Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[מצולם קצרצר] החלפת יוניט אור בלם ברכבי יונדאי


רועי עוזרי
שימו לב! השרשור הזה בן 2739 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברים,

מחלה ידועה ביונדאי מהשנים האחרונות - יוניט אור בלם מתקלקל, גורם להידלקות נורת ESP בדשבורד, ואורות בלם לא נדלקים בלחיצה על הדוושה.

 

רכבים שיצא לי להחליף בהם בזמן האחרון:

 

אלנטרה דור 3 (עד 2006), יונדאי i30 = מק"ט 93810-3K000 - קונקטור 4 פינים

 

יונדאי i20 = מק"ט 93810-2E000 קונקטור 2 פינים.

 

אעדכן בהמשך ככל שיצא לי להחליף עוד כאלה ברכבי יונדאי השונים, ואסדר אותם לפי המקטים.

 

אפשר לקנות ביונדאי שופ, או להזמין דרך KORAPS.

 

העבודה פשוטה מאוד- הכלים הדרושים הם 2 מפתחות פתוחים 14 מ"מ.

 

מזהים את היוניט מעל דוושת הבלם:

 

 

P_20161015_132628.jpg

 

 

משחררים את שני האומים עם שני המפתחות במקביל, שחרור ראשוני. את האום החיצוני (הקרוב לדוושה) משחררים לגמרי.

 

כעת היוניט נשלף מהברקט שלו, וניתן לנתק ממנו את הקונקטור החשמלי.

 

שומרים את האום הישן, כי על היוניט החדש מגיע רק אום אחד.

 

 

P_20161015_132913.jpg

 

 

מחברים את הקונקטור ליוניט החדש, מכניסים את היוניט החדש לברקט, ומסובבים את האום הפנימי עד שמגיעים למצב שהיוניט נלחץ כמעט עד הסוף כשהדוושה לא לחוצה.

 

כעת ניתן לנעול את האום השני, ולבסוף לחזק היטב את שניהם עם 2 מפתחות במקביל.

 

P_20161015_133232.jpg

 

 

בהצלחה, העבודה כמובן זהה בהמון רכבים, רק היוניט שונה.

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל תודה על השיתוף והתיעוד! ננעצת.

 

שתי שאלות:

1. האם לא הוכרז ריקול בעניין? זכור לי משהו עמום.

2. למרות שמדובר בעבודה פשוטה צריך להיזהר עם הכיוונון העדין של המתג. אני משער שמלבד אור הבלם יש למתג גם משמעות לפעולת מערכת ה ESP. האם יש דגשים מיוחדים לכיוון המתג מספרות היצרן כמו למשל המרווח הנדרש בין הדוושה למתג במצב רפוי?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה להכריז ריקול אם יש משרד תחבורה אינפוטנט שלא מעניין אותו כלום ופועל להנצחת כשל השוק העיקר שיזרמו המיסים למדינה בלא מפריע...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקשר למשרד התחבורה? הוא אשם בריקולים של היצרנים? כמעט בכל יום מתפרסם ריקול של יצרן זה או אחר. בבקשה, הרשימה המלאה:

http://car.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=category&id=18&Itemid=72

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עושה רושם שההחלפה הזו לוקחת לבנאדם עם טיפה ידיים\הבנה לא יותר מ5 דקות. תנו לי לנחש שבמוסך לוקחים הרבה יותר מ100 שקל רק על עבודה?

 

ומדריך טוב, חמוד! המשך כך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך להכפיש מוסכים. מוסך צריך לגבות על עבודה כזו כסף, גם אם זה רק 5 דקות. עד 50 ש"ח עבודה כמו שציין ליאור נשמע לי כמו סכום הגיוני והוגן על עבודה כזו.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין טעם להיתפס לספקולציות והשערות. עכשיו ברשותך בוא נחזור לנושא השרשור המקורי.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל תודה על השיתוף והתיעוד! ננעצת.

 

שתי שאלות:

1. האם לא הוכרז ריקול בעניין? זכור לי משהו עמום.

2. למרות שמדובר בעבודה פשוטה צריך להיזהר עם הכיוונון העדין של המתג. אני משער שמלבד אור הבלם יש למתג גם משמעות לפעולת מערכת ה ESP. האם יש דגשים מיוחדים לכיוון המתג מספרות היצרן כמו למשל המרווח הנדרש בין הדוושה למתג במצב רפוי?

לצערי היוניט נשאל מספר רב של פעמים, כך שנראה שאין ריקול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה להכריז ריקול אם יש משרד תחבורה אינפוטנט שלא מעניין אותו כלום ופועל להנצחת כשל השוק העיקר שיזרמו המיסים למדינה בלא מפריע...

 

בוצע ריקול,אצלי הוחלף בקיה פורטה ללא תשלום.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד 50 שקל זה מצויין, אבל מוסכים מורשים מגזימים עם המחירים לפעמים והעבודה פה לפי מה שרועי העלה ממש זריזה.

המחיר שנתתי הוא דווקא ממוסכים מורשים

דווקא החשמלאים הפרטיים לוקחים יותר

ראיתי מוסך מורשה שלקח 20 שקל עבודה ועוד 64 על יוניט מקורית תוסיף לזה מעמ וזה מחיר די סביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי - תודה על השיתוף!

 

^ lior134,

 

לקרוב משפחה התקלקל היוניט ב-I20 וגם ב-I30, בהפרש של כשבועיים.

כשביררתי מול מוסך מורשה יונדאי בת"א, נמסר לי שהמחיר עבור החלק כולל ההחלפה הינה 250 ש"ח (לפני מע"מ).

אמרתי תודה, התקשרתי ליונדאי שופ וקניתי דרכם ב-70 ש"ח והתקנתי בעצמי (5 דקות עבודה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בוצע לקיה בלבד,שזה קצת מוזר.

אצלי בפירוש הגיע מכתב הביתה מטלקאר שקרא לי להגיע בעקבות הריקול.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2739 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...