Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד חבר פורום שרכש טרנטה, והפעם פג'ו 205...


farkash7
שימו לב! השרשור הזה בן 574 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה שנכון לטויוטה לא בהכרח נכון לפיג'ו 205.

ב-106 שהייתה לי הרכבתי סט תושבות של Febi. עלו גרושים ותיפקדו מעולה ללא רעידות.

 

אני בעד יישור קו מלא וקנייה של סט תושבות מיצרן אחד ואיכותי.

זרועות היגוי (המקביל למשולשים ב-205) שווה להתאמץ ולחפש רק מקורי, מניסיון עם 2 רכבים כאלה.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

febi זה יצרן איכותי, יש כל מיני רמות גם בחלקים תחליפיים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-205 המדוברת אין משולשים כמו שכולם מכירים. זו זרוע פשוטה.

001959995.jpg

 

אני לא מדבר על המוטות שיוצאים מהמסרק.

 

אלעד

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים איתך שלפעמים המושגים מתבלבלים לי.

 

אבל הכוונה נשארת. אם זרוע המתלה לא משולשת אז זה לא משולש.

 

לזה התכוונתי.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...

עידכון.

הוחלף הקלאצ' ברכב.

הקלאצ' שהוחלף עדיין תיפקד והפריד אבל הרגיש בסוף חייו. היה אפשר למשוך אותו עוד בכיף, אבל רציתי להביא את הרכב למצב אופטימלי וגם ללמוד תוך כדי.

ההחלפה בוצעה במוסך של קרוב אפשר להגיד. לקחתי חלק במהלך העבודה וחלק מהדברים ביצעתי בעצמי עם ליווי. אני חושב שעכשיו אני יכול לבצע אותה לבד, אבל זה יקח זמן ולא מעט ועדיף לעשות זאת עם ליפט.

עבודה לא פשוטה לביצוע בלי ליפט וכלים אוטומטיים. עם הדברים האלה מכונאי מקצועי יעשה זאת בכשעתיים.

 

הותקן קלאצ' של וולאו, מיסב ושני ליטר שמן גיר מקורי של פג'ו סיטרואן. העלות אם אני זוכר נכון 580 שקלים כולל מע"מ, עבודה כפי שאמרתי כשעתיים למכונאי מקצועי.

רוצה לציין לטובה את "אור חלפים" בחדרה. קניתי מהם לא מעט לאחרונה. מאוד סבלניים. מאוד רוצים לעזור. זמינים גם בטלפון לשאלות, ומנסים לעזור עד כמה שהם יכולים עם בקשות "מיוחדות". גם המחירים טובים לפי השוואות שערכתי.

 

מה נשאר?

1. החלפת רדיאטור. אני באירופה החודש, מתכנן לחזור משם עם רדיאטור איכותי. הנוכחי בסדר אבל רואים שהוא ישן ועם כל מני סימנים ירוקים ולא יפים ואני לא רוצה לקחת סיכון לפני הקיץ. זו גם אחלה הזדמנות להביא רדיאטור טוב כי הבנתי שההיצע בארץ לא משהו.

2. התקנת מערכת סטריאו עם בלוטופ'ת מגברת סאב ששוכבת אצלי בחדר.

3. טיפול באלטרנטור. כפי שציינתי הוחלף ווסת. אני חושב שהבעיה לא הייתה בווסת. לדעתי מדובר בבעיית מגעים כלשהי. לעיתים די רחוקות הנורה נדלקת ואז נכבית. לא חושב שהבעיה באלטרנטור, עבר שיפוץ לפי הסטוריית הטיפולים. הוא גם טוען מצויין כשהנורה לא דולקת. אם למישהו יש רעיונות אשמח לשמוע. אשאל גם בפורום הטכני.

4. החלפת צמיגים. יבוצע אחרי הקיץ לקראת החורף.

5. החלפת מצבר. יבוצע אחרי הקיץ לקראת החורף.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

הנה עוד מישהו שאוהב את ה-205...

