Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

חבל שהמסילה הרביעית מוקמת באיחור של 15 שנים. הבנייה תסתיים במקרה הטוב ב-2026 זה אומר שיקח לפחות חצי עשור עד שיפתחו סוף כל סוף את פקק הרכבות בתחנות תל אביב. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שמע, כל המדינה עכשיו בבנייה, גם כבישים וגם תשתיות תח"צ.
על כל מה שאומרים עליו 'באיחור' אפשר להודות ל4-5 שמוקים שישבו שם לפני כ"צ.
בלי להכנס יותר מדי לפוליטיקה, כי זה פשוט לא מעניין אף אחד כבר - כ"צ היה שר התחבורה הטוב ביותר שהיה כאן בכמה עשורים האחרונים, הוא קידם פרוייקטים והמדיניות שלו (שכולם מתלוננים עליה, כי לדעתי הם לא מבינים את קבועי הזמן בתכנון תשתיות) במסגרת ערימת החרא שהיא הפוליטיקה בישראל, תטיב עם האזרח. רק שאת הפירות שלו יקצור המחליפ\ה של הבהמה שקיבלה את המשרד עכשיו (בוא נראה אם היא תצליח לדחוף משהו, כח פוליטי יש לה).

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא אם את החלק הזה בונים כבר עם חשמול, או שיעשו עבודה כפולה כרגיל

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף כבר כמה חודשים מתבצעות עבודות בכביש 431 בין ראשל"צ למודעין, בונים מסילת רכבת ברצועה במרכז הכביש, שטח שיועד לזה כשהבכיש נבנה לפני כ 10 שנים.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, shellcase כתב:

רק שאת הפירות שלו יקצור המחליפ\ה של הבהמה שקיבלה את המשרד עכשיו (בוא נראה אם היא תצליח לדחוף משהו, כח פוליטי יש לה).


מירי רגב תקדם את המסילה המזרחית!!!

https://thecar.co.il/הטעות-ההיסטורית-של-מירי-רגב-במשרד-התחב/
 

לא יודע אם לצחוק או לבכות.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Buki כתב:

בנוסף כבר כמה חודשים מתבצעות עבודות בכביש 431 בין ראשל"צ למודעין, בונים מסילת רכבת ברצועה במרכז הכביש, שטח שיועד לזה כשהבכיש נבנה לפני כ 10 שנים.

 

 

 

כמות הפאשלות בתכנון שם מטורפת. במקור המסילה הייתה אמורה לעבור דרך ראשון, עם תחנה במכללה למינהל, לכן, בחלקים גדולים של 431 לא השאירו רצועה לרכבת. ראש העיר של ראשון התנגד (בטמטומו כי רב), ונאלצו לתכנן את המסילה מחדש דרך 431, והמחיר עלה במאות מיליונים. החלם בהתגלמותו.

 

ולגבי המסילה הרביעית, ידוע כבר מ-2005 שיש צורך לבנות אותה באופן מיידי, ושהיא הרבה יותר חשובה מכל המסילות האחרות בארץ שמר כ״ץ כל כך התגאה בהן. ועדיין חיכו 15 שנה סתם. כי יותר חשוב לפתוח את קו העמק ואת קו העיירות...

עריכה אחרונה על ידי garicho
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, garicho כתב:

כמות הפאשלות בתכנון שם מטורפת. במקור המסילה הייתה אמורה לעבור דרך ראשון, עם תחנה במכללה למינהל, לכן, בחלקים גדולים של 431 לא השאירו רצועה לרכבת. ראש העיר של ראשון התנגד (בטמטומו כי רב), ונאלצו לתכנן את המסילה מחדש דרך 431, והמחיר עלה במאות מיליונים. החלם בהתגלמותו.

