Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המדריך המלא לרכישת רכב משומש


itamarg
שימו לב! השרשור הזה בן 1615 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מאת: איתמר ג'ורג'.

 

שלום לכולם,

 

לאור השאלות החוזרות ונשנות בפורום בנוגע לרכישת רכב (בעיקר משומש) החלטתי לכתוב מדריך בנושא על מנת לעזור לשואלים ולעונים, אשמח אם הוא יהפוך לדביק וכמובן אשמח לקבל הצעות לשיפור המדריך מחברי הפורום.

 

לפני כ- 8 שנים, כשהייתי צעיר ויפה (היום אני רק יפה ;)כתבתי את המדריך לשימור צבע הרכב בפנאטיות שאמנם ככל שעבר הזמן היה פחות רלוונטי ומדויק כ"כ וחבר הפורום rupni עשה עבודה נפלאה, שיפר אותו ועדכן אותו.

היום, לאחר שצברתי כמה שנות ניסיון בקניית רכבים ואחזקה של רכבים מסוגים שונים, אני מגיש לכם את "המדריך המלא לרכישת רכב משומש".

 

 

שוק הרכב עבר תהפוכות בשנים האחרונות ואני הולך לשבור כמה מיתוסים כמו אמינות, ירידת ערך וסחירות.

קריאה מהנה!.

 

שלב ראשון: ליבון צרכים

אז חסכתם קצת כסף בצד, יש לכם הכנסה ואתם צריכים רכב. לקחתם פטיש 10 ק"ג והלכתם לבנק לשבור את תכנית החיסכון. אבל רק רגע, עצרו. קודם כל- האם באמת אתם צריכים רכב? האם תוכלו להסתדר עם אופניים/בכוחות רגליכם? ובמידה והגעתם למסקנה שאתם לא באמת צריכים רכב (למשל אם מקום העבודה שלי ממוקם מרחק הליכה סביר מהבית שלי, אין סיבה שאני ארכוש רכב נוסף למשפחה אלא אשים את הכסף בבנק שיצבור רווחים ולא ארכוש בו מכונית ללא צורך)

מכונית היא לא השקעה כספית, אלא שקיעה! מכונית זקוקה לטיפול ותחזוקה שוטפת!.

נצא מנקודת הנחה שאכן אתם צריכים רכב. השלב הראשון הוא לשאול את עצמכם "מה אנחנו צריכים?" ממש ככה. כמו שמכינים רשימת קניות לפני שהולכים לסופר כדי לא לקנות את מה שאתם לא צריכים, מכינים "רשימת קניות" לפני רכישת רכב.

כמו כן, לפני שמעלים שאלה לפורום חשוב מאוד לרשום את הצרכים שלכם בפירוט וברשימה לכתוב מה יותר חשוב בסדר יורד. לא נוכל לענות על שאלות כמו "מי יותר טובה? הונדה ג'אז או מאזדה 3?" מכיוון שאלו רכבים בקטגוריות שונות, שמיועדים לקהל יעד שונה, ומה שטוב לקהל יעד אחד לא בהכרח טוב לקהל יעד אחר.

לא ניתן להשוות בין סופר מיני, למשפחתית או מיניוואן. חד וחלק. אתם צריכים להיסגר מה בדיוק אתם צריכים.

צרכים יכולים להיות:

בטיחות (ניתן לבדוק תוצאות מבחני ריסוק באתר של ארגונים כמו EuroNcap או IIHS).

מרווח פנים (עד כמה הרכב צריך להיות מרווח? האם אתם צריכים מקום ל 3 בוסטרים מאחור?).

נוחות נסיעה (יש הבדל בין מרווח לנוחות, אוטו יכול להיות מרווח אבל עם כיסאות לא נוחים ומתלים קשים מאוד).

צריכת דלק/ביצועי מנוע טובים (בד"כ אחד בא על חשבון השני וצריך לבדוק מה יותר חשוב לנו).

ביטוח + טסט זולים

רכב מהנה לנהיגה

מראה חיצוני

אבזור

מה סוג הנסיעה בעיקר? עירוני? בין עירוני? משולב?.

ואתם שואלים מה לגביי אמינות, עלויות אחזקה וסחירות? התשובות בהמשך :).

