Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הבניה הראשונה שלי, 16 אינצ' בדלת!


BMW_525_89
שימו לב! השרשור הזה בן 3665 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

 

לפני שאני מתחיל עם התמונות וההסבר על המערכת אני ידגיש דבר אחד.

אני מודע לעובדה שיש כאן אנשים מאוד ביקורתיים, שקצת קשה להם לפרגן.

אני לא מבקש עצה, טובה או כל דבר אחר, לכן תשמרו את הביקורת שלכם למישהוא אחר.

ואם עדיין יש לכם ספקות בנוגע להתקנה, רכיבים או כל דבר אחר, תחכו בסבלנות לסיום ההתקנה של המערכת.

ורק אחרי שהכל יהיה מוכן ומכוון תוכלו לשבת אצלי ברכב באחד המפגשים לשמוע את המערכת ובאמת להתרשם.

 

עכשיו למפרט:

 

רמקולים

טוייטרים - SEAS LOTUS RT 27F L0004-06S

http://www.seas.no/index.php?option=com_content&view=article&id=250&Itemid=235

דרושה תקנה און אוקסיס מלא על הקורות קצת מעל הדשבורד.

 

מידים - זמנית אני מתלבט אבל אני כנראה יתקין את המידים האלה בקיקים בגלל חוסר תקציב לשדרג אותם כרגע.

SEAS LOTUS RM 120 L0021-04S

http://www.seas.no/index.php?option=com_content&view=article&id=252&Itemid=237

תנו למיד הזה תיבה בנפח של שני ליטרים והוא יפיק לכם באס שלא יבייש הרבה רמקולים יותר גדולים ויותר חזקים.

מיד מעולה אבל אני לא אוהב שהמיד יושב למטה.

בגלל שהם ענקיים! (אני לא צוחק הם בגודל של מידבאס) אפשר להתקין אותם רק בקיקים או לבטל את השמשה הקידמית..

 

וופרים - גולת הכותרת והסיבה שבגללה אני קם בבוקר.

4 אלמנטים בגודל 8 אניצ' SEAS LOTUS RW 220 L0022-04S

http://www.seas.no/index.php?option=com_content&view=article&id=253&Itemid=238

זה אומר 2 רמקולים בכל דלת בגודל של 8 אינצ'.

גדול? יותר מידי? ממש לא!

אחרי יותר משנה עם זוג כאלה ברכב הקודם הבנתי שזה סופי אני מכור לצליל של הוופר הזה.

מבחינתי הם מושלמים.

 

סאב - EARTHQUAKE db street pro 12

http://www.earthquakesound.com/dbr.htm

כמו שאר האלמנטים (רמקולים) שלי הוא לא סאב מוכר אבל אני איתו כבר מעל ל 5 שנים!

ועדיין מרוצה מאוד.

 

 

 

הגברה:

 

טוייטרים ומידים - סלסטרה RA 475x

http://www.celestra.it/eng/products.html

 

וופרים - Precision Power

 

 

ואחרון חביב היחידת ראש (רדיו דיסק):

Pioneer DEX P99RS

http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Car/Stage4/CD-Players/DEX-P99RS

אחד המכשירים הכי טובים בעולם ללא ספק.

 

רוצים תמונות?

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ישר חשבתי על סאב 16 אנצ' ולא הבנתי איך!!

נשמע דווקה מעניין

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוהד - תרשה לי לתקן לך טעות קטנה בבקשה - מה שיש לך בדלת מבחינת הספק וכוח משול ל10 אינטש



 

כל שני וופרים במידה X פחות או יותר משולים מבחינת כוח לוופר בגודל X+2 אינטש

 

כלומר שתי שמיניות זה כמו עשיריה

שתי עישריות זה כמו 12

ושני 12 זה בערך כמו וופר 15 אינטש אחד

 

זה נכון לגבי רמקולים מאותו היצרן ואותה הסדרה בדיוק

 

אבל - זה לא אומר ששתי שמיניות ירדו נמוך כמו עשיריה אחת

 

יחד עם זאת דאבל 8 אינטש בדלתות זה מעניין - מקווה שיש לך שם מספיק נפח בכדי שתוכל לנצל אותם נכון.

