Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה יותר טוב לישראל, טראמפ או ביידן?


סאמי
 שיתוף
עוקבים 52

פוסטים מומלצים

לפני 15 דקות, shellcase כתב:

האסלאם הקיצוני עושה חתיכת בלאגן במרכז אפריקה ומנצל את חוסר המרות והמשילות של המדינות שם לטובתו - סחר בעבדים, סמים, נשק, משאבי טבע.

 

לא ברור לי למה אתה מתכוון בתור "אסלאם קיצוני". טכנית, זה מונח שמתאים יותר לתיאור של מֻסלִמים חַנְבַּלים, שהם "קיצונים" במובן שהם מאוד מילוליים בפרשנות שלהם, וכתוצאה מכך מאוד מחמירים בדינים שלהם, אבל עדיין מסוגלים להתקיים באופן נורמטיבי כחברה ובחברה. בוקו-חראם ודומיו הם משהו אחר לגמרי: הם אפילו לא מסוגלים להתקיים באופן נורמטיבי עם מֻסלִמים אחרים.

 

זה קצת כמו להתייחס לקראים או שומרונים בתורת דוגמה מייצגת של יהדות.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 7.5 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

לגו יצאו במהדורה מוגבלת 🙃

היום, בעידן המידע (וזה לא היום אתמול, זה כשני עשורים +) כל המידע נגיש, והכל ידוע וקיים. כשיש נטיה לשמר את המצב הקיים ולהידבק בעוולות (שאכן היו) לפני שנים רבות יש במצב, אם להשתמש טיפה במונח משפטי, אשם

כל עוד הגישה של המחנה המתנגד לטראמפ היא להמשיך להתייחס אליו כאל מטומטם / אידיוט עם תזמון טוב והרבה מזל, אין למחנה הזה סיכוי לגבור עליו.   זה פספוס ברמה הכי בסיסית של האמרה "דע את האויב". אות

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעתיים, יבגניפ כתב:

אין לי בעיה עם מלגות, למשל, לצעירים מהפריפריה. למרות שגם אני הייתי שמח לקבל מלגה כשזה היה רלוונטי, ולא התאמתי לפרופיילינג של בערך שום דבר.

למה לא לאפשר מלגות לכל מי שמראה יכולות יוצאות דופן בתחום מסויים?
למה צריך להגיע מרקע מסויים, עדיף עם סיפור קורע לב? מדובר פה על העתיד של כולנו, לא אודישן למסטר שף.
למה לא להשקיע את הכסף איפה שצריך במקום להשקיע במחיאות כפיים?
זה כמו עם הרכבות המטומטמות לפריפריה במקום לסיים את המטרו בגוש דן שמסריח ממכוניות ופקקים. 

  • אהבתי 1

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 44 דקות, shellcase כתב:

המוסלמים מנצלים את אפריקה עכשיו, פשוט בקנ"מ מקומי יותר.

הדיבור היה על תקופות מוקדמות יותר, מסתבר שבמאה השביעית או משהו הערבים סחרו בכול מיני שחורים ממרכז היבשת.

 

לפני 46 דקות, shellcase כתב:

מה זאת אומרת על סמך מה? כל הטכנולוגיה שהם משתמשים בהם מגיעה מה'מערב' בעוד שבמערב משתמשים ב'תוצרים' שלהם בקישוטים וכלי נגינה.

אני טועה?

חלקית כן, אתה טועה.

חלק גדול מהם לא משתמש בטכנולוגיה, למרות שיש כול מיני עמותות שמנסות לעזור.

מעבר לזה, באתי מנקודה שאם הם לא היו מנוצלים, הם היו במקום הרבה יותר טוב. בין אם זה בגלל שהיו מקבלים תנאים יותר טובים על משאבי טבע לבין אם זה כי הם היו מתפתחים טבעית יותר (כי בסך הכול הרי זה לא שהם שונים מאיתנו, או מכול תרבות אחרת, היו מתקדמים קדימה טכנולוגית והכול - קשה לי להאמין שלא)

 

לפני 49 דקות, shellcase כתב:

ברור לי שבשכונות מצוקה קשה יותר למצוא שותפים לשיעורי בית, אבל זה אומר שצריך להתאמץ יותר כדי להתקדם, גם אני לא קיבלתי חינוך ברמה של שב"ח מופ"ת

נקודת הפתיחה שונה לגמרי, אני לא רוצה כול כך להיכנס לך לחיים על גבי הפורום, אבל נראה לי שההורים שלך ידעו מה זה לימודים והחשיבות שלהם, וכנראה שגם היה לפחות לאחד מהם תואר.