אחרי שערכנו רשימה מסודרת של צרכים נוכל לבחור את הקטגוריה המתאימה עבור הצרכים שלנו (כמובן יש לשקלל את התקציב שלכם):

 

קטגוריית המיני- מיועדות בד"כ לנהגים (או נהגות ;) ) שנוהגים בד"כ לבד, בתוך העיר ללא דרישות תובעניות יותר מדי או לנהגים צעירים שצריכים רכב קטן, זול וחדש עד כמה שניתן. יכול לשמש כרכב שני במשפחה (רכבים לדוגמא: יונדאי I10, סיאט מי, סוזוקי אלטו, קיה פיקנטו, פולקסוואגן אפ, פיז'ו 107, ועוד.

 

קטגוריית סופר-מיני- קטגוריה של מכוניות טיפה גדולות יותר ממכוניות המיני ובד"כ בעלות מנוע חזק יותר, מאובזרות יותר וחלקן יכולות להיות פתרון טוב עבור משפחות צעירות שלא צריכות רכב גדול מדי או עבור מבוגרים שמחפשים רכב קטן ומאובזר. ישנן מכוניות סופר מיני שמגיעות בתצורת סדאן והן בעלות תא מטען גדול יותר ממכונית סופר מיני בעלת מרכב האצ'בק (רכבים לדוגמא: סקודה פאביה, סיאט איביזה, יונדאי I20, הונדה ג'אז, טויוטה יאריס ועוד).

 

משפחתיות קומפקטית: זוהי קטגוריה של מכוניות משפחתיות לכל דבר אך בד"כ בעלות תא מטען קטן יותר ממשפחתית רגילה, אך גדול יותר משל מכוניות הסופי-מיני.

יכולה להוות פתרון טוב עבור מי שמחפש רכב מרווח ונוח יותר ממכוניות הסופר מיני אבל עדיין עם נוחות לחנייה טובה יותר ממכונית סדאן סטנדרטית.

(רכבים לדוגמא: מאזדה 3, הונדה סיוויק, יונדאי I30, קיה סיד, פורד פוקוס ועוד)

משפחתיות סדאן/סטיישן- המשפחה התרחבה, יש לכם לפחות 2 ילדים ואתם מעוניינים ברכב שישמש לנסיעות יום יומיות ומדי פעם לטיולים, עם תא מטען גדול ומרווח פנים מספר מאחור? כנראה שזו הקטגוריה הנכונה עבורכם. רכבים לדוגמא: בד"כ אותם רכבים כמו בקטגוריית משפחתיות קומפקטיות רק בתצורות שונות ולפעמים גם אבזור ומנועים שונים.

מנהלים- מיועדות למי שמחפש מכונית גדולה יותר ממכונית משפחתית, בד"כ בעלות מנוע חזק יותר. (רכבים לדוגמא: מאזדה 6, הונדה אקורד, טויוטה אוונסיס, פורד מונדאו, פולקסוואגן פאסאט ועוד).

 

סלון- מכוניות גדולות יותר, בעלות מנוע חזק יותר ומאובזרות יותר. מיועדות למי שמחפש רכב מפואר. מכוניות לדוגמא: יגואר XF, אודי A6, ב.מ.וו סדרה 5, ועוד.

 

מיניוואן/מיקרוואן - מיועד בד"כ למשפחות שמחפשות רכב עם 6-7 מקומות, בד"כ תא המטען לא גדול מספיק כמו מכונית משפחתית. רכבים לדוגמא: פורד SMAX, טויוטה פיריוס פלוס, שברולט אפלנדר, מאזדה 5, מיצובישי גרנדיס ועוד).

 

 

ספורטיביות- מיועדות למי שאוהב לנהוג. מכונית ספורטיבית לא בהכרח חייבת להיות עם מנוע חזק כמו מכונית מנהלים, אלא נמדדת גם ע"י יכולת דינאמית ופידבק מההגה.

מכונית לדוגמא: אברט פונטו איבו, פולקסוואגן שירוקו, פורד פוקוס ST, סובארו אימפרזה STI, מיצובישי איבו ועוד.

 

שטח- מיועד למי שאוהב לטייל בעיקר בשטח וצריך רכב בעל יכולת עבירות.

(טויוטה לנד-קרוזר, מיצובישי פג'ארו, פורד אקספלורר ועוד).

