Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איתמר

מצולם: ניקוי בית מצערת (והחלפת נוזל קירור על הדרך) - טויוטה יאריס T Sport

שימו לב! השרשור הזה בן 2522 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

שלום לכולם.

בית המצערת הוא החלק האחראי על ויסות מסת האוויר (ויש שיגידו כמות, לא נתווכח) הנכנסת למנוע. מסת האוויר אשר דורש המנוע משתנה ללא הרף ומחשב הרכב דואג לבצע תיקונים בהזרקת הדלק (תזמון ומשך הזרקה) ביחס למסת האוויר בכל רגע נתון.

 

עם השנים בית המצערת סופח לא מעט פיח וג'יפה אשר מתיישבים על מעברי האוויר, סותמים אותם ופוגעים בתפקוד הרכב. במקרים קשים בית מצערת מטונף יגרום לגמגומים בסרק, כיבוי מנוע (בעיקר בעת מעבר לניוטרל) או דימום בעת הדלקת מזגן. הסיבה לכך היא שבבית המצערת קיים מנגנון המווסת את זרימת האוויר למנוע בעת שפרפר המצערת סגור.

 

כאחד שמאמין בטיפול מונע ולרגל חגיגות ה 80,000 ק"מ החלטתי לבצע ניקוי יסודי לבית המצערת. ניצלתי שהות של חבר בארה"ב ורכשתי שני אטמים מקוריים שיש להחליפם לאחר טיפול בבית המצערת והיום מצאתי כמה שעות פנויות והתחלתי לעבוד.

 

פרפר קמיקזה יפני:

attachment.php?attachmentid=352580

 

בית המצערת:

attachment.php?attachmentid=352581

 

לאחר פירוק קופסת פילטר אוויר וניתוק צנרות ונשמים:

attachment.php?attachmentid=352582

 

פרפר בית המצערת:

attachment.php?attachmentid=352583

 

זוג צינורות נוזל קירור הנכנסים ויוצאים מחיישן ה IAC (שאפרט עליו עוד מעט). ממה שאני יודע זו הדרך של ה IAC לדעת מהי טמפרטורת נוזל הקירור ובהתאם לכך לווסת את סל"ד הסרק בעת התנעה קרה.יחד עם זאת ההסבר הזה לא כל כך מסתדר לי, אשמח אם מישהו יודע אחרת ויוכל לתקן.

attachment.php?attachmentid=352584

 

קצת טפטף

attachment.php?attachmentid=352585

 

ואז הרבה טפטף... כמו שאתם מבינים לא ממש ניסיתי לעצור את הזרם, להפך, זה רק תרם להחלפה מלאה של נוזל הקירור.

attachment.php?attachmentid=352587

 

אטם בית המצערת. הוראות היצרן קובעות להחליפו לאחר פירוק אם כי בדיעבד אני לא יודע כמה זה היה הכרחי, האטם הישן יצא במצב מעולה ושמר על צורתו. הרשת הזו מולחמת לאטם ואין לי מושג מה תפקידה, אולי לווסת את זרימת האוויר?

attachment.php?attachmentid=352588

BBB 001.jpg

BBB 004.jpg

BBB 005.jpg

BBB 007.jpg

BBB 009.jpg

BBB 011.jpg

BBB 013.jpg

BBB 014.jpg


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שליפת הקונקטורים החשמליים של ה IAC וה TPS, פירוק כבל הגז ופתיחת שלושה ברגים שחיברו את בית המצערת לסעפת היניקה, בית המצערת בחוץ!

attachment.php?attachmentid=352589

 

בית המצערת על שולחן הטיפולים, שלשות הברגים שמחברים את חיישן ה IAC לבית המצערת. את הברגים האלה קשה לפתוח. מאוד. מומלץ להשתמש בביט פיליפס ייעודי במידה הנכונה, שלא לטחון את ההברגה.

attachment.php?attachmentid=352590

 

חיישן ה IAC. החיישן הזה אחראי למעשה על ויסות זרימת האוויר למנוע כאשר פרפר המצערת סגור. הפתח השחור בתא הימני נשלט על ידי סלונואיד (אשר מקבל פקודות ממחשב הרכב) וכל תזוזה שלו משנה את מסת האוויר הנשאבת למנוע ומכאן משפיעה על הסל"ד.

כמו שניתן לראות מעברי המים (צד שמאל) מבריקים כאילו עכשיו יצאו מהמפעל, התא הימני עליון יחסית נקי אך התא הימני תחתון - ואיפה שנמצא התריס - די מלוכלך.

attachment.php?attachmentid=352591

 

מבט עליון על בית המצערת וללא חיישן ה IAC

attachment.php?attachmentid=352592

 

אחרי חצי שעת עבודה של קרצוף ומיכל ספריי ניקוי קרבורטורים העסק נקי

attachment.php?attachmentid=352594

 

אטם IAC ישן משמאל, חדש מימין. עלות האטם (מקורי להזכירכם) 3.07$. כן, לא טעיתי.

attachment.php?attachmentid=352593

 

על הדרך הזמנתי את האטם לבית המצערת (עלות 3.08$, גם כאן אין טעות) ופקק חדש לרדיאטור לאחר שהישן היה פולט מדי פעם מעט עודפי נוזל קירור.

attachment.php?attachmentid=352595

 

ולקינוח: 5 ליטר של נוזל קירור מקורי Super Long Life Coolant

attachment.php?attachmentid=352596

 

זהו.

