Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
Igalz

[מצולם] ניקוי שסתום EGR וחיישן MAF, מגאן 2001 1.9DTI

שימו לב! השרשור הזה בן 2067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

בהמשך לשירשור הזה, לאחר שחיברתי את הסולינואיד של שסתום הEGR כמו שצריך,

החלו תופעות קלאסיות של EGR מלוכלך במנוע דיזל: עשן שחור, איבוד כח בהאצות ביניים, השהייה בפתיחת מצערת בעמידה.

פיניתי את שבת בבוקר לצורך ניקוי יסודי של השסתום. על הדרך ניקיתי גם את חיישן הMAF על פי המדריך הנהדר של איתמר ומיששתי מעט את המניפה של הטורבו על מנת לקבל מושג על מצבו.

אז לעבודה.

 

חיישן הMAF יושב על סעפת היניקה

 

IMG_20141213_113420.jpg

 

על מנת להוציא אותו יש לשחרר את שני החבקים בשני צידיו ולנתק את הצמה החשמלית.

מכיוון שברכב הזה ישנן כמה קומבינות על סעפת היניקה (סעפת ופילטר של איסוזו) ציפיתי שהחיישן יהיה מלוכלך, אבל רמת הזוהמה הצליחה להפתיע אותי.

 

IMG_20141213_113623.jpg

 

IMG_20141213_113627.jpg

 

בהזדמנות זו, אם למשהו יש בית פילטר אויר של מגאן\סניק\קנגו 1.9 דיזל, אשמח לשים עליו יד.

לא מצאתי דרך אלגנטית לפרק את החיישן עצמו מצינור הפלאסטיק השחור. כניראה שיש שם קליפסים אבל העדפתי לא להסתכן בשבירה שלהם.

ניקוי החיישן בוצע על ידי תרסיס יעודי בשיטת התזה, המתנה, התזה, המתנה...

את פילטר הרשת בכניסה לצינור ניקיתי עם מקל אוזניים וקיסם.

 

החיישן לאחר ניקוי

IMG_20141213_135738.jpg

 

 

 

שסתום הEGR בדגם שלי מופעל ואקום, בדגמים מתקדמים יותר של מגאן\קנגו עם מנוע F9Q השסתום הוחלף באחד חשמלי אך העיקרון נותר זהה.

IMG_20141213_112854.jpg

 

השסתום מחובר עם שני ברגים 13ממ. בצידו התחתון מחובר לשסתום צינור מתכת המגיע מסעפת הפליטה. החיבור של הצינור לסעפת הפליטה גם הוא שני ברגי 13ממ.

הגישה לברגים התחתונים בעייתית מעט, לכן בחרתי להוריד את מנגנון ההפעלה של הwastegate (בצילום). לבעלי מאריך מתאים, אין באמת צורך לפרק אותו. הפירוק שלו פשוט מאוד, שני אומים 10ממ ושייבה קפיצית בקצה הדחיף.

IMG_20141213_115309.jpg

 

 

הברגים של חיבור צינור הEGR לסעפת הפליטה אינם מאונכים למנוע אלא יושבים בזוית של כ30 מעלות ימינה. קשה לראות אותם בעין אלא רק למשש אותם עם היד.

IMG_20141213_120456.jpg

 

הברגים האלה נמצאים במקום מאוד חם וצוברים מעט חלודה, נדרש מאמץ לא מבוטל לשחרר אותם.

יש לשים לב לאטם המתכת הנמצא בין הצינור לסעפת הפליטה.

 

הEGR בחוץ

IMG_20141213_121124.jpg

 

רואים שג'יפה לא חסר.

ניקוי החיישן בוצע בעזרת ספריי קרבורטורים וסמרטוט.

 

מתחילים לראות מתכת

IMG_20141213_123632.jpg

 

פטריית השסתום לאחר ניקוי

IMG_20141213_125956.jpg

 

 

 

בשירשור הקודם לא הייתי בטוח שפעולת הטורבו תקינה.

לכן ניצלתי את ההזדמנות ומיששתי את הטורבינה של מדחס הטורבו על מנת לקבל מושג על המצב שלה.

לשם כך הורדתי את צינור האויר במוצא המדחס.

IMG_20141213_120151.jpg

 

לצערי הטורבו באמת מרגיש בסוף חייו. אמנם הוא מסתובב אך ישנה תחושה של מעט חיכוך בזמן הסיבוב וישנו מעט חופש בציר.

ניתן לבצע לו שיפוץ בתנאים ביתיים?

 

מחזירים הכל למקום בסדר הפוך לפירוק.

מומנט הידוק לברגי הEGR הוא 24 ניוטון למטר.

 

בנסיעת מבחן אחת שבוצעה עד לכתיבת שורות אלה ניראה שהמנוע עובד תקין, אין נפילות כח או עשן בהאצות ביניים.

ישנו מעט עשן שחור בעומס מלא כאשר הסלד מתקרב למקסימום אך אני לא בטוח שזה קשור לEGR.


יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה מדריך,אחד הדברים שאני מאוד אוהב לראות פה זה שירשורים כאלה ורק לקנא שלי שאין ידע לעשות לבד,ואולי גם אומץ.


היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, כל הכבוד!

 

אם אני מבין נכון, אחרי ניקוי MAF סחיבה לא השתפרה?

 

 

יוליאן - תקנה רכב ישן. תראה איך אתה צובר ידע מהר מאוד, האומץ יגיע גם :-)


 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מבין נכון, אחרי ניקוי MAF סחיבה לא השתפרה?

 

לא בצורה מוחשית

 

יוליאן - תקנה רכב ישן. תראה איך אתה צובר ידע מהר מאוד, האומץ יגיע גם :-)

+1

הרכב עלה 3K שקל. רמת האומץ אינסופית לעומת רכב ב130K


יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה חבר, כל הכבוד!


Stay Dirty

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד.

 

נסה לחפש טורבו ב EBAY, לפעמים יש מציאות טובות.

למצוא לאוטו כזה טורבו כאן בארץ יהיה כמעט בלתי אפשרי, כי הרבה חתיכות מהדגם הזה אין בארץ (בלשון המעטה).

 

כמה ק"מ יש לרכב ?

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה ק"מ יש לרכב ?

 

איציק

295K

לשפץ זו לא אופציה?


יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חיטוט ברשת הניב את דגם הטורבו שאמור לבוא ברכב שלי, borgwarner k03, יש לוודא את זה סופית מהכיתוב על הטורבו עצמו (כשיסתיים הגשם).

חיפוש קיט שיפוץ באיביי החזיר יותר מ150 תוצאות.

המחירים נעים בין 100 שקלים לקיט סיני ל200+ שקלים לקיט גרמני. ישנם קיטים ב150 שקלים שאליהם אני מכוון.

המצחיק הוא שההרכב של כל קיט שונה..

מסירטונים ביוטיוב ניראה שהפירוק וההרכבה די פשוטים. אם אין נזק רציני למניפות עצמן או לציר ניראה שיש סיכוי לא רע בכלל לשפץ את הטורבו בתנאים ביתיים.

 

המשך יבוא...


יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד זה רכב לשעשוע, לך על זה (זה מה שאני הייתי עושה).

מה כוללים הקיטים ?

 

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה כוללים הקיטים ?

לא מעט דברים.. החל מלוח פיזור שמן, דרך מיסבים וטבעות אטימה ועד לברגים

הנה דוגמא לאחד שנמצא אצלי כרגע בעדיפות.


יום טוב גם לך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 2067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...