Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
liav12

החלפת שמן גיר ס.לנסר 97 - מוסך אמר שלא כדאי, הייתכן?

שימו לב! השרשור הזה בן 2797 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

אהלן

היתי אמור ללכת אתמול למוסך רון אבל יצא ונסעתי דרומה - בדקתי במוסך ליד הבית בדרום. המוסכניק אמר לי שמכיוון שלא ידוע לו מתי בוצעה החלפת שמן גיר הוא לא חושב שכדאי להחליף לבנתיים מחשש שהגיר יינזק. אני מבין את תשובתו כי קראתי הרבה בנושא לגבי החלפות שמן גיר.

 

אני אישית קצת חושש מלא להחליף שמן גיר, כיוון שהשמן כבר דיי כהה ואיבד מתכונותיו לפי הצבע - הוא אינו אדום. ולפי שבדקתי בספר בוצעה החלפה לפני יותר מ 50 אלף ק"מ.

 

האם יש מכון באיזור המרכז שיוכל להחליף שמן גיר דרך המשאבה המיוחדת (לא זכור לי שמה) שמוציאה את כל הלכלוך מהגיר?

 

זקוק לעצתכם, תודה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמה קמ' עבר הגיר ?

 

רענן

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לקחתי את הרכב ב 158K כיום אני 180. לא ידוע לי אם הוחלף או שופץ בעבר כי אין כל רישומת לכך.

שכחתי לציין - אוטומטי

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לקחתי את הרכב ב 158K כיום אני 180. לא ידוע לי אם הוחלף או שופץ בעבר כי אין כל רישומת לכך.

שכחתי לציין - אוטומטי

תבדוק מול מכון גירים רציני (צריך להריח ולבחון היטב את השמן לאחר נסיעה).

במקרה ואתה מבצע החלפת שמן מלאה בדאליזה, וודא לפני כן שהמכון נותן אחריות לגיר לחודש חודשיים לאחר ההחלפה.

 

רענן

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם הממסרה לא תקינה - תחליף שמן גיר יש סיכוי לבעיה .

אם הממסרה תקינה - לא תחליף שמן גיר יש סיכוי לבעיה .

אם הממסרה תקינה - תחליף שמן גיר , היא תמשיך להיות תקינה ..

 

אם בוצע טיפול החלפת נוזל ממסרה לפני 50,000 ק"מ ואין בעיה , אני הייתי מבצע החלפה חלקית .

ריקון מחצית מהנוזל דרל בורג הריקון באגן , ומילוי נוזל חדש .

השבבים והליכלוך מתרכזים עם הזמן בתחתית האגן ובאזור בורג הריקון המגנטי , ועם ריקון דרך בורג האגן יוצאים רובם .

 

בהחלפה עם מכונה יש סיכוי בממסרה ישנה ליותר בעיות .

כלל הנוזל מוחלף והנוזל החדש בתחילה פחות סמיך(צמיג) ואפשר לבעיות לחץ והיצמדות .

לא תמיד כלל השבבים הדבוקים לאזור המגנט בבורג הריקון יוצאים .

לדעתי עדיף החלפת מחצית מהנוזל כ 4 ליטר מתוך 7+ ליטר הנמצאים בכלל הממסרה .

כך הנוזל יחודש ועדיין ישאר צמיג .

 

וזו הוראת הטיפול של היצרן והיבואן בממסרות הללו - החלפה חלקית כל כ 50,000 ק"מ .

להשתמש בנוזל ממסרות בתקן SP3 , ולא דקסרון 3 רגיל .

נוזל מקורי או תואם סינטטי , העומד בתקן הנ"ל .

 

אייל .


עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אייל - תודה רבה לך על התשובה המלאה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מתעלק ברשותכם :wink:

 

גם הרכב שלי התחיל לעשות בעיות בגיר,הילוכים עוברים קשה,קופצים ומחליקים מאוד. זה קורה לפחות פעמיים בשבוע. ממש באופן רנדומלי.

במוסך שלי אמרו שאין מה להחליף שמן גיר שזה יכול לעשות יותר נזק,ועדיף ללכת ישר לשיפוץ.

הרכב המדובר הוא גלאנט 2001 טיפטרוניק.