 

כביש-שטח- אל תצפו מהם ליכולת עבירות בשטח בד"כ, יספקו את העבודה בשטח קל ושבילי עפר.

(יונדאי IX35, הונדה CRV, ניסאן ג'וק, קשקאי, מיצובישי אאוטלנדר ועוד).

 

 

שלב שני: בחירת קטגוריה בהתאם לתקציב

אתם בטח שואלים את עצמכם- למה אני מדבר כל כך על הצרכים שלכם? אז התשובה פשוטה- ככל שתבינו יותר את הצרכים שלכם, כך תבזבזו פחות כסף על קניית רכב לא מתאים. חד וחלק.

אחרי שהחלטתם על קטגוריה מסוימת, היגיע הזמן להחליט כמה כסף אתם מעוניינים להשקיע ברכישת הרכב? (שימו לב שצריך להשאיר כמה אלפי ש"ח בצד לתיקונים ויישור קו וכן לאחזקה סדירה). כדאי לבדוק מראש עם סוכן הביטוח שלכם מה עלויות הביטוח לרכב המיועד, כדי למזער את ההפתעות.

מרכיב התקציב חשוב מאוד- שבעתיים אם אתם מחפשים רכב משומש, יש לקחת בחשבון בלאי של הרכב (לא משנה אם הוא יפאני, קוריאני או צרפתי, רכב מתיישן זה רכב מתיישן, חד וחלק. צמיגים צריך להחליף כל כמה שנים בלי קשר, מצבר, בולמים גומיות וציריות אלו רכיבים שמתבלים ולא משנה באיזה רכב) או כפי שאני אומר תמיד: "מצב המכונית לא פחות חשוב מהמכונית עצמה".

לא שווה לרכוש רכב שיהיה אמנם חסכוני בדלק אבל האחזקה שלו הייתה לקויה ומחפירה, שביצעו בו תחזוקת שבר או יותר נכון לא ביצעו תחזוקה כלל.

כדאי לבדוק אם לרכב בו אתם מעוניינים יש צורך בהחלפת רצועת תזמון אחת לכמה שנים, החלפת שמן גיר וטיפולים סדירים, שיכולים להגיע לאלפי שקלים ואם נדרשים- יש לקזז ממחיר המכירה.

ככל שהרכב זול יותר- הכלל הזה יהיה נכון יותר. זה לא נכון לחפש רכב בתקציב של 15000 ₪ ולמלא את רשימת הדרישות בלי סוף בלי לקחת בחשבון את המצב המכאני של הרכב . אי אפשר לאכול את העוגה, להשאיר אותה שלמה ולחלק לשכנים, חד וחלק.

יש לכם תקציב דל? חפשו רכב עם היסטוריית טיפולים מלאה, עם טסט ארוך עד כמה שניתן ושכל המכלולים בו עובדים (יוסבר בהמשך).

שלב שלישי: בחרתי קטגוריה, איך לבחור רכב?

שוק הרכב עבר מהפכה, אין ספק בכך. השוק מוצף – מה שלפעמים מקשה על הבחירה אבל מצד שני מקל על הארנק (עניין של היצע וביקוש, ככל שההיצע גדול יותר, המחיר ירד ולהיפך).

אתם בטח שואלים את עצמכם- מי תהיה יותר אמינה ולמי יהיה שוק יותר טוב ושמירת ערך טובה יותר? התשובה היא שאי אפשר לדעת. בנושא האמינות- תלוי מאוד איך תחזקו את הרכב ובן כמה הרכב.

סחירות? תראו מה קרה לסובארו שפעם הייתה מלכת המכירות. אופס, שחכתי גם את מאזדה.

מה המסקנה? שהשוק דינאמי ומשתנה כל הזמן, ואי אפשר לדעת איזה רכב יהיה מבוקש יותר ואיזה לא. מה גם, שהיום אפילו רכבים שהם יד ראשונה עם ק"מ נמוך נמכרים מתחת למחירון בדרך כלל ורק רכבים נדירים כמו רכבי ספורט במצב טוב נמכרים בסביבות מחיר המחירון.

 

נגיד שכבר שלחתם שאלה בפורום ייעוץ ברכישת רכב, או ביצעתם שיחה למוקד של Carsforum, והחלטתם כבר לצאת ולבדוק רכבים.

