Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה עם תיבת הילוכים אוטומטית


edzag
שימו לב! השרשור הזה בן 7693 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

בבעלותי סיטרואן קסארה דגם מילניום עם תיבה אוטומטית :( "חכמה" :wink: שאמורה להתאים את עצמה לסגנון נהיגה של הנהג (אינני אוהב אוטומט, זה אך ורק בגלל אישתי :cry: ).

 

אני מעדיף בנהיגה בעיר או בכביש שלא מאפשר לנסוע במהירות מעל 60-70 קמ"ש להעביר בורר הילוכים כמה בנהיגה עם גיר רגיל מ-D ל- "3", הדבר שלדעתי לא נותן לתיבה לנסות להעביר להילוך הרביעי (זה נראה לי יותר טוב הן למנוע הן לתיבת הילוכים).

 

כאשר אני מגיע למהירות מתאימה להילוך רביעי אני מעביר את הבורר למצב "D”.

 

השאלה האם כל זה בכלל נכון - להעביר הילוכים בתיבה אוטומטית?

 

בתודה מראש,

אדי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הAL4 - תיבת ההילוכים של הקסארה, היא תיבה "חכמה" שלומדת את דרך הנהיגה שלך.

היא טובה כאשר מאמצים אותה, ומעט פחות טובה כשנדרש עידון והחלפת הילוכים חלקה.

 

העברת הילוכים ידנית בתיבה אוטומטית היא לא הדבר הכי נחוץ שיש, למרות שקביעת הילוך שלישי באזור עירוני כדי למנוע מעבר תכוף בין שלישי לרביעי זו פעולה נבונה למדי, שמונעת בלאי מיותר מהתיבה.

 

למרות שזה לא נחוץ, כאמור, זה יותר מהנה - כך שאם "נחרץ גורלך" לסבול עם תיבה אוטומטית, אתה בהחלט יכול להפחית מעט מהשעמום על ידי שימוש בבורר באופן ידני.

 

שים לב עם זאת, ששימוש אינטנסיבי בבורר עלול להוריד מאמינות הגיר, נקודה מעט חלשה בכל מקרה בכל הקשור לAL4.

 

אה - ולא פחות חשוב - ברוך הבא לפורום, נקווה שתהנה מהשהות בו :D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר העלו את הנושא של תיבה אוטומטית אז יש לי שאלה.

האם יותר "בריא" לתיבה כאשר האוטו עומד להיות ב ניוטרל ולא בדרייב?

הרי בעמידה בדרייב יש שחיקה ועומס על התיבה (מתבטה ברעידות לעומת ניוטרל).

 

בהנחה שהתשובה לשאלה הראשונה שלי היא כן, הנה השאלה השנייה:

 

האם כדאי להעביר את התיבה לניוטרל בכל עמידה ברמזור או שמעבר זה יוצר בלאי מואץ יותר מהעמידה של דקה שתיים ברמזור בדרייב?

 

תודה, יובל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר העלו את הנושא של תיבה אוטומטית אז יש לי שאלה.

האם יותר "בריא" לתיבה כאשר האוטו עומד להיות ב ניוטרל ולא בדרייב?

הרי בעמידה בדרייב יש שחיקה ועומס על התיבה (מתבטה ברעידות לעומת ניוטרל).

 

בהנחה שהתשובה לשאלה הראשונה שלי היא כן, הנה השאלה השנייה:

 

האם כדאי להעביר את התיבה לניוטרל בכל עמידה ברמזור או שמעבר זה יוצר בלאי מואץ יותר מהעמידה של דקה שתיים ברמזור בדרייב?

 

תודה, יובל.

בדיוק מה שאמרת- זה יוצר בלאי בגיר שגדול מהבלאי לגיר כאשר המנוע על דרייב.

אם תעביר בכל רמזור לניוטרל זה ייצור בלאי גדול לגיר וחבל עליו...

הכאב הוא זמני - הגאווה היא נצחית!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברמזור, תשאר תמיד ב-D.

פרט לכך שהבלאי מזה נמוך משמעותית מהבלאי שנגרם מהעברה ל-N וחזרה, הרי שב-D יש לך יותר אפשרות להגיב למצב בו מישהו מאחוריך לא מצליח לבלום ועלול לפגוע במכוניתך מאחור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7693 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...