Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

farkash7

עוד חבר פורום שרכש טרנטה, והפעם פג'ו 205...

Recommended Posts

פורסם (נערכה)

עידכון. הצפרדע איתי כבר יותר משלוש שנים. נקנתה עם בערך 114000 אם אינני טועה, השבוע הגיע ל140K.
מה היה לנו השנה? לא מעט האמת.

הוחלפו שתי ציריות לציריות חדשות מפולין. כן אני יודע נשמע הזוי, אבל כל הסיפור יצא 800 שקל כולל המשלוח. ציריה אחת של SKF השניה (הארוכה) סינית ממותג שהיה נמכר גם בארץ בזמנו. את הקצרה עוד תצליחו להשיג בארץ את הארוכה אין להשיג. רק לשפץ או מחו"ל, לפחות על סמך 5 חנויות חלפים שדגמתי.
למה הוחלפו? בגדול הקודמות נגמרו... היה אפשר להרגיש את זה ולשמוע, גם הדיוט כמוני שם לב לעניין. בחרתי לא לשפץ ולרכוש חדשות. אם הישנות אני שומר, לא יודע למה.

הוחלף רדיאטור. מהקודם הייתה נזילה באחד המחברים, האמת שלדעתי קצת טפלון היה פותר את העניין אבל הייתי בקצה השני של העולם והשארתי את הרכב במוסך, אמרתי להם שישעו מה שהם רוצים. עלות של רדיאטור 300 שקל (זה מה שעלה לי, יש לי קשר משפחתי למוסך אפשר לומר).

הוחלפו תופים אחוריים לחדשים (סיניים), הם גם נצבעו בספריי שחור. הסיבה היא שאחת ההברגות של הברגים של הג'נט נדפקה. המחיר של תוף חדש היה 70 לפני מעמ אז העדפתי פשוט להחליף תופים מאשר להתעסק עם הברזות.

 

הוחלפו כריות בולם קדמיות (200 זלוטי כולל משלוח לדעתי לסט מיצרן אירופאי טוב). מכווצים לקפיצים רכשתי מאמזון ב30$ כולל משלוח. הרכבתי עם חבר מכונאי שביקש רק שאשאיר לו את המכווצים, אמרתי בכיף, ככה תחליף לי גם בפעם הבאה.

 

מממ אני חושב שזהו בצד המכאני.

 

עוד משהו שנעשה הוא מעבר חזרה לג'נט 13 שהגיע עם הרכב. פה היו לי המון לבטים. אני מאוהב בג'אנטים של הGTI. אני חושב שהם נראים פגז על ה205, אבל היו איתם כמה בעיות, אחת מהן לא נתנה לי מנוח והטריפה אותי.
הבעיה העיקרית הייתה שההגה היה רועד במהירויות של מעל 90. אני קצת דפוק, דברים כאלה מטריפים אותי לגמרי. זה משהו שיש אנשים שהיו חיים איתו פשוט, אותי זה פשוט הוציא מדעתי בכל פעם.

לדעתי אין בעיה בג'אנט עצמו. הבעיה היא במקצועיות של הפנצ'ריות או בצמיגים שרכשתי בזמנו. ביצעתי איזון פעם אחת כשהתקנתי את הצמיגים. בג'אנט הזה אין חור באמצע והאיזון נעשה ע"י מתאם. גובים עליו 50 שקל לגלגל במקרה הטוב. כנראה שצריך לדעת מה עושים גם...
בכל מקרה באותה פנצ'ריה נאמר לי שהג'אנט תקין וישר, והגלגל מאוזן. עדיין היו רעידות.

נוסיף לזה את העובדה שההגה (לא הגה כוח) היה כבד בהרבה, והרכב הרגיש פחות קליל ושובב, שוב אלו לא הסיבות שהובילו להחלטה אבל הן תמכו בה.

 

העניין מאוד ביאס אותי. השקעתי לא מעט כסף וזמן בג'אנטים האלה ובצמיגים שרכשתי עוברם. הייתי אפילו צריך להביא עוד זוג ג'אנטים מחו"ל במזוודה כי התכשיט הישראלי שמכר לי אותם מכר לי שניים דפוקים. זה באמת ביאס אותי, אבל בסופו של דבר אני חושב שזה לטובה.

