Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Derish

Track Days בכוכב יאיר - מישהו היה ויכול לספר?

Recommended Posts

הייתי ביום מסלול שארגן מועדון הרודסטרים. ואני משתמש במושג מסלול בצורה מאוד ליברלית, אבל איך אומרים בצה"ל, זה מה יש ועם זה ננצח. המשמעת מצד המשתתפים היתה טובה, וטוב שכך כי לא היו מרשלים. רק אחד תפקד כמזניק \ מרשל, והוא עמד במקום כזה שב-90% מהמסלול הוא לא בשדה ראיה שלך. למעט אחד או שנים אני לא חושב שמישהו לקח הדרכה. היו 5 קבוצות כל אחת עלתה לסדר גודל של כ-5 דקות, כ-6-7 הקפות אם אתה מהיר.

 

בהתחשב שזה עלה 250 שקל (או משהו כזה לא זוכר) בתמורה לכ-20-25 דקות נהיגה נטו וכיבוד חינם, כן זה בהחלט היה שווה את זה. היה אפשר עוד להמשיך אבל השמש התחילה לשקוע, ולא הרגשתי נוח לנהוג על המגבלה כשאני מסונוור מהשמש. אחרי 4 מקצים פרשתי.

 

וכמובן איך אפשר בלי סירטונים...

יש בעיה עם הסאונד, אבל הוא מסתדר אח"כ, אז אל תגבירו יותר מידי.

 

http://www.youtube.com/watch?v=63ts1KpHQRg דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

http://www.youtube.com/watch?v=L8GO2jmG-PE דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

 

תמונות

 

382279_10200723427030666_596992854_n.jpg

 

 

524927_10200723427150669_1474013997_n.jpg


1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הנה מה שנקרא שאלת קיטבג, אבל אם כבר אני הולך לשים שם כמה מאות שקלים אז הייתי רוצה להיות בטוח.

 

מישהו יודע מה הסטטוס הנוכחי של המסלול מבחינה חוקית? ובמילים פשוטות: נגיד שניידת משטרה קופצת לביקור תו"כ האימון ושואלת אותנו מי אנחנו ומה עושים שם - מה כדאי לענות להם במצב כזה והאם יש לצפות להתנגדות מצדם לסוג הפעילות בה נעסוק שם? אני מבין שספורט מוטורי זה לא, אז איך מגדירים זאת, לימוד נהיגה?

 

יש לי קולגה שעדיין נמצא תחת אזהרה ממשטרת טייבה לא להתקרב למסלול לאחר שנתפס שם עם כמה אופנוענים ב"אימון" במסגרת לא ברורה. האם לדעתכם צפויות בעיות דומות גם כיום, בהתחשב בכך שהארוע מאורגן ע"י מדריכים מדופלמים ובשטח פרטי?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אנשי יס"מ באים לבקר שם, אבל נטו כי הם אוהבים את התחום ולא בגלל נושא אחר שקשור למה שכתבת. אין שום בעיה עם זה (אלא אם כן חבר שלך נכנס לא כחוק למסלול).


ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המסלול לא משהו אבל זה מה יש.

יום כזה יהיה מוצלח או גרוע בתלות ישירה בארגון. לווא דווקא בארגון של המדריכים אלא גם ובעיקר בארגון של קבוצת המשתתפים. ניהול נכון של ירידה ועליה, שמירה על מספר הקפות מסודר וידוע וחלוקת הקבוצות לפי יכולת נהיגה.

דני ואייזיק מצוינים. אני לומד מהם דברים חדשים כל פעם.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי את המסלול הזה במסגרת יום מועדון של PCR וBMW, שים לב לא לנהוג על כל המגבלות של הרכב, כי אין מה שיעצור אותך ואני מעיד מניסיון לצערי :(

 

ההדרכה עצמה מעולה, המסלול עצמו דורש טכניקה מכיוון שהוא מעט צפוף, לא הייתי לוקח לשם רכב כדי ללמוד את המגבלות במיוחד לא משהו שאני מכיר, כי אם תאבד אתה תסיים את החיים של הרכב, ויכול להיות מאוד שתפצע וזה לא יהיה נעים.


התענוג שמוביל אותך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דריש, אישית אני מכבה שם את כל הבקרות, כמובן מוודא שלחץ האוויר בצמיגים תקין (כ4 או 6 פיאסאיי מעל הרגיל) ושהרכב במצב טוב כדי לעמוד במאמץ הזמני. עושה כמה הקפות חימום ומתחיל לתת בראש

 

יש שם צמיגים מפוזרים סביב כל המסלול, המהירות המירבית שהגעתי אליה שם בישורת היא 115, ויש לי רכב שמאיץ.. לא לאט:-)

אז סביר להניח שרכבים ממוצעים יותר, לדוגמא הסיאט שלך, יגיעו ל90 לפני פניה מספר אחת.