שווה בכל זאת לנסות להחליף שמן גיר שממתי שאני רכשתי את האוטו לפני 4 שנים לא הוחלף..

הרכב עם 204K קילומטר

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי כשהרכב קר ההילוך השני עובר בסדר גמור לשלישי, כשהוא חם ההילוך ראשון עובר לשני ב 20 קמ"ש וקופץ לשלישי לאחר 10-8 קמ"ש נוספים משום מה. כשהרכב קר זה עובר אחרי 10-15 קמ"ש נוספים בלחיצה עדינה. אני לא יודע אם זה בגלל שהרכב קר שהוא מושך אצלי את ההילוך השני (כמו הראשון) אבל זה מרגיש כמו החלקה כשהרכב חם.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אצלי כשהרכב קר ההילוך השני עובר בסדר גמור לשלישי, כשהוא חם ההילוך ראשון עובר לשני ב 20 קמ"ש וקופץ לשלישי לאחר 10-8 קמ"ש נוספים משום מה. כשהרכב קר זה עובר אחרי 10-15 קמ"ש נוספים בלחיצה עדינה. אני לא יודע אם זה בגלל שהרכב קר שהוא מושך אצלי את ההילוך השני (כמו הראשון) אבל זה מרגיש כמו החלקה כשהרכב חם.

בוקר טוב אליהו .... טוב שנזכרת לספר על בעיית הגיר.

לאור העדכון, ממליץ לך "לסחוב" כמה שיותר כך. השיפוץ קרוב.

החלפת השמן לא תועיל אלא רק תקרב השיפוץ.

ולפני שאתה שואל, חבל על הכסף בהוספת תוסף.

 

רענן

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתבתי אני לא יודע אם הגיר מתוכנת ככה כי הגיר עובד באותה צורה כבר 3 שנים עוד שדוד שלי היה בעל הרכב.

אמרו לי שהגיר הזה הוא יענו "חכם" - רוב הנסיעות שלי בעיר על מהירות כזו נמוכה אז אין לי מושג אם זה ככה אמור להיות.

 

אם הגיר סופו קרב - אין טעם להחליף שמן? החלפה חלקית לא מלאה?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

zivm - אם אני לא טועה ..היה לנו מספר דיונים בעבר .

נהנתי מאוד מהגאלנט במשך 7/8 שנים .

 

בממסרות קיה מיצובישי ויונדאי ,משנת 1996 בערך עד 2006/7 הממסרות האוטומטיות הן חכמות ולומדות מסוג INVENS II .

 

כאשר הרכב קר - הן מושכות הילוך , ולעיתים לא מאפשרות עליה ל רביעי עד התחממות נוזל הממסרה לטמפרטורת עבודה תקינה .

כאשר הרכב חם (הממסרה+המנוע) בטמפרטורת עבודה , הן מתאימות העברה לפי זכרון הדרישה , נסיעה רגועה בעיר

משלבת הילוכים מהר בסל"ד נמוך , ולא מושכת הילוך .

 

ציטוט:מתוך תשובה קודמת -

הרכבים שבוצע בהם ויבוצע בהדרגה טיפול : מיצובישי גאלנט ( 2 ) שנים 2001 - ו 2002 .מיצובישי פיג'רו 2003 .

ממסרה אוטומטית INVENS II . מזדה 626 ( 2 ) שנים 1998 ו 2002 . אוטומטיות .

ההחלפות בוצעו בהדרגה . כדי לבדוק אם אין תופעות לוואי לא רצויות .

בתחילה לפני כ 10 ימים . הוחלף נוזל ההגה ההידראולי . " בכל הרכבים זו היתה ההחלפה הראשונה אי פעם "

הנוזל שהוחלף היה בצבע חום - הנוזל שהוכנס היה בצבע אדום כהה .

בכל הרכבים לאחר שבוע - אין מחסור בנוזל - וההגה עובד טוב מאוד .

נוזל ממסרה אוטומטית הוחלף רק ברכב אחד - ( לאחר תקופת ניסיון יוחלף בשאר הרכבים )

הנוזל הוחלף במיצובישי גאלנט 2001 . לפני שלושה ימים.

