Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

בתאריך 6.7.2020 בשעה 23:02, garicho כתב:

ומכללה שאין לה מעונות

 

נראה  שהמעונות יהיו מוכנים לפני מסילת הרכבת, אפילו שהיא לא תעבור שם :-)

 

20200717_194534_HDR.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

סליחה על הרנדומליות אבל "רכבות מעניינות אותי" ממש מזכיר לי את זה:

 

 

 

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

מכיוון שלא הצלחתי למצוא במהרה בגוגל, אפנה למומחים פה:

לאחרונה גיליתי שלא כול המערכות החישמול העילי עובדות באותו המתח. 

יתרה מזאת בכול מדינה יכולות להיות כמה מערכות שונות עם מתחים שונים, והרכבת לכאורה יכולה לעבוד עליהם.

 

עכשיו לשאלה:

נגיד ואני רכבת שנוסעת ממדינה אחת למדינה שניה. במדינה אחת החישמול עובד לפי 1,500V DC , במדינה השניה 15,000 AC , הקטר אותו קטר, אז הוא מחליף איכשהו בין השניים.

איך הוא מחליף?

יש מערכות שונות והוא צריך להרים פנטוגרף אחר? או שזה נטו איזשהו מפסק שמתחלף במעבר בין שתי המערכות? 

זה באחריות נהג הרכבת להחליף בין המערכות?

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיון מעניין בנושא פה:

https://www.railforums.co.uk/threads/multi-voltage-trains.47257/

ייתכן שבמערכות ישנות באמת היו פנטוגרפים נפרדים. כיום עם ההתקדמות העצומה באלקטרוניקת הספק כל המיתוג ושינויי התדר אלקטרוניים לחלוטין. להבנתי ייתכן שבכל זאת ישנם פנטוגרפים שונים על אותו קטר, אבל הסיבה לכך היא לא חשמלית.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסמוך לכביש 431, כ 2 קילומטרים מערבית למחלף ענבה הוצב לפני כמה חודשים עגורן גשר מהסוג שרואים בנמלים. הוא לא נמצא בין המסלולים באיזור עבודות הרכבת אלא מחוץ לכביש. 

 

האם קשור לעבודות ואיך? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.1.2020 בשעה 11:23, Buki כתב:

 

Trolleybus וחישמולת עילית כפולה עבורו.

20191231_191255.jpg

 

20191231_190254.jpg

 

20191231_185853.jpg

 

 

 

 

את התמונות האלו צילמתי בינואר השנה. 

 

לפני כחודש, רשת הטרולייבוסים במסוקבה נסגרה לחלוטין. הרשת הייתה הגדולה ביותר בעולם ובשנים 2014-2015 הכילה יותר מ 100 קווים באורך מצטבר כ 600 ק"מ, בהם עבדו כ 1600 טרולייבוסים. 

 

בסוף אוגוסט 2020 בכל הקווים הטרולייבוסים הוחלפו באוטבוסים, חלקם חשמליים וחלקם רגילים דיזל. כמחווה לימי העבר נשאר קו "מוזיאוני" אחד באורך 3 ק"מ בו עובדים שני טרולייבוסים, כל הטרולייבוסים האחרים שהיו במצב תקין נשלחו לערי פריפריה. 

 

 

המהלך נעשה כנראה גם משיקולי תדמית - להגדיל לא כמות האוטובוסים החשמליים -  ולא רק משיקולי עלות/תועלת נטו. 

 

בכל מקרה, אחרי 87 שנים של פעילות - אין יותר טרולייבוס במוסקבה. 

 

 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Buki כתב:

המהלך נעשה כנראה גם משיקולי תדמית - להגדיל לא כמות האוטובוסים החשמליים

אבל.. טרוליבוס.. הוא אוטובוס חשמלי.

הוא גם משמעותית יותר ידידותי לסביבה מחשמלי רגיל כי כמות הסוללות שנדרשת הרבה יותר קטנה.

מהלך לא מובן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרולייבוסים ישנים יותר הם בלי סוללות בכלל, אין להם יכולת תנועה ללא תשתית חשמל. רק בחדשים התחילו להוסיף סוללה קטנה שמאפשרת טווח של כמה ק"מ במהירות נמוכה, למקרה שיש הפסקות חשמל או תקלות תשתית.

 

הטענות נגדו הן גמישות נמוכה וחוסר יכולת לעקוף פקקים. הרי יכול לנסוע רק בנתיב אחד ספציפי או מקסימום שני נתיבים, יכול לקחת פניות רק בקו אחד מסויים, תשתית מסורבלת עם מפלגים עיליים, בריחת ה"פנטוגרפים" מהחוטים שדורשת מהנהג להחזיר אותם ידנית. 

