Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

itaysamurai

כמה ק"מ וכמה זמן על אבארט 500

שימו לב! השרשור הזה בן 2051 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

למה אבארט 500.

אפשר להתחיל מלמה לא: אבא לשניים, עצמאי, צריך מקום סביר בשבילם ובשביל ציוד,

היא קשה, מרעישה, בולטת מדי, עברתי את הגיל למכונית כ"כ חסרת פשרות, בא לי גדול ונוח,

פחות בא לי להתחרע.

אבל אז נסעתי בה והבנתי מהר את מה שהרבה אומרים עליה. לא מבריקה בשום תחום אבל קשה להתעלם מהסה"כ שהיא מגישה. ואיך לעזאזל היא יודעת להגיש אותו.

ובכל זאת, זו לא היתה התאהבות ממבט ראשון, כזו שאתה נופל שדוד ליד הג'אנטים שלה.

תנוחת הנהיגה דורשת הסתגלות, את המושב לא גמרו לתכנן עד הסוף ואת נסיעת הבדיקה שנעשתה בדרום ת"א עשיתי עם חגורה שתחזיק לי את החוליות במקום.

יצא לי לדגום ספורטיביות אחרות שעושות חלק יותר טוב וחלק פחות טוב, אבל אף אחד מהן לא גרמה לי לחשוב עליהן שבוע רצוף במתח כזה, כמו ילד שזו הפעם הראשונה שלו.

החלטתי שאני הולך עם האינסטינקט ונגד המציאות היום יומית.

ה-147 נמכרה בכזאת קלות שעד היום אני צוחק שאני חושב על זה, עזרה בפינוי החניה שמתחת לבית וזאת שבראש, לטובת ההתקדמות עם המחליפה.

ה-500 הספציפית היא הראשונה והיחידה שנבדקה כי פשוט לא היה צורך. רכב מתוחזק, שמור בצורה קיצונית, קמ"ז מגוחך ותג מחיר מקובל בלי שום שיקלולי מחירון זה ועוד זה פלוס מס אשכנזים.

(פרטים טכניים לחובבים: מודל 10', דגם לוסו שכולל גג שמש גדול [או שזה יותר רכב מאוד קטן],

בקרת אקלים, ריפודי עור, קסנון, ג'אנט 17 יפהפה שנושא צמיגי 205/40,

יד 01 אצלי ובדיוק 22,222 ק"מ על מד המרחק ביום הקניה).

 

ב-2-3 ק"מ המנהליים בין המרכז לצפון התחלתי להבין עם מי יש לי עסק. עצבנית ואגרסיבית, משיכה חזקה בכל הילוך, תרועה נוכחת מצמד האגזוזים שמאחורה, הגה עבה ונוח לאחיזה,

מוט הילוכים במיקום מושלם בעל תפעול מעולה, מרכוז כל השעונים לעיגול אחד גדול ודי נוח

לקריאה (אבל עדיין מעדיף שני שעונים קלאסיים) ועוד שעון גדישה בינוני ופעלתן.

 

בפקקים יש לי זמן להתרשם מהעיצוב המשמח ומתחושת מוצקות די מפתיעה. אבל כל אלה לא באמת מעניינים. שעתיים אחרי זה ואני כבר בשטח המרעה שלה ושלי – כבישי הצפון.

עייף אחרי יום ארוך אבל את מי זה מעניין.

ישר ל-899 במקום ימינה הביתה, בודק מצב sport שכנראה מעולם לא כובה,

TTC לחוץ ויאללה לתוואי המוכר.

פה אני כבר ממש צוחק בקול. הקטנה הזו עפה בעקומות ובעיקולים מהר מאוד, הכוח בכל הילוך מתגבר על חוסר הנשימה המוכר של המוגדשים הקטנים בטורים גבוהים,

ההגה כבד ומתנגד לכל הפניה ועבודת ההגה-הילוכים מהירה ועם הרבה פחות השהייה מהרגיל.