יש אנשים שאין להם את זה בכלל, שלא גדלו בבית שבו השכלה היא נושא חשוב, שההורים לא מדרבנים ללמוד, שהחברים גם במצב דומה, כשהם נתקלים בבעיות אין מי שיעזור, אין מודעות, אין גם דמות שתדחוף אותך לזה. בזמן שליאור פה רצה להיות מתכנת בגיל 12, ידע בכלל על האפשרות הזאת, מצא איזה משהו שיסביר לו מה זה אומר בכלל, לא כולם מגיעים ממקום שבו יש בכלל את האפשרות לדעת את זה. עזוב את זה, המחשב נכנס לבית הורי כשהייתי בן 9 או 10 וגם זה רק בגלל אמי, ויצא שגם אני יכולתי להשתמש בו, אין לי ספק שזה נתן לי פור על אנשים שלא היה להם, וברור לי גם שלמי שהיה מחשב לפני היה יתרון עלי. ואתה יודע, לא נולדתי עם כפית זהב בפה, אבל מבחינת השכלה? כול המשפחה שלי עם לפחות תואר שני אחד, תמיד יכלו לעזור לי, השקיעו בהשכלה שלי המון זמן וכסף (הא הא 😥) ברור לי שזאת פריבילגיה שלא הייתה להרבה מאוד אנשים ושהיא פתחה לי אופציות.

וכן, עכשיו הפערים האלה מצטמצמים והמצב בארץ בתכלס די סביר מהבחינה הזאת.

בארהב המצב שונה והרבה יותר קיצוני.

 

 

  • מעניין 1
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.

זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היום, בעידן המידע (וזה לא היום אתמול, זה כשני עשורים +) כל המידע נגיש, והכל ידוע וקיים. כשיש נטיה לשמר את המצב הקיים ולהידבק בעוולות (שאכן היו) לפני שנים רבות יש במצב, אם להשתמש טיפה במונח משפטי, אשם תורם מהותי.

 

היום, להאשים את מה שהיה פעם במצב, זאת עוולה רצינית, וחבל שלא מבינים את זה. העולם לא שחור ולבן (פאן אינטנדד).

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

I'll take your brains to another dimension

Pay close attention

 

Subaru BRZ | Suzuki Ignis Sport | PCR Jaguar 2000 100cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, David32 כתב:

וכן, עכשיו הפערים האלה מצטמצמים והמצב בארץ בתכלס די סביר מהבחינה הזאת.

בארהב המצב שונה והרבה יותר קיצוני.

 

מהמעט שאני יודע, בארה"ב יש overcorrection לצד שני. צעירים, במיוחד דור ראשון של אקדמאים במשפחה, שמים יותר מידי משקל על תארים וזה גורם להם להיכנס לחובות עתק באמצעות student loans שזה בין 3 החובות הכי גרועים שיש בארצות הברית. מדובר בחוב שאי אפשר להשתחרר ממנו גם בהליך פשיטת רגל. 

 

לדעתי בימינו הסגידה לתארים די מיותרת. אני לא אומר שאין חשיבות להשכלה גבוהה, אבל לא כל תואר שווה את הטרחה ואין סיבה ללמוד תואר רק בשביל תואר. מצד שני ידע דבר חשוב. אין לי מושג כיצד מתגברים על דיסוננס הקוגניטיבי. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, SlowRide כתב:

למה לא לאפשר מלגות לכל מי שמראה יכולות יוצאות דופן בתחום מסויים?
למה צריך להגיע מרקע מסויים, עדיף עם סיפור קורע לב? מדובר פה על העתיד של כולנו, לא אודישן למסטר שף.
למה לא להשקיע את הכסף איפה שצריך במקום להשקיע במחיאות כפיים?
זה כמו עם הרכבות המטומטמות לפריפריה במקום לסיים את המטרו בגוש דן שמסריח ממכוניות ופקקים. 

הסיפורים הם בדרך כלל לא כאלו קורעי לב מהסוג של תכנית ריאליטי. זה  מצב סוציאו אקונומי, שייכות למיעוט אתני (או עדה במקרה שלנו), מגורים בפריפריה.