את הג'אנטים של הGTI אשמור. מי יודע איזו צרפתיה תהיה לי בעתיד... עדיין לי ויתרתי עליהם, אבל על 205 הזו הם לא ישבו יותר. את הצמיגים שהיו עליהם (פלקנים 914 נסעו בסך הכל 20K בשנתיים האחרונות), אני אתן לחבר שצריך צמיגים חדשים לרכב שלו. מקווה שהוא יהנה מהם.

 

גם עם הג'אנט 13 הזה היה סיפור. כשאפסנתי אותם איבדתי 8 ברגים מתוך ה-16. ברכב רגיל זו אולי לא בעיה, אבל ברכב צרפתי... מדובר בברגים ארוכים ומחורבנים שלא תצליחו להשיג בשום חנות/פנצ'ריה. זה או למצוא משומשים, או להזמין מחול בעלות גבוהה בגלל המשקל. למזלי מישהי שחזרה מלונדון הביאה לי שמיניה ופתרה לי את הפינה הזו.

הג'אנטים עברו שיוף כדי להוריד מהם את כל הצבע הישן שהיה במצב רע והיסוד שישב עליהם. זה היה סיוט... עבודה של שעות, אבל התוצאה לא רעה לצביעה עם ספריי בבית. נבחר צבע לבן. קצת מבריק ביחס לרכב אבל יש לו קטע. בנוסף הורכבו רבעיית צמיגי קלבר תוצרת פולין עם תאריך של שבוע 3 של 2020. זה הצמיג הלא סיני היחיד שמצאתי בשוק עם תאריך נורמאלי/במלאי. המחיר היה סביר לחלוטין לטעמי. בחירה לא רעה לרכב הזה.

 

בנוסף הרכב קיבל כיסוי. הוא יושב לא מעט בשמש בזמן האחרון, ריחמתי עליו... 190 שקל לאחלה כיסוי על פניו. נקנה מחנות בשם אלכסנדר בת"א הגיע במשלוח עד הבית בתוך שלושה ימים, ממש מבסוט. מעל 200 שקל מקבלים משלוח חינם, אם לא משלוח עולה 50 שקלים. בחרתי להוסיף להזמנה נורות קדמיות של פיליפס שמטיחות שיפור בעוצמת ההארה (עלק 60%, אבל בטח יש שיפור כשלהו), הנורות עלו לי 40 שקלים, אז מבחינתי זה עדיף על לשלם 50 שקלים על משלוח... אולי גם נקבל שיפור בתאורה.

 

מה נשאר לעשות? יש כמה עניינים קטנים שצריך לסדר:

1. כיוון פרונט אחרי כל הבלאגן.

2. אגזוז דופק בפגוש האחורי מאז שקניתי את הרכב, נצטרך לגשת לזה.

3. ספוג במושב הנהג+כיסוי - הספוג שם כבר לא משהו, למזלי מוכרים ספוג חתוך ומוכן לרכב הז בחו"ל. יש לי טיסה לאנגליה בטווח של השנה הקרובה ננצל את זה ונביא ספוג חדש וכיסוי. כיסוי אין דוגמא כמו שלי, אפשר לקנות דוגמא של GTI, השאלה כמה מוזר זה יהיה שהוא שונה מכל השאר? מה דעתכם?

 

בעיה נוספת שמחרפנת אותי - בבלימה ההגה רועד, זה לא משהו קבוע אבל קורה. חשבתי שזה הבלמים זה לא (הוחלפו צלחות ורפידות). חשבתי שזה אולי קשור גם לציריות זה לא (הוחלפו ציריות), חשבתי שזה קשור לג'אנט הקודם זה לא (הוחלפו). ממה זה עוד יכול להיגרם?

 

טוב חפרתי... מצטער, אבל זה עדיף מלחפור על קורונה בדיון קורונה לא?

שתי תמונות אחת בעירום מלא ואחת עם כיסוי.

 

 

205_uncovered.jpg

205_covered.jpg

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • תודה 10

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הג'אנטים יצאו יפים מאוד. 

