Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום כמעט שנה ו 14000 ק"מ עם קיה ריו ידנית


LEGACY 1.8
 שיתוף
עוקבים 2
שימו לב! השרשור הזה בן 2826 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

עכשיו חזרתי מהמוסך לאחר טיפול ראשון לריו - סיבה טובה לסכם 11 חודש ו 14000 ק"מ בחברת של הריו הלבנה שלי.

ברשותכם אתחיל את הסקירה דווקא מהסוף.

לאחר התלבטות החלטתי לבצע את הטיפול (הפשוט יחסית) במוסך קיה צפון בחיפה. נכון שיש מוסכים מורשים באיזור כרמיאל, אך עוד מימי הפיקנטו התרשמתי מרמת השירות שם.

את פני קיבל יועץ שירות בשם דורון ומיד התחיל תהליך פתיחת כרטיס העבודה.

מכיוון שמדובר בטיפול קטן ולא מסובך אציין רק שהשירות שקיבלתי היה אדיב, מהיר יחסית ומשביע רצון למרות שגעתי למוסך בהתראה קצרה של חצי שעה. המחיר יצא 480 ש"ח לאחר הנחה וקיבלתי גם מתנה -גלון מים לווישרים. מומלץ בחום.

 

הריו החליפה לפני שנה את הפיקנטו שהיתה ברשותי כמו שכתבתי בשרשור הזה.

אז על הריו יש מה לספר, כמובן שהדברים שאני רושם הם רק מנקודת מבטי ולא בתור ייעוץ לרכישה.

 

מבחוץ

כמעט חלפה לה שנה שבה נמכרו אלפי דגמי ריו ועדיין היא נראית בסדר גמור, וגם האנשים מסביב עדיין מתרשמים מהעיצוב שלה.

הצבע הלבן "הליסנגי" דווק עושה לה טוב, ומבליט את היצירה היפה של פיטר שרייר. לטעמי גרסת החמש דלתות הרבה יותר יפה והרמונית מהסדאן.

 

פנים הרכב

בניגוד לעיצוב החיצוני, פנים הרכב תוכנן בלי עזרתם של מעצבי פנים כלשהם - עיצוב אפרורי, שבלוני ופשוט יעיל. כל דבר נמצא במקומו הטבעי בלי התחכמויות. הצבע השולט הוא אפור כהה דיכאוני.. מזל שיש נגיעות קלות של כסף וכרום פה ושם שעושה קצת אור בעיניים. קיימת אופ' לצבע קרם רק עם שחור מבחוץ. הרכב בנוי לתלפיות וחוץ מקרקוש מצג חיישהי הנסיעה לאחור הרכב נטול צרצורים..

אחת הנק' החזקות של הריו הנמצאות במרווח - לרכב בסיס גלגלים באורך 257 ס"מ מה שמקנה לו מרווח של רכב משפחתי, במיוחד מאחור. ואכן כך המצב, הריו בולעת לתוכה 4 מבוגרים בלי בעיה או משפחה של 2+2 כמו שלי עם שלל הציוד. רק קו החלונות שמטפס מעלה מעיב על החוויה וגורם לתחושה קלסטרופובית משהו ליושבים מאחור - במיוחד לילדים נמוכים.

 

איבזור

אחת הנקודות החזקות של הריו. למעשה חוץ מתאורת מפות לנהג והנוסע לא חסר אבזור. מע' שמע בינונית פלוס אך יותר טובה מהטרנזיסטור של הפיקנטו, 4 חלונות חשמל כשזה של הנהג אוטומטי מלא, מזגן מקפיא, כניסות AUX וUSB, גלגל הגה שכולל כיוון מעלה מטה/פנימה החוצה וגם שליטה על מער' השמע.

באגף הבטחיות נמצא 6 כריות אוויר, ESP, ושלל מע' עזר.