 

https://twitter.com/harrismonkey/status/852451342241206277/photo/1

 

C9SD-LsWAAE-cSe.jpg

 

כן, כריס האריס קנה 205 ראלי 1.3 עם 90 אלף ק"מ.

 

היא מצטרפת ל-205 ראלי 1.3 נוספת שיש לו (עם 500 אלף ק"מ),

ל-205XS שלו (שזו 205 3 דלתות עם מנוע כמו של AX GT, כלומר 1.4 קרבורטור כפול 85 כ"ס),

לסיטרואן AX GT שלו ולסיטרואן דה-שבו שהוא מסרב להיפרד ממנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...

עידכון.

 

לאחר קצת יותר משנה וקצת שינויים הגיע הזמן לעדכן.

 

מבחינת הרכב הוא אצלי מינואר שנה שעברה. צברנו בשנה הראשונה 5000 ק"מ. השנה יהיה קצת יותר כנראה...

- הבעיה שהייתה באלטרנטור סודרה, הווסת שהורכב לא היה תקין והוא הוחלף ללא תשלום נוסף.

- הרדיאטור לא הוחלף, כמה אנשים שראו אותו אמרו שאין שום סיבה להחליף, אני כן מנסה לאתר רדיאטור מיצרן איכותי שישב בארון, בארץ אין אז אני בודק אופציות ביבשת הישנה.

- הוחלפו צינורות של הרדיאטור חימום, לא היה בכך צורך, אבל זה קרה עקב בעיה שגם בסוף התברר שלא קיימת פרטים כאן.

- מערכת סטריאו הותקנה בסופו של דבר באופן עצמאי יחד עם חבר טוב. הרכב הגיע לשנות ה-2000, יש דיבורית יש הזרמת מוזיקה עם "שן כחולה", תענוג. פרטים כאן

- התקנת שלט המתחבר לנעילה המרכזית, עכשיו פתיחה וסגירה של האוטו מתבצעת דרך השלט.

- החלפת מצבר אין צורך כרגע הוא מתפקד נהדר.

- צמיגים: פה הסאגה הייתה קצת יותר ארוכה. חיפשתי הרבה זמן צמיגים נורמלים לרכב. ההיצע בזמן שחיפשתי היה או סיני או מותג טוב אבל מתאריך בעייתי (שנה וחצי+). בתחילה חשבתי לחכות עד שיגיע משלוח נוסף, אבל לבסוף עקב שינוי בייעוד של הרכב והזדמנות שהייתה לי לשפר את המראה של הרכב (לטעמי), ולעבור למידה עם היצע צמיגים קצת יותר גדול הלכתי לכיוון אחר. שמתי את ידיי על ג'נטים של 205 GTI מקוריים. הגיעו אליי במצב גרוע מאוד קוסמטית, אבל בעזרתו של חבר יקר הם נראית טוב מאוד,לדעתי התוצאה הכי טובה שאפשר היה להגיע אליה, על הצבע אפשר להתווכח. אם מישהו ירצה את הפרטים שלו אמסור בכיף, עשה עליהם לדעתי עבודה מאוד טובה ומקצועית.

 

נרכשו רבעיית פלקן המומלצים, ולאחר סאגה באישור המידה הצלחתי לאשר אותם בלי לשלם לאף אחד כסף על זה.

טיפ למי שמחליף ג'נטים לוודא התאמה של הברגים שברשותו או לדאוג שעם הג'נטים יגיעו ברגים מתאימים. בג'נטים האלה צריכים ברגים די מוזרים שהגיעו אצל הצרפתיות בשנות ה-90. לא ניתן להשיג אותם בארץ. הבחור שמכר לי אותם איתר לי סט תקין למזלי. אופציה נוספת זה להזמין מחו"ל אבל זה לא זול...

כרגע הם מורכבים עם ברגים כמעט באורך הנכון, אבל עם ראש קוני ולא שטוח.