 

נראה לי שברור להם שהמשך השימוש בטרולייבוס יותר חסכוני מהחלופות האחרות אבל זה נחשב כלי תחבורה מיושן ולדעתי הם רוצים להשוויץ בכך שיש להם כמות גדולה של אוטבוסים חשמליים שנחשבים כלי תחבורה מתקדם.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, Buki כתב:

טרולייבוסים ישנים יותר הם בלי סוללות בכלל, אין להם יכולת תנועה ללא תשתית חשמל. רק בחדשים התחילו להוסיף סוללה קטנה שמאפשרת טווח של כמה ק"מ במהירות נמוכה, למקרה שיש הפסקות חשמל או תקלות תשתית.

ל HESS Swisstrolley יש או מנוע דיזל קטן או סוללה למקרים האלה, זה בהחלט פתיר.

 

לפני 55 דקות, Buki כתב:

חוסר יכולת לעקוף פקקים

לו רק היו שומעים במוסקבה על נתיבים לאוטובוסים. והיו אוכפים. צריך לראות מה ל varlamov יש להגיע בעיניין.

 

לפחות להקים תשתית לטרולי זה הרבה יותר פשוט ומהיר מתשתית לטראם (ובטח גם יותר זול).

 

ממש חבל, כי לסביבה טרוליבאס >> אוטובוס חשמלי.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטראם קיבולת הרבה יותר גדולה לכל רכב.

 

בארץ הוחלט לוותר על טרם לטובת BRT. זה קורה בשלמות בחיפה, וזה יקרה בירושלים חוץ מקו הטראם שכבר קיים. בת"א בונים רכבת קלה שבמקומות מסויימים קרויה "טראם מהיר" (דיוויד - ה-sneltram באמסטרדם), שתת קרקעית במרכז העיר ועילית בפריפריה, אבל דומני שלכל האורך בנתיבים נפרדים משאר התנועה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטראם חלק יותר מבחינת נסיעה. וטיפה בולט יותר.

אבל תשתית של טראם יקרה הרבה יותר, וגמישה הרבה פחות.

 

רחוב רגיל יכול להפוך למסלול יעודי לטרולי עם "קצת חוטי חשמל" ו"צביעה של הכביש".

טראם מצריך גם את זה, וגם סלילה מחדש של הרחוב בשביל המסילה.

 

ולא לשכוח - לא כול העולם שטוח. וטראם שעולה בעליות רציניות זה הרבה יותר מסובך מאוטובוס/טרולי.

לדוגמא - להביא עכשיו את המטרונית לכרמל זה הרבה יותר פשוט והרבה יותר מהיר (תיאורתית, כי מעשית אנחנו יודעים כמה זמן לוקח לסלול מסלול למטרונית וכמה פעמים צריך להתחיל מהתחלה)

מאשר להניח מסילות טראם (בעיקר כי אי אפשר סתם ככה, לא סתם יש את הכרמלית)

עריכה אחרונה על ידי David32
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Ooga כתב:

זה באמת העלה לי נקודה מעניינת, מה היתרון של טראם על טרוליבוס שנוסע במסלול יעודי?

דווקא לטרוליבוס יש המון יתרונות.

למשל, בונים אותם על בסיס מרכב של אוטובוס, לפעמים אפילו באותם מפעלים. מרכב של אוטובטס, סרנים של אוטובוס, תא נהג של אוטבוס, צמיגים של אוטובוס. רק מערכת הנעה אחרת שלא תופסת יחסית הרבה מקום וגם לא בעיה לשלב אותה במרכב של אוטובוס. שקט יותר מטראם. יכול בקלות להיות היברידי (כמו שנכתב, מנוע בעירה פנימית קטן או סוללה קטנה שמאפשרים לו לנוע בלי תשתית חשמל למרחק מסויים).

 

טרולייבוס היה אחלה בכבישים הרחבים והיחסית ריקים אצלם כמו שהיו עד לפני כ 20-25 שנה. אבל עדיין יש את בעיית הגמישות, למשל שיפוצים בכביש בקטע מסויים של רחוב, איפה שאוטובוס עוקף ברחוב המקביל דורשת סגירה של כל הקו במהלך ביצוע העבודות כי לא יעשו תשתית חשמל זמנית בשביל כמה שבועות. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Ooga כתב:

זה באמת העלה לי נקודה מעניינת, מה היתרון של טראם על טרוליבוס שנוסע במסלול יעודי?

 

מציע לשחק traffic giant (או אחד מיורשיו היותר מודרניים). או simcity.

 

בעיקרון אם יש לך מסלול קבוע שצריך לשנע בו כמות נוסעים עצומה (כמו אחד שיוצא משכונות מגורים, עובר דרך אזור מסחר, מגיע לאזור תעשיה, וחוזר חזרה, או נע בין נמל תעופה לאזור תיירות), עלויות הקמה ותפעול של טראם יחזירו את עצמם מהר יותר, בגלל שאתה מזיז כמות גדולה פי 2-3 מהאוטובוס במכה אחת.

 

טראם גם גמיש יותר במובן הזה, כי אפשר לחבר כמה קרונות.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...