כל שאר המסלול הוא בעיקר טכני ואין ממש לאן לעוף, למעט מקרים חריגים, לא רואה סיבה לכך שיכול להגרם שם נזק קטסטרופלי לך או לרכב, אבל קרו מקרים מעולם, לא הכל ורוד

 

בנוגע לסחרורים

גם זה קורה

פה הייתי לפני כחודשיים עם צמיגים ממש ממש גרועים ורואים את זה בסרטון בהקפה השניה ובכל פניה בעצם

www.youtube.com/watch?v=Onm0-Lc1RjM


מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

קודם כל תודה לכל המפרגנים, זה מראה לנו שאנשים באמת יודעים להעריך את האיכות והמקצוענות אליה אייזיק ואני מכוונים.

אז תודה !

 

לגבי הדברים שנשאלו ונאמרו כאן :

מתוקף הנסיון המקצועי שלנו במירוצים והדרכות נהיגה בארץ בחו"ל( אני - מעל ל-15 שנה, אייזיק מעל ל-17 שנה), פעילות "נהיגת מסלול - TrackDays" נעשית בשיטות העבודה וההדרכה הנהוגות במסלולי המירוצים בחו"ל, וזאת במטרה לאפשר גם בישראל ליהנות מהשילוב הנכון בין בטיחות, נהיגה ספורטיבית מהנה ושיפור יכולות הנהיגה באופן שתורם גם לנהיגה היום יומית לאחר מכן.

 

בנוסף, אנחנו מקפידים מאד על הסדר, על התאמת רמות הנהיגה, על מתן טיפים, עיצות, וסיוע גם למי שלא נעזר בשירותי ההדרכה האישית בתשלום, וכן על רמת אירוח גבוהה הכוללת סככת הצללה ושולחן עם כיבוד ושתיה קרה לכל אורך האירוע.

 

בצד הטכני של הנהיגה, ניתן הדרכת נהיגה ספורטיבית בסיסית בכיתה וכמובן תידרך בטיחות, טרם היציאה למסלול, כולל הסבר על המסלול והדרך הנכונה ביותר לשלב בטיחות עם נהיגה ספורטיבית.

כנהוג בחו"ל, אנו משתמשים בקונוסים בפניות (לבלימה / הפנית הגה, יציאה), המסייעים לתכנון הנהיגה וללמידה, כך שגם מי שחסר נסיון לחלוטין, יוכל להבין ולשפר את הנהיגה, וכמובן להימנע מטעויות מיותרות.

 

כל משתתף נוהג ביום מסלול כזה מינימום של כ-50 עד 60 הקפות, כך שמדובר בהמון זמן מסלול, ללא בזבוז זמן והמתנה.

במסגרת המסלול בכוכב-יאיר, ניתן לסדר מספר תוואי נהיגה שונים, מהטכני ביותר ועד המהיר ביותר, ואנו מקפידים ליצור תוואי המאפשר מחד קצב זרימה טוב עם מספר רב של הקפות והורדה למינימום את האפשרות לשחיקת הצמיגים, ומאידך שמירה על האפשרות ללמוד ולהשתפר מהקפה להקפה באמצעות שימוש בסוגים שונים של פניות ואתגרים.

 

בניגוד לפעילויות של מועדוני הרכב המאורגנים (שגם אותה אנחנו עושים והיא מבורכת לכשעצמה !), הפעילות של "נהיגת מסלול - TrackDays" אינה מוגבלת לקהל מסוים אלא מאפשרת השתתפות לכל אדם באשר הוא / היא, עם כל סוג רכב, כשהחלוקה למקצים יוצרת את ההתאמה בקצב הנהיגה, במטרה להוריד למינימום את האפשרות להפרעה אחד לשני.

 

מקווה שעניתי לכל השאלות והדברים שהועלו,

במידה וקיימות שאלות נוספות, אשמח לענות :-)

 

תודה והמשך יום נפלא לכולם !

 

דני (G) גלטר,

אייזיק דוידוביץ'

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מקווה שעניתי לכל השאלות והדברים שהועלו.

תודה, ענית על הכל חוץ מזה:

 

מה הסטטוס הנוכחי של המסלול מבחינה חוקית? ובמילים פשוטות: נגיד שניידת משטרה קופצת לביקור תו"כ האימון ושואלת אותנו מי אנחנו ומה עושים שם - מה כדאי לענות להם במצב כזה והאם יש לצפות להתנגדות מצדם לסוג הפעילות בה נעסוק שם? אני מבין שספורט מוטורי זה לא, אז איך מגדירים זאת, לימוד נהיגה?

