Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם: החלפת שמן גיר, פילטר וחיישן טמפ' - גטס 2008 אוטומטית


fusion-x
שימו לב! השרשור הזה בן 2850 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נפגשתי עם אסף ביום שישי, כדי לטפל בחיישן טמפ' גיר תקול ביונדאי גטס.

זו מחלה ידועה שגורמת להופעת מנורת Check Engine, להופיע לסירוגין / בקביעות (קוד תקלה: P0711).

 

את רוב הטיפול התעקשתי לבצע בעצמי, תחת השגחתו הצמודה של אסף שייעץ וענה על כל השאלות במהלך התהליך :wink:

 

החלפים הדרושים (נרכשו ביונדאי-שופ):

4 בקבוקי שמן גיר SP3 של יונדאי, חיישן טמפרטורה, פילטר שמן גיר, חומר איטום

 

כלים:

זוג בוקים

ג'ק עגלה

ראצ'ט 3/8 עם מאריך ובוקסה 10 מ"מ

מברגה (לא חובה)

מברג שטוח

מיכל לריקון שמן גיר

סמרטוטים

פטיש

סרגל מתכת / כלי להפרדת אטמים (לא חובה אך מומלץ)

 

 

פירוט העבודה:

 

1. פירוק מגן הפלסטיק - יש לשחרר 5 ברגי 10 מ"מ

 

2. נרוקן את השמן ע"י שיחרור בורג הריקון

 

ריקון-שמן.jpg

 

 

3. פירוק המכסה ע"י שיחרור ברגי 10 מ"מ (יש הרבה)

 

4. כעת המכסה נשאר מחובר לגוף הקרטר באמצעות האטם בלבד. יש כלי מיוחד שנועד להפרדה שניתן לרכוש באיביי: http://www.ebay.com/itm/121934515561

 

כדי להפריד השתמשנו בסרגל מתכת ארוך ופטיש - מתחילים מהפינה שקרובה לגלגל לאט ובזהירות, מכניסים את הסרגל בין גוף הקרטר למכסה, בעזרת מכות עדינות עם הפטיש על הסרגל. לאחר שהסרגל נכנס, כדאי להוציאו ולהמשיך ולהכניסו לאורך כל הצד בעזרת הפטיש. אין צורך להכניסו לשאר הצדדים.

 

בשלב זה, נכניס בזהירות מברג שטוח (לא עמוק מדי, כדי שלא נפצע את הקרטר) ונפריד את המכסה מהגוף.

צריך להיזהר בעת ההפרדה, כי תהיינה שאריות של שמן.

 

 

5. מניחים את המכסה בצד ומנקים את המגנטים משאריות מתכת בעזרת סמרטוט

 

6. נפרק את פילטר השמן, נשחרר את 4 ברגי 10 מ"מ בזהירות

להיזהר משאריות שמן שיישפכו ברגע שהפילטר ישוחרר

 

בתמונה הבאה ניתן לראות שהפילטר כמעט משוחרר:

 

פירוק-פילטר.jpg

 

כאן הפילטר כבר בחוץ (ניתן לראות את החיישן בפינה השמאלית העליונה):

 

חיישן_002.jpg

 

 

7. את החיישן נוציא מהתושבת השחורה וכדי לפרקו, צריך ללחוץ על שני קליפסים לבנים ולמשוך אותו למעלה, ביחד עם כבל החשמל מהתעלה. לאחר ששניהם בחוץ, ניתן להפריד אותם בקלות.

 

שני הקלפיסים הלבנים שצריך לשחרר:

 

פירוק_חיישן.jpg

 

כאן ניתן לראות את החיישן מחוץ לתעלה:

 

פירוק-חיישן2.jpg

 

 

8. נחבר את החיישן החדש לכבל המתח. יש להשחיל את החיישן מהתעלה (מלמעלה למטה) ולוודא שחיברנו נכון את גוף החיישן (בצבע לבן).

