Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היצרן ממליץ על טיפול כל שנתיים או 30 אלף ק"מ - האם בכל זאת לבצע טיפול קטן באמצע?


Fkl0ster
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4068 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

יש לי פנדה חדשה והיצרן ממליץ על מרווח טיפולים כפי שכתוב בכותרת. בטיפול זה מוחלפים מצתים, מסנן אבקנים, שמן מנוע ופילטר שמן. כמו כן, יש הערה שאם הנסועה לא עולה על 10,000 ק"מ בשנה, יש להחליף שמן ומסנן שמן בתום אותה שנה.

 

חלפה שנה והנסועה עומדת כעת על 9,500 ק"מ. אני מאמין שבהתחשב בזה שהקילומטראז' אופס בסוכנות (אפשר לאפס אותו עד שהאוטו עובר איזה 200 ק"מ ראשונים או משהו כזה ואז אי אפשר לעולם) ובכך שבאופן היפותטי אני יכול להשלים גם 500 ק"מ בזמן קצר אם אני משתדל, הרי שמילאתי את התנאי ואני לא צריך להחליף. במילים אחרות, 500 ק"מ לפה או לשם זו לא הסוגייה..

 

השאלה שלי היא, האם כדאי להחליף בכל זאת? רוב הנסועה הייתה עירונית, אבל בספר הרכב אין התייחסות לתוואי הנסועה תחת ההערה המדוברת.

 

מה מומחי הפורום ממליצים? :idea:

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לדעתי מומלץ להחליף שמן אחת לשנה לפחות, בלי תלות בקילומטראז'. כמובן שאם אתה מתכוון למכור את הרכב בעוד שנתיים-שלוש אז כנראה שזה יהיה פחות קריטי עבורך, כי הנזק שיגרם יהיה לטווח ארוך יותר. אבל אם אתה בונה על קריירה ארוכה עם הפנדה החדשה (ואני מאחל לך שתשדרג בקרוב למכונית אמיתית :lol: ), מומלץ להחליף את השמן ולמנוע בעיות של בוצה במנוע.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היית יכול לחסוך את ההערה לגופו של הרכב. דווקא ממך לא ציפיתי לזה. לידיעתך, לפנדה יש מימדים כמעט זהים ליאריס דור 1. האם היאריס הייתה מכונית אמיתית לזמנה? ואם אז היא כן הייתה, איך זה שהיום היא כבר לא? ובכלל, יש דבר כזה מכונית אמיתית לעומת מכונית לא אמיתית? :roll:

 

הפנדה בוגרת מאד ומרגישה כמו רכב גדול בהרבה מהקטגוריה שלה, וזה מנסיון עם כמה וכמה סופר-מיני'ז עכשוויות.

 

לענייננו, אני מכיר את הדעה שהבעת. השאלה היא כזו: אם היצרן ממליץ על מרווח טיפולים כזה, למה להתעקש על טיפול אמצע? האם היצרן ראה רק את טובתה של טבלת המכירות הנוכחית (לקוחות חדשים) או גם את של זו העתידית (לקוחות חוזרים)?

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בפנדה גם עושים כול 20K דור ישן,אבל רשום בספר שמומלץ לבצע החלפת שמן+פילטר אחת לשנה,אני כבר עושה על הדרך את הכול הטיפול במקום לנסוע כמה פעמים,היה בפורום דיון מעניין על כך שכדאי בכול זאת לבצע טיפול אחת לשנה ושזה יותר לחץ שיווקי לרשום טיפול כול 20K,לא יודע עד כמה זה נכון,אבל אני מעדיף לעשות פעם בשנה ולנסוע עם ראש שקט.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלך יש ממילא טיפול כל 20 אלף ק"מ או כל שנה, נכון?

 

איך זה שההמלצה אצלי היא כפולה מכך, בהתחשב בכך שיש לנו את אותו המנוע בדיוק? זה גורם לי לחשוב שזה באמת קטע שיווקי..

