Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לימונית 1:4 - פרוייקט גדול, אבל בקטן


רם מילון
 שיתוף
עוקבים 32

פוסטים מומלצים

  • תגובות 409
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

מנגנון מגבים המערכת מורכבת ממנוע , ממערכת מכנית להמרת סיבוב המנוע לשליש סיבוב הלוך וחזור ומהמגבים עצמם. כל החלק הפנימי יהיה מוסתר בסופו של דבר על ידי הדשבורד. אבל כדי לקבל את תנועת המגבים צריך גם

לוח שעונים (Instrument Panel) המכלול של לוח השעונים או המכשירים מורכב ביותר ולא רק מפאת גודלו הקטן, אלא גם בגלל רמת הסיבוכיות של חשמלאות רכב, מכניקה של מפסקים זעירים, נוריות וצופר. כך שיש לנו מכלו

סרטון ההרכבה    

תמונות שפורסמו בשרשור

חלק שני המתלה האחורי (Rear Suspension):

* ניתן לראות טוב יותר את התמונות על ידי הגדלתן בסוף הפוסט למטה ↓

 

עובדים לפי השרטוטים ולפי קנה מידה 1:4 .

המטרה מעבר לחלק "שנראה כמו" היא גם שתתבצע הפעולה האפקטיבית של החלק. במקרה זה תנועה של המתלה והבולם.

כאשר כל צד עצמאי ואינו תלוי בצד השני.

 

attachment.php?attachmentid=337729&stc=1&thumb=1&d=1368302631

 

ראשית לוקחים פרופילים של אלומיניום ועץ שישמשו את חלקי המתלה, מוטות הפיתול והצירים.

 

attachment.php?attachmentid=337730&stc=1&thumb=1&d=1368302631

 

לאחר חיתוך, ניסור, שיוף הדבקה וצביעה. מתקבלת מערכת מתלים אחוריים. מוט עץ עגול (דיבל) משמש כמוט פיתול. התפוס בצדו האחד לשסי, ובצדו השני לזרוע המתלה. מונח בתוך "בוקסה" המשמשת כציר לתנועת הזרוע.

 

כאן המקום להזכיר "תופעה" שקיימת ברנו 4 ואינה ידועה לרבים. ציר הגלגל הימני אחורי נמצא 5 ס"מ מאחורי הציר של הגלגל השמאלי. וזה בגלל המרחק בין מוטות הפיתול. התופעה מונצחת בסרטון הבא:

 

גם בדגם נשמר היחס, והמרחק בין הצירים הוא: 12.5 מ"מ

 

attachment.php?attachmentid=337731&stc=1&thumb=1&d=1368302631

 

כך נראית המערכת מורכבת לשסי, עם גלגלים זמניים:

 

attachment.php?attachmentid=337732&stc=1&thumb=1&d=1368302631 attachment.php?attachmentid=337733&stc=1&thumb=1&d=1368302631 attachment.php?attachmentid=337735&stc=1&thumb=1&d=1368302631

 

כעת יש לבנות את "הבולם", בחלק העליון של התמונה נראה הבולם המורכב. ובחלק התחתון, כל חלקי הבולם כ-10 במספר.

נכון, החלק לא באמת "בולם" (וגם לא מלא בגז או שמן) אבל מבצע את הפעולה האפקטיבית, נסגר ונפתח לפי תנועת המתלה:

 

attachment.php?attachmentid=337734&stc=1&thumb=1&d=1368302631

 

לאחר צביעת חלקי הבולם, ההרכבה על הדגם נראית כך:

 

attachment.php?attachmentid=337736&stc=1&thumb=1&d=1368302631

 

 

כל המערכת מורכבת ו"מנגנת" כאן:

http://www.youtube.com/watch?v=oR7ZQzZLLDc דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

* ניתן לראות טוב יותר את התמונות על ידי הגדלתן כאן למטה ↓

image.jpg

DSCF5008.JPG

DSCF5172.JPG

DSCF5189.JPG

DSCF5193.JPG

DSCF5198.JPG

DSCF5203.JPG

DSCF5205.JPG

Renault 4 - 1969

Renault 4 - 1974

http://www.milons.co.il/renault4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חלק שלישי המתלה הקדמי - א'(Front Suspension):

* ניתן לראות טוב יותר את התמונות על ידי הגדלתן בסוף הפוסט למטה ↓

 

המתלה הקדמי הוא חלק מורכב מאוד הבנוי ממספר זרועות, צירים, תומכים, בולמים, מוטות פיתול וייצוב ועוד.

כל החלקים הללו צריכים להתחבר ולתת את תנועת סיבוב הגלגל סביב צירו, תוך כדי הטייתו ימינה שמאלה ומעלה מטה.

מסובך ?

לא כל כך, הנה ההסבר עם תמונות.