והסיבה לכך היא בדיוק הנקודה שעליה לא מסכימים כאן בדיון. הרקע משנה לסיכויי ההצלחה. ובכל מקרה, בחלק מאוד גדול מהמקרים, כמעט בכולם לדעתי, מדובר בכסף של אנשים פרטיים.

יש כמובן גם מלגות הצטיינות. 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, SlowRide כתב:

למה לא לאפשר מלגות לכל מי שמראה יכולות יוצאות דופן בתחום מסויים?
למה צריך להגיע מרקע מסויים, עדיף עם סיפור קורע לב? מדובר פה על העתיד של כולנו, לא אודישן למסטר שף.
למה לא להשקיע את הכסף איפה שצריך במקום להשקיע במחיאות כפיים?
זה כמו עם הרכבות המטומטמות לפריפריה במקום לסיים את המטרו בגוש דן שמסריח ממכוניות ופקקים. 

 

אם כבר מטרו בגוש דן מטומטם וחסר כל תועלת. מדובר פיתרון של המאה ה-19/20 לבעיות של המאה ה-21. היום בעידן של קורקינטים/אופניים חשמליים יכולים לרשת את גוש דן בנתיבים לאופניים, יכולים לסמן נתיבים לתחבורה ציבורית בלבד, לשים מצלמות כל 30 מטר ויאללה נהג רכב שנכנס חוטף 2,000 שקל קנס + נקודות. במקום זה רוצים לשפוך אלוהים יודע כמה מיליארדים על חפירות ושבירה של רחובות רק כי מפחדים לנסות להוציא את הנהג הישראלי מהאוטו. 

 

מצד שני רכבת מהירה לפריפריה באמת יכולה להיות פיתרון חלקי לבעיות דיור ועבודה. פיתרון יותר מעמיק יהיה אם עסקים יצאו מתל אביב ויש מצב שהקורונה התחילה תהליך של אקסודוס מתל אביב.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 שעות, SlowRide כתב:

למה לא לאפשר מלגות לכל מי שמראה יכולות יוצאות דופן בתחום מסויים?
למה צריך להגיע מרקע מסויים, עדיף עם סיפור קורע לב? מדובר פה על העתיד של כולנו, לא אודישן למסטר שף.
למה לא להשקיע את הכסף איפה שצריך במקום להשקיע במחיאות כפיים?
זה כמו עם הרכבות המטומטמות לפריפריה במקום לסיים את המטרו בגוש דן שמסריח ממכוניות ופקקים. 

בא נגיד שיש שני ילדים שיש להם יכולת זהה, אותם הכישורים בדיוק.

יצחק שגר ברמת אביב, בן משפחה מהעשירון העליון. הורים משכילים.

ויעקב שגר בנתיבות, בן למשפחה מהעשירון ה-3. הורים עם בגרות חלקית.

 

אז יצחק יקבל חינוך טוב יותר, ע"ח המדינה כי מראש בתי הספר ברמת אביב הם ברמה גבוהה יותר. בנוסף יקבל מורים פרטיים וכל מה שצריך ויגיע לממוצע 90.

יעקב, יקבל חינוך ברמה יותר נמוכה, אין מורים פרטיים ולהורים אין יכולת לעזור עם החומר. ממוצע שלו 70.

 

ואז מגיע סלואורייד ואומר, בואו ניתן סיוע למי שמראה יכולות יותר טובות. אם הממוצע של יצחק גבוה ב20 נק' משל יעקב, ניתן מלגה ליצחק.

וכך הפערים רק גדלים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפשטנות הזו לא עובדת בניתוח של אנשים וחברה.

 

מצליחנים באים הרבה פעמים מרקע שיצר להם מטרה ואתגר, וזה לעיתים היתרון של מי שבא מקושי על פני ילדי שמנת, שקיבלו עזרה. אופי החינוך אולי יותר חשוב מכמות העזרה שהפרט מקבל. כלומר, אפשר בהחלט לחבל עם עודף עזרה. גם היכולת לדחות סיפוקים, שהיא גם נלמדת, מאוד חשובה במרכיב להצלחה.

 

בנוסף, יש מרכיב גנטי. הגנטיקה קובעת כישורים, אבל גם נטיות אופי. אולי ההורים של יצחק נמצאים איפה שהם נמצאים, כי ה-IQ שלהם מראש יותר גבוה, ויש יותר הסתברות שגם הילדים שלהם יהיו עם יכולות קוגניטיביות גבוהות מהממוצע.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפשטנות היא שלך.