לא פעם מתעוררת הדילמה של האם לרכוש רכב חדש ולספוג ירידת ערך או לרכוש רכב משומש?

התשובה היא לא חד משמעית מכיוון שגם ברכישת רכב משומש יש סיכונים (לא תמיד יש אחריות על כל המכלולים גם ברכישה מליסינג, יש סיכוי שהרכב עבר תאונה ויש לו ירידת ערך, וכפי שכתבתי רכב מתיישן יתחיל להכביד על הארנק באחזקה) או בקיצור- רכב ישן זה כמו רכב חדש יותר- בתשלומים.

הלכתי למגרש/נפגשתי עם מוכר, כיצד לבדוק את הרכב בדיקה ראשונית?

קודם כל מומלץ לראות רכב לאור יום. כדאי לבדוק שאין הבדלי גוון בין החלקים השונים ושאין מרקם "תפוזי" בצבע, מה שיכול להעיד על תאונה (במיוחד אם המוכר מתחייב שאין תאונות לרכב).

דבר נוסף חשוב הוא עם מי עושים עסק. חשוב מאוד לבדוק את האדם שעומד מאחוריי מכירת הרכב. אם רוכשים מחברת ליסינג גדולה בד"כ הסיכון יורד למרות שגם אותם צריך לבדוק.

ראשית כל יש לוודא שנפגשתם עם בעל הרכב בעצמו, לא ע"י שליח (שיכול להיות סוחר) שמתחזה לאח של בעל הרכב, גיסו, אישתו, חמיו או כל סוג אחר.

כלל חשוב: לא עושים עסקים עם אדם שקרן!!! תפסתם שקר? כדאי להיזהר ולהתרחק!.

יש לבקש מבעל הרכב את רישיון הרכב ולבדוק שהוא אכן בתוקף, לבדוק שאין שיעבוד או בעלים נוספים, את מספר הידיים, הק"מ שנבדק בטסט האחרון ולבדוק אם אכן זה תואם לפרטים שהמוכר מסר לכם כמו דגם וכו'.

(זה לא אומר שאתם לא צריכים לבדוק ברשם המשכנות שהרכב לא משועבד, זה פרט שחייב לבדוק!).

יש לבקש מהמוכר היסטורית טיפולים מלאה על הרכב ובנוסף לגשת עמו למוסך בו הרכב טופל על מנת לבדוק היסטורית טיפולים ולוודא שהק"מ לא שונה ושהוא תקין במשך השנים. כמו יש יש לבדוק מול הוראות יצרן לגביי טיפולים מיוחדים אם צריך (רצועת תזמון, שמן גיר וכו') ניתן לבדוק זאת מול מוסכי היבואן השונים, בחינם.

אין היסטורית טיפולים לרכב? בעל הרכב טיפל במוסכי מדרכה? הוא מבקש מכם להאמין לו שהוא טיפל לרכב ועשה לו טיפול מקיף? כדאי להתרחק מהרכב, אתם לא יודעים אם הוא טיפל ברכב עם חלקים איכותיים ומתאימים, אם בכלל.

נכנסים לרכב. כדאי לבדוק שכל הפלסטיקה שלמה, לבצע נסיעת מבחן ולוודא שההילוכים עוברים חלק, שאין מכות בגיר, ברכב ידני- שהקלאץ' מפריד טוב, שאין נורות אזהרה דולקות בלוח השעונים,

חשוב מאוד לבדוק שכל המכלולים עובדים (מזגן, מראות חשמליות/מתקפלות, חלונות חשמליים, אורות, מחוונים, לבדוק שכל הדלתות נפתחות כולל מכסה תא מטען ומנוע, לבדוק תקינות נעילה מרכזית ועוד) אלו חלקים שיכולים לעלות אלפי שקלים!.

זכרו: מכונית שלא נסעה הרבה קילומטרים, לא בהכרח תהיה אמינה יותר, במיוחד אם לא טופלה כראוי!.

כדאי להגיע לראות את הרכב ולהקדים בזמן, לוודא שבעל הרכב לא מתניע את הרכב בעזרת רכב אחר לפני שאתם מגיעים או בעזרת דחיפה, מה שיכול להעיד על בעיה ברכב!.