זה לא סוד שההדרכות האלה בארץ הן תחום אפור אחד גדול, כולל את האימונים של כל בתי הספר הגדולים במגרשי חניה ריקים ובנס הרים, אז אני לא חושב שמישהו פה מצפה לתעודה ממוסגרת מטעם המשטרה שמאשרת לכם לעשות מה שבא לכם. זה לא אירוע תחרותי בכל מקרה, אני מניח שאין שם מדידת זמנים אלא רק עובדים על שיפור הטכניקה. ציינתם בעבר ששניכם מוסמכים ע"י ווינגייט או whatever להדרכות כאלה, אז אני מניח שבמידת הצורך לא תתקשו להסביר מה תפקידכם בארוע.

 

עם כל זאת, הייתי שמח לדעת איך להתנהל במצב כזה אם וכאשר והשאלה תעלה, ומה ההבנות הנוכחיות שלכם עם המשטרה. אני לא מחפש משהו מחייב עם חתימה בשלושה עותקים, רק תיאום ציפיות כדי שאדע להעריך את הסיכון (אם קיים) באופן מפוכח.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דריש, עד כמה שאני זוכר שהביטוח לא מכיר במצב לא נעים של אם וכאשר במסלול וSHIT HAPPENS לפעמים, המסלול בסהכ כייפי אבל אחרי פעם פעמיים שאתה שם זה דיי ממצה, המסלול יחסית קטן לרכבים והוא טכני, הזמן הממוצע הוא בערך כ4-5 קבוצות של 4 רכבים שעולים להקפות של כ5-6 דק', להשתולל יותר מדי גם לא יתנו לך, הסדר וארגון שם מעולה, אבל שוב המסלול ממצה את עצמו מהר מאוד והוא קטן מדי, בוא נגיד שטיול נהיגה בנס הרים/כבישי הצפון/סדום ארד יהיו מהנים יותר

 

לאון טאובס וחגי פארן מדריכים גם כן בכוכב יאיר. ממליץ בחום :smile:

 

+1

אני לא יודע אם מדובר בפלטפורמה שונה, הייתי עם מועדון PSI ובהחלט יש מה ללמוד שם, אבל את המגבלות של הרכב תצטרך ללמוד במקום אחר

 

.wmtyztlnznvu.jpg

 

gdzzjxzt2lza.jpg


פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני ביקרתי שם כ-15 פעמים, כל פעם לכמה שעות, עם כמה מדריכים שבינהם דני.

המסלול הוא אכן "בין לבין" ופחות מתאים ליצירת מהירויות גבוהות - אבל זה לא משנה.

הוא די והותר ע"מ לקבל מושג לגבי מגבלות הרכב שלך, התוואי מגוון ויחדד לך את היכולות שלך ושל הרכב.

כאמור, הייתי שם עם מספר מדריכים, כל אחד והגישה שלו, כל אחד מהם רק הוסיף לי וחיזק אותי

והאימונים האלה כל פעם גם העלו את רף הביטחון שיש לי ברכב שלי.

אמנם הרבה יותר כיף עם ה-147, אבל בעוד שבועיים יש עוד אימון ועברה לי מחשבה להגיע עם הבראבו, להכיר אותה לעומק.

מחשבה זו תבוטל בבוקר האירוע :lol:

לשאלת הבטיחות על המסלול, הוא מרגיש די בטוח עם מרווחים טובים למעט ההיירפין שליד השער (אבל גם זה בעיקר בגשם).


עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני לא משתגע על המסלול הזה, על אף שהוא יכול להתאים לקארטים מהירים, ספרינטים בנוסח ה-MDC ז"ל, דו גלגליים ומכוניות לג'נדס, אם היו בארץ כאלו.

 

לעניין צמד המדריכים, אייזיק ודני, מכיר את השניים אישית מעל לעשר שנים. מעבר למקצוענות, מתודיקה בהדרכה ונסיון רב, לשניים יש איזושהי תחושת שליחות ואכפתיות שמלווה את העשייה שלהם, בדומה לאון יעקבסון ולעוד כמה אנשים מה'גוורדיה הותיקה'.

 

לא מעט אנשים חדשים נכנסו ויצאו מהתחום הזה במהלך השנים, חלקם מוצלחים יותר או פחות. אחרים יודעים בעיקר לשווק את עצמם. ביני לבין עצמי אני תוהה כמה אנשים באמת רואים בתחום הזה יעוד.


עם רגל בחוץ... :beerchug:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איך אני מקבל פרטים לגבי ימי המסלול המדוברים?


2004 C5 PK

CLIO 172 PH2 2003- SOLD

MEGANE RS 225 2008

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פייסבוק :wink: - trackdays


ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש בערך 84827479 תוצאות לחיפוש הזה :-D


2004 C5 PK

CLIO 172 PH2 2003- SOLD

MEGANE RS 225 2008

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...