Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שיפוץ צילינדר סוויטצ' - פיג'ו 205


YH
שימו לב! השרשור הזה בן 7042 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

בעקבות בעיה שהיתה לי אתמול בלילה לא הצלחתי להניע את האוטו, סימפטומים:

מפתח נתקע באמצע סיבוב - במקרה שלי בין שני המצבים לפני המצב הנעה.

 

הפעולות שבוצעו:

1. פירוק חלקי פלסטיק מסביב להגה.

2. שליפת סוויטצ' מהשרוול שלו.

3. פירוק הצילינדר מהמפסק החשמלי.

4. פירוק, ניקוי, שימון, סידור והרכבה של כל הקפיצים והפינים בצילינדר.

5. הרכבה מחדש של הכל.

 

את שלב הפירוק לא צילמתי אבל בתמונות של ההרכבה אני אסביר לגבי הפירוק.

 

בברכת "שלא תצטרכו להשתמש בזה"

יוחאי

205 1400 כחולה (כבר לא) - עכשיו.... שברולט אוואו - וחזרנו לפיז'ו, 206 xs - ושוב האוואו...וגטס (למה מכרתי את ה - 205???)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה הראשונה אפשר לראות את הצילינדר (אחרי שהוא הופרד מהמפסק החשמלי - מצולם בתמונות של ההרכבה).

בתמונה השניה אפשר לראות את האיזור של הפינים (שני סוגים - עליונים ומקודדים, אפשר לראות מבנה של מנעול ואת הסידור של כל הפינים באתר HOW STUFF WORKS)

http://home.howstuffworks.com/lock-picking.htm

אחרי שמוציאים את הבית שבתוכו יושבים הקפיצים (אפשר לראות שכל הפינים ברחו מהמקום שלהם - מצאתי גם שבבי מתכת בפנים כלומר יש סימני שחיקה באיזור).

בתמונה השלישית אני מוציא את כל הפינים שמסתובבים בחופשיות שם.

סוויטצ' ומפתח.jpg

סוויטצ' פתוח.jpg

Copy of מוציא פינים.JPG

205 1400 כחולה (כבר לא) - עכשיו.... שברולט אוואו - וחזרנו לפיז'ו, 206 xs - ושוב האוואו...וגטס (למה מכרתי את ה - 205???)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה הראשונה כאן אפשר לראות איך הפינים שמקודדים לפי המפתח מתיישרים כשהמפתח בפנים.

בתמונה השניה מצולם המצב של הפינים כשמסובבים את הצילינדר הפנימי.

כל האיזור היה מלוכלך בגריז ישן שהתייבש והיה צריך לנקות את כל הפינים והצילינדר - לניקוי השתמשתי בספריי לניקוי בלמים שהוציא את כל הג'יפה משם (היתה שם כמות לכלוך מטורפת).

הפינים מעל מפתח 1.jpg

פינים בחצי סיבוב.jpg

ניקוי פינים.jpg

205 1400 כחולה (כבר לא) - עכשיו.... שברולט אוואו - וחזרנו לפיז'ו, 206 xs - ושוב האוואו...וגטס (למה מכרתי את ה - 205???)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה הימנית אפשר לראות את כל החלקים שלא קשורים לצילינדר הפנימי, בית הקפיצים שבתוכו יושבים הקפיצים והפינים העליונים שדוחפים את הפינים המקודדים בצילינדר הפנימי.

בתמונה השניה אפשר לראות את חורי הניקוז בחלק התחתון של בית הקפיצים דרכם יוצא כל הליכלוך מהתעלות של הקפיצים.

בתמונה השלישית רואים את הבית אחרי ניקוי עם קפיץ אחד.

בתמונה האחרונה רואים את הצילינדר אחרי ניקוי בלי הפינים המקודדים (חשוב לרשום את הסדר שלהם כשמוציאים אותם אחרת צריך להתאים אותם למפתח), בחלק האחורי רואים זרוע עם שלוש בליטות שמסובבות את המפסק החשמלי שמפעיל את האביזרים באוטו ואת הסטרטר.