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היית יכול לחסוך את ההערה לגופו של הרכב. דווקא ממך לא ציפיתי לזה. לידיעתך, לפנדה יש מימדים זהים ליאריס דור 1. האם היאריס הייתה מכונית אמיתית לזמנה? ואם אז היא כן הייתה, איך זה שהיום היא כבר לא? ובכלל, יש דבר כזה מכונית אמיתית לעומת מכונית לא אמיתית? :roll:

 

הפנדה בוגרת מאד ומרגישה כמו רכב גדול בהרבה מהקטגוריה שלה, וזה מנסיון עם כמה וכמה סופר-מיני'ז עכשוויות.

 

לענייננו, אני מכיר את הדעה שהבעת. השאלה היא כזו: אם היצרן ממליץ על מרווח טיפולים כזה, למה להתעקש על טיפול אמצע? האם היצרן ראה רק את טובתה של טבלת המכירות הנוכחית (לקוחות חדשים) או גם את זו העתידית (לקוחות חוזרים)?

 

אל תיקח את ההומור שלי קשה מידי... חשבתי שאחרי כל כך הרבה ויכוחים וירטואליים בפורום כבר תכיר את ההומור שלי...

 

ליצרן יש כל מיני שיקולים בקביעת שגרת הטיפולים. לא תמיד אורך החיים של המנוע הוא השיקול העיקרי, לפעמים יותר חשובים שיקולי איכות הסביבה או שיקולי עלות אחזקה לשלוש שנים (באירופה לא מעט מהרכבים נמכרים עם חוזה אחזקה מלא ל-X שנים מראש כשהלקוח יודע מה עלות האחזקה של הרכב).

כשהחלפה של שמן ופילטר שמן עולים 300-400₪ לכל היותר, אני לא רואה סיבה לחשוב פעמיים. אבל שוב, אם אתה מתכוון להחליף את הרכב בעוד שנתיים-שלוש כנראה שאתה יכול לוותר על ההחלפה. מי שיראה את הנזק, אם בכלל, יהיה באחת מהידיים הבאות.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אממ מעניין,פתחתי את הספר רכב ורשום 20K ללא ציון אם שנה או שנתיים.

אבל היה רשום שאם בשנה הרכב לא מגיע לזה כדי להחליף פילטר+שמן..

 

המנוע 1.25 שיש לך זה אותו מנוע,מעניין באמת אם אצלי זה שנה או שנתיים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל היה רשום שאם בשנה הרכב לא מגיע לזה כדי להחליף פילטר+שמן..

 

ב"לא מגיע לזה" אתה מתכוון לא מגיע ל-20 אלף ק"מ? אם כן, איך זה שאצלי מספיק לעבור את ה-10 אלף ק"מ בשנה כדי לקבל "פטור" מהחלפת שמן מנוע ומסנן שמן? :?

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן ,אם אני לא מגיע לK20 בשנה כדי להחליף את הדברים הללו.

לא הבנתי,אצלך רשום שאם אתה עובר 10K אתה צריך להחליף?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלוקסטר ויוליאן - תבדקו האם תקן השמן שדורש היצרן בשני ספרי הרכב שלכם זהה. אולי בטעות בפיאט החליטו לעבור לשמן בתקן אחר, מה שמצדיק את הארכת זמן הטיפולים.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ברור לי ההגיון מאחורי זה,דיברת עם מוסך מורשה?

קראת מה רשום בספר באנגלית?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההגיון להערכתי הוא שמתחת ל-10K השמן היה בשימוש מועט, מה שאומר שהיה לו זמן לשהות בעוקה וליצור משקעים. אבל מה אני מבין?

 

בכל אופן, לא דיברתי עם מוסך מורשה. בדקתי בספרות האנגלית וזה מופיע 1:1 כמו בעברית. להצעתו של צביקה, הנה השמן המומלץ אצלי, מתוך הספרות האנגלית:

 

SAE 5W-40 ACEA C3 grade totally synthetic lubricant. FIAT Classification 9.55535-S2.

 

מה מופיע אצלך יוליאן?

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב הוא דבר יקר.

 

לו אני במקומך הייתי מחליף שמן ופילטר ושומר על ראש שקט.

 

חסכון של כמה מאות שקלים עלול להסתכם בהוצאה של אלפי שקלים אח"כ.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי :

"כול השמנים הסינתתים מסוג SAE 5W40 ACEA C3,FIAT 9.55535-S2

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...