 

נוחות והתנהגות

ביום שקיבלתי את הריו לנסיעת מבחן נדהמתי מנוחות הנסיעה, ולמה? כי דקה לפני זה ירדתי מפיקנטו קופצנית. הרגשתי שאני מרחף מעל הכביש. אך עם הזמן התגלתה נוחות הנסיעה כטובה אך לא מעבר לזה, ולא פחות טובה מסיאט איביזה וסקודה פאביה. האוטו מהודק ברוב הזמן ורק פסים רוחביים יוציאו אותו משלוותו. באופן מפתיע פעולה המתלים שקטה לגמרי.

הנסיעה בדרך כלל שקטה חוץ מרעש כביש נוכח עוצמתו משתנה בהתאם לסוג האספלט. לדעתי גם הצמיגים הירוקים אשמים ברעש הזה.

התהגות הכביש בטוחה וצפויה. הרכב יציב וזוויות הגלגול לא מוגזמות - אך בהחלט הרכב לא מרגיש שובב. האשמה נופלת על ההגה החשמלי שבשום מצב אי אפשר לדעת לאן הרכב פונה בדיוק. למחפשי הפאן - תקנו פיאסטה.

 

מנוע וביצועים

לריו מנוע בנפח 1.25 ליטר שמשחרר 85 כ"ס ו 12 קג"מ של מומנט. נתונים טובים פלוס ביחס לקטגוריה. מגנד, משקל הרכב היבש עומד על 1200 ק"ג - 200 ק"ג מהמשקל המקובל אצל המתחרות. מעולם לא ביצעתי תחרות ראש בראש עם רכבים אחרים אך לדעתי הריו לא תהיה הכי חזקה..

סחיבת הרכב השתפרה עם חלוף הק"מ והדבר מאוד מורגש גם בגלל שאני נוסע בעליות לתפן כך שעם הזמן הרכב היה מסוגל לעלות בהילוך רביעי כל הדרך.

ומה לגבי צריכת הדלק? דיברתי על זה כבר הרבה פעמים בפורום ייעוץ - אך אסכם את זה שהצריכה אצלי נעה באופן קבוע בין 15-16 ק"מ/ ליטר בנסיעה הררית. לדעתי צריכה מצויינת לכל הדעות.

עוד נק' חשובה שכבר ציינתי פה שם - פעולת המזגן לא מורגשת בכלל ואין את המכה שמקבלים בכל פעם שמדחס נכנס לפעולה - מאוד נעים, במיוחד בעליות.

פעולת מוט ההילוכים לא הכי מדוייקת, וביחד עם הקלאץ' הרך מתקבלת שליטה קלה יחסית, והנהיגה לא מעייפת.

 

עלות מול תועלת

הריו החליפה אצלי את הפיקנטו משתי סיבות : כוח ומרחב פנימי. ביום הרכישה הייתי צריך רכב מרווח כך שכל המתחרות היותר זולות נפסלו על הסף מבלי לערוך השוואות מיותרות.

הריו התגלתה כרכב מאוד משתלם חרף מחיר גבוהה במקצת מהמתחרות. יתרון המרווח ותא המטען מובהק וב 80 א' ש"ח מקבלים רכב משפחתי למהדרין, ובתור בונוס צריכת דלק טובה מאוד.

לאחרונה התחילו למכור את דגם הסדאן עם מנוע 1.4 חזק, ותיבה ידנית 6 מהירויות ב 90 א' ש"ח. עוד אופציה מעניינת!!

 

מקווה שלא חפרתי.

שבוע טוב,

ג'ימי.

נ.ב. אשתדל לצלם אותה בקרוב. זה מה שקורה לאבא המשרה מלאה!! בקושי יש זמן לשטוף את הרכב..

Mazda CX5

Škoda FABIA

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיקור,אחד הדברים שאהבתי בריו זה נוחות המושב אחורי,לדעתי אחד המושבים הטובים.

אשמח אם תפרט מחירים של החלפים.

היום:מיצובישי ספייס סטאר 2014 CVT וגם רנו קליאו 2012

לפני: פיאט פנדה 2011 ידני.

פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פנים הרכב

בניגוד לעיצוב החיצוני, פנים הרכב תוכנן בלי עזרתם של מעצבי פנים כלשהם - עיצוב אפרורי, שבלוני ופשוט יעיל. כל דבר נמצא במקומו הטבעי בלי התחכמויות.

 

איך הגעת למסקנה הזו. יש ברכב הזה עיצוב פנים סולידי ולא מצועצע, עם פרטים ייחודיים דוגמת המתגים בצורת "קלידי פסנתר". לטעמי הוא בין המכובדים בקטגוריה של הסופר מיני בשנים האחרונות. כל זה לא קורה מבלי שמעצבי רכב מעורבים בתהליך.

האופציה של קרם ושחור אכן נראית טוב יותר.

2012-Kia-Rio-interior-1024x640.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחזיק קיה ריו 1400 טורבו דיזל (מונית) מזה כחצי שנה עם 27000 ק"מ על השעון .

הדברים השליליים שאני חייב לציין :

 

נוחות נסיעה : מתלים נוקשים מידי שמורגשים היטב בנסיעות עירוניות. יכול להיות שמול הפיקנטו הרגשת כמה רמות מעל ,אך אל מול הלגאסי הישנה (1991) שהייתה ברשותי ,הרגשתי בירידה באיכות נסיעה.

קרקושים מעצבנים החלו מאזור הדשבורד שמעידים על איכות הרכבה/ חומרים לא ברמה גבוהה .

אני מקווה שיצליחו לטפל בזה במוסך

 

 

עלות טיפול ראשוני במוסך מורשה יבואן (קאיה יפו) שכלל החלפת פילטר שמן ושמן הגיעה ל-580 ש"ח :shock: מוגזם .

בנוסף לכך נטען שהרפידות הקדמיות נשחקו ויש צורך להחליפן .מסתבר שאני לא הראשון שנדרש לכך.

הנהיגה שלי רגועה ביותר ונראה לי מוגזם להחליף רפידות ב-15000 ק"מ .

לסיכום :

למי שמחפש צריכת דלק טובה בדגם הידני ,עיצוב איבזור ומזגן טוב - זה הרכב .

למי שמחפש איכות ואחזקה זולה יותר - שיעבור הלאה .

לדעתי היא לא מומלצת ככלי עבודה (מונית) ,רק אם אין ברירה ומטעמי חסכון בסולר .

 

עריכה :

שדות ראייה לא נוחות (קשה מאוד לראות מה קורה מאחור ) חיישני רוורס - מומלץ.

כמו כן יש צורך במשנה זהירות בנהיגה בסיבובים מאחר והקורות הקדמיות מסתירות שדה ראייה.

 

 

בברכה

מוטי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
תודה על הסיקור,אחד הדברים שאהבתי בריו זה נוחות המושב אחורי,לדעתי אחד המושבים הטובים.

אשמח אם תפרט מחירים של החלפים.

 

שמן 130 ש"ח, מסנן שמן 70 ש"ח (לפני מע"מ). ביקשתי להחליף גם מסנן אוויר אך למרבה ההפתעה לא היה להם במחסן עקב מחסנאי חאפר!! סה"כ חשבונית אחרי הנחה 10% - 480 ש"ח. אגב מחיר שעתון עבודה 253 ש"ח לפני.. עבור 1.4 שעות עבודה. שערוריה..

 

איך הגעת למסקנה הזו. יש ברכב הזה עיצוב פנים סולידי ולא מצועצע, עם פרטים ייחודיים דוגמת המתגים בצורת "קלידי פסנתר". לטעמי הוא בין המכובדים בקטגוריה של הסופר מיני בשנים האחרונות. כל זה לא קורה מבלי שמעצבי רכב מעורבים בתהליך.

האופציה של קרם ושחור אכן נראית טוב יותר.

2012-Kia-Rio-interior-1024x640.jpg

 

לא הוגן מצידך להציג תמונה של דגם מאוד מפואר כמחאה :-)

עיצוב זה בעיקר בעיני המתבונן - לא אמרתי שהיא מכוערת, רק אמרתי שאין עיצוב. לגבי הנדסת האנוש - מצויינת לדעתי.

