Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבות מעניינות אותי - מה צריכת דלק ריאלית של רכבת?


nimrod7676

פוסטים מומלצים

עוד משהו.

לזכותה של הרכבת אומר שהם השקיעו לא מעט במערכת סינון מאד איכותית לסולר. הרעיון הוא שכל חומר זר - מים, חלודות ושאר משקעים, בקטריות וכדומה - מסוננים החוצה, והמנוע מקבל הידרו-קרבון נטו. במצב כזה אין תחרות על החמצן הזמין לסולר בתא השריפה ותוצרי הפליטה קרובים לאידאליים, כלומר ישנה הפחתה ניכרת ברמת הזיהום שפולט הקטר. ישנה גם טענה שהסינון משפר במעט את צריכת הדלק או לחילופין מגביר את ההספק הממשי של המנוע אבל אינני יודע אם זה נבדק עד הסוף.

כמובן שגם חישנים שונים של מערכת המחשב הנחשפים לדלק לא סובלים מזיהומים שונים.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ועוד משהו צדדי.

מערכת סינון כזו הוצעה גם לצה"ל. גם לדלק וגם לשמן המנוע. זה היה יכול להאריך (מאד) את חיי השמן במנוע וכך היה נחסך הצורך להחליף שמן מנוע בשדה על כל הנזקים שטיפול כזה גורם למנוע, שלא לדבר על חיסכון בעלות השמן, בכוח אדם והכי חשוב, בזמינות הציוד, כי חיי כל מנוע המקבל שמן טהור (ואני לא נסחף, ממש נקי מבוצות, שבבי מתכת ומשקעים) מתארכים מאד. מי שמכיר יודע מהן העלויות הדמיוניות של שיפוץ מנוע כזה.

חבל שבצבא צריך ברזלן שיהפוך למשוגע לדבר ורק אז דברים זזים. זה כסף של כולנו שניתן היה לחסוך.

 

המצחיק הוא שבמפעלי תעשייה מסוימים מיישמים מערכות סינון כאלה. זה כסף פרטי ואז יש אוזן קשבת.

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד השרשורים היותר מעניין שיצא לי לקרוא בזמן האחרון!

נראה לי שהגיע הזמן לפורום רכבות. :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי, האם נכונה השמועה שברכבת ישראל פשוט משאירים את מנועי הקטרים לרוץ בשעות הלילה כאשר לא נעשה בהם כל שימוש רק בכדי לחסוך את תהליך ההנעה מחדש ביום שלמחרת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי זה נועד כדי לשמור על המנוע, כי כיבוי והנעה שלו פוגעים בו ותיקון של המנוע בסוף יעלה יותר מאשר להשאיר אותו פועל בעוצמה נמוכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שידוע לי הסיכון שכרוך בהנעה מחדש של מנועים כאלו הוא שאם לא מסובבים תחילה את המנוע באופן ידני בכדי לנקז נוזלים שהצטברו בצילינדרים (ישנו שסתום ייעודי שצריך לפתוח עבור כל צילינדר), יכולה להגרם נעילה הידרוסטטית שתביא כמובן להרס של המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני ראיתי לא פעם שמתניעים מנועים ממצב קר לגמרי.

אומנם ההתנעה קצת יותר קשה אבל נראה לי הזוי שיחזיקו מנועים עובדים לאורך זמן רק כדי לחסוך התנעות.

אני מחדד מה שכתבתי, לחץ ההזרקה נוצר מקומית בכל מזרק הודות לזיז בגל הזיזים העילי של כל גוש צילינדרים, אז כמה דלק כבר יכול לטפטף לתא השריפה? זו לא מערכת עם משאבת הזרקה מרכזית וסעפת לחץ גבוה, כל מזרק כאמור הוא המשאבה עבור עצמו.

 

לא ראיתי שסתומים על צנרת ההזנה המגיעה למזרקים, אולי מי שכתב זאת התייחס למנועים אחרים?

 

הייתי מוסיף, אם כבר להתייחס לאורך חיים של המנועים, מערכת שתחמם חימום מוקדם את הסולר ויותר מכך את שמן המנוע, ותבנה לחץ שמן ראשוני לפני סיבוב המנוע.

 

ידוע לי שלפחות בחלק מהמנועים יש בעייה של בלאי במיסבים הראשיים של גלי הארכובה וקיים חשד שיש פגם בגיאומטריה של מיסבים אלה, כלומר שהם סוטים מהציר הגיאומטרי האידאלי שלהם. הצעתי בזמנו מדידה מדויקת באמצעות ציוד לייזר יעודי לאימות או לשלילת מצב כזה אבל שוב, בישראל כמו בישראל.....

 

בעולם בדיקות כאלה מקובלות.

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני ראיתי לא פעם שמתניעים מנועים ממצב קר לגמרי.

אומנם ההתנעה קצת יותר קשה אבל נראה לי הזוי שיחזיקו מנועים עובדים לאורך זמן רק כדי לחסוך התנעות.

אני מחדד מה שכתבתי, לחץ ההזרקה נוצר מקומית בכל מזרק הודות לזיז בגל הזיזים העילי של כל גוש צילינדרים, אז כמה דלק כבר יכול לטפטף לתא השריפה? זו לא מערכת עם משאבת הזרקה מרכזית וסעפת לחץ גבוה, כל מזרק כאמור הוא המשאבה עבור עצמו.

 

לא ראיתי שסתומים על צנרת ההזנה המגיעה למזרקים, אולי מי שכתב זאת התייחס למנועים אחרים?

 

הייתי מוסיף, אם כבר להתייחס לאורך חיים של המנועים, מערכת שתחמם חימום מוקדם את הסולר ויותר מכך את שמן המנוע, ותבנה לחץ שמן ראשוני לפני סיבוב המנוע.

 

ידוע לי שלפחות בחלק מהמנועים יש בעייה של בלאי במיסבים הראשיים של גלי הארכובה וקיים חשד שיש פגם בגיאומטריה של מיסבים אלה, כלומר שהם סוטים מהציר הגיאומטרי האידאלי שלהם. הצעתי בזמנו מדידה מדויקת באמצעות ציוד לייזר יעודי לאימות או לשלילת מצב כזה אבל שוב, בישראל כמו בישראל.....

 

יוסי

אשמח לדעת מה המקצוע שלך ובמה אתה עוסק, סקרנת אותי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים תודה רבה על המידע, מאוד מעניין

 

רציתי לשאול עוד משהו: איך רכבות מבצעות פניה בין מסילות?

 

לפני שמסילה מתצפלת ל-2, אפשר לראות שמתחיל להיות מין מסילה פנימית בתוך המסילות שלאט לאט יוצאת החוצה למסילה אחרת.

 

איך בוחר הקטר אם להמשיך ישר או לקחת שמאלה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה קרוי מסוט

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לדעת מה המקצוע שלך ובמה אתה עוסק, סקרנת אותי..

 

אם תרוקן את התיבה הפרטית אתן לך תשובה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע אז מה צריכת דלק של רכבת? לא ענו על זה

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקטר צורך משהו כמו 750 ליטר סולר לשעה בהנחה שהוא עובד בהספק מלא.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...