גם אתה הולך למקרי קצה. ברור שיש מצליחנים שהצליחו בגדול כנגד כל הסיכויים (או בגלל כל הקשיים אם ללכת בקו שלך).

הרי האדם הממוצע לא יהיה או מובטל או מנכל. הוא יהיה איפשהו באמצע.

ושם ההבדל בין בוגר תואר ראשון שירוויח X לבין בעל תעודת בגרות שירוויח X/2.

 

וכבר התייחסתי לגנטיקה המופלאה, שגורמת לכך שבאיזורים מסויימים יש בתי ספר מקצועיים, כי שם לילדים יש גנים של מסגר ומעצב שיער.

ובאיזורים אחרים יש רק בתי ספר עיוניים, כי באופן מופלא, לכל הילדים שם יש גנים של אקדמאים.

 

הנה (שוב!!) התמונה של החלוקה הגנטית בארץ:

image.png.716fd7130e4d27650a27f50331bc1cd8.png

 

 

עריכה אחרונה על ידי פינדר
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון

הזכרת מקודם את יעקב מנתיבות, פה רואים שבנתיבות 72% לומדים עיוני ולא מקצועי. 

אם מסתכלים על התקציב לבתי ספר, בפריפריה מקבלים הרבה יותר כסף מאשר בישובים החזקים וועדיין רמת החינוך שם נמוכה יותר. למה זה?

כי מערכת החינוך מחורבנת. לא משנה כמה כסף תשפוך שם, אתה לא תצליח לשפר את החינוך בפריפריה. מה שצריך לעשות זה לשפר את מערכת החינוך בצורה אחידה בכל הארץ ולהפסיק להתעסק במי הכי מסכן.

.Volvo 740. It's hip to be square

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, פינדר כתב:

הפשטנות היא שלך.

גם אתה הולך למקרי קצה. ברור שיש מצליחנים שהצליחו בגדול כנגד כל הסיכויים (או בגלל כל הקשיים אם ללכת בקו שלך).

הרי האדם הממוצע לא יהיה או מובטל או מנכל. הוא יהיה איפשהו באמצע.

ושם ההבדל בין בוגר תואר ראשון שירוויח X לבין בעל תעודת בגרות שירוויח X/2.

 

וכבר התייחסתי לגנטיקה המופלאה, שגורמת לכך שבאיזורים מסויימים יש בתי ספר מקצועיים, כי שם לילדים יש גנים של מסגר ומעצב שיער.

ובאיזורים אחרים יש רק בתי ספר עיוניים, כי באופן מופלא, לכל הילדים שם יש גנים של אקדמאים.

 

הנה (שוב!!) התמונה של החלוקה הגנטית בארץ:

image.png.716fd7130e4d27650a27f50331bc1cd8.png

 

 

 

אני לא מבין איך קישרת בין גנטיקה וגיאוגרפיה. יותר מזה, אני לא מבין מה שלילי במסלול מקצועי. זה לא שכל ספר יכול להיות מתכנת, ולהפך. אני מכיר לא מעט אנשים שבבסיס הקריירה המוצלחת שלהם עומד חינוך מקצועי, וזה שמייחסים מקצוע כמשהו לגנאי, זה עניין תרבותי שלנו. במדינות נכשלות פחות, כמו גרמניה למשל, זה לא ככה.

מעבר לכך, פוטנציאל ההשתכרות של בוגר החוג למגדר טוב משל מי שלמד מכונאות?

מסופקתני.

 

לבסוף, אני לא מבין איך פישטתי. הוספתי לך שני פרמטרים למשוואה, שהם מעבר לגיאוגרפיה וסוציולוגיה, אחד פסיכולוגי, שני פסיכו-פיסויולוגי. אף אחד מהם לא מקרה קצה. המחשבה שהמצב הכלכלי הוא תוצר של הנדסה חברתית נטו, הוא שגוי. גם המחשבה שאפשר להנדס בקלות פתרונות ליצירת שיוויון הזדמנויות, הוא שגוי. זה בכלל לא ברור כמה מחוסר הצלחה (שוב, לא יודע למה להיות ספר, למשל, זו חוסר הצלחה) זה עניין של בחירה וכמה זה עניין של הזדמנות. עצם האבחנה אם תנאי חיים מסויימים הם מעודדי הצלחה ואלו לא, זה לא ברור.

 

מספיק להסתכל באופן בו העשירים ביותר מתחלפים, כדי להבין שאפילו בטופ לא שורדים, בטח לא לאורך דורות. מה שיותר נכון הוא ההפך, יותר קל להתקע בתחתית. כמו במונופול.