 

טיפ נוסף הוא לבדוק שהפנצ'ריה באמת יכולה לבצע איזון גלגלים לג'נט שלכם. בסבירות גבוהה מאוד היא תוכל, במקרה של הג'נטים האלה המרכז שלהם שבדרך כלל יש בו פקק שמתפרק לא מתפרק. זה מצריך מתאם למכונת איזון. במקום שהתקנתי את הצמיגים המכונה גם לא תמכה במתאם כזה, ובמקומות אחרים שביררתי הם מכנים את האיזון הזה "איזון מיוחד", גובים 50 שקלים לגלגל.

חבר הבטיח לעזור לי בפן הזה וזה יבוצע ברגע שהברגים המקוריים יגיעו אליי. סך הכל לאחר הסאגה של האישור וכל הבלאגן עם הברגים אני מאוד מרוצה מהשינוי.

 

דבר אחד שנישאר לא פתור בנושא מעבר המידה הוא עניין הגלגל הרזרבי. כפי שאפשר לראות בתמונות יש לי 5 ג'נטים כך שיש לי מספיק גלגלים וצמיגים. הבעיה שהמידה הזו לא נכנסת למנשא של הגלגל הרזרבי הקיים ברכב, יש הרי הבדל של שני ס"מ ברוחב הצמיג.

אופציה אחת היא לשים שם גלגל עם חתך נמוך יותר, יש לי את הגלגל הקודם, 165/70/R13, המידה החדשה היא 185.60.14, השאלה אם תקין לעשות דבר כזה. אופציה שניה להתאים את המנשא הקיים לצמיג החדש, לא אמור להיות פרוצדורה מסובכת מדי, ומבחינת גובה של הרכב אין שום בעיה.

אשמח לשמוע את דעתכם.

 

מבחינת העתיד הרכב הולך לשנות מעט את הייעוד שלו. התחלתי לעבוד במקום חדש קרוב לבית והוא ישמש אותי בכל יום מרחק של כ-20 ק"מ לכיוון.

מבחינת תוכניות אני לא רואה צורך באיזה טיפול מונע נוסף, רק לעקוב ולשמור. אני כן צריך להרכיב את הברגים מקוריים בג'נטים ולבצע איזון גלגלים וזה יקרה אני מקווה בשבוע הבא.

 

דבר נחמד ששמתי לב אליו לא מזמן. כשהייתי ילד צעיר ולא ילד מבוגר היו ברשותי כמה דגמי מכוניות שהרכבתי. מכל הדגמים שרדו 2, פורשה 911 אחת שנמצאת איפשהו אצל ההורים שלי, ופג'ו 205 שנמצאת אצלי... כנראה שהקשר לרכב הזה תמיד היה קיים.

 

מצרף כמה תמונות:

2qv3ujq.jpg359jz3o.jpg30250fr.jpg2dtnptc.jpg

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

תתחדש, הג'אנט נראה מעולה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...

בשבוע הבא הרכב יחגוג שנתיים אצלי וזו הזדמנות טובה לעדכן.

 

הרכב עבר טסט לחצי שנה הקרובה לפני שבועיים. כרגע עם כ-130 אלף ק"מ, כלומר עברנו יחד בשנתיים האלה כ-15K ק"מ, לא הרבה.

כפי שציינתי בעדכון הקודם הרכב משמש עכשיו לנסיעה יומיומית לפולג, ועושה את זה בלי הרבה בעיות. יש מזגן, יש חימום, ויש מספיק כוח. צריכת הצדלק עומדת על 1-16 (נמדדת במשאבה). הייתה פעם אחת שגם גירדתי 1-17 מלמעלמה, אבל רוב הזמן זה 1-16.

המערכת שהתקנתי עם הדיבורית Bluetooth, והשלט ששולט על הנעילה המרכזית שגם הוספתי (300 שקלים) הביאו את הרכב קצת לשנות ה-2000.

