדי לדעת שאכן ערבתתם את 2 החומרים כמו שצריך.

* את המקשה יש להוסיף בכמות של 2%, ולערבב עד אשר מקבלים גוון אחיד בין הצבע האדום ללבן.

* השיטה הכי נוחה לערבוב ועבודה עם הבונדו: לשים חתיכת קרטון על הרצפה, ועוד כרטיס (אפשר אפילו כרטיס מגנטי ישן, קופ"ח וכו..) שאיתו תמרחו את החומר על הרכב.

* לנסות להגיע לקווי מתאר כמה שיותר ישרים תוך כדי המריחה של הבונדו, במידה ולא הצלחתם זה ממש לא נורא, רק זה יגרור ליותר זמן עבודה אחר-כך בשיוף.

* אחרי שיוף ראשוני, במידה וראיתם שיש מה לשפר, אפשר להכין עוד בונדו עם מקשה ולתקן שוב.

* בבונדו שאני קניתי, לאחר כ-7 דק' הבונדו מתחיל להיות מעין גומי כזה, את הזמן הזה הייתי מנצל כדי להוריד את הבונדו ממקומות אליהם הגיע החומר בטעות. אבל לא ממקום התיקון! ששם יש צורך לתת לבונדו להתקשות ואז לשייף.

* לשים לב לזמן ההתקשות הסופי של הבונדו (רשום על האריזה), אחרי זמן זה אפשר לשייף את האזור עם נייר 230 עד ליישור.

* לא לסמוך על העין בשלב היישור, אני מצאתי לנכון שהכי נוח לעצום עניים, ולגעת בידיים באזור, ככה תרגישו בליטות וחורים הכי טוב ותדעו איך לתקן.

6.jpg7.jpg8.jpg

 

מבחינת פחחות יותר "קלה":

בכל אזור שבו היו שריטות, שפשופים עמוקים, קילופים של צבע, יש לשייף את האזור עד להחלקה עם נייר 230, שוב באותה שיטה עם עיניים עצומות, עד שמרגישים שהאזור חלק ואין יותר הפרשי גבהים בפח.

 

12.jpg14.jpg

* אפשר לראות את כל התיקונים הקטנים בכנף האחורית, מתחת למכסה הדלק.

 

 

הכנה של כל הרכב לפני הצביעה:

שיוף כל הרכב עם נייר 230, 320 ו400 בהדרגה (על פי סדר עולה - משמע מהגס אל העדין), המטרה בסופו של דבר, שבכל אזור שבו הצבע היה תקין וללא פגיעות, להגיע לכך שהצבע ייראה בגימור מט.

מה שייתן לצבע החדש להיתפס יותר טוב על הישן.

 

15.jpg

* ניתן לראות את ההפרשים בין הדלת שעדיין לא עברה שיוף, לעומת שאר הרכב שכן ונראה בגוון מט.

 

 

משלב זה, הרכבתי חזרה את כל מה שפירקתי, נסעתי לקאר-פיקס פירקתי אצלם בחזרה את הכל, והתחלתי לעבוד בעזרת הציוד שלהם.

 

 

צביעת צבע יסוד (פריימר) לפני כניסה לתנור:

בכל אזור שבו יש מתכת חשופה, יש לצבוע עם צבע יסוד (פריימר), כדי למנוע חדירה של לחות לפח, מה שיוביל ליצירת חלודה.

חשוב לציין שזו הפעם הראשונה שעבדתי עם קומפסור ופיסטולט, עד אז צבעתי רק בעזרת ספריי צבע. לקח לי קצת זמן לתפוס את העניין עם אקדח, אנסה להסביר את הטריק במילים - באופן תאורטי יש נקודה בלחיצה על האקדח שהיא מוציאה רק אוויר, ואחרי הנקודה הצבע מתחיל לצאת, העניין הוא שצריך לדעת לשחק אחרי הנקודה בהתאם לכמה צבע רוצים שהאקדח יוציא. וכמובן בהתאמה לכך להשתמש בתנועות עם האקדח.