 

הרכב הזה באמת מצליח לעלות לתפן?

 

לא!! הרכב מאוד חלש בעליות - כל פעם אני מתפלל לרוח גבית שתדחוף אותי..

 

אני מחזיק קיה ריו 1400 טורבו דיזל (מונית) מזה כחצי שנה עם 27000 ק"מ על השעון .

הדברים השליליים שאני חייב לציין :

 

נוחות נסיעה : מתלים נוקשים מידי שמורגשים היטב בנסיעות עירוניות. יכול להיות שמול הפיקנטו הרגשת כמה רמות מעל ,אך אל מול הלגאסי הישנה (1991) שהייתה ברשותי ,הרגשתי בירידה באיכות נסיעה. בחרת להשוות את הריו לאחד הרכבים הכי נוחים? ממש לא כוחות.

קרקושים מעצבנים החלו מאזור הדשבורד שמעידים על איכות הרכבה/ חומרים לא ברמה גבוהה .

אני מקווה שיצליחו לטפל בזה במוסך

אני מניח שחוץ מהחפירות של מתקיני הבונדד בטח התעסקו לך ברכב בגלל הציוד של המונית. זו גם סיבה.

 

 

עלות טיפול ראשוני במוסך מורשה יבואן (קאיה יפו) שכלל החלפת פילטר שמן ושמן הגיעה ל-580 ש"ח :shock: מוגזם .

בנוסף לכך נטען שהרפידות הקדמיות נשחקו ויש צורך להחליפן .מסתבר שאני לא הראשון שנדרש לכך.

הרפידות שלי במצב מצויין - יש לציין שלפחות 10000 ק"מ מתוך ה 14000 היו בין כרמיאל למעלות - עליות וירידות.

הנהיגה שלי רגועה ביותר ונראה לי מוגזם להחליף רפידות ב-15000 ק"מ .

לסיכום :

למי שמחפש צריכת דלק טובה בדגם הידני ,עיצוב איבזור ומזגן טוב - זה הרכב .

למי שמחפש איכות ואחזקה זולה יותר - שיעבור הלאה .

לדעתי היא לא מומלצת ככלי עבודה (מונית) ,רק אם אין ברירה ומטעמי חסכון בסולר .

 

עריכה :

שדות ראייה לא נוחות (קשה מאוד לראות מה קורה מאחור ) חיישני רוורס - מומלץ.

כמו כן יש צורך במשנה זהירות בנהיגה בסיבובים מאחר והקורות הקדמיות מסתירות שדה ראייה.

100 %, שכחתי לציין את זה.

 

 

בברכה

מוטי

Mazda CX5

Škoda FABIA

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לא!! הרכב מאוד חלש בעליות - כל פעם אני מתפלל לרוח גבית שתדחוף אותי..

 

אני הייתי רציני,

מדובר על עליה תלולה יחסית, בה אחרי העיקול שהוא מעין פרסה צריך להאיץ ממהירות שהיא 40-50 קמ"ש. כך שאתה לא מגיע לעליה תלולה במהירות של כביש מהיר.

רכב של 1200 ק"ג ומנוע 1.25 עם 12 קג"מ, זה נשמע לא פשוט.

 

לי עם רנו טווינגו, היה לא פשוט, ומדובר על רכב קל בהרבה.

 

[אני עליתי את העליות של פוריה וגם של צפון הכנרת עם חיפושית 36 כ"ס, בהילוך 3 על 65-70. אבל היא שוקלת איזה חצי טון פחות].

משכנתא זה קל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

15-16 ק"מ/ ליטר בנסיעה הררית, אתה בטוח? נשמע מעולה.

אני לא מכיר הרבה רכבים שעושים כזאת צריכה בתנאים הרריים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אני הייתי רציני,

מדובר על עליה תלולה יחסית, בה אחרי העיקול שהוא מעין פרסה צריך להאיץ ממהירות שהיא 40-50 קמ"ש. כך שאתה לא מגיע לעליה תלולה במהירות של כביש מהיר.