 

אני חושב שבמקרה זה זה לא מטומטם כיוון שיותר חשוב שתהיה תחנה באיזור תעשיה שורק ליד איקאה ולא ליד המכללה למנהל. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, Buki כתב:

 

אני חושב שבמקרה זה זה לא מטומטם כיוון שיותר חשוב שתהיה תחנה באיזור תעשיה שורק ליד איקאה ולא ליד המכללה למנהל. 

 

אתה ראית מה המרחק בין התחנה המתוכננת לאיקאה? יותר מקילומטר. זה איזור של כמה מחסנים לוגיסטים ואיקאה אחת. ואף אחד לא נוסע לאיקאה בתחבורה ציבורית, כי צריך להביא את הקניות משם - ודי לא נוח להסחב עם ספריית בילי ברכבת.

 

מצד שני, המכללה האקדמית הכי גדולה בישראל עם יותר מעשרת אלפים סטודנטים ומתוכם אלפים לתואר שני שמגיעים ללימודי ערב מכל הארץ, ומכללה שאין לה מעונות. שלא נדבר על מאה אלף תושבים ברדיוס של קילומטר משתי התחנות...

 

ואתה יודע מה, אפילו אם התחנה באיקאה טובה, הנקודה היא שהמתכננים לא חשבו על האפשרות ולא השאירו רצועה לרכבת (אפילו תאורטית).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גר בראשון ומכיר את האיזור טוב :-)

 

איזור תעשיה שורק הוא איזור מתפתח, יבנו שם עוד דברים. 

 

2 ק"מ מהמכללה למנהל יש את תחנת משה דיין, כך שלתושבים בראשון מערב יש סוג של פתרון. כמובן ש 2 ק"מ זה לא מרחק הליכה, לסטודנטים זה לא עוזר. 

 

 

בנתיים ראיתי עבודות רק איפה שיש רצועה במרכז 431, מתחילות מזרחית לנס ציונה ועד למחלף ענבה.

לא ראיתי שהתחילו במקומות אחרים.

 

אגב, מ שהתנגד זה היה ראש העיר הקודם או הנוכחי? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, Buki כתב:

 

2 ק"מ מהמכללה למנהל יש את תחנת משה דיין, כך שלתושבים בראשון מערב יש סוג של פתרון. כמובן ש 2 ק"מ זה לא מרחק הליכה, לסטודנטים זה לא עוזר. 


אז במקום לבנות קו פרברי מעולה עם ארבע תחנות חזקות בראשון, הגלו את הקו למעבר לכביש המהיר והפכו את התחנה בשורק ללא רלוונטית (כי כדי להגיע אליה צריך יהיה לעמוד דקות ארוכות ברמזורים ולהסתובב במחלף מסובך - ברכב, כמובן).

 

אמרו שהקו החום כבר יעבור שם, ואין צורך ברכבת כבדה. ועכשיו ביטלו גם את הקו החום.

 

החלטה מדהימה. של ראש העיר הקודם אני חושב. מטומטם. אותו אחד עם מערכת הפודים באזור 1000.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראש עריית ראשון לציון התנגד לקו רכבת שיחבר את תחנת הראשונים עם משה דיין, שיעבור במנהרה עם תחנות תת קרקעיות במקומות מרכזיים בעיר, אז במקום זאת בנו קו חלופי לאורך כביש 431 עם תחנות שלא נמצאות במרחק הליכה משום מקום.

הסיבות שלו נראות פופוליסטיות, הוא חיפש משהו שיעשה כותרות ויתן לו תדמית לוחמנית ופחד מנזק שתעשה לו הבנייה במרכז העיר במהלך תקופת הבחירות תוך כדי זה שהוא בעצם ד*פק את תושבי העיר שלו.

זאת אותה עירייה שגם ניסתה לבטל את קווי הרכבת הקלה בעיר כדי שלא יחסמו רחובות באופן זמני במהלך הבנייה, מזל שפה כוחות ממשלתיים חזקים ממנה הצליחו לעקוף את העירייה.