האחיזה גבוהה מאוד – עם רביעיית R888 (בקיץ מדהימים, בגשם מוגבלים, זוג אחורי הוחלף בנתיים ל-ContiSport 5) אני בולם משמעותית יותר מאוחר ובחזרה לגז ביציאה ממש מרגישים איך הרביעייה הדביקה הזו מושכת את הקטנה לקו החדש שאני מתווה לה,

בלי צקצוקים ובלי מחאות ובלי מושג משעשע מהעבר הרחוק – זוויות גלגול. אפס.

הבלמים (מקוריים אך סט קומפלט חדש) טובים ברוב תנאי הדרך, אך נחלשים בתוואים יותר צפופים כמו למשל כביש המחצבות שליד נשר. נושא שאטפל בו בהקדם קודם כל עם רפידות משופרות.

קראתי הרבה על עניין הבקרות הלא מתנתקות. חששתי שעם בקרות פועלות הרכב יהיה "חנוק", מוגבל.

ה-147 התערבה די מוקדם, זה גרם לי להוריד קצב במקומות המועדים.

ב-500 המגבלות גבוהות באופן מוחשי, למרות זאת ולמרות הקצב שגדל – עד היום לא קרה שבקרה התערבה לי, חוץ מאשר בלימות מאוחרות וחזקות –

וגם פה זה לא קרה עם הפעולה המבהילה שליוותה את ה-147 אלא בעדינות כזו שהרגשתי בעיקר בגלל אורות האזהרה שמהבהבים.

אין לי צורך ביותר מזה, זה מספיק להנאה וליכולות שלי וממילא אני לא מותח את הגבול עד הסוף בכבישים ציבוריים, טכניים ונטושים ככל שיהיו.

החוק הלא כתוב שלי אומר להשאיר 20% מרווח ביטחון בין הכיף שלי לבין מה שאני חושב שאני מסוגל לעשות.

 

יותר מכל, היא מזכירה לי מכוניות ישנות וזו כנראה התכונה שהכי שבתה אותי אצלה.

המאמץ הפיזי, היעדר הפילטרים, הגודל, הקרבה לדלתות ולסביבה, קשיחות המתלים, הרעש – הכל החזיר אותי לנק' ההתחלה של התחביב שלי,

אלה שעושות כיף גם עם 70 כ"ס. כולל ההיא שחולקת חניה עם ה-500,

מכוסה כבר כמה שנים.

ספורט מודרניות אחרות אוחזות יותר, חזקות יותר, בוודאי שימושיות יותר,

אבל הן גם יותר סינתטיות, שמות לך בפרצוף את הטכנולוגיה.

ה-500 כאילו מסתירה אותה קצת, מחזירה את ה"ספורט" כמה צעדים אחורה,

שנעצרו פלוס מינוס בסוף שנות ה-90.

 

אז 6 חודשים ו-6300 ק"מ עברו, כמעט ממוצע שנתי שלי, עדות מספרית להנאה שלי ממנה.

ואי אפשר בלי עדות מצולמת, אז הנה:

 

bIMWXZ.jpg

 

6mcTfD.jpg

 

iiKS71.jpg

 

CStnfY.jpg

 

izkiaY.jpg

 

KqAUIE.jpg

 

קטנה על ה-147, 2 ליטר ידנית שקדמה ל-500. כאול אראונדרית בהגדרה, היא בוודאי אחת הטובות

שבקומפקטיות של תחילת שנות ה-2000 ובעלת חסרונות מאוד בודדים.

ידעה לתת טוב מכל העולמות. נוחה ושקטה, מושבים מעולים, סטייל ועיצוב שלא נס ליחם גם אחרי 15 שנה,

איבזור עד הגג במושגים של אז. וגם אמינות ועמידות יחסיות, כן כן. לא היילקס אבל גם לא קורעת את הכיס.

