Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור פוליטי של לאחר בחירות


roee

פוסטים מומלצים

אז למה ישראל ולא פולין? למה לא לנסוע לברלין? למה בכלל צריך מדינות? הרי הבסיס הליברלי של חופש הפרט משותף לרוב מדינות המערב, לא? 

למדינה הזו אין שום בסיס לקיום ללא סט ערכים משותף. אלא אם כן יהיה שלום גלובלי ונחייה במזרח תיכון חדש, או לחילופין - נוותר על ציונות כמו שרובינו תופסים אותה ונצליח לבנות משהו אחר עם מי שירצה להיות שותף. בכל קונסטלציה אחרת, אתה לוקח הימור סביב משהו שלא עובד אפילו עכשיו, ומניח שהוא יעבוד יותר טוב עם עוד פחות ניסיון למצוא מכנה משותף. ושוב, אני לא חושב שמשנה משותף חייב להיות בהכרח חינוך לתפיסה מאוד ספציפית של המדינה. אני רק אומר שמי שמציע אלטרנטיבה של חינוך חופשי יותר - שיבין שזה מה שהוא מציע. ויתור הלכה למעשה על הציונות המדינית. ושיזכור שהפרטת מערכת החינוך בעולם לא מגיעה ממקום של ויתור על מכנה משותף.

 

אבל עזוב זה - מאיפה יבוא הכסף לממן את השירותים שהמדינה צריכה לספק לנו (כתבת חינוך ביניהם)? הרי כבר היום אנחנו במצב שאתה, ואני וחלק מהמגיבים האחרים כאן, מחזיקים את עץ הכסף בחיים. איך זה ישתנה? לחרדים אין עניין ללמוד במערכת החינוך שאתה מתאר כבר עכשיו. בריאות ותשתיות הם מקבלים ממילא (בדיוק עכשיו ראש העיר של בני ברק מתבכיין ומתקרנף שמדלגים על בני ברק בתכנוני המטרו כי "אפליה על רקע אורח חיים" - האירוניה מתאבדת). פשוט מישהו אחר משלם על הבחירה של 50% מהגברים החרדים לא לעבוד או לעבוד בשחור ולהביא 7 ילדים לעולם. איך זה ישתנה? הרי שינוי שם נופל בדיוק תחת ההגדרה שלכם לכפייה, לא?

 

אתה חייב לוותר על משהו בסוף. או שירותי רווחה (קצבאות ילדים, בתי חולים ציבורים, ואטאבר). או חופש מוחלט בבחירת החינוך (שהתרגום של זה לפרקטיקה הוא כפייה של לימודי ליבה על כל החרדים). או הלאומיות כמו שהיא נתפסת עכשיו (וכתבתי על זה מעל ומעבר). ואז המודל היותר ליברלי יכול לעבוד. במציאות הנוכחית הוא פשוט יקבע פערים מחד, עץ כסף מאידך ולטווח הרחוק ישאיר אותנו כנראה גם בלי פול של מלשבים לצבא.

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 55.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • יבגניפ

    4566

  • SlowRide

    4315

  • פינדר

    3403

  • m3x7r3m3

    2926

אני חושב שבתי ספר צריכים ללמד אותי,

תנו לי בגרות ושישחררו מהנסיון לחנך.

רוב המורים הצעירים הם אנשים דיי טיפשים ועם אפס הבנה בשום דבר.

סיימתי תיכון לפני 7 שנים,למדתי בתיכון שנחשב סבבה יחסית בירושלים הדבר היחיד שאני זוכר הוא שהמורים הצעירים היו טיפשים ואפילו לא ניסו להסתיר את זה.

מבחינה אקדמית הם היו נורא בינוניים ועסקו בעיקר בלדחוף את הדעות הלא מעניינות שלהם.

המורים היחידים כמעט שזכורים לי לטובה הם לפיזיקה/מתמטיקה ורובם היו עולי ברה"מ.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, Potato כתב:

המורים היחידים כמעט שזכורים לי לטובה הם לפיזיקה/מתמטיקה ורובם היו עולי ברה"מ.

שספריאל לא ישמע אותך, תזהר.

 

  • מצחיק 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מוכן להרחיב את ההגדרה ולהגיד שבאופן גורף המורים למקצועות הריאליים היו הרבה יותר טובים,מקצועיים ובעלי ידע מאלה ש"לימדו" מקצועות הומניים.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול במקצועות הריאליים אין הרבה מקום לפרשנות, אולי בגלל זה אתה מרגיש ככה לגבי המורים שהיו לך בתיכון (בהבדל בין המקצועות הריאליים להומניים)


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, BloodFist כתב:

בגדול במקצועות הריאליים אין הרבה מקום לפרשנות, אולי בגלל זה אתה מרגיש ככה לגבי המורים שהיו לך בתיכון (בהבדל בין המקצועות הריאליים להומניים)

 

לפני 3 שעות, maxcher כתב:

מערכת החינוך שלנו ובעוד הרבה מדינות בעולם (ארה״ב גם) מותאמת למאה הקודמת.
image.png.25d32187f5cc1192453686b58f271a66.png

מקצועות ריאליים זה להיות הקוף שמטפס על העץ
זה מתאים לקוף, לא לדג באקווריום
 

  • מעניין 1
9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, maxcher כתב:

מקצועות ריאליים זה להיות הקוף שמטפס על העץ
זה מתאים לקוף, לא לדג באקווריום

 

תן לי "לנתח" שיר של ביאליק ואני לגמרי דג שמנסה לטפס על עץ.