באיביי אתה יכול להביא סט של ארבעה מכסים למרכז הגלגל, מקוריים של פיג'ו מסין. זה 60 מ"מ. עולה גרושים. 

שים לב שאתה קונה את כל הכיסוי ולא רק את המדבקה. 

  • עצה טובה! 1

כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)

שכחתי להרכיב את המכסים באמת... איזה עין חדה!

 

אולי טוב ששכחתי, הם לא נראים טוב, לא חשבתי להזמין חדשים סחטיין על ההמלצה!

יש כמה אופציות (לא יודע אם מקוריות)... מה אומרים? זה1 זה2 או זה3 נראה כמו 1 או זה4?

 

יואב מתי תכיר לנו את הקרפדה שלך על דפי הפורום? מדובר ביצור נדיר מאוד בארצנו הקטנה ובמצב מדהים.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך את הפלסטיק, אתה יכול להביא רק את המדבקה. 

רגע, קבל תמונה. זה מדבקה על הפלסטיק הקיים שהסמל בו היה במצב רע. 

20200513_185049.jpg


כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצביעה נראית אש.
זה תנור?

לגבי המכסה... נחשוב.
שמח לראות שאני לא הסבא היחיד שמכסה את הרכב.


HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצביעה גרועה. צבעתי עכשיו בהשבתה מהקורונה. 

מתישהו אני אשייף את הצבע, ואצבע מחדש. 

לא השתמשתי בצבע יסוד, כי צבעתי עם 'ראסט אולום' והוא מכיל בתוכו כבר יסוד, אבל זו היתה טעות. 

הצבע 'רך' מאוד. 


כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)

בתמונה זה נראה טוב אבל אני מבין למה אתה מתכוון... עשיתי בדיוק את אותה הטעות והאמת שהשתמשתי גם באותו צבע.
לא יודע כמה יסוד יעזור... ג'נט זה אזור מועד לפורענות, אני מזהה כבר נקודות שדורשות תיקון לאחר הרכבת הצמיג, ובכל מקרה אין מצב שאני משפשף שוב את הגוש מתכת הזה ושורף את הידיים עם מסיר צבע! פשוט אין מצב.

יש בחור שהזכירו פה כמה פעמים שעושה את זה כמו שצריך תמורת 900 שקל...
אם הייתי יודע שהרכב נשאר אצלי הייתי הולך אליו כבר, היה חוסך לי את הזמן והעצבים, אבל עוד 8 שנים לאספנות... עד אז אלוהים גדול.

 

אם למישהו יש רעיון אשמח לשמוע? אולי עדיף שאפתח פוסט בפורום טכני...

  

לפני 2 שעות, farkash7 כתב:

בעיה נוספת שמחרפנת אותי - בבלימה ההגה רועד, זה לא משהו קבוע אבל קורה. חשבתי שזה הבלמים זה לא (הוחלפו צלחות ורפידות). חשבתי שזה אולי קשור גם לציריות זה לא (הוחלפו ציריות), חשבתי שזה קשור לג'אנט הקודם זה לא (הוחלפו). ממה זה עוד יכול להיגרם?

 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הצלת הכלי היפיפה הזה, חולה על ה205.

לאבי הייתה בעברו אחת כסופה פוראבר שנת 95' מספר 5816804....הלוואי והייתי יודע מה עלה בגורלה היום. היה רכב מצוין.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על העדכונים!! פשוט תענוג לקרוא ועוד יותר לראות.

עד היום אני מצטער שוויתרתי על קניית 205 עם 90 אלף ק"מ שנת 94 במצב מדהים.

לפני 5 שנים דרשו עליה באזור ה7 אלף והייתה שווה כל שקל.

לגבי ההגה שרועד בבלימה, בדוק שוב אם הרפידות והצלחות תקינות כפי שאתה כותב.(אולי הקליפר עצמו הוא הבעיה?)

האם ההגה ישר? לא צריך כיוון פרונט? האם עשית איזון גלגלים לאחר שחזרת לג'אנטים הקודמים?(שאגב יושבים אש!)

פחות סביר אבל כיוון אחר אולי מוט הגה?

