Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

וכבר חלפה שנה - לקסוס GS 450h, סיכום ביניים


X9500
שימו לב! השרשור הזה בן 3417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מאחר ויש סוג של טרנד לסיכומי משנה שנתיים, החלטתי לצרף עוד סיכומון לדגם איזוטרי למדי בתום שנה עם לקסוס GS 450h.

 

1_zps1aae0626.jpg

 

"יאללה, מתחילים..."

המכונית עברה 50,000 ק"מ בטרם הגיעה לידי ומאז השלימה עוד כמעט 10,000 ק"מ נוספים - 4 עונות וביקור בכל סוג כביש המצוי בארץ. מאז ומתמיד אהבתי לנהוג בכלי רכב קצת חריגים, סוג של שריטה אישית המאפיינת חלק לא קטן מאנשי הפורום הנ"ל. ואם כבר חריגים, אז תמיד חיפשתי משהו עם מנוע בריון - לא כי אני מנסהלהוכיח משהו למישהו על הכביש, אלא כי גלישה על גלי מומנט (כן, אני מודע לכך שכל דיזל ממוצע נמצא שם) היא תחושה ממכרת ומי שמכיר - יודע.

 

Long story short - אם כבר מומנט, והרבה, אז למה לא משהו היברידי עם "כזה", שיודע לנפק את הסחורה בגדול? בקיצור, עבורי ה-GS ההיברידית הכילה בבסיסה את כל - טוב, לא כל, אבל את רוב מה שחיפשתי: מרכב גדול אבל לא ממש ענק ועם אורך של קצת יותר מ-4.8 מטר היא פחות או יותר במימדים של מונדאו\מאזדה 6 ושות' - נכון, לא אופטימלי בעיר אבל גם לא סוג של פיל בחנות חרסינה. מה עוד חיפשתי? כוח - יש, והרבה. נוחות? בהחלט. שקט נפשי? צפוי. בכל זאת לקסוס, עם רקורד ארוך-נגן של אמינות ובכל מקרה המכונית עדיין באחריות כוללת והמערכת ההיברידית תהיה מכוסה עוד שנים קדימה. שקט באוזניים? לגמרי. ועוד על כך בהמשך.

 

3_zpse05b82dd.jpg

27_zps2db345a8.jpg

 

"יש Goodies?"

לא חסר - כל מה שעלה בדעתי והרבה יותר, רשימה חלקית: כריות אוויר מכל הכיוונים - כולל לברכיים, בקרת יציבות (ניתנת לניתוק), עור שתרם עדר פרות בינוני, חישמול וזכרון לכל מה שזז, גג נפתח, מערכת קול שהייתי מוכן לשים גם בסלון בבית, בקרת אקלים מפוצלת (בכל זאת אישתי תמיד תעדיף 20 צלסיוס יותר ממה שאני רוצה בכל עונה נתונה... עבורה החימום במושבים הוא בכלל הדובדבן שבקצפת), keyless entry מלא, ניווט מובנה שיחסוך לי לשכוח את הסלולרי באוטו, Bluetooth יעיל, חיישני חנייה היקפיים עם מצלמה אחורית ובמצטבר לקסוס מקצרים את כל הכבודה ל: AVS-ABS-BAS-EBD-ECB-TRC-TPWS-VGRS-VDIM-VSC-TAP-WIL-IAFS-HID-LED-UV-EMV-USB-WMA-MP3-AUX... מבר לתקצירים יש גם ערך מוסף של פרימיום - משהו שקשה להסביר במילים, אבל כשנמצאים בתא הנוסעים זה מקבל משמעות. נו, לפעמים מתחשק לסגור את הדלת 5 פעמים רק כדי לשמוע את הצליל הזה, "DDDAABBB" או משהו בסגנון.

 

5_zps63a8fdf7.jpg

17_zpsb816f602.jpg

7_zps0bbf3bf2.jpg

8_zps0e38c937.jpg

10_zps73de4939.jpg

9_zpsff5e7cb1.jpg

 

"היה מנוע?"