 

 

לפני 1 שעה, BloodFist כתב:

בגדול במקצועות הריאליים אין הרבה מקום לפרשנות, אולי בגלל זה אתה מרגיש ככה לגבי המורים שהיו לך בתיכון (בהבדל בין המקצועות הריאליים להומניים)

 

בשביל מה צריך פרשנות?

התפקיד של המורה הוא ללמד לא לדחוף את הדעות שלו.

יש ספר לימוד בהיסטוריה,פשוט תלמד לפיו וזהו,אם במקרה יש לך משהו שיעניין את התלמיד להוסיף מבורך.

אבל להפוך שיעורים באזרחות לדיונים פוליטיים היה מעצבן אותי,אני אישית הייתי יוצא מהכיתה באותו רגע ואומר לו שכל עוד הוא לא מלמד אותי שום דבר שלא יתפלא שאני לא נמצא בכיתה,הייתי הולך לכיתה ריקה לפתור שיעורי בית במקצועות אחרים.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לך זה לא מתאים ולא מעניין, אחרים זה דווקא מושך ומעניין אבל לפתור שאלות פשוטות בפיזיקה הם לא יודעים.

מה שצריך זה לאפשר גמישות מספיקה במערכת כדי שכולם ילמדו איזה בסיס הכרחי משותף ומשם לאפשר לכל אחד להתפתח בכיוון שמתאים לו ומעניין אותו. 

לצערי הרב אני לא רואה את משרד החינוך עושה משהו שונה ממה שהוא עשה ב 30 השנים האחרונות.

המערכת כולה שבלונית מאוד ושבויה בידי פוליטיקאים בממשלה ובארגוני המורים שפשוט מחריבים כל אפשרות לשינוי.  

היומות המעניינות היחידות שכן מצליחות הם כאלו שבאות מלמטה, מהמורים "המורעלים". היוזמות האלו יוצאות לפועל כל עוד הן מתחת לרדאר של משרד החינוך.

במקרה הטוב המנהל מודע ומעורב, לפעמים מעלים עין כדי שזה יקרה.

ברגע שזה עולה למעלה הבירוקרטיה הורגת הכל.  

 

עריכה אחרונה על ידי SurfHigh
  • מעניין 1

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היסטוריה כפי שמלמדים אותה כנראה בכל מערכת חינוך מכובת, היא מקצוע פוליטי מבוסס אג'נדה מלכתחילה. גם אם המורה לא מוציא מילת פרשנות משלו, הוא מלמד פרשנות לפי הספר.

ספרות? בתור אדם שקורא המון, לימודי הספרות בתיכון מיותרים. כשהייתי בתיכון קראנו ולמדנו את "כינורו של רוטשילד" בתרגום מזעזע לעברית. מה זה נתן למישהו אני לא יודע. ואני לא מירי רגב. קראתי את רוב הדברים שהוא כתב ו5-6 ספרים עליו. 

 

  • אהבתי 3
  • מעניין 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, SurfHigh כתב:

היומות המעניינות היחידות שכן מצליחות הם כאלו שבאות מלמטה, מהמורים "המורעלים". היוזמות האלו יוצאות לפועל כל עוד הן מתחת לרדאר של משרד החינוך.

במקרה הטוב המנהל מודע ומעורב, לפעמים מעלים עין כדי שזה יקרה.

ברגע שזה עולה למעלה הבירוקרטיה הורגת הכל.  

 

כמו מה נניח?

 

ולגבי החלק הראשון,אתה שולח את הבן שלך למערכת החינוך בשביל שהוא ייצא משם עם ידע כלשהו ולא בשביל שיבלבלו לו את המוח על ביבי או לא ביבי.

 

לפני 14 דקות, יבגניפ כתב:

היסטוריה כפי שמלמדים אותה כנראה בכל מערכת חינוך מכובת, היא מקצוע פוליטי מבוסס אג'נדה מלכתחילה. גם אם המורה לא מוציא מילת פרשנות משלו, הוא מלמד פרשנות לפי הספר.

ברור ברור.

אבל עדיין אם תלמד לפי הספר יש פחות סיכויים שתפלוט איזו שטות.