 

תקלות שהיו עד עכשיו. משאבת בלם מרכזית שהוחלפה (200 שקלים). מראה מרכזית שנשברה והוחלפה בחדשה (60 שקלים), תיקון לפקד המהירות של המפוח (60 שקלים). בנוסף בגג היה כתם חלודה די רציני שראו שמתחיל לחדור פנימה ואם לא יטופל הסתיים בחור בגג. קפצתי לחבר, הוא שייף טוב טוב את המקום עם מברשת דיסק (לא יודע מה המונח), שמנו לאחר מכן חומר פחחים וצבע יסוד כדי שלא יחליד. בהמשך נשיג צבע לבן לפי הקוד של הרכב ונצבע את המקום, העיקר שנפתרנו מהבעיה הזו כי ראיתי לא מעט 205 עם חורים בגג...

חוץ מזה לא היו תקלות. כמובן טיפולים שוטפים כל 10K ק"מ או שנה ויישור הקו שביצעתי בהתחלה.

 

הטיפול האחרון כלל עוד כמה פיצ'קס, הפקדים של המזגן נהיו קשים מאוד עם הזמן ושניים מידיות הכיוון נשברו בעקבות זאת, לאחר חיפוש ארוך באיביי מצאתי מישהו שמוכר 3 פקדים במחיר טוב (100 שקל), פירקתי את המנגנון שם+שימנתי וגירזתי. תהליך מאוד מאוד מעיק כשעושים אותו בפעם הראשונה, ואחד מהחלקים המסתובבים עפו לאחורי הדשבורד או לא יודע לאן, אחפש משומש באיביי, אז כרגע הפקד שקובע מאיפה יצא האוויר מושבת. פקד הטמפ חזר לתפקד כרגיל יחד עם ידית סיבוב חדשה. ידית נוספת הדבקתי עם אפוקסי. אז יש אחת ספייר.

 

בנוסף הזמנתי סט מנעולי דלתות, בעבר ניסו לפרוץ לרכב כנראה אז בדלת הנוסע אין מנעול, יותקן בהמשך, יותר קוסמטי. בנוסף הוחלפו השפריצרים כי אחד התפגר (לא הצלחתי לשחרר את הסתימה אז לדעתי פשוט התפגר), עלות של 10 שקלים לשני השפריצרים.

 

הוחלף גם פילטר דלק לפילטר מקורי (60 שקלים), באנד למכסה של בית המצערת ופילטר האוויר (11 שקלים לבאנד) וכל שאר הדברים (פלאגים מקוריים, פילטר אוויר ושמן מקוריים, שמן). חלק לא קטן מהחלקים הגיעו ממזרח אירופה... בעיקר כי בארץ אין מקורי או שרצו מחיר פסיכי על החלק פה (60 שקל על שפריצר?!? זה אמיתי?).

 

דבר אחד העיב על השנה הזו, וזה לא באשמת הרכב. כפי שסיפרתי בעדכון הקודם החלפתי את הג'אנטים לGTI. מסתבר שהבחור שמכר לי אותם לא היה כזה נחמד...

קודם כל הוא מכר לי אותם ללא ברגים, אני לא הייתי ממש בקיא בחשיבות הברגים, אבל מסתבר שלכל ג'אנט יש את הברגים שלו, ולעיתים (במיוחד אם זה רכב צרפתי), מדובר בברגים הזויים... אוקי הוספתי לו 150 שקלים וקיבלתי ברגים מקוריים קצת העיב על העסקה אבל נתקדם אבל לא כאן זה מסתיים...

