Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חידון שאלות טכניות


Buki
 שיתוף
עוקבים 17

Recommended Posts

וזה גם קצת משנה את גובה מרכז הכובד...לא כן? :wink:
תלוי אם הפקק של הוונטיל מורכב או לא...

 

 

 

לעניין, אף אחד כמעט לא מנפח אוויר בגלגל הרזרבי.

 

ברגע שהנחת אותו במתקן עם תשומת לב למיקום הוונטיל אתה אוטומטית מעלה את המודעות שלך לנושא וסיכוי טוב שפעם ב... בזמן ניפוח צמיגים תנפח גם ברזרבי. נכון שזה עדיין לא נוח אבל אפשרי. אם ה"קערה" כלפי מטה, צריך להוציא את הגלגל בשביל לנפח, סיכוי אפסי שמישהו יעשה את זה.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
  • תגובות 762
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

נראה שאין קשר מכאני בין ההגה לבין הגלגלים וההגה שולט רק בבוכנות ההדראוליות.        

אין מסרק הגה?

תסובב אותו. בצד השני כתוב.  

תמונות שפורסמו בשרשור

מדוע מנוע בלוי עם דליפות לחץ וקומפרסיה נמוכה מתקשה לעבוד כמו שצריך בסיבובי סרק אבל עדיין עובד סביר בסל"ד גבוה?

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל שהמנוע "מנפח" האוויר חוזר לצנרת אוויר דרך הנשם ומשנה את התערובת של האוויר דלק ( בדרך כלל המד כמות אוויר הוא לפני הצינור נשם). המחשב מבחינתו רואה X אוויר נכנס למנוע ובפועל נכנס Y אוויר ואז התערובת ענייה מדי.

 

ברכבים ללא מד כמות אוויר אלא MAP המחשב עושה חישוב כדי להעריך את הכמות אוויר אך בפועל האוויר שנכנס למנוע שונה מהחישוב של המחשב.

 

בסל"ד גבוה יש יותר הזרמה של דלק אשר מצליחה לטשטש את השינוי והבית מצערת נפתח לעומת סל"ד סרק שהפרפר של המצערת נמצא במצב סגור.

עריכה אחרונה על ידי asix
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האמת לא חשבתי על זה ככה.

 

 

בוא לצורך הדוגמא נקח מנוע קרבורטור בלי MAF ו בלי MAP.

 

הוא רועד ובקושי פועל בסרק אבל בסל"ד גבוה עובד בלי בעיה.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אותו עקרון. התערובת נהיית עניה כתוצאה מהאוויר שחוזר דרך הנשם. אומנם זה קרבורטור, אך אם הקרבורטור מכוון פיקס, יכנס לו

אוויר שלא היה מתוכנן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, כאמור לא חשבתי על הכיוון הזה.

 

השאלה שלי מבוסת על תאוריה שאני לא בטוח ב 100% שהיא נכונה, ננסה להבין יחד.

 

 

רמז - מדוע כשבודקים קומפרסיה, חשוב מאוד שהמצבר יהיה טעון לגמרי ואף רצוי לחבר מקור מתח חיצוני?

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי התערובת איננה יכולה להיות ענייה במנוע בלוי מפני שזה בלובאי של גזים שרופים שאין בהם כבר כמעט חמצנים וזה כמובן מחמיר במנוע מבוסס מאפ שאינו מודד אוויר חיצוני אלה לחץ סעפת שהמחשב משער שזה אוויר חיצוני ולכן לדעתי התערובת תהיה עשירה יותר במנוע מבוסס מאפ ומעט ענייה יותר במנוע המבוסס מד כמות אוויר ( אך עדיין עשירה ), וזה לא כולל מיחזור גזי פליטה ומע ב OL .

לגבי קציבות המנוע זה קשור יותר למהירות הבוכנה לדעתי בסרק יש לגזים יותר זמן "לברוח" אם מטבעות בלויות או שסתומים לא אוטמים טוב וכמובן למילוי הנפחי יש משמעות על הלחץ המופעל על הבוכנה שגם עם חלקו "בורח" זה פחות מורגש.

מכווה שאני מסביר את עצמי נכון בשעה זו

 

חיים יוד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי קציבות המנוע זה קשור יותר למהירות הבוכנה לדעתי בסרק יש לגזים יותר זמן "לברוח" אם מטבעות בלויות או שסתומים לא אוטמים טוב וכמובן למילוי הנפחי יש משמעות על הלחץ המופעל על הבוכנה שגם עם חלקו "בורח" זה פחות מורגש

 

בדיוק.

 

זו הייתה הנקודה שלי, דרך טבעות שחוקות או דרך שסתומים לא אוטמים בורחת כמות כלשהיא של גזים בזמן נתון, הזמן הזה נקבע על ידי סל"ד המנוע.

 

כשמעלים סל"ד, מקטינים מאוד את הזמן הזה, רק כמות קטנה של גזים מספיקה לברוח ואז מגיעה כבר הפעימה הבאה.

ולכן מנוע כזה עובד סביר בסל"ד בינוני וגבוה, אבל בסרק לא מצליח לעבוד חלק.

 

 

 

 

 

ההקשר לבדיקת קומפרסיה עם מצבר חלש:

סיבוב איטי של המנוע יאפשר יותר זמן לגזים לדלוף, יתקבל נתון קומפרסיה נמוך יותר ממה שיתקבל עם מצבר חזק.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אבל הגזים האלה לאן הולכים? לנשם ולמערכת האוויר ובגלל שזה לא אוויר טהור הוא גם משבש את הקריאות וגם חונק מעט את הבעירה. וזה גלגל. כאשר אתה נותן גז כמות האוויר מהמנוע קטנה באופן יחסי לכמות אוויר שהוא יונק מהאטמוספירה ולכן הוא פחות מזייף.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט, זה גורם נוסף. אולי אפילו יותר משמעותי מהדליפה עצמה...

 

בגלל זה במכוניות של פעם עם מנוע עייף היו מנתקים את הנשם מתיבת האוויר ומוציאים אותו למטה, מזהם ומסריח אבל מאפשר למנוע לעבוד.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

באיזה כלי רכב עם נגרר המנוע, הגיר והסרן המניע יכולים להיות מותקנים בנגרר? למעשה הנגרר דוחף את הרכב ולא הרכב גורר את הנגרר.

 

 

מדובר בכלי רכב די נפוץ שנוסע על כביש רגיל, לא משהו אקזוטי.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אוטובוס אקורדיון
נכון. ולמה בונים אותם כך?

 

הרי נדרש שם מנגנון נוסף שמונע "קיפול" של האוטובוס, בזמן שבמבנה של מנוע במרכז החלק הקידמי וסרן שני מתוך שלושה מניע, אין צורך במנגמון כזה.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...