הוחלף 4.2 ליטר נוזל . הנוזל הישן היה בצבע חום על בורג הניקוז המגנטי. היתה "בוצה שחורה קלה.

( יש לציין כי נוזל הממסרה ברכבים. מוחלף באופן שותף כל 60.000 ק"מ )

לפני ההחלפה בוצעה נסיעת מבחן באיילון בשעות הלילה . ( זו השעה שאני מסיים את העבודה .ויש לי חברים משוגעים

כמוני. ) בנסיעה נבדקה ונרשמה - מהירות הרכב ביחס לסיבובי המנוע . בהילוכים השונים.

כמו כן נבדקה החלפת ההילוכים בנסיעה מינהלתית - ונרשם מתי הממסרה מעלה הילוכים באופן אוטומטי.

אתמול בלילה ( אמרתי כבר משוגעים ! ) נבדק הרכב שוב. עם נוזל הממסרה החדש - התוצאות היו שוות.

אין החלקה .היצמדות מלאה . והחלפה שקטה בנסיעה מינהלתית .

 

 

אם בממסרה האוטומטית תבוצע החלפה שוטפת לפי הוראות היצרן , היא תתפקד טוב ותחזיק מעמד

אם לא הוחלף הרבה זמן נוזל , ומצבו בכי רע , והממסרה מתחילה להחליק - הרי שהחלפה אולי תעזור קצת

אבל - יש גם אפשרות כי הממסרה לא תצליח לספק את הלחץ הדרוש עם הנוזל החדש , ולא תתפקד

זה לא אומר כי הנוזל ממסרה החדש לא תקין - פשוט - הממסרה הגיעה לסוף חייה ממילא ,

וזה היה רק עניין של זמן עד לתקלה .

 

להחליף בזמן , ולהשתמש בנוזל ממסרה מתאים בתקן דרישות היצרן - זה כל הסיפור .

 

מצורפים קישורים ל נוזלי ממסרה סינטטים טובים העומדים בתק יונדאי מיצובישי טויוטה

http://www.delkol.co.il/subs_info.as...AA%D7%98%D7%99

 

http://www.pazlub.co.il/PDF/ZQV92bpaz_oil-pdf.pdf

 

http://www.valvoline.com/pdf/Maxlife_ATF.pdf

 

 

אם יש בעיות לחץ בממסרה , ורק לאחר איבחון נכון - יש תוספים אשר מסמיכים קלות את הנוזל ומייצבים אותו כגון

תכשיר לשיפור שמן ממסרה אוטומטית ATC Plusyellowitem_top_left.gifcatnum_right.gifBG 310catnum_left.gif653_9e62a23eedaac39bf2a78a6bc5adb37e.jpgהתכשיר מכיל את כל מגוון המרכיבים הנדרשים לשיפור יכולות של שמני ממסרה אוטומטים, מקטין חיכוך, משפר את עמידות השמן בפני התחמצנות, מנוע הקצפת השמן, מייצב את הגומיות ועוד.

התוצאה: העברת הילוכים חלקה יותר, והגדלת ביצועי המנוע והממסרה.

 

הוראות שימוש:

הוסף את התכשיר עם משפך לאחר החלפת שמן הממסרה או הוסף בין הטיפולים.

 

תכולה: פחית 325 מ"ל

 

 

אני הייתי מבצע החלפה חלקית ומנסה לישר קו - אבל זה לשיקולכם .

 

אייל .


עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שאתה אומר החלפה חלקית וביצוע יישור קו - אתה מתכוון להחליף 4 ליטר נוזל ממסרה + החומר ATC של BG הנ"ל?

 

הרבה פעמים היתי רואה ב YOUTUBE את הערוץ של סקוטי קילמר (scotty kilmer) שמראה כל פעם איך לעבוד על האוטו בצורה אישית ולחסוך המון כסף

 

לדוגמא הוא המליץ להוסיף חומר שמשפר צמיגות לנוזל ATF. כמובן שלא מדובר כאן על המיצובישי הנ"ל עם הרגישות בגיר שזו הסיבה העיקרית מדוע חששתי לטפל בגיר מהר כ"כ לפני שאני מתייעץ...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוא ננפץ שמועה גדולה - אין לממסרה הזו רגישות - יש חוסר טיפול , או טיפול לא נכון .

