Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרבה הרבה (הרבה) חפירה ושאלות בנושא רנו פלואנס חשמלי


hfm
שימו לב! השרשור הזה בן 3608 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בס"ד

 

שלום לכולם, מתנצל מראש על אורך הפוסט.

 

אז ככה... הגיע הזמן שאתה מחפש רכב שני (2 ילדים והאישה מסיימת את הלימודים), מהון להון בנבירה באינטרנט אודות

איזה רכב יהיה הרב הבא שלנו, הגעתי למכירות של רנו פלואנס החשמלית(כן כן זו של בטר פלייס).

 

כיום יש מספר חברות שמוכרות את הרכב במחיר זול (אפילו זול מאד) כ50K לרכב משומש עם עד 20K קילומטרז.

עקרונית נראה נחמד, רכב חדשני, במחיר זול... אך עליה וקוץ בה, כל מי שקרא אודות הרכב הנל יודע שיש חסרונות רבים בצידו.

ועיקרן:

1. איזו סחירות תהיה לו בהמשך - 50K זה אמנם זול לרכב די חדש... אבל עדיין זה הרבה כסף.

2. מי יתקן במקרה של בעיה? (הבנתי שכל יבואן של רכב מחוייב לאופציה לתיקונים ל7 שנים)

3. כמובן, טווח נסיעה מוגבל + אמינות בילתי ידועה של רכב כזה לאורך זמן.

4. איפה טוענים את הרכב/איפה משיגים עמדות טעינה?

 

אחרי התחבטויות ארוכות ובירור בחברת ההיטק שבא אני עובד אם אפשר לקחת את הרכב מהחברה(הם עובדים עם אלדן, ואפשר- במחיר לא משהוא + הם לא מספקים עמדות טעינה), די ירדתי מהנושא והתחלתי להתמקד ברכבי בנזין מסויימים... אם כי תמיד חלמתי על הפלואנס.

שעל פניו מעבר לכל הבעיות והחסרונות נותנת יחס מחיר חשמל-נסיעה איכותי ביותר!!! בנוסף הגעתי לכל מיני תוצאות בבדיקות רקע, מטענים וכו'

 

כשבועיים אחרי שירדתי מהעניין, התקשר אלי חבר לברר על הרכב שלי (פלואנס דיזל 13) על החסכוניות שלו אמינות וכו'

בד"א העלתי את העניין של החשמלית וליבנו ביחד את העניין... הוא שמע, התעניין, ואמר שגם הוא יברר את העניין.

 

חצי יום אחרי שדיברתי עם הבחור הוא מתקשר אלי ואומר לי שהוא פתר את רב/כל הבעיות... הייתי מופתע וביקשתי שיפרט.

הוא פנה לחברת אלבר וזה מה שהציעו לו:

ליסינג תיפעולי - או יותר נכון השכרה

ב1550 ש"ח כולל בתוכו:

- טיפולים

- תיקונים

- טסט

- ביטוח

 

+ אם מתחייבים לX זמן מקבלים 1500 ש"ח הנחה בהתקנה של עמדת טעינה של "גינרגי"(החברה היחידה בארץ שתומכת/מספקת טעינה לפלואנס)

 

באו נראה מזה פותר:

1. סחירות - למי אכפת... זה השכרה

2. תיקונים - עליהם

3. טווח - אין מה לעשות, אמינות - למי אכפת זה השכרה.

4. טעינה - אופציה א - גינרגי - צריך לבדוק את עלות הטעינה(בעמדות בבית זה רגיל - בחוץ זה השאלה?)

אופציה ב' - וכאן אני מגיע לשאלות...

 

1. באתר של רנו מצאתי שהיה אמור להיות מפותח מטען מהיר -

להלן:

רנו_טעינה_מהירה.PNG

על פניו נראה שזה לא תלוי מכונית, אלא פיתוח עתידי - כביכול אם אפשר היום להשיג מטען של יותר אמפר - אפשר להטעין יותר מהר.

?

 

2. החיבור ברנו פלואנס הוא מסוג type 3

רנו_שקע_טעינה.jpg

האם סוגי החיבור הם רק בסוג ה"שקע-תקע" או לחלופין משהוא חשמלי אחר?

 

במידה והתשובה לשני השאלות היא שאכן אפשר להטעין ביותר אמפר, וההבדל הוא רק ב"שקע-תקע" - אזל גם את בעיית זמן ההטענה אפשר לפתור. (יש שיגידו שזה מקצר את חיי הסוללה - כאמור לא אכפת לי זה השכרה)

 

ישנה חברה שמייצרת מטענים (די קטנים... ונישאים) שיש לה מטענים גם בהספקים גדולים, למשל 30A ו48A

להלן:

http://www.clippercreek.com/store/product-category/new-products/

 

וגם מצאתי אתר שמציג כבלים שמעברים מסוק שקע-תקע אחד לשני -

http://pim.cenex.co.uk/plugged-in-midlands/charging-point-equipment/electric-vehicle-charging-cables

 

אשמח א. אם מישהוא יודע תשובות לשאלות. ב. אם מישהוא יכול להעיר את עיני במשהוא שלא שמתי אליו לב.

 

יום טוב.

דניאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב רגע את העניין הטכני, אתה הולך לשלם על הרכב 18 אלף בשנה, להתקע עם רכב שלא תוכל להטעין ולא תוכל לנסוע איתו מרחקים, ומי יודע אילו תקלות יהיו לך איתושתצטרך להמתין בצד הדרך לגרר.