אם יש זמן לתרגל אפילו עם מים במקום צבע בפיסטולט זה פתרון מעולה.

 

17.jpg

* הרכב אחרי צביעת צבע יסוד על המקומות הרצויים.

 

 

שיוף כל הרכב עם נייר מים 400 רטוב (אפשר אפילו עם מים וסבון), ייתן גימור יותר חלק מתחת לבצע.

ולאחר מכן שטיפת כל הרכב עם מים וסבון טוב טוב.

 

 

הדבקת מסקינטייפ, עם עיתונים/ניירות על כל אזור שלא רוצים שייצבע, חשוב לשים לב טוב שאכן מכסים את הכל כמו שצריך, עדיף להשקיע אסטרה זמן על שלב זה מאשר אחר-כך להשקיע הרבה יותר זמן על קילוף ושיוף צבע ממקומות לא רצויים.

 

 

בשלב זה נתתי להם את הקוד הצבע של פיג'ו, והם כמובן מכינים אותו במקום על ידי ערבוב מדוד על פי הוראות יצרן.

18.jpg

הצבע שהחלטתי הוא הצבע הכחול המקורי של ה205 GTI, הנקרא Miami Blue.

 

 

את הזמן הזה ניצלתי כדי לצבוע גם את כל החלקים הפנימיים שרואים בעת פתיחת הדלתות, הבגאז', המכסה מנוע וכד'.

התכנון בהתחלה לא היה לעשות את זה בקארפיקס, אלא לקנות מספר פחיות ספריי צבע, ולסיים את הצביעה של החלקים האלה בבית, אבל כמובן שהעדיפות תמיד לצבוע בעזרת קומפרסור (גם מבחינת מחיר, וגם מבחינת תוצאה), והיה זמן פנוי לפני הכניסה לצביעה בתנור אז למה לא.

X.jpgY.jpg

 

 

לאחר מכן המשכתי בעבודה על החלקים שבאופן שבו הם יושבים על הרכב מקשה לעבוד עליהם (גריל וטמבונים).

אז כמובן שהשלב הראשון הוא פירוק שלהם מהרכב, ולאחר מכן לבצע עליהם את כל השלבים כמו שעשיתי על כל הרכב.

אולי זה מובן מאליו, אבל חשוב לציין שרוב יצרני הרכב מייצרים על החלקים האלו מפלסטיק, בניגוד משאר חלקי הרכב שעושים ממתכת, ולכן יש לקנות חומרים מיוחדים לצורך תיקונים קשים בהם (לדוגמא רוב סוגי הבונדו לא נתפסים טוב על פלסטיק).

למזלי למעט שיוף לא היה צורך בטיפול נוסף בהם, ואת צביעת צבע היסוד (המיוחד לפלסטיק) השארתי כבר לעסק לעשות בעצם.

20.jpg

* צביעת הטמבונים והגריל בצבע יסוד לפלסטיק.

 

 

למעשה פה סיימתי את ההכנה של הרכב לצביעה, וכל מה שנשאר לעשות הוא "רק" לצבוע את הרכב.

ברגע שהתחלתי את הפרויקט הייתי בטוח שאני הולך לעשות את כל העבודה על הרכב לבד, מהשיוף ועד צביעת הלקה.

העניין שבניגוד לפחחות, צביעה זה השלב הסופי והוא הקובע, וכל אי דיוק וחוסר מקצועיות יגרום לפגם בצבע וכל תיקון יגרור עוד עבודה כפולה, לכן הוחלט שמפה אתן לצבעי של קארפיקס לצבוע את הרכב בשבילי.

 

 

21.jpg

* הרכב בתנור, לאחר צבע ה"רקע" שמתחת לצבע הסופי.

 

 

(לא היה ניתן להוסיף עוד תמונות להודעה, אז ההמשך בתגובה הבאה)

עריכה אחרונה על ידי John1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

וואו!