 

תחילה יש להכין את השרטוטים של חלקי המתלה בקנה מידה 1:4 למשל תומך אנכי :

 

attachment.php?attachmentid=338173&stc=1&thumb=1&d=1368609617

 

אני בחרתי לבנות את חלקי המתלה מ-PVC שניתן לעצבו די בקלות על ידי חיתוך וכיפוף בחום.

תחילה יש לחתוך את הלוחיות לפי השרטוט, ואז להדביקם ליחידה אחת:

 

attachment.php?attachmentid=338174&stc=1&thumb=1&d=1368609617 attachment.php?attachmentid=338175&stc=1&thumb=1&d=1368609617

 

באותה השיטה מכינים את המשולש העליון, כאן נדרש גם לכופף חלק מן הלוחיות בחום כדי להתאימם לצורה המתאימה:

 

attachment.php?attachmentid=338176&stc=1&thumb=1&d=1368609617 attachment.php?attachmentid=338177&stc=1&thumb=1&d=1368609617

 

ושוב את המשולש התחתון באותה השיטה, כאן מתווסף תפס הבולם, הבנוי אלומיניום שמעוצב בהתאם לציר הבולם:

 

attachment.php?attachmentid=338178&stc=1&thumb=1&d=1368609617 attachment.php?attachmentid=338179&stc=1&thumb=1&d=1368609617

 

חלק נוסף, הסרן הקדמי, בעל זרוע ההיגוי והחיבור לשלושת "התפוחים" עשוי מחתיכה אחת של PVC עבה יותר, חתוך לפי פריסת החלק וכיפופו בחום.

 

attachment.php?attachmentid=338180&stc=1&thumb=1&d=1368609617

 

את התאמת כל החלקים והרכבתם יחדיו בחלק ב'.

 

* ניתן לראות טוב יותר את התמונות על ידי הגדלתן כאן למטה ↓

חלק-מתלה-קדמי.jpg

MK01.JPG

MK02.JPG

MK03.JPG

MK04.JPG

MK05.JPG

MK06.JPG

MK07.JPG

Renault 4 - 1969

Renault 4 - 1974

http://www.milons.co.il/renault4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חלק שלישי המתלה הקדמי - ב'(Front Suspension):

* ניתן לראות טוב יותר את התמונות על ידי הגדלתן בסוף הפוסט למטה ↓

 

הרכבת המתלה לפי השרטוט:

 

attachment.php?attachmentid=338189&stc=1&thumb=1&d=1368612963

 

חלקי המתלה ימין + שמאל והבולם לפני ההרכבה:

 

attachment.php?attachmentid=338190&stc=1&thumb=1&d=1368612963 attachment.php?attachmentid=338191&stc=1&thumb=1&d=1368612963

 

הרכבת החלקים לבדיקת התאמה ותנועה, + תיקונים לפי הצורך:

 

attachment.php?attachmentid=338193&stc=1&thumb=1&d=1368612963 attachment.php?attachmentid=338192&stc=1&thumb=1&d=1368612963

 

הבולמים אחרי צבע:

 

attachment.php?attachmentid=338194&stc=1&thumb=1&d=1368612963

 

המתלה הימני אחרי צבע מורכב במקומו:

 

attachment.php?attachmentid=338195&stc=1&thumb=1&d=1368612963

 

שרטון הרכבת המתלה השמאלי:

 

http://www.youtube.com/watch?v=0PSY8CkVi7U דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

הדגם עם ארבעת המתלים הנפרדים מאפשר תנועה חופשית לכל גלגל כולל היגוי:

 

attachment.php?attachmentid=338196&d=1368612963

 

 

* ניתן לראות טוב יותר את התמונות על ידי הגדלתן כאן למטה ↓

מתלה-קדמי.jpg

MK08.JPG

MK09.JPG

MK10.JPG

MK11.JPG

MK12.JPG

MK13.JPG

MK14.JPG

Renault 4 - 1969

Renault 4 - 1974

http://www.milons.co.il/renault4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רמת הדיוק היא יוצאת מן הכלל.

 

כל הכבוד.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תן לי את הכתובת שלך, אני כבר אשלח לך אנשים עם חליפות לבנות.:shock:

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מטורף!

 

תן לי את הכתובת שלך, אני כבר אשלח לך אנשים עם חליפות לבנות.:shock:

 

תודה אבל את הכדורים שלי כבר לקחתי :wink:

 

attachment.php?attachmentid=338263&d=1368648968

R4Pill.jpg

Renault 4 - 1969

Renault 4 - 1974

http://www.milons.co.il/renault4

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רמי עצור!!! זה לא המינון הנכון אתה צריך 4 מיליגרם או לקחת 4 פעמים ביום אחרי האוכל! - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים מדהים מדהים

שים לב ראיתי כמה הדגמות שניתן לייצר חלקים מפלסטיק במדפסת תלת מימד אתה מכיר?

 

לדוגמא סרטון

התחדשתי בוולוו 240 1983

:evil:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...