כדאי לבדוק היכן הרכב חונה ולבדוק אם יש נזילות מהרכב, לבדוק שאין ריח חריף מדי של בלק בשמן, שצבע השמן לא שחור מדי, שבנוזל הקירור אין מרקם מוזר.

חשוב מאוד- אמנם אני פריק של דיטיילינג (אתם יכולים לראות בחתימה פרויקטים שלי) אבל אני רוצה לתת כאן הערת אזהרה.

היזהרו מרכב מבריק מדי. נכון שלכל כלל יש יוצא מן הכלל, אבל תיזהרו אם תא המנוע מבריק ונקי מדי (כדי לטשטש סימני נזילות וקורוזיה), הצמיגים מבריקים מדי (כדי לטשטש סימני יובש), ובכלל אם הרכב נוצץ מדי. זה לא מעיד בהכרח על תחזוקה טובה!.

חובה לבדוק את הצמיגים שיש להם מספיק "בשר" ולא רק, אלא שתאריך הייצור שלהם לא ישן מדי!

בשמש הישראלית צמיג לא יחזיק מעמד יותר מ 2-3 שנים. את תאריך הייצור ניתן לראות על דופן הצמיג, למשל צמיג שכתוב עליו 11/14 סימן שהוא יוצר בשבוע ה 11 של שנת 2014 והוא צמיג דיי חדש. אבל צמיג שרשום עליו 11/10, כבר בן 4 שנים + , וצריך להחליפו.

להלן מקרא צמיגים, יכול לעזור לקרוא את הצמיג ולבדוק שהוא אכן מתאים לרכב לפי המידה וקוד העומס וכמובן תאריך ולחסוך לכם כמה מאות שקלים:

 

ywj1mwwnjzio.jpg

 

עצה נוספת- רכב שצויד בצמיגים מחברה עלומת שם צריך להדליק נורה אדומה ויכול להעיד על בעל הרכב ועל צורת התחזוקה של הרכב.

 

דבר נוסף- שימו לב שגלגל ההגה לא שחוק מדי או כיסא הנהג לא קרוע, ולרכב אין יותר מדי כיסויים. יכול להיות שהרכב עבר המון ק"מ וזייפו את הק"מ של הרכב, ואת הבלאי כיסו ע"י כיסויים (לא תמיד זה כך אבל יש להשים לב לנקודה זו).

 

כדאי גם להסתכל מבעד לגלגלים שאין נזילה מבולמי הזעזועים, מה שיכול להגיע לאלפי ₪.

בנוסף כדאי לצפות בסרטון הבא:

[video=youtube;qycP-LZKX10]

 

במדיה והרכב מצא חן בעינכם והחלטתם לקחת את הרכב לבדיקה, קודם כל אסור להראות התלהבות למוכר. שוק הרכבים היום מוצף ולא משנה איזה רכב זה, אל תקנות את הסיפור שזו "הזדמנות שאסור לפספס". כלל חשוב- לא קונים רכב בלחץ.

תתמקחו על המחיר ותסכמו דברים לפני שנכנסים לבדיקה כמו למשל שאם יש ליקויים שהם בלתי הפיכים שהמוכר לא סיפר לכם עליהם (כמו למשל על תאונות, פגיעות שלדה ונזקים נוספים) הבדיקה עליו. חשוב מאוד לבצע זיכרון דברים ולהחתים את המוכר על כל מה שסיכמתם, לא משנה אם זה אדם שאתם מכירים או לא, זיכרון דברים חתום יכול לפתור הרבה בעיות ואם המוכר לא רוצה לחתום על זיכרון דברים, זה יכול להיות מחשיד שיש לו משהו להסתיר מכם.

להוסיף שאם יש ליקויים מקזזים ממחיר המכירה!.

בנוסף- חשוב מאוד להחתים את בעל הרכב על "טופס גילוי נאות" – לפי החוק בעל הרכב חייב לספק לכם מידע בנוגע לעברו של הרכב. ניתן לחפש את הטופס בגוגל.

בנוסף- אם בעל הרכב אומר שהרכב עבר תאונה- דרשו ממנו דו"ח שמאי על מנת לבדוק איזה חלקים הוחלפו והאם יש ירידת ערך וכמה באחוזים, וכמובן לקזז ממחיר הרכב.

