Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מקט של חיישן חמצן סובארו b3


krasavchick
 שיתוף
עוקבים 0
שימו לב! השרשור הזה בן 490 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תבדוק בבקשה איך נראה הפלאג חיבור של החיישן.

 

ככה:

1000.jpg

 

 

או ככה:

1001.png

 

 

 

ממה שזכור לי, זה אמור להיות זה:

1001.png

 

וזה המק"ט המדויק: 22641AA480

היצרן של החייש הוא דנסו, לכם תזמין אותו ולא שום חיקוי מאליאקספרס/איביי, רק דנסו: זה המק"ט של דנסו" DENSO DOX-0361

 

אם תרצה עזרה עם ההרכבה, דבר איתי.

שלומי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 10 חודשים מאוחר יותר...
תבדוק בבקשה איך נראה הפלאג חיבור של החיישן.

 

ככה:

[ATTACH=CONFIG]481543[/ATTACH]

 

 

או ככה:

[ATTACH=CONFIG]481544[/ATTACH]

 

 

 

ממה שזכור לי, זה אמור להיות זה:

[ATTACH=CONFIG]481544[/ATTACH]

 

וזה המק"ט המדויק: 22641AA480

היצרן של החייש הוא דנסו, לכם תזמין אותו ולא שום חיקוי מאליאקספרס/איביי, רק דנסו: זה המק"ט של דנסו" DENSO DOX-0361

 

אם תרצה עזרה עם ההרכבה, דבר איתי.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

מבולבל לגמרי ואשמח לעזרה, קניתי סובארו פורסטר ממה שאני מגלה כרגע מבחור נוכל.

אמרתי שנעשה יישור קו (לאחר בדיקה כמובן) וכבר הגעתי ל6350 ש"ח במסגרת החלפת חלקים וטיפולים שוטפים....(יימך שמו של המוכר הרמאי).

 

בקיצור יש לי אותה תקלה ומצטער שאני מתפרץ לפוסט הזה ...אבל אשמח לעזרה.

יש לי סובארו פורסטר 2010 דגם B, מנוע EJ20 שזה מנוע 2000.

עד כמה שהגעתי לחלק אני אכן רואה את המס' הסידורי שציינת של דנסו.

 

עכשיו....

אני בדילמה כבדה ביחס למה שכבר נאמר והכסף שייצא על הרכב הזה...

 

לפי איביי התמחור של החלק הוא בין 500 ל700 ש"ח (אבל זה לא כולל מס קניה/מע"מ [הבנתי שמכס אין על זה])

אם אחשב את מס הקנייה וגם פה אני מבולבל מס הקנייה הוא 48%?! מה שהופך את זה כבר ל1000 ש"ח פלוס..

 

המכונאי שאצלו אני עושה את הישור קו אומר שהחלק + עבודה ייעלה בערך 1100 ש"ח.

 

יש לי כמה שאלות אם אפשר:

א. האם מישהו התקין משהו לא של דנסו (ראיתי שיש אונבירסלי ובוש - סביר שהתשובה שאקבל תהיה שלילית אבל בכ"ז)

ב. אני לא בטוח עוד איזה חתולים בשק אגלה והמחיר בהשקעה ברכב הזה רק מאמיר....

האם יש דרך לבדוק בלי להחליף את החלק שזה לא הרס עוד משהו בדרך? או שזו בכלל הבעיה?

חיברתי OBD למחשב הרכב וראיתי שאכן הקריאות של החיישן הזה (הקידמי והיקר יותר כמו שכתבתי) נראות גבוהות הרבה יותר גם במצב קר.

ג. אני מבין שהחיישן הזה בעצם חוץ ממדידת היחס גם מחמם את התערובת ולכן יותר יקר.

ד. מישהו/י ניסו לנקות את החלק? האם יש בזה טעם בכלל? (אני 99% בטוח שהוא לא החליף את החלק ולהבנתי החלק שורד כ90 אלף KM - ככה שאני מבין שהמשחק כנראה לא יועיל ויש להחליף את החלק...אני פשוט חושש שזה כבר ייסתבך הלאה...

*לא היה לי מזל עם הרכב הזה...לצערי.

 

מה אומרים או יכולים להמליץ לי?