הייתי קונה רכב יד שניה סחיר חסכוני שמפסיד כ10-7 בשנה הרבה יותר פרקטי ובעלות הכוללת יעלה פחות לאחזקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן,

אני יכול לענות לך על חלק מהשאלות מאחר ולקחתי אחת מאלבר לפני כשלושה חודשים (וכבר נסעתי 5.5K ק"מ).

המחיר 1550 + פיקדון 7900 (חוזר בתום התקופה) לדגם אקספרסיון. 200 נוספים לדגם דינאמיק המאובזר מעט יותר.

כולל כל הדברים שציינת, יש הגבלה של 20K קילומטר בשנה.

מחיר השירות של ג'ינרג'י הינו 350 כולל מע"מ לחודש הראשון (כולל התקנה), כל חודש נוסף 160 ש"ח כולל מע"מ.

אתה מקבל מהם את העמדה שלהם (16A , זמן טעינה 5-6 שעות), שירות מלא לעמדה (תחזוקה, תקלות וכו'...).

טווך הנסיעה של הרכב כ-110-120 ק"מ, תלוי באופי הנסיעה ובמצב הסוללה שברכב. מספיק כרכב שני.

בתור רכב שני העסקה משתלמת, ואחרי שתנהג ברכב לא תהסס לקחת אחד.

עוד משהו שלא כתבת, זה שאפשר להחזיר את הרכב לאחר 6 חודשים ללא קנסות.

 

הרכב מכוסה 4 שנים באחריות יבואן, מיום עלייתו לכביש. כך שכל עוד הוא ברשותך אתה בראש שקט.

עריכה אחרונה על ידי ping
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב רגע את העניין הטכני, אתה הולך לשלם על הרכב 18 אלף בשנה, להתקע עם רכב שלא תוכל להטעין ולא תוכל לנסוע איתו מרחקים, ומי יודע אילו תקלות יהיו לך איתושתצטרך להמתין בצד הדרך לגרר.

הייתי קונה רכב יד שניה סחיר חסכוני שמפסיד כ10-7 בשנה הרבה יותר פרקטי ובעלות הכוללת יעלה פחות לאחזקה.

בוא נניח בצד את זה שאמרת "עזוב רגע את העניין הטכני" ולאחר מכן כתבת על תקלות. ובוא נדבר על מה שלא הבנתי.

אני רוצה שתסביר לי איך החישוב שלך הראה שרכב רגיל כלכלי יותר , שים דגש על הריביות בקניית רכב יקר יותר, ירידת ערך, ביטוח, טסט, טיפולים, הפרש המחיר בין בנזין לחשמל.

 

הסיבה היחידה שהמחיר כל כך נמוך זה בשל התרסקות בטר פלייס, אם חבילה זו הייתה מוצעת מלכתחילה היו המון מכוניות של רנו פלואנס חשמלית בארץ - כי תכלס מעטים האנשים שנוסעים מעל 100 קילומטר ביום.

עריכה אחרונה על ידי itzik_b

חובב רכב , לא חובב תקלות :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשלום החודשי לג'ינרג'י כולל את עלות החשמל ? אם לא - מה העלות של החשמל עצמו ?

 

התשלום לג'ינרג'י לא כולל את עלות החשמל.

אני נוסע כ-2000 ק"מ בחודש ומשלם בערך 300 ש"ח לחברת החשמל.

יוצא כ-15 אג'/ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין.

תוכל לשתף בעלויות הביטוח, האגרה והטיפול השוטף השגרתי הצפוי במוסך?

מה השינוי בעלות לקילומטר מעבר ל-20k ק"מ שנתיים?

עריכה אחרונה על ידי efi_shams

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר ל20K בשנה 0.5 שקל לכל ק"מ חריגה.

שוד לאור יום ועוד ברכב חשמלי!

 

בליסינג תפעולי על ק"מ חריגה משלמים בד"כ כ 15 אג'.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא נראה משתלם למי שהטווח לא מהווה בעיה מבחינתו. עשיתי חישוב השוואתי מול רכב פרטי, אפשר לשחק עם הנתונים ולראות את ההבדלים בגיליון :

 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xLwKihO3-lGMh4HtLyhBKHcvm41rWBuaiz2bW45ni3g/edit#gid=884692287

 

pic_ 12-May_01.jpg

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מאוד דומה לחישוב שאני עשיתי בזמנו כשלקחתי את הרכב.

 

כמובן ישנה גם האופציה לרכוש מטען נייד 20A של clippercreek

בעלות של כ-500$, ואז אתה לא משלם כלום לג'ינרג'י.

וגם קצב הטעינה גבוהה ב-25% מהמטען הסטנדרטי.

ותמיד אפשר למכור אותו למישהו אחר לאחר החזרת הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שהבחור שלפני אמר, הרכב בעמידה לא צורך אנרגיה כלל. במנוע חשמלי אין סיבובי סרק.

צרכן האנרגיה המשמעותי הוא מיזוג האוויר, חימום/קירור.

 

אז כן, אם תעמוד בפקק תפסיד בערך 10 ק"מ לשעה עמידה.

אם תכבה את המיזוג, לא תצרוך אנרגיה כלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הייתי חושב על הרכב רק בגלל הקרינה. שמעתי מיורד שבארה"ב מדווחים שרכבים חשמליים גורמים לכאבי ראש.

אני לא שם את הפלאפון מוטען ליד הראש בשינה, אז את הילד שלי אשים מתחת לבטריות ענק וגנרטור עצום?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3608 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...