בית קפיצים ופינים עליונים.jpg

חורי ניקוז בבית פינים.jpg

בית פיני נקי עם קפיץ.jpg

סויטצ' אחרי ניקוי עם זרוע מסובבת.jpg

205 1400 כחולה (כבר לא) - עכשיו.... שברולט אוואו - וחזרנו לפיז'ו, 206 xs - ושוב האוואו...וגטס (למה מכרתי את ה - 205???)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה הראשונה רואים את אחד מפיני הקידוד - חשוב לשים לב כשמכניסים אותם חזרה להכניס אותם עם הצד המעוגל פנימה כדי שהם יוכלו להחליק על המפתח כשמכניסים אותו.

בתמונה השניה אפשר לראות את הפרשי הגבהים בין הפינים העליונים (שיושבים מעל הפינים המקודדים), ככל שהפין המקודד יותר ארוך ככה הפין העליון שמעליו יותר קצר.

בתמונה השלישית רואים את הפרשי הגבהים בין הפינים המקודדים כשהמפתח בחוץ, כשמכניסים את המפתח כל הפינים מתיישרים לאותו גובה.

בתמונה האחרונה אפשר לראות פס בולט בצד שיהיה חשוב כשמכניסים את בית הקפיצים חזרה למקום.

פין קידוד.jpg

פינים עליונים.jpg

הפרשי גבהים בפינים מקודדים.jpg

פינים מקודדים כשהמפתח בחוץ.jpg

205 1400 כחולה (כבר לא) - עכשיו.... שברולט אוואו - וחזרנו לפיז'ו, 206 xs - ושוב האוואו...וגטס (למה מכרתי את ה - 205???)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד איש ,ישר כוח משקיען שכמוך...! תודה תמיד טוב לראות מדריכים שונים על הצרפתיה המופרעת הזו ...! מחר אני יקרא ויתבונן ביותר תשומת לב על מה שצילמת וכתבת ..[עייף מת..]..

ליל"ט...!

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונה ראשונה רואים את בית הקפיצים עם שני פינים ומהצד של השפה הישרה שלו.

בתמונה השני רואים אותו דבר אבל מהצד של השפה עם המגרעת - חשוב לסדר את הפינים במקום שלהם לפי הגודל ככה שכשתכניסו את בית הקפיצים למקום שלו גם המגרעת תסתדר מול הפס הבולט.

בתמונה השלישית רואים את כל הפינים מסודרים לפי הגדלים שלהם - צריך לנסות לסדר שהם יעמדו כמה שיותר ישר בזמן שמכניסים את בית הקפיצים למקום.

בתמונה הרביעית - לפני שמרכיבים הכל בחזרה צריך לסובב את המפתח עם הפינים המקודדים כדי שהם לא יפלו בזמן החיבור.

בית פינים וקפיצים.jpg

בית פינים וקפיצים צד מגרעת.jpg

פינים עליונים מסודרים.jpg

סוויטצ' מסובב הכנה להכנסת בית קפיצים.jpg

205 1400 כחולה (כבר לא) - עכשיו.... שברולט אוואו - וחזרנו לפיז'ו, 206 xs - ושוב האוואו...וגטס (למה מכרתי את ה - 205???)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי תמונות אחרונות על הצילינדר.

הראשונה בית הקפיצים עם כל הפינים והקפיצים - רצוי להניח אותו על משטח ישר ולהלביש את הצילינדר עליו.

יכול להיות שתצטרכו לחזור על שלב סידור הפינים העליונים וההכנסה כמה פעמים במקרה והפינים בורחים החוצה בזמן ההכנסה (אני הצלחתי בפעם השניה).

בתמונה השניה אפשר לראות את בית הקפיצים מורכב במקום - שימו לב איך הוא יושב עד הסוף בפנים לעומת התמונה הראשונה שהוא בולט קצת החוצה.

עכשיו להרכיב הכל באוטו.