בבקשה עזרה...אני מיואש :-(

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חיישן החמצן למנוע הזה ולדעתי גם לEJ25 הוא הדנסו המדובר - אפשר גם למצוא אותו בחנויות רוסיות בEBAY באזור ה500 שקלים או קצת יותר אבל זה לפני משלוח ומיסים.

 

החיישן הזה נוטה לעשות צרות כבר באזור ה80KKM - אצלי החלפתי כשהרכב הגיע ל60KKM

 

אבל גיליתי על הדרך שהחיישן הזה מאוד, מאוד! רגיש לכל שינוי שתעשה במערכת החשמל של הרכב - התקנתי משהו על הצמת חוטים של הרדיו - נסיעה אחרי זה החיישן החדש ירה את אותה תקלה ארורה כשהוא תקין לחלוטין.

 

וגם אם תידלקת בדלק לא איכותי - הוא גם יקפיץ את התקלה והיא יכולה להכבות כמו שנדלקה בהתנעה שאחרי או בתדלוק שאחרי.

 

התחזוקה של הEJ20 היא גבוהה - בייחוד אם זה דגמים לפני מעבר לשרשרת תזמון.

 

כל 90KKM צריך להחליף את פילטר הדלק והמשאבה נמצאת בתוך המיכל (בתוך הספסל האחורי)

כל 105KKM (או שבע שנים) צריך להחליף רצועת טיימינג ופלאגים

 

הפלאגים הם משני צידי המנוע והגישה לא הכי נחמדה - לכן הפעולה גם "קצת" יקרה - במקרה שלי גם הייתי צריך להחליף מכסה שסתומים בגלל שהשמאלי דלף (ימני אם אתה עומד מול המנוע) וזה עלה לי עוד אלפיה.

 

משאבת המים המקורית נועדה להחזיק עד 300KKM - אם הרכב בהחלפה הראשונה שלו של רצועת טיימינג והמשאבה עדיין בסדר - אתה יכול לקנות רק קיט של רצועה עם פולים ומותחנים ללא משאבת מים.

 

פעם ב60KKM צריך להחליף את השמן בדיפרנציאל המרכזי ובדיפרנציאל האחורי.

 

וכאן - לאלו שמקפידים - שמן גיר - היצרן ממליץ להחליף פעם ב100KKM את שמן הגיר (אני מדבר על תיבות CVT)

 

ממה שידוע לי - כל עוד השימוש ברכב הוא לא כזה שמאמץ את הרכב (סחיבת נגרר, נסיעות שטח ונסיעות מאומצות) אין הכרח להחליף את שמן הגיר וגם אם כן - תחליף אותו רק במקורי.

 

 

מעבר לכך - שני הדברים הנוספים החשובים לדעת

 

פעם ב11 שנים או 220KKM צריך לרענן את נוזל הקירור.

פעם ב160KKM להחליף את רצועות האביזרים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

https://www.subaru.ca/content/7907/Media/General/webimage/500k/2012_MaintenancePoster_EN.pdf

 

טיפול D שמתבצע אחת ל100 אלף קילומטרים או 60 חודשים (אולי מכאן הטעות)

 

• Replace transmission and differential fluids

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה חברים, אני מעריך את זה מאוד...

לצערי נפלתי על נוכל שהסתיר את הדברים ממני, אני מבין את זה רק אחרי ואלה דברים שהבדיקה בדינמומטר לא עלתה עליהן (אז אין לי כ"כ מה לעשות עם זה...בתכל'ס סוג של אכלתי אותה).

 

הסיפור היה שרציתי אוטו פונקציונלי יותר לגלישה (כי אני גולש), הייתה לי מיצובישי באותו שנתון של הפורסטר ומה שעשיתי היה לעשות העברת בעלות משותפת משלי לשלו + תוספת הפרש.

 

טיימינג - לגילוי נאות נאמר לי שלא נעשה (קניתי את הרכב מודל 2010 כשהוא בסביבות ה100K - אחת הסיבות שחיפשתי משהו עם ק"מ נמוך יחסית, ולמרות שהיו כאלה הרבה יותר נחמדים מהמוכר הסופי זה מה שאמרו לי שעדיף)ץ

 

בניגוד למיצובישי שלי שבאה עם קבלות על עד הבורג של טיפולים שוטפים ובזמן שהבן אדם קיבל בתמורה...