לאחר ההרכבה, בדיקה שלא שכחתי שום קונקטור או צינור ומילוי נוזל קירור טרי - הנעתי והעסק דופק כמו שעון. לא שמתי לב לשינוי כלשהו בינתיים וגם לא צפיתי כל שינוי, העסק תפקד מצויין גם לפני הפירוק, זה היה נטו אחזקה מונעת.

 

אם הפרוייקט הזה נתן לכם חשק אני חייב להזהיר. לא בכל הרכבים העסק כה פשוט. יש רכבים אשר יחייבו כיול מחדש של בית המצערת אשר אותו ניתן לעשות רק עם סורק מקורי. אתם עלולים לגלות שאפילו למוסך לא תוכלו להגיע בכוחות עצמכם אלא על גרר.

 

Youtube מפוצץ בסרטונים בנושא. מומלץ לחפש סרטון או הסבר לפי הדגם הספציפי של רכבכם, למשל: Toyota Yaris Throttle Body Cleaning. 2-3 סרטונים כאלה ותדעו למה לשים לב והאם בכלל כדאי לבצע את הניקוי בכוחות עצמכם.

 

בהצלחה!

 

איתמר

BBB 012.jpg

BBB 016.jpg

BBB 017.jpg

BBB 018.jpg

BBB 019.jpg

BBB 020.jpg

BBB 023.jpg

BBB 025.jpg


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פרויקט מצוין, תודה!

לגבי בית המצערת-האם יש מצב שבו התריס שמווסת את זרימת האוויר נתקע ולא יכול להפתח? במצב כזה, האם נדרשת החלפה של בית המצערת או שקיים מכלול תחליפי?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

החימום לבית מצערת זה רק למניעת קיפאון והיתפסות מנוע סלד סרק במדינות קרות ותו לא

עדיך את צינורות הנוזל קירור לחסום עם כלי יעודי או בזהירות עם ג'בקה על מנת למנוע השפכות נוזל קירור

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה פרויקט, מרגישים שינוי בהתנהגות האוטו?


Renault Clio MK2 ph1 1.4RT

Renault Clio Sport 172RS 2.0

 

FRANCE

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פרויקט מצוין, תודה!

לגבי בית המצערת-האם יש מצב שבו התריס שמווסת את זרימת האוויר נתקע ולא יכול להפתח? במצב כזה, האם נדרשת החלפה של בית המצערת או שקיים מכלול תחליפי?

 

התריס בהחלט יכול להתקע. גם תפקוד חלקי שלו עלול לגרום לצרות כמו דימום לא צפוי של הרכב או קושי בהנעתו.

בהנחה שאין תקלה בסולונאיד - ניקוי יסודי בהחלט יכולים להחזיר עטרה ליושנה. אני משער שיש רכבים "מועדים לפורענות" ששם המקרים קצת יותר קיצוניים ויש צורך בהחלפת בית המצערת במלואו.

אני משער שכמו עם כל חלף גם כאן יש יצרן OEM וניתן לרכוש את "אותה המצערת" רק ללא לוגו היצרן. אני יודע לפחות שב VW זה אפשרי ונפוץ לרכוש בתי מצערות של Siemens ו VDO.

 

החימום לבית מצערת זה רק למניעת קיפאון והיתפסות מנוע סלד סרק במדינות קרות ותו לא

עדיך את צינורות הנוזל קירור לחסום עם כלי יעודי או בזהירות עם ג'בקה על מנת למנוע השפכות נוזל קירור

 

תודה. באמת לא הבנתי מה ההגיון במעבר של נוזל קירור אם אין שם שום חיישן שמנתר את העסק או למה צריך עוד מערכת עם יש מד טמפ' חיצונית, MAF וחיישן טמפ' מים בבלוק המנוע.

וכמו שאמרתי, בכוונה נתתי לנוזל הקירור למצוא את דרכו החוצה, זה היה חלק מהרעיון של ביצוע ניקוי בית המצערת ביחד עם החלפת נוזל הקירור. בכל מקרה ג'בקה או בורג בהחלט היו עושים את העבודה (או אפילו לדאוג שהצינורות נשארים עומדים זקופים).

 

אחלה פרויקט, מרגישים שינוי בהתנהגות האוטו?

עוד לא יצאתי לנסיעת מבחן אך אני לא צופה כל שינוי. כמו שאמרתי לא הייתה איזו תקלה מקודם ובשעה שהמצערת פתוחה במילא שסתום ה IAC לא משחק תפקיד.

 

איתמר


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר - תודה, מעניין לקרוא.