הכנסת בית קפיצים.jpg

בית קפיצים מורכב.jpg

205 1400 כחולה (כבר לא) - עכשיו.... שברולט אוואו - וחזרנו לפיז'ו, 206 xs - ושוב האוואו...וגטס (למה מכרתי את ה - 205???)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל בפרוייקטים פה אומרים שההרכבה בסדר הפוך לפירוק אבל בגלל שלא היתה לי מצלמה אז אני אומר שהפירוק הוא בסדר הפוך להרכבה:-) .

שלב ראשון בהרכבה זה לחבר את המפסק החשמלי לזרוע שמסובבת אותו - מה שמחזיק את המפסק במקום זה כל הבית שמסביב לפין נעילת הגה שמחובר לצילינדר עם שני ברגים.

אחרי שמרכיבים אותם ביחד משחילים הכל לשרוול של הסוויטצ'.

צריך לשים לב לשני הפינים שבולטים מהחלק התחתון ונכנסים לשני חורים בתחתית השרוול - הפינים האלה זזים רק כשהמפתח נמצא במצב ביניים איפה שמסומן חץ (בין מצב A ל- M) - את זה חשוב לזכור לפירוק, יכול להיות שצריך לשחק קצת עם המפתח כדי שהם יכנסו.

בתמונה השניה אפשר לראות איך זה כשהם במקום.

בתמונה השלישית אפשר לראות שיש בורג שמחזיר את הצילינדר במקום - כדי להגיע אליו צריך לפרק את כל הפלסטיק שמסביב להגה, מה שאומר לפרק גם את הפלסטיק שמסביב ללוח שעונים ואת הפנל הפעלה של המאוורר.

החלק התחתון של הכיסוי מתפרק עם ארבעה ברגים מלמטה ובשביל לשלוף את החלק העליון, אחרי הפירוק של הפלסטיק מסביב ללוח שעונים, צריך להוריד קצת את ההגה (לשחרר שני ברגים שמחזיקים את מוט ההגה במקום, אפשר לראות בתמונה האחרונה - צריך בוקסה ארוכה 11 מ"מ או ג'בקה קטנה).

כדי שיהיה נוח לעבוד באיזור מומלץ לפרק את הידית של המגבים ולהזיז אות הלצד השני - תמונה רביעית.

 

זהו...

עבודה נטו על הצילינדר בערך 30-40 דקות כולל פירוק, ניקוי, סידור, שימון (חשוב) והרכבה.

פירוק והרכבה באוטו (אם מכירים את רזי הפלסטיקה) בערך 10 - 15 דקות כל אחד.

היה נחמד לראות איך הכל מורכב שם.

לכל מי שאוהב לשמן מנעולים וכו' אחרי שראיתי איך זה בנוי לא נראה לי שכדאי להשפריץ שמן פנימה כי אין שום דבר שמגן על המפסק החשמלי, המלצה שלי לשמן טוב את המפתח ולהכניס.

לילה טוב לכולם.

הכנסת סויטצ' למקום.jpg

סוויטצ' בפנים פיני נעילה.jpg

בורג איבטוח לסוויטצ'.jpg

הרכבת ידית וישרים.jpg

ברגי קיבוע הגה.jpg

205 1400 כחולה (כבר לא) - עכשיו.... שברולט אוואו - וחזרנו לפיז'ו, 206 xs - ושוב האוואו...וגטס (למה מכרתי את ה - 205???)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שבזמנו רציתי לשלוף את הסויץ ב205 שלי, ולא הצלחתי, איך שלפת אותו? אם אני לא טועה יש לו 2 פינים בצדדים. מה עשית איתם?

 

רמי

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסוויטצ' תפוס עם בורג מלמעלה ושני פינים מלמטה, את הבורג מוציאים ואת הפינים אפשר לדחוף פנימה כשהמפתח במצב שמול החץ שמסומן בין המצבים של הסוויטצ', צירפתי תמונה שיהיה ברור.

DSC00030.JPG

205 1400 כחולה (כבר לא) - עכשיו.... שברולט אוואו - וחזרנו לפיז'ו, 206 xs - ושוב האוואו...וגטס (למה מכרתי את ה - 205???)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7042 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...