אני קיבלתי אפס מסמכים, חשבתי שהוא שכח למסור לי אותם אחרי הבדיקה בדינמומטר...אבל היום אני מבין שהוא כנראה היה קומבינטור/נוכל או משהו כזה, גם הבקשה שלי לדעת מה הרכב עשה בוואטסאפ ומשלוח כללי לגבי ספר טיפולים לא התקבל ממנו...

 

ידעתי שאוליי אני צריך לעשות יישור קו, אבל ממש לא ציפיתי לטפס לסכומים כאלה בשבוע הראשון....

בסופו של דבר מה שעשיתי אחרי הקנייה היה:

א. איסוף של כל מה שהרכב צריך לעשות מטיפול 15K ועד טיפול 100K.

ב. 100K בערך עשיתי חיפושים איפה אפשר לטפל והרכבתי רשימת מכולת מסומנת בה עברתי סעיף סעיף על יישור הקו.

חלק מהדברים יכולתי לסחוב / חלק מהדברים יכולתי ולא היה בריא שאסחוב...

ג. בסופו של דבר מה שהחלפתי ברכב היה:

*כל הטיפולים מ15K עד 100K מבחינת מסנני אויר/שמן/בלמים/דפרנציאליים כל השבאנגום האפשרי.. וכל הנוזלים כולל תוספות נחוצות / השלמות נחוצות בהתאם למה שכן מרוקנים ומה שכן רק מוסיפים...

*4 רפידות בלמים לכל הגלגלים (הדיסקים היו בסדר) - גם זה היה סרט כי נשברו בערך 4 ברגים (שכחתי את השם המצחיק של הבורג הזה) > מה שהוסיף לתמחור.

*הצמיגים הקידמיים היו ממאי 2017 אבל האחוריים היו מ2012!! (גילוי נאות בדינמומטר אמרו לי), כך שבסוף בעקבות המלצות החלפתי 4 צמיגים (הצמיגים האלה גם היו סרט לא פשוט כי ל215/65/16 98V היה סרט להשיג וגם אלה שאמרו שהם לא סיניים כמו פירלי למשל בסוף התגלו כסיניים, אז בסוף החלפתי למקסיס את ארבעתם)

*כיוון פרונט כי הרכב משך ימינה קצת (עדיין בודק את המשיכה יכול להיות שאצטרך לחזור לצמיגייה - אין לי כוחות כבר)

*משולשים שלא הייתי חייב להחליף אבל הראו לי מה המצב שלהם והחלטתי שכדאי.

מה עוד....

*טיימינג שהייתי חייב + רצועות מנוע שאמרו לי שמומלץ (לטובת המוסך שהחליף אני חייב לומר שהראו לי כל שלב ואת מצב החלקים - אז הם באמת ייצאו בסדר)

מה עוד...

*ו..יומיים אחרי שקניתי את הרכב עניין החיישן הקידמי התחיל להדלק כל יומיים (אני מבין עכשיו למה הנוכל לא היה מוכן להפגש מחוץ לירושלים - הכל עושה שכל - הוא בוודאי איפס את התקלה הזאת).

אז היום החלפתי (אחרי מחקר של 3 ימים,יוטיוביםEBAY ודוקטורט) את החיישן המדובר,

מילה טובה חייבת להנתן לכל מי שעזר בתהליך כולל מק"טים ותמחורים ..בסוף בחרתי ברוני אגזוזים.

שבאמת חתך כמה שהוא יכל לחתוך ואפילו בדק קריאות וזיהום לאח"כ (תודה).

 

לא החלפתי פלאגים עדיין ואני לא יודע כבר אם יש לי כוחות לעניין הזה (תש כוחי..דוגרי) אני מעריך שכשאני אקבל את הOBD שהזמנתי מסין אני אוכל למדוד מתחים ולראות אם יש צורך (אם יש לכם המלצות איך לבדוק בידיעה שלא קיבלתי שמץ עם הרכב מבחינת תיעוד - אני אשמח)

 

אני מאוד מקווה שלטווח הקרוב לפחות סיימתי עם הסאגה הזאת ויהיה לי קצת אויר לנשימה - כי באמת ובתמים ייצא לי המיץ כבר והסכום שהגעתי אליו היה לא הגיוני בעליל וגם לא חשבתי שאגיע אליו (נסעתי 6 שנים עם מיצובישי ולפניה גם מיצובישי וחוץ מצמיגים וטיפולים שוטפים הכל היה דבש,לא יודע אם מזל או פרפקציוניזם שלי)

 

בכל מקרה - לעצמי הייתי חייב את ה"יישור קו" קו הזה שבדרך עיקם לי ת'נשמה.