רכב של 1200 ק"ג ומנוע 1.25 עם 12 קג"מ, זה נשמע לא פשוט.

 

לי עם רנו טווינגו, היה לא פשוט, ומדובר על רכב קל בהרבה.

 

[אני עליתי את העליות של פוריה וגם של צפון הכנרת עם חיפושית 36 כ"ס, בהילוך 3 על 65-70. אבל היא שוקלת איזה חצי טון פחות].

 

 

אני ודע שאתה רציני, הרכב עולה בכבוד ואם סוחטים אותו הוא מסוגל להעיף מאזדה 3

15-16 ק"מ/ ליטר בנסיעה הררית, אתה בטוח? נשמע מעולה.

אני לא מכיר הרבה רכבים שעושים כזאת צריכה בתנאים הרריים.

 

אמיתי לחלוטין

Mazda CX5

Škoda FABIA

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

2012-Kia-Rio-interior-1024x640.jpg

 

לא הוגן מצידך להציג תמונה של דגם מאוד מפואר כמחאה :-)

 

 

דווקא התמונה נראית זהה כמעט לחלוטין (למעט ארבעת כפתורי השליטה על הזרוע המרכזית של גלגל ההגה) לגרסת הליסינג 1.4 שברשותי

horsepower is an illusory mathematical equation; torque is real and the source of all good things in the universe

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

15,000 עם הריו הידנית שלי בחצי שנה ואני שותף לכל מילה של ג'ימי.

מכיוון שאני בונה בית במכמנים (יישוב מעל כרמיאל) אז אני גם מתנסה בעליות לא מעט. הריו עולה יפה מאוד את העליות עם קצת משחק בהילוכים וצריכת הדלק בממוצע לא נפגעת דרמטית.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה טובה ותגובות שמוסיפות אינפורמציה מעניינת.

2 שאלות/תהיות:

- 200 ק"ג מעל המתחרות? משהו נראה פה מאוד מוזר.

- לקחת רכב כזה כמונית ואח"כ לבוא בביקורת - לטעמי, האישי בלבד, רכב בגודל כזה לא אמור להשקל כמונית. אבל זה רק אני.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

- לקחת רכב כזה כמונית ואח"כ לבוא בביקורת - לטעמי, האישי בלבד, רכב בגודל כזה לא אמור להשקל כמונית. אבל זה רק אני.

 

למה רכב בגודל כזה לא אמור להישקל כמונית ?!

הרכב נוסע ברובו בתוך העיר ,מרווח הרגליים לנוסע האחורי הוא טוב ואינו נופל מרכבים גדולים יותר,ורוב הנסיעות הינן עם נוסע/ת אחד/ת .בשביל זה לא חייבים מרצדס.

הביקורת שלי לא נגעה בשום צורה לגודל הפיזי של הרכב !

הרכב (למעט תא מטען) לא קטן יותר מסקודה פאביה שמשמשת גם כמונית.

ואם התייחסת לדבריי ,כנראה שלא קראת עד הסוף :

"לדעתי היא לא מומלצת ככלי עבודה (מונית) ,רק אם אין ברירה ומטעמי חסכון בסולר ."

הביקורת באה לגבי מתלים נוקשים לטעמי ועלויות טיפולים כשהרכב בתקופת אחריות.

כמו כן בגלל תלונות של נהגים על בלאי מואץ של רפידות.

 

ודרך אגב :

לפני מספר ימים הרכב עבר טיפול 30000 (קילומטראז' אמיתי )ושוב נדרשתי להחליף רפידות ,גם מקדימה וגם מאחורה ,לאחר שמקדימה הן הוחלפו בטיפול 15000 :shock: עם סגנון נהיגה רגוע , גיר ידני ונסיעות במישור .

נשלח מכתב למחלקת שרות לקוחות וטרם נעניתי .

 

 

בברכה

מוטי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 2826 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...