 

לגבי ביקורת איך נראה וכל השאר - אמרת שאתה לא רוצה לקבל ביקורת אז תעלה תמונות ותנעל את השרשיר :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי, תרשה לי לתקן טעות קטנה :)

 

טכני לחלוטין, ללא קשר לשרשור:

שטח הפנים של שני רמקולים בקוטר 8" גדול משטח הפנים של רמקול 10" מאותה סדרה, למעשה, שטח הפנים שלהם גדול בכ- 30% מאלמנט 10", וקטן ב 9% מאלמנט 12". שטח הפנים משפיע ישירות על הנצילות.

בנוסף, הם יתאמצו הרבה פחות ויעבדו ביעילות תרמית גבוהה יותר, ולא נזכיר שאם כל האלמנטים מאותה הסדרה אזי שהזוג יוכל לספוג הספק כפול.

 

כמה סייגים-

דיברתי באופן כללי לחלוטין ללא שום קשר לשום רכיב ספציפי או סדרה ספציפית, לכן הנתונים הללו לא מוחלטים אלא משתנים במעט מחברה לחברה.

ההספק הכפול מתייחס כמובן למצב שבו אפשר להפיק מאותו מגבר הספג גדול יותר בהתנגדות נמוכה יותר ע"י חיבור מקבילי של הוופרים, אם אין עניין בכך הרי שמדובר בהוצאה נוספת, וכבר נכנסים שיקולים כלכליים לעניין והוא אינו מוחלט כפי שנידון.

בל נשכח שהנפח הוא שחקן מרכזי. כיוון שלא הכפלנו את הנפח, הרי שלא נקבל את מלוא העליה בעוצמה כפי שהיינו מקבלים במידה והאלמנטים היו בתיבה והיינו מכפילים את הנפח המומלץ, ומצד שני, זה משתנה מדלת לדלת, ישנן דלתות גדולות יותר בהן שני אלמנטים כן באים לידי ביטוי במלוא הדרם, ויש דלתות קטנות אשר הנפח שבהן יהווה צוואר בקבוק מסוים, וזה אכן מתחבר ישירות למה שאמרת.

 

לגבי תדרים נמוכים- אני לא רוצה להיכנס לזה כי זה לא מוחלט בדלת, אבל רק באופן עקרוני ואוניברסלי, הפיק של השמיניות אכן יהיה בתדר גבוה יותר, אך זה לא מחייב שבמדידה בתדר נמוך הם יספקו תוצאה חלשה יותר. אם היינו מדברים על אלמנטים שיושבים בתוך תיבה שמכוונת לאותו התדר, אז הייתי אומר לך שהם יהיו חזקים יותר גם בנמוכים, אבל כיוון שאנו מדברים על דלת, אסייג זאת.

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סרול

 

חוקי פיסיקה הם נוקשים.

 

סאב 8 אינטש מאותה סדרה ואותו יצרן לעולם לא ירד נמוך יותר כמו סאב בעל קוטר גדול יותר.

 

אני מקווה שכאן אני לא מתבלבל אבל לפי חוקים בקטגוריות של ארגונים כמו EMMA עד כמה שזכור לי מחשיבים שני סאבוופרים מקוטר X לסאב בודד בקוטר X+2 יתכן והזכרון שלי כבר בוגד בי ודווקא משווים את זה לשתי מידות מעלה אבל אני זוכר אחרת, מקווה שזו לא טעות.

 

הם יהיו קצת יותר חזקים מעשר בודד וקצת יותר חלשים מ12 בודד אבל התדר האפקטיבי המינימלי אותו הם יוכלו להפיק יהיה גבוה יותר

 

אבל בשום פנים ואופן אין כאן שטח כיסוי כולל של 16 אינטש

 

נכון 8 ועוד 8 זה 16 - בחשבון פשוט, לא בקטרים של רמקולים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל היא מתבססת על היסטוריה אמיתית - אני אערוך אותה בכל מקרה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש. איש יקר שלנו.