והרבה פחות הגיוני אבל מי יודע - אולי חופש במיסב גלגל?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חופש המיסב לא היה עושה לו רעש של מטוס ממריא בנסיעה מהירה?

לדעתי הצלחות ששמת לא ישרות.

אחלה אוטו, תמשיך לשמור עליו ככה!


.Volvo 740. It's hip to be square

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הצלחות לא רציתי לרשום את זה כדי שלא יצחקו עליי, אבל הן הוחלפו פעמיים כי גם אני חשבתי שאולי הצלחות שהרכבתי עקומות.
יש סיכוי שגם הזוג השני שהתקנתי עקום, אבל לדעתי סיכוי נמוך לא?
אין לי בעיה לנסות והחליף בפעם השלישית, זה לא סיפור יקר ולא מסובך, סתם חבל לי לזרוק עוד זוג צלחות.

 

לגבי הקליפר, אילו בעיות יכולות להיות בקליפר?

 

כיוון פרונט אבצע היום/מחר, אבל אני לא חושב ששם הבעיה.

לגבי ההגה, אבדוק שוב במוסך אם יש משהו חריג, בפעם הקודמת אמרו לי שלא.


HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ב-159 היו לי רעידות מרגיזות ואקראיות (איך זה אקראי לעזאזל, לא הבנתי), כמו כשנוסעים על כביש מקורצף. והאוטו ישר לייזר.

ביום שהעפתי את ה-toyo t1sport, נגמרו הרעידות.


עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ברעידות בנסיעה עם הג׳אנט של הGTI אני לחלוטין חושד בצמיגים. רשמתי שהרעידות היו מעל 90, אבל זה לא היה משהו קבוע, לעיתים לא היו ולעיתים היו, אבל אין לי דרך לאמת את זה.

החלטתי לא לשים עוד 1000 שקלים על צמיגים ולהתפלל שזה יפתר. במקום זה עברתי למידה הקודמת שבה הבעיה לא התרחשה. הרכב פחות מגניב אין ספק, אבל יותר קל וזריז ולא רועד!

הרעידות בבלימה כן נשארו.

תודה למגיבים המחזקים, אני כרגע בשלב שאין לי ממש התלבטות לגבי אחזקת הרכב הזה אבל בקרוב מסיבות טובות כמראה שהוא יהפוך להיות תחביב בלבד ולא רכב עיקרי. מקווה שיהיה לי את הרצון והיכולת להמשיך להחזיק אותו.

גם מהסביבה הרכב מקבל פידבקים חיוביים. לפני כמה חודשים שייטתי לי על כביש החוף בניחותה ופתאום שמעתי צפירה. סובבתי את הראש שמאלה ולידי נסעה אאודי Q5 הנוסע פתח את החלון וסימן עם היד ״כמה?״.
סימנתי לא ״לא״ עם הידיים הוא שאל שוב ״כמה״, חייכתי הוא חייך סימן אגודל למעלה והאודי נעלמה אל האופק.

מצחיק לראות איך רכב כל כך עממי ונפוץ בזמנו כבר נהפך למראה נדיר יחסית שמעלה רגשות לאנשים.

  • עצה טובה! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצלחות שהרכבת פעמיים, אולי הן מסדרת יצור דפוקה? רעידות בבלימה זה בגלל משהו בבלמים. 

עוד משהו, אולי יש לך בריחת וואקום מהבוסטר וכשאתה לוחץ על הבלמים זה המנוע שרועד קצת? היה לי את זה ברכב אחר.


.Volvo 740. It's hip to be square

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 14.5.2020 בשעה 12:25, itaysamurai כתב:

ב-159 היו לי רעידות מרגיזות ואקראיות (איך זה אקראי לעזאזל, לא הבנתי), כמו כשנוסעים על כביש מקורצף. והאוטו ישר לייזר.

ביום שהעפתי את ה-toyo t1sport, נגמרו הרעידות.

פרקש,

יש לי סט ספייר של 165/70/13. בוא תרכיב, תראה אם הרעידות נעלמות. 

אם נעלמות - זה הצמיגים. אם לא נעלמות זה לא הצמיגים, תמשיך לחפש. 

 


כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...