נתונים יבשים: 3,456 סמ"ק V6 + מנוע חשמלי 650V, הספק משולב של 345 כ"ס והמון מומנט שמונחת בבום כשהדוושה נלחצת - כל זה מספיק להזיז את העסק כולו ("כולו" פירושו כ-1,900 ק"ג) דרך הגלגלים האחוריים ממש מהר - גם זה יפורט בהמשך. וכאן יש צורך להפריד בין קו ישר לבין מה שהוא לא כזה. מבחינה "ספורטיבית", מי שמחפש יכולות ניהוג על גבול הטלפתיה, רגש נדיר בהגה, אורגזמות מוטוריות בכביש ערד-סדום ושאר ירקות - אז לכל אלה ה-GS לא ממש תתאים. נכון, יש מצב Sport למתלים ובהחלט ניתן לחוש כי יש ריסון יותר הדוק לזוויות הגלגול בסיבובים אבל את הפיזיקה הבסיסית של כמעט שני טון עדיין מרגישים. בארה"ב שווקה כ-Sports Sedan, אוקיי, אז שווקה. מגאן RS זה לא ולי באופן אישי אין שום בעייה עם העניין הזה.

 

צמיגי Toyo Proxes T1R, 245/40 Z18, ועדיין האחוריים יחליקו בכל פתיחת מצערת לא זהירה עד שהגמדים האלקטרוניים יבלמו את החגיגה.

15_zps9671a465.jpg

20_zpsf841cbb8.jpg

 

"אז מה כן?"

התחושה הראשונית ב-GS ההיברידית היא שהיא סוג של Warp-Machine על גלגלים. יכולת ההאצה היא לא פחות מפנומנלית וצריך להיות ממש, אבל ממש מרוכז בכל לחיצה על הדוושה. זה נראה כאילו התנועה שזורמת בכיוון שלך משנה פתאום לרוורס כשהדוושה הימנית נלחצת בלי רגישות. במצב Hybrid תגובת המנוע לדוושה די לינארית, משהו שדומה למכונית קונוונציונלית חזקה - לחצת קצת? המנוע יזיז את המסה קדימה. תלחץ יותר? המהירות תגבר וכן הלאה.

 

"למה חשוב להיות מרוכזים כשנוהגים ב-GS היברידית"

חשוב, חשוב... ככה זה מרגיש כשהמתג במצב Power - לחצת קצת? ה-GS מרגישה חסרת משקל ועפה קדימה בקלילות. תלחץ יותר? העסק מתקדם הרבה יותר מהר מכפי שאתה מצפה. תלחץ בנדיבות? המנוע מתייצב על סל"ד מקסימלי (תיבת ECVT), הצליל נשאר קבוע והמסה נזרקת קדימה בלי תחושת מאמץ - פשוט נשאבים לתוך המושב, שומעים סוג של רחש מיכני והכל טס לכיוונך יותר ויותר מהר. ההרגשה היא בדיוק כמו במטוס שמאיץ בהמראה, רק הרבה יותר שקט ולפחות בהתחלה גם הרבה יותר מהיר. הקטע הוא שבדיוק כשחשבת כי הדוושה לחוצה עד הרצפה, יש עוד נקודה קטנה שאפשר לעבור, מן קליק קצרצר בדוושה שברגע שעברת אותו, האף של האוטו מתרומם טיפה יותר כי עכשיו צמד המנועים באמת מספק את כל מה שהוא מסוגל. אוקיי, לא הספקת לחשוב או לעכל, ואתה כבר במהירות ממש לא חוקית. עד עתה התאוצה היתה כמעט לינארית ואין עדיין הרגשה של התמתנות בלחץ הגב לתוך המושב - עכשיו יש הפתעה נוספת (אותה מרגישים רק בחו"ל כמובן, כי בארץ אנחנו לא עוברים את המהירות המותרת, כן?) - בכל מקרה, ב-120 קמ"ש אתה מצפה שהתאוצה תרגע עכשיו או עוד שתיים-שלוש שניות, אבל בדיוק ב-130 קמ"ש השלב השני של המנוע החשמלי נכנס לפעולה - ההרגשה היא כמו החלפה עדינה של הילוך עם הרגעות מינורית בתאוצה למשך כשניה ואז העסק מתחיל מחדש והגב מתחפר שוב בבום לתוך המושב. התאוצה הפסיכית מתחדשת ויש תחושה כי המכונית יכולה להאיץ את 130 הקמ"ש הבאים פחות או יותר באותו קצב של 130 הקמ"ש הראשונים.