 

ראה תשובה שלי בדיון קודם - בדיון רשמו כי נוזל רגיל בתקן דקסרון 3 מתאים , וזה לא נכון .

יש ספר רכב , ובו היצרן כתב את סוגי הנוזלים המתאימים לרכב .

מסכנים המהנדסים והטכנאים במעבדה של היצרן , בישראל כולם יודעים יותר טוב מהם .:roll:

 

ביונדאי משנות ה 90 של המאה הקודמת , הממסרות הן בשיתוף " מיצובישי " וצריכות רק נוזל סינטטי

מסוג SP 3 בלבד .

 

לפי הוראות היצרן והיבואן - נוזל ממסרה סינטטי SP3 מקורי - לא דקסרון 3 מינראלי .

( יש הבדל בין טמפרטורת העבודה של הנוזלים )

אפשר לקנות את נוזל הממסרה , במוסכי יונדאי ומיצובישי מוטורס , ולטפל במוסך אחר

יש עוד יצרנים לנוזל זה , התואם למפרט היצרן .

 

מצורף המלצת היצרן

 

שאלה: באיזה סוג שמן גיר ממליץ היצרן להשתמש בגיר אוטומטי?

Icon_Answer.gifתשובה: היצרן הוציא הוראה טכנית חד משמעית להשתמש בנוזל תיבת הילוכים מקורית בלבד (מסוג ATFSP3 – כאשר על בקבוק השמן יופיע סמל יונדאי).

קישור לאתר יונדאי ישראל

http://www.hyundaimotors.co.il/Content.aspx?id=71

 

 

חוסר טיפול - פשוט שוכחים להחליף נוזל בממסרה על אף הוראות היבואן והיצרן .

טיפול לא נכון - כאשר מבצעים טיפול מחליפים לנוזל ממסרה לא מתאים בתקן לא נכון והממסרה מתחממת ולאט לאט נסתמת וכושלת .

מערכת קרור - הממסרות הללו ברובן מחוברות למערכת הקרור של המנוע - ואי טיפול או טיפול לא נכון כגון שמוש במים ,,במערכת הקרור

ואי רענון נוזל קרור אחת ל 4 שנים ( ריקון רדיאטור קדמי ) ומילוי נוזל קרור איכותי גם גורם בעיות לממסרה עקב התחממות נוזל הממסרה .

 

 

ובנוסף - אי מילוי נכון של נוזל ממסרה ובדיקת הגובה התקין -

את מדידת גובה נוזל הממסרה במדיד מבצעים כאשר המנוע עובד חם , ועומד במישור ובמצב (N) ניוטראל.

מעבירים בין ההילוכים - ומודדים במצב (N) ניוטראל - לא (P) פארקינג -

ראה התיעצות עם חבר בפורום -

החלפתי אתמול שמן גיר.

אני לא יודע כמה הוצאתי, לדעתי בין 4-6 ליטר.

הכנסתי פנימה 4.5 ליטר חדשים.

 

עכשיו ככה :

כאשר אני בודק את השמן כשהרכב קר, המדיד מראה שיש יותר מידי.

זאת אומרת שיש שמן מעל לסימן COLD

 

כאשר אני מניע את הרכב, מעביר הילוכים קצת, ואז בודק, המדיד מראה כאילו אין שמן בכלל.

ממש אין כלום על המדיד.

 

מה דעתך ?

תשובה - הדרך הנכונה - להניע את הרכב ל 5 דקות , להעביר בעדינות בין ההילוכים .

להשאיר על ניוטראל ( N ) , מנוע עובד , למשוך בלם יד .

 

כעת לבדוק את גובה נוזל הממסרה .

 

בצע , וחזור והודע לי .

 

אייל . צדקת, בדקתי כמו שאמרת, וראיתי שחסר.

הוספה של קצת יותר מחצי ליטר פתרה את הבעיה.

תודה רבה.

 

ראהעוד דיון -

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=3256168#post3256168

 

לדעתי לא צריך להוסיף משפר צמיגות מיד בהחלפה - רק אם אחרי ההחלפה רואים כי יש בעיה , אפשר להוסיף .

 

אייל .


עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 2797 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...