ציטוט

ספרות? בתור אדם שקורא המון, לימודי הספרות בתיכון מיותרים. כשהייתי בתיכון קראנו ולמדנו את "כינורו של רוטשילד" בתרגום מזעזע לעברית. מה זה נתן למישהו אני לא יודע. ואני לא מירי רגב. קראתי את רוב הדברים שהוא כתב ו5-6 ספרים עליו. 

אני קורא לפעמים ולא חושב שליכולות הקריאה שלי(להעביר זמן מת או בשביל ללמוד) קשורים איכשהו לשיעורי ספרות.

לי זה נראה כמו משחק ניחושים-מישהו כתב משהו לפני 100 שנה ובואו ננחש למה הוא התכוון.

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, Potato כתב:

לי זה נראה כמו משחק ניחושים-מישהו כתב משהו לפני 100 שנה ובואו ננחש למה הוא התכוון.

כמעט תמיד חסר קונטקסט, הכרות עם זרמים או שינויים בסגנונות כתיבה. בשביל הבנה של ספרות מתורגמת - לפעמים גם רקע תרבותי או היסטורי.

וכן, חלק מזה, בעיקר סביב שירה, זה משחקים בניחושים.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתיכון הייתי אמור לקרוא החטא ועונשו, קראתי וחצי וויתרתי. קיבלתי את השישים שלי במבחן בעזרת סיכומים.

שזה מצחיק כי שנים אחר כך קראתי שוב עד הסוף וגם עוד יצירות של דוסטוייבסקי, ואני אוהב ממש. ובכלל אני לא יודע כמה החטא ועונשו מתאים לילדים בני 16-17.

אותו הדבר עם אנטיגונה, שהייתה אסון מבחינתי בתיכון, איכשהו זה היה באמת נורא. ובתכלס כשקראתי את הטרילוגיה (ביחד עם אדיפוס רקס המעולה ואדיפוס בקולונוס) מאוד מאוד מאוד אהבתי. 

ולמדתי בבית ספר מאוד טוב, עם מורים טובים. ועדיין לא הצלחתי להוציא בספרות יותר מ 65. אממה - כשיצאתי מהמערכת המקולקלת הזאת "פרחתי" מבחינה ספרותית.

 

מצד שני כן נשאר לי משהו בראש מהשיעורים האלה, כמובן שהידע הזה לא שווה כלום (כי הציון נמוך וזה...) אבל לא הייתי רוצה שתלמידים יוותרו לגמרי על שיעורי הספרות, רק באיזה פורמט אחר.

 

------

 

האמת, אולי אני הוזה, אבל בסך הכול הדרישות לתעודת בגרות לא כאלה מופרחות, וכן כוללות את רוב הדברים הבסיסיים שצריך. קצת מתימתיקה, קצת אנגלית, היסטוריה בסיסית מאוד ברמה רדודה מאוד (ומסיבה הזויה עם חלקים מהתנך). יש מקצועות שמפספסים לגמרי כמו אזרחות וספרות. חבל שאין יותר דגש על ערבית, או שאולי זה אני הייתי ילד מפגר שהתעקש לא ללמוד את השפה הזאת.

אבל בסך הכול? הבסיס די סביר.

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, יבגניפ כתב:

היסטוריה כפי שמלמדים אותה כנראה בכל מערכת חינוך מכובת, היא מקצוע פוליטי מבוסס אג'נדה מלכתחילה. גם אם המורה לא מוציא מילת פרשנות משלו, הוא מלמד פרשנות לפי הספר.


אמת ויציב.

 

היסטוריה בכל מערכת חינוך ממלכתית היא לא היסטוריה: היא פשוט הנצחה של הנרטיב הלאומי; סוג של אינדוקטרינציה.

 

פעם אמרו שבימי הביניים האקדמיה היתה השפחה של הכנסיה; היום ההיסטוריה היא השפחה של מדינת הלאום.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, David32 כתב:

היסטוריה בסיסית מאוד ברמה רדודה מאוד (ומסיבה הזויה עם חלקים מהתנך).

למה הזויה? התנ"ך הוא בחלקו גם ספר היסטורי - עם פירוט יבש של שושלות יוחסין ושושלות מלוכה. ליתר דיוק, זה המקור הכי אמין שיש לתיארוך של תקופות מסוימות. את כל תולדות בית ראשון מגלים כל הזמן בחפירות ארכיאולוגיות - מחותמות של פקידים המוזכרים בתנ"ך, לשכות של עשירים למיניהם וכיו"ב.

 

וגם אם תתעלם לרגע מההוכחות הארכיאולוגיות, הרי שיש לו חשיבות עצומה גם בשלב הרבה הרבה יותר מאוחר הודות לנראטיב של יציאה מעבדות לחירות - בכל מיני תקופות היו עמים/מדינות שראו את עצמם כ"בני ישראל" החדשים, כל אחד בסביבתו שלו.

  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...