 

אם יש לכם טיפים מה עוד פיספסתי אני אשמח (אני חושב שדי עברתי על הכל למרות שאין לי את הרשימה המלאה - היא ברכב..חזרתי שוב לעבודה)

 

אני מאחל לנוכל הזה רק שייקבל קארמתית את מה שמגיע לו.

ולעצמי קצת נחת מהרכב ף-)

 

שוב תודה לכולם ואשמח לטיפים/המלצות....(נראה לי שדי כיסיתי את כל הבלתמ"ים האפשריים שוב..)

טנקס

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רק לציין שבסוף החלפתי לדנסו האמור - חדש + אחריות.

יכולתי לקחת משהו מפירוקיה או קומבינה אחרת - אבל לא בנוי לזה ורוצה שקט נפשי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איי כואב - גם היה לך יישור קו מכאני לעשות בעקבות רכישת רכב משומש וגם היה לך את המגה-טיפול שהרכב הזה חווה כל 100 קילומטר או 7 שנים.

 

אני מתאר לעצמי שהוצאת בין 12-15 אלף שקלים שלא תכננת או היית מודע אליהם - אבל בסופו של דבר אתה מקבל אחלה רכב ואחרי שעשית את כל היישור קו הזה אני מקווה שיהיו לך 105 אלף קילומטרים או שבע שנים טובות.

 

 

אני רכשתי את ה2010 B4 שלי ישירות מאבא שלי עם 30 אלף שקלים שהוא הוריד לי מהמחירון ושנינו לא היינו מודעים שעד דגם 2012 עדיין יש במנועים האלה רצועת טיימינג - היינו בטוחים שרשרת!

 

היית צריך לראות את הבעת הפנים שלי במוסך כשנכנסתי לטיפול 105KKM והשחילו לי 7אלף שקל טיפול (היה גם מכסי שסתומים אז זה לבד היה קצת מעל אלפיה).

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
איי כואב - גם היה לך יישור קו מכאני לעשות בעקבות רכישת רכב משומש וגם היה לך את המגה-טיפול שהרכב הזה חווה כל 100 קילומטר או 7 שנים.

 

אני מתאר לעצמי שהוצאת בין 12-15 אלף שקלים שלא תכננת או היית מודע אליהם - אבל בסופו של דבר אתה מקבל אחלה רכב ואחרי שעשית את כל היישור קו הזה אני מקווה שיהיו לך 105 אלף קילומטרים או שבע שנים טובות.

 

 

אני רכשתי את ה2010 B4 שלי ישירות מאבא שלי עם 30 אלף שקלים שהוא הוריד לי מהמחירון ושנינו לא היינו מודעים שעד דגם 2012 עדיין יש במנועים האלה רצועת טיימינג - היינו בטוחים שרשרת!

 

היית צריך לראות את הבעת הפנים שלי במוסך כשנכנסתי לטיפול 105KKM והשחילו לי 7אלף שקל טיפול (היה גם מכסי שסתומים אז זה לבד היה קצת מעל אלפיה).

--------------------

 

קודם כל תודה על העזרה,

למען האמת זה כרגע עומד אחרי הכל על קצת פחות מ7.5K (אבל גם זה בגלל שיטוט ומחקר מעמיק)

יש בדגם הזה רצועת טיימינג - אבל לזה הייתי מודע (בניגוד לשרשרת במיצובישי) - זה ייצא לי בערך 1900 ש"ח כולל. (כחלק מהסכום הסופי).

 

מקווה שזה אכן יהיה הסוף...

מעניין אותי לראות איך הרכב יגיב עכשיו אחרי שטופל כמו בובה...תכל'ס ההזנחה הזאת לא מגיעה גם לגוף מכאני...אבל לך תתמודד עם אנשים נוכלים (קורה).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 490 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...