Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בלאי של בלמים ברכב היברידי


technet
 שיתוף

שימו לב! השרשור הזה בן 1609 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני רוצה לשמוע באיזה רכב היברידי הן מחזיקות עשרות אלפים .

 

בבקשה.

 

מנסיון כמובן.

 

פריוס של קרובי משפחה שלי, מעל 100 אלף ק"מ על רפידות מקוריות ודיסקים מקוריים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הסטוריית טיפולים של הפריוס שלי, היא החזיקה 90 אלף עם רפידות מקוריות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב ידני הן גם מחזיקות עשרות אלפים.
גם ברכבים אוטומטיים או רובוטיים, תלוי מנהג. אצלי באוקטביה הרפידות המקוריות החזיקו 65K והיו רק בחצי הדרך (עם הירידות של חיפה). בכלל, אצלי הרפידות לרוב מחזיקות הרבה מאוד.
החסכון של גרנרציה תחת בלימה מתקזז עם השימוש בגיר רציף .
לא הבנתי מה אתה כותב. תוכל להסביר למה מתקזז?
בסונטה יש גיר אוטומטי רגיל 6 הילוכים
לא כל כך רגיל, אומנם פלנטרי, אבל אין ממיר מומנט.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזמן לעקוב כאן:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=574368

 

כבר 45 אלף ק"מ וטרם הוחלף (כולל 17 אלף ק"מ בליסינג).

 

אני עם ~40K קילומטרים עם רפידות קדמיות (FERODO) ונשאר לי להערכתי, עוד כ 10K לפחות.

אחוריות עם ~30K גם כן של פרודו ונשאר להן 50% כך שסביר להניח שזה ישרוד גם 60K בקלות (ברור לי שהאחוריות נשחקות פחות).

 

אבל זאת דוגמא לרכב כבד (מונדאו טורבו) של 1.6 טון אוטומטי נסיעות עירוניות רבות שבהן אני ממש לא חוסך בבלמים או בעצלנות.

 

דווקא רציתי לשמוע על רכבים היברידיים שעושים 60K לרפידות ונשאר להם 50%, זה ואוו.

 

אבל אם רכב אוטומטי רגיל מוציא 50K ברפידות הקדמיות נגיד והיברדי מוציא 70K ההבדל של הכמה מאות שקלים בודדים פעם בכמה שנים זה כל ההייפ? זה החסכון החדש?

אותו אדם "תרם" עשרות אלפי שקלים בגלל סוג הרכב אז הייתי חושב על זה הרבה פחות, לא היה מטריד אותי כלל.

דברים אחרים בהיברידי היו מטרידים אותי ויש לא מעט תקלות בכל המערכות האלו (מנסיון אמיתי גם במאזדה 6).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ברכבים אוטומטיים או רובוטיים, תלוי מנהג. אצלי באוקטביה הרפידות המקוריות החזיקו 65K והיו רק בחצי הדרך (עם הירידות של חיפה). בכלל, אצלי הרפידות לרוב מחזיקות הרבה מאוד. לא הבנתי מה אתה כותב. תוכל להסביר למה מתקזז? לא כל כך רגיל, אומנם פלנטרי, אבל אין ממיר מומנט.

 

מעניין מה שרשמת שאין ממיר מומנט, יש לך מושג מדוע ומהיכן האינפורמציה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין באמת... תיבת הילוכים פלנטרית היא בעלת ממיר מומנט.

תיבה כפולת מצמדים ללא ממיר מומנט וכך גם תיבה רציפה מן הסתם.

תיבה רובוטית חד מצמד גם כן, ללא ממיר מומנט.

עריכה אחרונה על ידי Automatic1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין מה שרשמת שאין ממיר מומנט, יש לך מושג מדוע ומהיכן האינפורמציה ?

האינפורמציה מאתרים רשמיים של יונדאי וקליפים שלהם ביוטיוב.

 

מעניין באמת... תיבת הילוכים פלנטרית היא בעלת ממיר מומנט.

תיבה כפולת מצמדים ללא ממיר מומנט וכך גם תיבה רציפה מן הסתם.

תיבה רובוטית חד מצמד גם כן, ללא ממיר מומנט.

אין ממש קשר בין סוג תיבה לסוג מצמד או מה יש במקום (כמו ממיר מומנט למשל). יש את מה שמקובל לרוב, אבל יש גם מקרים חריגים.

 

תיבות רובוטיות ללא ממיר מומנט אלא אם מצמד/מצמדים (המצמד לא תמיד כמו ברכב ידני, למשל במקרה של מצמדים רטובים הטבולים בשמן זה מצמד רב דיסקי שדומה למצמדים הקיימים בגיר פלנטרי). בעיקרון אין מניעה להשתמש בממיר מומנט אם רוצים גם בעיצוב כזה. לצורך הענין היו בזמנו תיבות ידניות עם ממיר מומנט.

 

תיבות פלנטריות לרוב הן אוטומטיות ובעלות ממיר מומנט. אבל לא חייב. תיבה פלנטרית יכולה להיות גם תאורטית ידנית (כבר לא מייצרים כאלה לשימושים כלליים, היה בפורד T כמה שאני זוכר - במקרה הזה החלפות היו עם פדליות, אז היא תיבה רגלית ולא ידנית :p) וגם ממש לא חייב ממיר מומנט. יש כאלה ייצורים מוזרים גם בדראגסטרים אמריקאיים מסוימים כמה שאני יודע.

 

תיבות רציפות לרוב בעלות ממיר מומנט כמו תיבות האוטומטיות הנפוצות, אבל בעיקרון לא חייב.

 

אם כבר מדברים על זה. תיבה אוטומטית לא חייבת להיות פלנטרית. יש גם אקסיאלית (קצת בדומה לגיר ידני). היו כאלה למרצדס (כמה שאני זוכר סדרה 722.3 ודומות) והונדה בזמנו - הן היו תיבות טובות יותר, אבל לא קומפקטיות במיוחד וזה היה בעיה לייצר תיבה כזאת עם הרבה הילוכים. לא עקבתי אחרי התפתחות של זה, אבל יש בויקיפדיה למשל: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Honda_transmissions.

 

למה ליונדאי היברידית אין ממיר מומנט? ממיר מומנט זה הרי רכיב שמחליף מצמד. למה צריך מצמד? בגלל שברכב רגיל עם מנוע בעירה פנימית המנוע חייב לעבור החל ממינימום סל"ד כלשהו, משהו כמו 650סל"ד+ (ובסל"ד הזה לרוב יש לו מעט מאוד מומנט וקשה להתחיל את הנסיעה). מנוע חשמלי שיושב ביונדאי עובד החל מ0 סל"ד ואין צורך ברכיב שמתאם על ידי חיכוך בין מהירות גלגלים לבין מהירות מנוע. יונדאי תמיד מתחילה לנסוע על חשמל. לצורך הענין לסונטה יש מצמד והוא בין מנוע לגיר בדומה לתיבה ידנית. אבל מופעל בנסיבות קצת שונות.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההסבר המפורט, באמת שמתי לב שכל התחלת נסיעה היא תמיד על חשמל, כנראה שזה כדי שלמנוע בנזין יהיה יוצר קל להתחיל להניע את הרכב כשהוא כבר בתנועה, החיבור חלק לחלוטין ולא ניתן להרגיש כלום, גם ההחלפות הילוכים שקופות כמעט לחלוטין והתאוצה ליניארית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1609 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...