החוויה, למי שאוהב תאוצות אגרסיביות בקו ישר - וכמובן רק בכבישים במדינות שמותר להגיע בהן למהירויות מעל 110 קמ"ש - פשוט ממכרת ושונה מכל חווית תאוצה שחוויתי ברכב אחר, גם אם היה מהיר יותר, מאחר וכל ההתקדמות נעשית בשקט יחסי, בלי שינויי סל"ד או החלפת הילוכים. מוזר? בהתחלה. מדהים? גם אחרי שנה.

לדעתי ההבדל הגדול נובע מתחושת הנון-שאלאנט שבה ה-GS צוברת קמש"ים על-אף המסה הכבדה והשקט המודגש, גם בתאוצה מקסימלית. קשה לי להסביר במילים, אבל התחושה באמת שונה לגמרי מאשר במכוניות חזקות אחרות בהן נהגתי, סוג של "כל המשקל הזה קטן עלי". אתה לבד באוטו? הוא ממריא. אתה עם עוד 4, תא מטען מלא ובעלייה? לגמרי אותה הרגשה פיזית ואקוסטית. תאוצות הביניים מופרעות לחלוטין ואין, פשוט אין המתנה לכח - לחיצה בריאה על הדוושה היא בדיוק כמו לחיצה על כפתור "תביא לי את הכל כאן ועכשיו - טראח!!" - וזה אכן קורה ובכל מהירות.

 

"חוייה אקוסטית, WTF??"

כן, שקט זה חוויה נוספת ב-GS. זה לא שהמנוע סתם שקט - הוא כן, אבל השיחוק האמיתי זה שאין רעש מכני בכלל כל זמן שהמנוע החשמלי פועל לבד. זה קורה המון בנסיעות עירוניות רגועות, תלוי במהירות. באופן כללי ניתן לנסוע עם אפס רעש ואפס זיהום משהו כמו 2 ק"מ בקלות יחסית, לא יותר מ-50 קמ"ש, אם לא מאיצים מהר והסוללה החשמלית טעונה. בכל מקרה, כשמנוע הבנזין נכנס לפעולה יהיה קשה לשמוע אותו - סטטיסטית, רוב הנוסעים שלקחתי לא הצליחו לזהות את הנקודה בה המנוע נדלק אם היינו בתנועה. המכונית פשוט מנתקת את כל מי שבתוך תא הנוסעים מכל מה שקורה בחוץ, לטוב ולרע, עניין אישי. רועש בחוץ? אוטובוסים, צפירות, בלגן? סגור חלונות, הפעל בקרת אקלים - כל ההמולה נשארת בחוץ כאילו לחצת על כפתור Mute והתחושה פשוט ממכרת - הניתוק טוטאלי והמכונית מאפשרת להכנס למוד של רוגע גם אם יש כאוס רציני בחוץ. מבחינתך כולם יכולים להשתולל, לצפור, לחנות על שתי חניות, לחתוך ולשאול אותך "למה מי אתה?!" ולהיות חוליגנים ברמת על - אתה כרגע מנותק מ"ארץ זבת חלב, דבש ועצבים" אשר בחוץ - רואה אבל לא שומע. כדור הרגעה מוטורי.

 

21_zps491f0b29.jpg

23_zpsab219ba5.jpg

16_zpsa96a66fd.jpg

 

"ואם כבר מנותק מהסביבה, אז איך זה שם בפנים?"