 

 

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איך קישרתי בין גנטיקה לגאוגרפיה?

זה אתה כתבת:

לפני שעתיים, falou כתב:

בנוסף, יש מרכיב גנטי. הגנטיקה קובעת כישורים, אבל גם נטיות אופי. אולי ההורים של יצחק נמצאים איפה שהם נמצאים, כי ה-IQ שלהם מראש יותר גבוה, ויש יותר הסתברות שגם הילדים שלהם יהיו עם יכולות קוגניטיביות גבוהות מהממוצע.

עכשיו תסתכל על המפה שצירפתי.

לא נראה לך מוזר שרוב החינוך המקצועי נמצא בפריפריה ולא במרכז?

מה ההסבר לזה?

 

לפני 16 דקות, falou כתב:

 

 יותר מזה, אני לא מבין מה שלילי במסלול מקצועי. זה לא שכל ספר יכול להיות מתכנת, ולהפך. אני מכיר לא מעט אנשים שבבסיס הקריירה המוצלחת שלהם עומד חינוך מקצועי, וזה שמייחסים מקצוע כמשהו לגנאי, זה עניין תרבותי שלנו. במדינות נכשלות פחות, כמו גרמניה למשל, זה לא ככה.

מעבר לכך, פוטנציאל ההשתכרות של בוגר החוג למגדר טוב משל מי שלמד מכונאות?

מסופקתני.

עוד פעם "אני מכיר אנשים"..

בסופו של דבר מתכנת ממוצע ירוויח הרבה יותר מספר ממוצע.

ובוגר החוג למגדר יוכל להשתלב במשרה במגזר הציבורי, שתנאי הקבלה שלה דורשים תואר ראשון וירוויח יותר מנהג משאית ממוצע.

יש מתאם מובהק בין רמת השכלה לרמת הכנסה.

וכל הורה שאני מכיר, יעדיף שהילדים שלו יוציאו בגרות טובה, מאשר שילמדו במגמת מכונאות או ספרות (בלי לפגוע בכבודם של בעלי המקצוע).

 

שוב, אני לא אומר שכל אחד ואחד יכול להיות מתכנת או עו"ד, אבל מאוד מוזר שדווקא בפריפריה יש יותר ילדים שלומדים במסלול מקצועי, שמכשיר אותם להיות צווארון כחול.

  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, פינדר כתב:

עכשיו תסתכל על המפה שצירפתי.

לא נראה לך מוזר שרוב החינוך המקצועי נמצא בפריפריה ולא במרכז?

מה ההסבר לזה?

 

לא יודע.

מה ההסבר לזה לדעתך?

 

לפני שעתיים, פינדר כתב:

בסופו של דבר מתכנת ממוצע ירוויח הרבה יותר מספר ממוצע.

 

 

 

מתכנת הוא אדם עם כישורים מעל הממוצע. לא כל אחד יכול להיות מתכנת, לא חשוב איפה הוא נולד.

 

לפני שעתיים, פינדר כתב:

ובוגר החוג למגדר יוכל להשתלב במשרה במגזר הציבורי, שתנאי הקבלה שלה דורשים תואר ראשון וירוויח יותר מנהג משאית ממוצע.

 

פה אני בכלל לא בטוח ששום דבר ממה שכתבת נכון.

 

לפני שעתיים, פינדר כתב:

יש מתאם מובהק בין רמת השכלה לרמת הכנסה.

 

הגיוני. השכלה מעידה על שתי תכונות שיש ביניהן ובין הכנסה מתאם מובהק, חריצות ומנת משכל.

אתה מניח שהבעיה היא רק הנגישות של ההשכלה... ובכן, בכלל לא בטוח.

אם ניתן לכל אחד גישה לשנה א' באונ', חינם, בלי בחינות קבלה, האם נעלה את כמות המקבלים תואר ראשון? איכותם?

 

לפני שעתיים, פינדר כתב:

וכל הורה שאני מכיר, יעדיף שהילדים שלו יוציאו בגרות טובה, מאשר שילמדו במגמת מכונאות או ספרות (בלי לפגוע בכבודם של בעלי המקצוע).

 

אני לא מבין במה בגרות בסוציולוגיה עדיפה על מכונאות, אבל מדובר בטיפוס אחר של אדם, והבחירה פה היא בחירה של סוג כישורים אחר.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...