Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רפי30

הונדה ג'אז לא מאיטה כשעוזבים את הגז

שימו לב! השרשור הזה בן 2091 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

הי, מרכבים קודמים שהיו לי, הייתי רגיל שכשאני מוריד את הרגל מהגז, הרכב מאט מאוד מהר.

זה מאפשר להאט בצורה הדרגתית בלי להשתמש בבלמים (בלי לשחוק אותם).

בהונדה ג'אז ההיברידית, גם לאחר שהורדתי לחלוטין את הרגל מדוושת הגז, הרכב נשאר עוד הרבה זמן (10 שניות בערך) באותה מהירות ואני נאלץ להשתמש בבלמים כדי לבלום.

האם גם אתם נתקלתם בזה? זה מפריע לכם? יש דרך לשנות את ההתנהגות הלא נוחה הזאת? (בכל זאת, זה אמור להיות רכב חסכוני).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא נכון. פעם הבאה תעיף מבט לכיוון מד טעינה, שנמצא אצלך במקום מד חום. הוא אמור לבטעין את המצבר בעת עזיבת הגז ולבלום. אם הוא לא מטעין - בהחלט יכול להיות שרכב ימשיך בלי איבוד מהירות כי הגיר רציף ומתאים את יחס העברה אוטומטית.

מומלץ בשביל התחלה לכוון את התצוגה על מצב של שימוש שמקור אנרגיה ולראות. מתע הוא מטעין, מתי משתמ רק בדלק, מתי רק בחשמל ולפי זה להבין את אופי פעולת המנוע. כעיקרון בולם גם בולם.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לי לא ידוע שלמערכת ההיברידית של הונדה, IMA, יש מצב "חשמל בלבד" כמו לטויוטה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^^ כמובן שיש. פשוט המנוע דולק על טורים נמוכים, אבל הרכב נוסע רק על חשמל.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם לוחצים על דוושת הגז מאוד חלש במהירות נמוכה נדלק הסמל של ev שאומר שהרכב נע על חשמל בלבד. אפשר להשתמש בזה לטווח של כ 400 מטר לפני שהמצבר מתרוקן.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע איך בהונדה, אבל למשל בפורד או טויוטה כדי לבלום צריך ללחוץ בלמים, שלב הראשון של לחיצה מפעיל בלימת מנוע חשמלי שמטעין את הסוללה ולא מפעיל בלמים שפועלים על חיכוך. קרא בספר רכב איך עובדת המערכת.

 

בטסלה ובפלואנס חשמלית כאשר עוזבים גז יש בלימת מנוע חשמלי שמטעינה את הסוללה.


כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי זה קרה במעבר מרכב ידני כבד לסוזוקי אלטו אוטומטית קטנה. בלתי אפשרי לתת לרכב להאט מעצמו אלא אם כן אני בעליה. חשבתי שזה קורה רק לי כי לא נהגתי ברכבים אחרים מלבד שני אלה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
^^ כמובן שיש. פשוט המנוע דולק על טורים נמוכים, אבל הרכב נוסע רק על חשמל.

 

אתה בטוח? זו הרי מערכת טורית.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אתה בטוח? זו הרי מערכת טורית.

 

בטוח. המערכת אכן טורית - מנוע הבנזין ממשיך להסתובב ללא הזרקת דלק כאשר המנוע החשמלי מניע את הגלגלים (ומסובב גם את מנוע הבנזין). עם זאת, משום שהמנוע החשמלי חלש והסוללה בעלת קיבולת נמוכה הדבר אפשרי רק בלחיצה מאוד עדינה על דוושת הגז ולמרחק קצר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במוסך אמרו לי שזה קורא, כאשר הרכב בתנועה אחידה ומנוע בסביבות 2000 סל"ד. אין קשר למרחק. גם כמה קילומטרים אתה יכול לנסוע ככה.

ואכן בעיר בסביבות 30-40 קמ"ש אני יכול לנסוע רק על חשמל או בסביבות 80 קמ"ש בכביש. הבעיה שזה מעצבן לשמור על לחיצה אחידה ובסוך מנוע בנזין נכנס לפעולה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

להייבריד שנמכר בארץ אין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לדגם ההיברידי המפואר שנמכר בארץ.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא בולם ולא נעליים. הסתכלתי וראיתי שבמקרים שאני מתכוון אליהם שבהם הוא שומר על אותה מהירות, לפי מד ההטענה הוא לא מטעין, ובשביל לשמור על אותה המהירות הוא גם משתמש בדלק (אני רואה את זה לפי מד צריכת הדלק הרגעי).

זה לא משנה איזה תעלולים הוא יכול לעשות עם גיר רציף, הוא עדיין פועל לפי חוקי הפיזיקה וכדי להישאר באותה מהירות ולהתגבר על הכוח של החיכוך הוא צריך להשתמש באנרגיה, במקרה הזה זה מהאנרגיה של הדלק.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 2091 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...