 

הג'אנט הזה למי שלא מכיר הוא ג'אנט קצת מוזר, אין לו חור באמצע, ולכן כשרוצים לאזן אותו צריך מתאם ומכונה שאפשר להרכיב עליה את המתאם וזה נקרא "איזון מיוחד" ועולה עוד כסף. בפאנצ'ריה שהרכבתי את הצמיגים לא הייתה מכונה כזו, אז לאחר כמה שבועות (לא יותר מחודש) כשהיה לי זמן הלכתי לאזן את הגלגלים במקום שיש לו מכונה כזו. התוצאה 3 מתוך 5 הג'אנטים שקניתי לא ניתנים לאיזון... שיחה למוכר הנחמד שרק כמה ימים לפני זה בשיחה שלנו על הברגים חזר ואמר כמה הוא אמין ושאני לא מכיר אותו (עקב התלונות שלי על כך שלא סיפק את הברגים). הסברתי לו את המצב, אמרתי לו עזוב את הזמן שהשקעתי בצביעה שלהם, עזוב את זה שכבר קניתי להם צמיגים, בוא תהיה הוגן ותתן פיצוי על זה שמכרת ג'אנטים פגומים, תשובתו "הרכבת אותם על הרכב אין אחריות".

 

ככה חברים מתנהלים כאן אנשים "אמינים". אז רק אזהיר מפני הבחור. אני הגעתי אליו דרך חבר פורום (שאני לא מאשים בשום דבר כי הוא לא היה צד בסיפור), אבל אם במקרה איזה ארז אחד יציע לכם חלקים תזכרו את הסיפור הזה ושלחו ה"פ עם המספר שלו, אם זה הוא אני אגיד לכם להיזהר.

 

מה אני עשיתי? השגתי עוד שני ג'אנטים בדרך לא דרך על הדרך כשהייתי בחו"ל, וצבעתי אותם. הם כבר היו ניתנים לאיזון וגם עלו פחות. יש לי עדיין מעט רעידות בהגה (תלוי גם בכביש שאני נוהג עליו), ויש לי רעידות תחת בלימה (החלפתי דיסקים ורפידות וזה המשיך אז כנראה שזה לא המקור), אני חושד שהאיזון לא מספיק מדוייק, אז אשמח למקום מומלץ שיודע לאזן דברם מעט מוזרים או להמלצה מה יכול לגרום לבעיה, היא לא זכורה לי עם הג'אנטים הקודמים. בכל מקרה הסיפור והג'נט המוזר הזה שעדין דורש טיפול די הוציאו לי את החשק מכל הסיפור. אני לא אוהב להתנהל מול אנשים כאלה, נוכלים, ולא אוהב שדברים ברכב לא עובדים 100% מושלם.

בדיעבד הייתי פשוט משקם את הג'אנטים המקוריים ונישאר איתם, אבל ננסה למקסם את המצב הקיים או שניפטר מאלה ונחזור למקוריים.

 

בכל מקרה לא ניתן לרמאי אחד והחלטה פזיזה שלי להרוס את החוויה הכללית מהרכב. אני מאוד נהנה ממנו, ואני ממש גאה בו. אני מאוד נהנה לנסוע בו לעבודה, ואפילו מדי פעם מקבל תגובות מאוד חיוביות לגביו.

 

תמונה לאחר דיטלינג של אמא טבע

 

288obqw.jpg

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה על הפוסט הכפול שכחתי לציין שהוחלף גם הגה להגה של OMP. מבחינה פרקטית לא הכי פרקטי (הגה יותר קטן בלי הגה כוח=יותר קשה לסיבוב). מבחינת רמת המגניבות+++.

בכל מקרה הצבתי לי גבול בקניה שלו שמבחינתי אני קונה ואז חושב אם להשתמש או לא, ולשמחתי חבר פורום נחמד הסכים לכך, אז תודה לbroshm.

str.jpg

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ההגה פיזדייץ. תחפש ג'אנטים ברזל של 106 ראלי, הם יושבים ממש יפה על האוטו הזה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמשיך ליהנות מהרכב,

בקשר לאיזון,

לצמיגי אוראל בבני ברק יש מכונה כזו,

רצוי שתתאם הגעה מראש.

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 574 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...