 

אם זכרוני איננו מטעה אותי, הרכב שלך עבר ניקוי אצל 'סמוג דוקטור', זאת אומרת שהלכלוך שנותר הוא אחרי טיפול חיצוני ללא פירוק (מה שמסביר את ניקיון התא השני), האם זה כך?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאד, תודה רבה.

ד"א כמה עולה נוזל הקירור?


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

גולף 2002 מנוע 1600 AVU אוטומט

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה פרוייקט שאפו על התמונות.

איתמר ברשותי דייהטסו סיריון שנת 2002, בזמן האחרון הרכב מגמגם

ואף נכבה לי, לפי מה שידוע לי לעולם לא בוצע ניקוי מצערת.

השאלה שלי היא, האם כדי לנקות את המצערת ללא פירוק?

או שכדי לפרק ולבצע ניקוי יסודי?

אופציה אחרונה זה להחליף את המצערת, למצערת חדשה אם בכלל ניתן להשיג מקורית לרכב מהשנתון הזה בחברה.

 

תודה חג שמח ושנה טובה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
איתמר - תודה, מעניין לקרוא.

 

אם זכרוני איננו מטעה אותי, הרכב שלך עבר ניקוי אצל 'סמוג דוקטור', זאת אומרת שהלכלוך שנותר הוא אחרי טיפול חיצוני ללא פירוק (מה שמסביר את ניקיון התא השני), האם זה כך?

 

הטיפול שבוצע על ידי הסמוג דוקטור לא אמור לנקות את המצערת, הוא מנקה את כל מה שבא אחר כך. ניקוי מצערת אמיתי הוא רק בצורה שהראתי וגם אני לא ביצעתי נקיון עד הסוף שכולל את הפירוק המלא של חיישן ה IAC ובדיקה שהתריס מתפקד באופן מלא.

 

יפה מאד, תודה רבה.

ד"א כמה עולה נוזל הקירור?

למיטב ידיעתי הוא עולה 240 כולל מע"מ במוסכים המורשים.

 

אחלה פרוייקט שאפו על התמונות.

איתמר ברשותי דייהטסו סיריון שנת 2002, בזמן האחרון הרכב מגמגם

ואף נכבה לי, לפי מה שידוע לי לעולם לא בוצע ניקוי מצערת.

השאלה שלי היא, האם כדי לנקות את המצערת ללא פירוק?

או שכדי לפרק ולבצע ניקוי יסודי?

אופציה אחרונה זה להחליף את המצערת, למצערת חדשה אם בכלל ניתן להשיג מקורית לרכב מהשנתון הזה בחברה.

 

תודה חג שמח ושנה טובה

 

אין דרך לנקות מצערת ללא פירוק, מי שטוען אחרת עושה עבודה חאפרית. מצד שני לא בטוח שהגמגומים קשורים למצערת, יש עוד סיבות.

אני מציע לגשת לבעל מקצוע טוב לאבחון ולשמוע את חוות דעתו.

 

איתמר


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש דרך לנקות בלי לפרק וזה יוצא דיי טוב רק שזה דורש כלי מיוחד

ברכבים יותר חדשים שאין מנוע צעדים אז ממש לא צריך לפרק בית מצערת מהמקום

יש לשם לב כי יש רכבים שאם מנקים בית מצערת לפעמים יש לכוון סלד סרק מחדש ואז רק עם סורק אפשר לעשות את זה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
יש דרך לנקות בלי לפרק וזה יוצא דיי טוב רק שזה דורש כלי מיוחד

 

איך? אני באמת שלא רואה דרך לבצע נקיון יסודי בלי פירוק מלא מהרכב.

 

איתמר


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נראה נחמד. אבל אם כבר פירקת, האם נתת את הדעת על מנוע הצעדים?

 

לפי התמונות לא נגעת בו.


ג'ובני

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין כאן "מנוע צעדים" באמת. יש כאן סולונואיד שמזיז תריס, זה המנוע של ה IAC - Idle Air Control. גם אין מה לבדוק אותו, או שהוא עובד או שלא, זה מנוע חשמלי המותקן במארז אטום ולא ניתן לפתיחה.

ניקיתי נקיון יסודי את כל מה שיכולתי להגיע אליו. החלק היחידי שלא התעסקתי איתו היה פירוק של מנוע הצעדים ממנגנון התריס ואת זה קצת חששתי לעשות, בין היתר כי נתקלתי בזוג ברגי טורקס בעלי 5 צלעות שלא היה לי מפתח מתאים בשבילם, שזה לכשעצמו הדליק לי נורה אדומה בקשר להאם העסק בכלל בר פירוק והאם הכל יתפקד כמו שצריך לאחר ההרכבה.

בקורס של BOSCH למדנו שיש חיישנים שלאחר פירוק שלהם הם לא יחזרו לתפקד כמו שצריך ולעיתים אף לא ניתן לכייל אותם מחדש, ניתן לכייל רק במפעל (כמו למשל חיישני MAF).

 

איתמר


"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין את הקטע עם פירוק של חיישני MAF הרי ברוב המקרים החיישן מגיע בנפרד מהבית שלו ולא נדרש שום כיול מיוחד לאחר ההחלפה שלו

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 2522 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...