 

התחנה בשורק היא מטופשת, כל מי שיגיע אליה יצטרך לקחת אוטובוס נוסף לאזור התעשיה הזה שמתפרש על שטח עצום, מה שאומר שיצטרכו לתכנן קו אוטובוס שיתפתל במסלול ארוך מאוד בין כל המפעלים והמחסנים באזור שבנויים במרחק גדול אחד מהשני, הדבר הכי לא יעיל שיש.

 

https://www.google.com/amp/s/www.themarker.com/amp/dynamo/cars/1.5749681

 

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001272758

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, garicho כתב:

ולגבי המסילה הרביעית, ידוע כבר מ-2005 שיש צורך לבנות אותה באופן מיידי, ושהיא הרבה יותר חשובה מכל המסילות האחרות בארץ שמר כ״ץ כל כך התגאה בהן. ועדיין חיכו 15 שנה סתם. כי יותר חשוב לפתוח את קו העמק ואת קו העיירות...

 

לא, לא סתם. הייתה להם בעיה לאן להסיט את האיילון באופן זמני. התוכנית הייתה להציף שדות פתוחים ליד תל אביב, אבל בעלי הקרקע התנגדו וניסו לסחוט הרבה כסף. הסיפור התגלגל שנים על גבי שנים בסופו של דבר מצאו פיתרון. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני באיזשהו מקום מבין את התסכול על זה שהרכבת לא עוברת בראשון, אבל צריך להבין שבישראל לא ממש מבינים מה המטרה של רכבת כבדה. יותר נכון - הציבור לא מבין, אבל גופי התכנון דווקא החלו להפנים.
רכבת כבדה היא לא תחליף לרכבות קלות או קו מטרו, מדובר בתחבורה בין עירונית מהירה ומסורבלת, שדורשת תשתית מאד דורסנית (בגלל הצורך ברדיוסי סיבוב עצומים ושיפועים מזעריים) ומשם בהחלט יש צורך בקישוריות נוספת.

בכתבה של גיל מלמד שהובאה פה שמדברת על שילוב רכבת בתוואי כביש 6 ניכר חוסר ההבנה בתשתיות רכבת, רכבת מהירה פשוט לא מסוגלת להתמודד עם התוואי של כביש 6, לא סתם מתכננים עכשיו מחדש את כל קו החוף במטרה להפוך אותו לקו מהיר.
מצד שני - יש כאן בעיה של חוסר בחיבור וסנכרון בין תשתיות - דוגמא מעולה לכך היא התחנה המרכזית שלא מחוברת לתחנת ת"א ההגנה בשום צורה, דוגמא נגדית היא תחנת חוף הכרמל שדווקא עושה שכל בחיבור בין התשתיות (אם כי בגלל שיקולים כאלה ואחרים החיבור אינו אחיד לחלוטין והמעבר בין התחנות לא חלק לגמרי).

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבת גלים השילוב היה מצויין, ואם היו מסדרים את המנהרה בין שני החלקים עם people movers זה היה מושלם. אבל חיסלו את תחנת האוטובוס לטובת חורבות.

 

לי, אישית, חוף הכרמל נוחה מאוד.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, shellcase כתב:

רכבת כבדה היא לא תחליף לרכבות קלות או קו מטרו, מדובר בתחבורה בין עירונית מהירה ומסורבלת, שדורשת תשתית מאד דורסנית (בגלל הצורך ברדיוסי סיבוב עצומים ושיפועים מזעריים) ומשם בהחלט יש צורך בקישוריות נוספת.


בוא תספר את זה לגרמנים שבכל עיר ממוצעת ומעלה יש כמה קווי S bahn שמשתמשים פעמים רבות באותם קרונות דו קומתיים שיש ברכבת ישראל. או לצרפתים עם ה-RER...

 

וכמובן שצריך גם מטרו, רכבות קלות, נתיבי אופניים ונתיבי תח״צ בלעדיים. זה לא או או.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...