Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמו עלו דגמי 1972? כבר אז פורשה היו פה בייבוא סדיר...


zvit
 שיתוף
עוקבים 1
שימו לב! השרשור הזה בן 1796 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

[ATTACH=CONFIG]446852[/ATTACH]

 

"מחירון" מכוניות משומשות מאותו החודש (אוקטובר 1971) הוא פורסם בעיתון "דבר" אין לי מושג מה מקור הנתונים של הכתב, לוי יצחק למיטב ידיעתי עוד היה קיים. מבדיקה לא מדעית של הנתונים עולה שכבר אז סיטרואן (או ציטרואן כפי שכתוב בעיתון) שמרו הכי פחות על ערכן, פולקסווגן חיפשית ופיג'ו 404 לעומת זה, היו חזק בתמונה.

 

כמו"כ לא ברור לי למה נבחרו דווקא דגמים אלה. אולי בגלל שהוא נפוצים יחסית? לא נראה שרנו 8 היתה מאוד פופלרית - אבל אולי אני טועה...

לוי יצחק החל לפרסם מחירונים כבר באמצע שנות ה 60', אולם הוא לא היה ממש לבד; גם שמאי הרכב אפרים מוהר פרסם מחירון מקביל ואפילו למגזין "ברכב" הבלתי נשכח היה מחירון מפורט.

בשיא תקופת האינפלצייה, אמצע שנות ה 80', המחירון הופיע בדולרים, מאחר ופרסומו בשקלים היה חסר משמעות לחלוטין.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

i_8._fsf5CNE.jpg

 

צהובה כזו הייתה לשכן. נדמה לי עם מנוע של טרנספורטר. חריגה מאוד בנוף.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כן. "בערך"... עדיין פולקסווגן פתוחה עם מנוע מרכזי. תזכיר לי כמה עולה בוקסטר היום ?

הבוקסטר הינה מכונית עצמאית לחלוטין של פורשה, וכוונה מראש לפלח שוק שונה וגבוה בהרבה מזה שאליו כוונה ה 914, שכלל את הפיאט X1\9, אלפא ספיידר ושלל הרודסטרים הבריטיות.

גם ה 924 שהחליפה אותה התבססה על מיכללי פולקסווגן\אודי והיתה מכונית זולה יחסית, ואפילו יוצרה באינגולשטט, ולא במפעל הראשי של פורשה בשטוטגרט.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
הידיעה היא מסוף שנת 1971. מחירה יקר של הרו 80 מאוד בולט. מסתבר שהיא עלתה כמעט 20%(!) יותר מהוולוו. העובדה שנמכרו פה לא מעט כאלה מראה שכנראה היה מי שמוכן לשלם.

 

הרו 80 היתה ועודנה מדהימה. לגבי ריבוי המכירות בישראל אחרי השנה הראשונה, יש מקום לויכוח :wink:

 

 

NSU Ro80 Israel sales 1968-74.JPG

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
כפי שחן כבר העיר זו לא היתה פורשה אמיתית אלא פולקסווגן עם פוזה של פורשה

 

ל- 914-6 של פורשה היה מנוע 2 ליטר בוקסר עם 6 ציל' ו-110 כ"ס (שמקורו ב-911T).

 

ל-914 החזקה של פולקסווגן היה מנוע 2 ליטר בוקסר 4 ציל' בהספק 100 כ"ס. לחלשה 1.7 עם 80 כ"ס.

 

מחוץ למנוע, שתי המכוניות חלקו מכללים, לרבות תיבת 5 הילוכים שמקורה בפורשה. כל הרעיון מאחוריה היה לייצר מכונית ספורט להמונים, שתמכר במקביל בסוכנויות פולקסווגן(בזול, יחסית) ופורשה(ביוקר).

 

המכונית הזו היתה פורשה, שבגרסותיה הזולות הותקנו מנועי פולקסווגן. פורשה, אגב, השתמשה בתצורת המנוע המרכזי עוד משנות החמישים...