 

נ ב - צבע מדליק!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

22.jpg

* הרכב בתנור לאחר כמה שכבות צבע סופי ולכה

 

2017-04-01_20.46.10.jpg2017-04-01_20.48.58.jpg

* לפני ואחרי :-o

 

 

 

25.jpg

* לאחר מכן ניצלתי את הזמן חזרה בחניון כדי לצבוע גם את הפגושים בצבע שחור מיוחד לפלסטיק.

 

 

26.jpg

והתוצאה הסופית!

לבנתיים נשאר להרכיב את הפלסטיקים שנמצאים בכנף האחורית.

ובפעם הבאה שיהיה לי זמן לעבוד עליו אמשיך לפרויקט הבא, של החלפת כל הסלון.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד , נראה שהשקעת הרבה ולמדת על הדרך גם.

מה שכן בתמונה האחרונה בפוסט הראשון נראה שצבעו אותה עם מכה במכסה מנוע, אבל אחר כך לא רואים את זה, זה טופל באמצע?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחד השרשורים!!

 

מאוד מאוד אהבתי. עבודה יפה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה!

לא, זה אשלייה בגלל האור פלורסנט בתנור.

האמת שגם לי קרה כמה פעמים במהלך הצביעה שנבהלתי שפתאןם ראיתי מכות שלא ראיתי לפני, אבל למזלי זה גם היה בגלל האור.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד! הרכב ניראה כאילו ירד מפס היצור.

איך הרכב בפנים?


היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

וואוו :shock::ok:


היום: סנדרו 2016, 301 2013

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ג׳ון תתחדש על הרכב המדהים. כל הכבוד על העבודה נראה מעולה.

כל הכבוד גם לכל בתי העסק ואנשי המקצוע שנרתמו לעזור לך. בטח לא בכל יום מגיע אדם כמוך לשם עם בקשות כאלו.

 

נהנתי מאוד לקרוא.


HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יופי של פרוייקט!

כל הכבוד על העבודה, ההסברים והפירוט. הרכב נראה מעולה וכל פעם שיגידו לך את זה או ישאלו אותך "מוכר?" ברמזור תוכל להשוויץ שזו עבודה שלך.


.Volvo 740. It's hip to be square

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד, תתחדש ותהנה מהרכב המיוחד הזה.


עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שאפו !


ביום-יום - Eighty ev B12

בחניה - 2011 Alfa Romeo 159 3.2 Q4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
ממש מעולה!

תוכל לשתף מבחינת עלויות?

כן! צודק שכחתי לציין בנושא!

 

1. המשייפת עלתה לי 350 שקל, אבל אני לא מחשיב אותה בעלות של הפרויקט כי רציתי כזאת לעוד עבודות חוץ מהאוטו.

2. ניירות שיוף 8 אינצ' (2 ש"ח ליחידה בטופ-קולור) יצאו סה"כ 60 ש"ח.

3. בונדו 2 קילו (גם מטופ-קולור) 130 ש"ח (אם אני זוכר נכון).

4. עוד הוצאות נלוות (מסכות נשימה, מסקינטייפ, מטליות מיקרופיבר, ספריי צבע לפגושים וכד'..) נגיד עוד 300 ש"ח.

* כמובן שחובה גם סט כלים בסיסי, ושואב אבק לניקוי הלכלוך מהשיופים (שאותם כבר היה לי).

5. והעלות לקארפיקס, על כל החומרים (צבע, צבע יסוד, לכה וצבע יסוד לפלסטיק), על העבודה של הצבעי, והשימוש בתנור ובכלי העבודה אצלם.

בנוסף הם הוסיפו לי עוד צבע לשימוש עם מכחול, ועוד פחית ספריי צבע שתהיה לתיקונים במידת הצורך.

 

סה"כ בחישוב מהיר יצא כמעט 3500 ש"ח.

 

לעומת הצעות מחיר מפחחים אחרים שהתחילו מ5,000 ש"ח ועד אפילו 10,000 ש"ח בהתאם לאיכות העבודה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, נראה מעולה!

שמור על הצבע הזה עם איזה אוטם צבע או ווקס, יראה מדהים.


Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 & Mazda 3 Sport 2.0 Automatic

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1160 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...