וכשהקפיץ השתחרר, ידעה גם לספק את זה. מנוע בריא שמעופף בסל"ד בשמחה, היגוי נפלא,

תנוחת ישיבה אופטימלית, אחיזה גבוהה. היו חסרים לה 50 כ"ס שהיתה מתמודדת איתם בקלות.

מוכן להמר שאפילו באלפא-רומיאו לא צפו כזאת התחברות של חלקים לסך כזה מוצלח, כמוה וכמו ה-156.

לא סתם החזקתי אותה 3.5 שנים, בערך כפול מכל רכב אחר שהיה לי.

עריכה אחרונה על ידי itaysamurai

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של סיקור על מכונית כלבבי. מאותת לי שאולי כדאי שאתן סיכום של שנה עם ST ועם לא מעט דימיון...עד כמה שזה מוזר.

נראה כהקרבה לא קטנה להחזיק אחת כזו כשיש 2 ילדים.


וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של אקזמפלר קנית. הייתה בידיים נהדרות.

 

יאללה, שרק תמשיכו ותהנו יחד!


Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר תמונה של מושב הנהג?

אני רוצה להבין אם הדילדו הסטנדרטי מקובע למושב או שהוא נשלף.

;)

 

הכל בהומור וכבר הסכמנו שה-500 אבארת' די סטרייטית ולמען האמת רכב מאוד מסקרן בגירסתו החמימה שאישית נראה לי שהייתי מאוד אוהב וכנראה אף שוקל רכישה.

 

תענוג, תהנה!


ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה יפה, מפתיע אותי שדווקא בחרת בפיאט 500, כאשר יש ספורטיביות כמו מגאן הצ'בק 3 דלתות עם מנוע 2.0 טורבו.

איזה מנוע יש ל500 אברט?


כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

1.4T, בדרך כלל 135 כ"ס.


ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה יפה מכונית קטנה ומטריפה. תמשיך להנות ממנה כמה שיותר!


* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה צריכת הדלק הממוצעת שלך?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה כולם.

שי, ההקרבה קטנה. יש לנו עוד רכב והוא משמש לנסיעות משפחתיות, מה גם שביום יום - גנים, פעילויות לילדים וכו' הם מטר מהבית ואין צורך ברכב.

בעצם, למעט נסיעה של 3 דקות בשבוע (חוג לבן הגדול), אני לבד ברכב.

עידן, הוא לא נשלף אבל עד שתקנה ימציאו משהו חדש, בטוח :twisted:

צביפר, לא חיפשתי את הכי טובה. חיפשתי את זאת שתעשה לי הכי טוב.

ברור לי שהמגאן היא יותר מה-500, כנראה בכל תחום. אבל גם היתה יקרה יותר ממה שהקצבתי לעצמי. לא מן הנמנע שהיא תהיה הבאה בתור.

tgt, צריכת הדלק אצלי 1:10.5. אבל התנאים לא אופטימליים. המסלול היומיומי שלה הוא 20 ק"מ שכוללים כביש הררי וכניסה לתנועה עירונית.

במיכלים שרובם שיוט אני עושה בממוצע 1:15.


עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש על הרכב! סע בדרכים טובות ותהנה כמה שיותר.


כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, תתחדש! זכית באחלה רכב, שגם היה שייך לאחד מהנהגים הכי טובים שיצא לי לחלוק איתם את הכביש, ואני יודע שהוא גם התייחס לרכב בהתאם.

תהנה, ונתראה בטיול הבא :)


תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין היא מבחינת "שמן/מים..."?


וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איתי, אפשר לדעת מה היה התקציב+-? אם אתה מעדיף לא להגיד, זה גם בסדר.


ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שמח לשמוע שאתה נהנה. אני לא מסוגל לשבת בכזה רכב קטן. חשבתי פעם על הפונטו, אבל שמעתי שנגמר ;-)


מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה אצלי האבארט חסכונית 12.6 12.7 ל 1 בפקקים של איילון 50% עיר 25% וכביש פתוח25%. בשיוט במהירות של כביש 6 13.2.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 2051 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...