 

תמונה של החיישן החדש כולל המק"ט:

 

חיישן_001.jpg

 

כעת נכניס את החיישן לתושבת השחורה - שימו לב שיש מעין מגרעת וזה למעשה הכיוון הנכון. אם נחבר הפוך, הוא לא ייתפס כראוי ועלול לזוז ממקומו ולדווח קריאות שאינן מדוייקות.

 

חיישן.jpg

 

 

9. התקנת הפילטר החדש וסגירת הברגים. כך נראה הפילטר החדש לפני ההתקנה:

 

פילטר.jpg

 

 

10. מריחת חומר איטום ע"ג המכסה (כולל איזור הברגים) בדיוק היכן שהאטם הקודם היה ממוקם.

אפשר לעבור עם השפורפרת לכל אורכו של האיזור ע"ג המכסה אך מומלץ לעבור עם האצבע, כדי ליצור שכבה אחידה וסימטרית של חומר האיטום.

 

11. סגירת בורג ריקון השמן של הקרטר

 

12. נחבר את המכסה לגוף הקרטר. מומלץ לעבוד בזהירות ולהימנע מתזוזות מיותרות, כדי שחומר האיטום יאטום בצורה אחידה

 

13. חיבור מגן הפלסטיק

 

14. מומלץ לתת לחומר האיטום להתייבש (לפחות חצי שעה - שעה)

 

 

15. למלא שמן גיר - ניתן לרוקן 3 בקבוקים מלאים (של 1 ליטר כל אחד) ולאחר מכן להניע את הרכב, להעביר בין ההילוכים (D, R, N - להמתין כ-3 שניות בין כל מעבר)

לבדוק שאין נזילות ולאחר מכן לעשות סיבוב קצר ולבדוק כמה שמן חסר ולהשלים

 

16. אם חסר שמן להשלים ולבדוק שוב שאין נזילות

 

 

תודה רבה לאסף על העזרה במהלך התהליך ועל הנכונות לעזור.

עריכה אחרונה על ידי fusion-x
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לפות"ש על הכיבוד והפינוקים, מוסיף לו כמה חיזוקים:

 

- ראשית המדריך תקף לגטס דור ראשון ושני, לאקסנט, ולאלנטרה.

 

- אין תמונה של המגנטים המדוברים אבל הנה תמונה ישנה מאלנטרה - יש 5 כאלה:

 

20150217_172546.jpg

 

- בסגירת הברגים של הפילטר ושל הקרטר עצמו צריך להיות עדינים ולעבוד ברגש. מומנט סגירת הברגים של הקרטר הוא 10 ניוטון מטר, זה מעט, לכן לסגור בזהירות ובהצלבה, כל פעם קצת.

 

- הסיליקון שהשתמשנו בו הוא כמובן ויקטור ריינז.

 

- לבסוף נכנסו 3.5 ליטר שמן, שאותם ממלאים דרך המדיד עם משפך ארוך. שוב תמונה מהאלנטרה:

 

20150217_181908.jpg

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסף התותח. התמונות שהוספת עם המגנטים והשמן מזכירות לי את העזרה שלך.

מוסיף חיזוק לאיכות העבודה ולרצון הטוב! !!

התנגדות של בידוד איננה לינארית ואם המתח השאריתי באזור הזליגה של גוף החימום כשהאפס מחובר נמוך מספיק לא תהיה זליגה משמעותית. כשהאפס מנותק מלוא המתח מופיע בנקודה החלשה ונוצרת פריצה להקפיץ את הפחת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לדעתי להוסיף גם את זה למדריכים המצולמים בדביק

 

צודק. בוצע.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערה קטנה: ביצעתי את זה בעבר ובסט של הפילטר היה אטם, גם בפירוק היה אטם כך שאני מעריך שלפחות חלק מהגטסים יצאו מהמפעל עם אטם...

בכל מקרה כל הכבוד על היוזמה והשיתוף!!

 

Sent from my U7 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2850 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...