לאחר שחתמתם והחתמתם על גילוי נאות ועל זיכרון דברים- קחו את הרכב לבדיקה במכון שאתם בוחרים בלבד! לא לקחת את הרכב לבדיקה במכון שהמוכר מבקש או מציע, רק במכון שאתם בוחרים! כמו כן, ברכישת רכב מחברת ליסינג, אסור להסתמך על הבדיקה שלהם! יש לקחת את הרכב לבדיקה משלכם!.

לאחר שהרכב עבר בדיקה יש לעבור ביחד עם הבוחן על הליקויים, לוודא שאתם מבינים מה משמעות הליקויים ולבדוק שהמוכר לא הסתיר מכם דבר וחצי דבר.

כפי שכתבתי לפני כן- לא עושים עסק אם אדם שקרן! אותי כבר רימו מכיוון שלא החתמתי מישהו בגלל שאני מכיר אותו! מי שמשקר- שיתחתן עם הרכב שלו, נקודה.

במידה וישנם ליקויים שניתנים לתיקון יש לגשת למוסך מורשה (לא בהכרח יבואן, אבל העיקר מוסך מסודר ולא מוסך מדרכה) לקבלת הצעת מחיר.

לא להילחץ מהמוכר ואם יש תיקונים- לדרוש הפחתה במחיר. כפי שכתבתי, שוק הרכב מוצף היום ובעל המאה הוא בעל הדעה, לא בעל הרכב.

האם לרכוש רכב עם פגיעה בשלדה?

פגיעה בשלדה נחשבת לאות קין בישראל. המון מכוניות נמכרות ב 20-30 אחוזים מתחת למחירון למרות שהפגיעה בשלדה נקבעה ע"י השמאי באחוזים בודדים. ישנה חלוקה בין פגיעה חמורה בשלדה (בד"כ בין הגלגלים) לבין פגיעה/נגיעה בקצה השלדה (בד"כ עקב פגיעה בחלק הקדמי או האחורי של המכנית).

יש לוודא מול דו"ח השמאי, לא תמיד פגיעה בקצה שלדה היא סיבה מוצדקת לפסול את הרכב

ויש מכוני בדיקה שעל פגיעות מסוימות יכתבו שזו פגיעה בקצה שלדה ועל אותה פגיעה מכון אחר יגיד שלא. הכי בטוח- לבדוק בדו"ח השמאי. אם בעל הרכב שיקר לגביי פגיעה בשלדה ולו הקטנה ביותר- כפי שכתבתי- שיתחתן עם הרכב שלו. לא עושים עסקים עם שקרנים!.

לאחר שעברתם על כל השלבים של הבדיקה כולל בדיקה ברשם המשכנות (ניתן לבדוק באינטרנט באתר של רשם המשכנות, כיום העלות היא 10 ₪, עוד לפני שהולכים לראות את הרכב כמובן בעזרת מס' רכב) בדקתם את עלות התיקונים והטיפולים הקרובים, סיכמתם על מחיר- עוברים שלב.

את התשלום על הרכב מומלץ לבצע בעזרת צ'יק בנקאי, לצד המוכר מומלץ לבדוק עם הבנק שלצ'יק יש כיסוי והכל בסדר.

לאחר התשלום ניגשים לבצע העברת בעלות, הקונה הוא זה שמשלם את האגרה על העברת הבעלות. יש לבצע את העברת הבעלות בהקדם (תוך 10 ימים ועל המוכר חלה האחריות לוודא שהיא בוצעה כראוי) ובמיוחד לא מוסרים רכב ללא העברת בעלות (יכול להיות שכתוצאה מכך יהיו נסיעות בכבישי אגרה על שמו של בעל הרכב, דוחו"ת ועוד).

 

 

וזהו, אפשר להגיד מזל טוב, יש לכם רכב J. מה שנותר הוא לבטח את הרכב במהירות האפשרית, לגשת למוסך ולתקן בהקדם את הליקויים ושתהיה לכם נסיעה טובה!.

עריכה אחרונה על ידי itamarg
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי מאוד, שאפו!