 

פולקסווגן עם פוזה של פורשה זו קרמנגיהה.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
הרו 80 היתה ועודנה מדהימה.

 

ללא ספק.

 

האם יש לך אפשרות לבדוק כמה 914 נמכרו בישראל ובאילו נפחי מנוע? האם יובא הדגם גם בגרסת 914-6?

 

שאלה מעניינת נוספת באותו עניין, האם סמל"ת ייבאה את X1/9 המקורית(1.3 ל') וכמה יחידות יובאו?

 

תודה.

עריכה אחרונה על ידי 504L

עם רגל בחוץ... :beerchug:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

האם יש לך אפשרות לבדוק כמה 914 נמכרו בישראל ובאילו נפחי מנוע? האם יובא הדגם גם בגרסת 914-6?

 

שאלה מעניינת נוספת באותו עניין, האם סמל"ת ייבאה את X1/9 המקורית(1.3 ל') וכמה יחידות יובאו?

 

תודה.

 

ככל הידוע לי, הפיאט X1/9 מעולם לא יובאה לכאן ע"י היבואן.

באשר ל-914, מצאתי מכונית אחת (ואולי אחת נוספת) ביבוא ישיר - שתיהן מדגם 1971. היתר יובאו ביבוא אישי.

914-6? נו, באמת...

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במחירון 72' בולטת עוד תופעה שנראית הזוייה בפקספקטיבה של ימינו. הרכב כמעט הכי זול לקנייה הינו רכב שטח אמיתי 4X4 ממותג אגדי עם מנוע אמריקאי - ג'יפ בהרכבה מקומית ממכלולים אמריקאיים שעולה פחות מ"פחנועים" כמו כרמל דוכס, רנו 4 או פרינץ 4.

ג'יפ קצר עלה 14,156 ל"י / ארוך 14,824.

רנו 4 עולה לעומת זאת 19,360, כרמל דוכס - 16,300 , פרינץ 4 - 16,000. זה כאילו שג'יפ רנגלר /סופה 3 יעלו 50,000 ש"ח בשוק בן ימינו בו הפחנועים המודרניים עולים החל מ - 55,000 וג'יפ הרנגלר המודרני עולה 260,000 ש"ח כמעט פי 5 מהזולה ביותר בשוק.

כן, אני יודע שרכב בהרכבה מקומית זכה לעידוד ממשלתי במיסוי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הימיסים חושבו בנוסחאות אחרות לגמרי מהמקובל היום כאשר המרכיב העיקרי היה משקל הרכב, כמו"כ רכב עבודה זכה להקלות, וג'יפ הוגדר רכב עבודה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי, שאלה נוספת שמעניינת אותי בהתייחס לתקופה, אם במכוניות ספורטיביות עסקינן.

 

פוני קאר שיובאה הנה ביבוא סדיר היתה AMC Javelin. כמדומני שקרסו היו יבואני אמריקן מוטורס/רמבלר באותן שנים.

 

פה ושם נראו ג'בלינים בארץ. בעלים ידוע היה פרופ' שבח וייס, לימים יו"ר הכנסת.

 

יש לך אפשרות לבדוק כמה יובאו ובאילו שנים?

 

תודה מראש.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר 914 שחורה שהייתה קבורה במחסן באזור התעשייה הישן של יהוד. בשנת 1992 פגשתי בה לראשונה (הייתה מוזנחת כבר אז). מעניין מה עלה בגורלה מאז..

...CASKA for life

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

פוני קאר שיובאה הנה ביבוא סדיר היתה AMC Javelin. כמדומני שקרסו היו יבואני אמריקן מוטורס/רמבלר באותן שנים.

 

פה ושם נראו ג'בלינים בארץ. בעלים ידוע היה פרופ' שבח וייס, לימים יו"ר הכנסת.

 

יש לך אפשרות לבדוק כמה יובאו ובאילו שנים?

 

תודה מראש.

 

מצאתי 21 כאלו. מניח שהיו מעט יותר.

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המוכרת מכולן נשאה מספר רישוי יפה - 300-300.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1796 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...