הכל נוח, פשוט נוח לשבת, להזיז, לפתוח, לסגור ולסובב מה שצריך. נראה כאילו לקסוס העסיקו מחלקה שלמה של מהנדסים למצוא את מידת הלחץ האופטימלית שצריך להפעיל כדי שמשהו יזוז בצורה ידנית - והרוב בכל מקרה זז חשמלית. פתחים נפתחים עם מקסימום שיכוך ומינימום צליל, נבלמים באיטיות לפני סיום התנועה - אפילו החלונות מאיטים את התנועה לפני הגעה לפתיחה או סגירה מלאה כדי שהעצירה הסופית שלהם תהיה שקטה... מכונית מתחנפת, וזה כל כך כיף למי שהז'אנר הזה מדבר אליו.

 

יש משהו מוצלח, לטעמי, בשילובי העור\עץ\אלומיניום של לקסוס. יש שאומרים כי העץ נראה כמעט כמו פלסטיק... כל זאת בעקבות ליטוש חולני במפעל.

 

11_zps1080cb9f.jpg

18_zps649742b5.jpg

19_zps72181ddb.jpg

26_zpsc4f10114.jpg

24_zps006e0713.jpg

22_zpsd1a58597.jpg

 

"יאללה, סתם זבל יפני, טויוטה מגודלת עם מליון ריקולים ובעיות"

מיותר לציין שלא חוויתי שום תקלה בשנה האחרונה - הכל פועל ומתפקד ללא דופי. למעשה, התחושה היא שהמכונית ירדה מפס הייצור לפני שעה, ולא לפני שנתיים וחצי - מהלך מתלים נטול נקישות, אין קרקושים, שום דבר לא נראה שחוק או בלוי והכל מורכב פיקס - כנראה שגם יישאר ככה אחרי שכולנו כבר לא נהיה פה.

 

"אוקיי, אבל אתה תקרע בעלויות"

לא כל כך בטוח. מבחינת אחזקה - תיקונים עלו אפס ש"ח בשנה האחרונה כי לא היה מה לתקן. הסטוריית הטיפולים מוכיחה שגם בעבר לא היתה שום תקלה (היי, החליפו סוללה בשלט - קטסטרופה!). טיפול אחד בוצע (60,000 ק"מ) וכלל 6.3 ליטר שמן, מסנן ואטם פקק שמן, מסנן אוויר ונוזל בלמים - סה"כ כולל עבודה ומע"מ כ-1,100 ש"ח. יקר? כנראה שכן, אבל בטווח הארוך סביר להניח שהאמינות הצפוייה תפצה על כך. מעבר לכך, לא בוחרים ב-GS או בדגם אחר מהקטגוריה הזו ומצפים לעלויות אחזקה של סופר-מיני. צריכת דלק, לעומת זאת, די צנועה בהתחשב בנתונים המספריים של גודל, משקל, כוח - שלא לדבר על הסגמנט באופן כללי - צריכה ממוצעת בכמעט 10,000 הק"מ האחרונים היתה 9.5 ליטר ל-100 ק"מ (10.5 קמ"ל), שזה בכלל לא רע לעניות דעתי. נהיגה ב-easy מחוץ לעיר תאפשר לעבור 15 ק"מ לליטר ונהיגה במוד F-16 תשרוף יותר מכפול. קשה לומר שאני נוהג עדין במיוחד באופן כללי, כך שמבחינת הוצאות דלק אני באמת לא מתלונן. אני שומע שב-GS החדשה הצריכה טובה בכ-25% אע"פ שמעטפת הביצועים לא השתנתה, אז יש עדיין למה לצפות...

הרבה כסף עובר למשרד התחבורה - בערך 4,500 ש"ח לרישוי שנתי (קבוצה 7), ביטוח חובה כ-1,300 ש"ח ומקיף לאישתי ולי (מעל 30, אפס תביעות) כ-5,500 ש"ח לשנה. זול ממש זה לא, אבל גם לא ציפיתי למשהו אחר.