יעזור לי ולעוד רבים ;)

להוסיף לנעוץ (דביק) יהיה מצוין

If you can dream of something, you can achieve it

הייתי עם הגברת, אני חושב שאם הייתי מזכיר את המילים ״רכב״/״פורום״/״ניקוי״ הייתי ישן בספה או בטרקלין ;)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה :) אשמח לקבל הצעות לשיפור ואם אנשים יוסיפו דברים נוספים שלמדו מניסיון ויכולים לעזור- בשמחה!.

 

למשל מה שכתבתי לגביי להגיע מוקדם זה מתוך ניסיון שקרה לי- קבעתי עם בחור לראות רכב, במקרה הגעתי מוקדם יותר ואז מרחוק אני רואה שהוא מנסה להתניע אותו בעזרת רכב אחר. כשהגעתי אליו ושאלתי אם זה הוא שמוכר את הרכב, הוא ניראה בערך ככה: :oops: מכיוון שבטלפון לפי איך הוא דיבר- הרכב היה תקין עד הבורג האחרון. כמובן שלא רכשתי את הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:mm_yeah::mm_yeah:כול הכבוד על ההשקעה והזמן,הלוואי וחברים חדשים ינסחו את השאלות לפי מה שרשמת.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה כוונת המשורר? :lol:.

הוא מחפש, למיטב הבנתי, מדריכים מפורטים כאלה גם בתחום המטבח :-)

-----------------------------

אם נוהגים לא מסמסים. אל תצאו בלי מסמס תורן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי הכל, שאפו!

יעזור להמון אנשים.

 

לאחר התשלום ניגשים לבצע העברת בעלות, הקונה הוא זה שמשלם את האגרה על העברת הבעלות. יש לבצע את העברת הבעלות בהקדם (תוך 10 ימים ועל המוכר חלה האחריות לוודא שהיא בוצעה כראוי) ובמיוחד לא מוסרים רכב ללא העברת בעלות (יכול להיות שכתוצאה מכך יהיו נסיעות בכבישי אגרה על שמו של בעל הרכב, דוחו"ת ועוד).

לגבי תשלום העברת בעלות , אפילו שהקונה תמיד משלם , זה צריך להיות על חשבון המוכר.

האינטרנס הגדול יותר הוא שהמוכר ירצה להעביר בעלות כדי למנוע עבירות תנועה על שמו וכ'ו.

Peugeot 308 GTi By Peugeot Sport 2018

Ex- Peugeot 208 GTi 2013 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא מחפש, למיטב הבנתי, מדריכים מפורטים כאלה גם בתחום המטבח :-)

 

תראה, מי שחבר שלי בפייסבוק רואה מדי פעם שיגעונות שלי, שאני מחליט פתאום לחפש בגוגל דברים טעימים ומכין :lol:

אבל מכאן ועד לכתוב מדריך בנושא? הדרך קצת ארוכה...

:-D

wimdxmznmd4z.jpg

 

zgyyyvgoij3z.jpg

 

jtjzwthzfilo.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדריך באמת מושקע אבל אני חייב לתקן 2 טעויות

שמן מנוע תמיד יהיה שחור, מלבד היום שהחלפת אותו.

ולצ'ק בנקאי לא צריך לבדוק כיסוי, צ'ק בנקאי הוא צ'ק שהבנק מתחייב לשלם, אז בגדול זה כמו מזומן ביד, הרבה יותר נוח מאשר לספור שטרות במיוחד כשהרכישה בסכומים גבוהים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חובה לבדוק שההמחאה הבנקאית אינה מזויפת.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חובה לבדוק שההמחאה הבנקאית אינה מזויפת.

עכשיו כשבדקתי ברשת וראיתי שיש מקרה שזייפו צ'ק בנקאי, אני חושב שאני צריך לאכול את הכובע

http://cafe.themarker.com/topic/2940466/

אבל אם זה המצב וצריך לחכות 3 ימי עסקים בשביל לראות שהצ'ק לא חוזר אז אין טעם להשתמש בו כי אף אחד לא ירצה לחכות 3 ימים אחרי תשלום הכסף ועד לקבלת הרכב

וחתימת זכרון דברים או כל סוג של חוזה גם נראת חסרת טעם כי אם הבן אדם זייף צ'ק בנקאי אז למה שהתעודת זהות שלו לא תהיה מזויפת גם(כמו בלינק)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1615 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...