 

12_zps018deedd.jpg

 

"נו, הכל מושלם?"

לא. אני לא מתלהב מהנ"ל:

* תא מטען קטן. אין בעיות ביום-יום, גיחות קנייה בסופר וכל זה, אבל אופני השטח שלי מבלות זמן על הגג במקום בתא המטען או שאישתי מוותרת על האוטו שלה. הסוללה ההיברידית גם לא מאפשרת קיפול של המושב האחורי. לא אידאלי אבל לא באמת מפריע לי ב-95% מהזמן.

 

* צליל מנוע - בחיים לא הייתם מנחשים שזה V6. או שלא שומעים כלום, או ששומעים צליל קבוע של משהו מיכני גדול נפח, אבל לא עם גרגור אופייני של V6. בחניון שלנו יש אלפא בררה V6 שגורמת לי להתקפי קנאה כאשר מזדמן לי לשמוע אותה בחניון הסגור עם כל הבאסים שחוזרים מהקירות.

 

* כל פיפס מקבל חשיבות - רעשים מינוריים שברוב המכוניות האחרות לא הייתי מסוגל להבחין כי היו נבלעים ב"רעש" הכללי מקבלים ב-GS אופי אחר - השקט המודגש מאפשר מאפשר לדברים איזוטריים להוציא אדם מדעתו - צלצול של אבזם מתנדנד בתיק, תנועת מפתחות בתא בין המושבים וכאלה - כל רעש חסר משמעות בעולם הכללי מקבל פתאום אופי של מפלצת אקוסטית כשהוא ההבדל היחיד בין דממה לבין משהו אחר... אני יודע, זה סוג של שריטה אישית.

 

* הצבע... Dark Opal Mica - לא שהוא לא יפה לטעמי, האמת היא שהוא די מרשים - נראה שחור אבל למעשה סוג של כחול ממש כהה עם נקודות בתכלת, כחול וסגול, תלוי בתאורה וזווית הראייה. בכל מקרה, לא משנה כמה טובה היתה השטיפה - דקה לאחריה יראו כל גרגיר אבק. מלחמה אבודה.

 

אוקיי, כאן זה לא אבק אלא התכלת-כחול-סגול שרואים מקרוב:

31_zps007ee7b7.jpg

 

 

* מיקום USB. מוכן לתת שנה מחיי רק כדי להבין מה עבר בראשו של המהנדס היפני שהחליט למקם את שקעי ה-USB/AUX בחלק האחורי של תא האכסון בין שני המושבים. אפשר להעביר חיים שלמים עד שמצליחים לחבר לשם משהו. מאחר וזה כבר שם, אז שיישאר לעולמי עד.

 

 

"שורה תחתונה"

אני מאושר.

 

4_zpsa1fc9530.jpg

30_zps801f0ba6.jpg

28_zps07723358.jpg

13_zpsc345721f.jpg

29_zps54180aff.jpg

01.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

02.jpg

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נהנתי לקרוא - המכונית מהממת לגמרי.

מחיר הביטוח דווקא לא יקר, הטסט כן, אבל זה מובן. צריכת הדלק מעולה לרכב במשקל של קרוב ל-2 טון.

 

תמשיך להנות ממנה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום נחמד ורכב נחמד.

אני לא מת על העיצוב החיצוני - אבל מה שבאמת לדעתי הורס זאת הקונסולה המרכזית עם המסך הזה - שנראית כמו השתלה שעשו לאחר שסיימו הכל ונזכרו ששכחו להוסיף את המסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיקור מקצועי ממש. הרכב נראה באמת מפנק ומפואר ברמות! אני זוכר שיצא לי לשבת בכזה לפני די הרבה שנים באוטומוטור, התחושה שהרכב נותן היא יוקרתית מאוד!

הדבר היחיד שמהתמונות נראה טיפה מאכזב זה הכפתורים של הSPORT וכו' שנראים טיפה פשוטים ביחס לכל שאר החלקים ברכב, אבל אולי זה רק בתמונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...