 

ממש השקעת הרבה. :-P

 

מחכה בקוצר רוח לראות אותך.....:wink: :wink: :wink:

W520 Alpine. Focal Utopia Mid. Focal utopia tweeter. Focal Utopia Woffer. JBL MS-8. Celestra -DA2K.tru- super billet 6 . 33KX Focal.

by: 2 xs-power

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונות מתהליך הבניה.

IMG_0574 [800x600].jpg

IMG_0576 [800x600].jpg

IMG_0578 [800x600].jpg

IMG_0583 [800x600].jpg

IMG_0593 [800x600].jpg

IMG_0599 [800x600].jpg

IMG_0615 [800x600].jpg

IMG_0620 [800x600].jpg

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד תמונות.

IMG_0637 [800x600].jpg

IMG_0641 [800x600].jpg

IMG_0575 [800x600].jpg

IMG_0577 [800x600].jpg

IMG_0579 [800x600].jpg

IMG_0585 [800x600].jpg

IMG_0598 [800x600].jpg

IMG_0600 [800x600].jpg

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרונות לשבוע הזה.

IMG_0619 [800x600].jpg

IMG_0630 [800x600].jpg

IMG_0640 [800x600].jpg

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי נמאס מההתחכמויות שלך.

את מי זה מענין שבתחרויות שני וופרים זה X+2, חוץ ממך לאף אחד לא באמת איכפת.

בנוגע למערכת אני בספק אם אי פעם תגיע למפגש לשמוע אותה אז אתה לא מוזמן לכתוב ביקורת על הבניה והמערכת בכללי.

רק מי שיישמע את המערכת יוכל לכתוב חוות דעת אמיתית בנוגע לצליל, לבמה וכ''ו.

 

ברגע שאני יסיים אני מוכן להבטיח לכולם שאף אחד לא יצא מאוכזב.

רק אל תצפו למכונת באס מטורפת, כי הוופרים האלה ממש לא בכיוון.

 

אני יעדכן בערך פעם בשבוע עד שאני יסיים לבנות ולהתקין את כל המערכת.

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סרול

 

חוקי פיסיקה הם נוקשים. מסכים. טענתי אחרת?

 

סאב 8 אינטש מאותה סדרה ואותו יצרן לעולם לא ירד נמוך יותר כמו סאב בעל קוטר גדול יותר. מסכים עם הרעיון, אך זה לא המצב שדיברנו עליו. אני מדברים על מצב שבו יש שני אלמנטים אל מול אלמנט אחד הגדול במידה אחת, או מה שקראת לו X+2. ובמצב של שני אלמנטים, קל וחומר אם ההספק הוא מלא לכל אלמנט ולא מתחלק, זו הנחה שגויה.

 

אני מקווה שכאן אני לא מתבלבל אבל לפי חוקים בקטגוריות של ארגונים כמו EMMA עד כמה שזכור לי מחשיבים שני סאבוופרים מקוטר X לסאב בודד בקוטר X+2 יתכן והזכרון שלי כבר בוגד בי ודווקא משווים את זה לשתי מידות מעלה אבל אני זוכר אחרת, מקווה שזו לא טעות. אני לא יודע מה חלוקת הקטגוריות ב EMMA, אבל קטגוריות בתחרות לא מהוות תחליף לפיזיקה שאתה דבק בה, תפקידן הוא ליצור עניין בתחרות. אבל אם כבר הזכרת, תחפש ברשת ותגלה שלרוב, לאחר שקלול כלל הפרמטרים, משווים זוג אלמנטים לאלמנט בודד בשתי מידות מעל, שלזה תורמים הפרמטרים שידברנו עליהם: נצילות, יעילות, יכולת ספיגה וכו'.

 

הם יהיו קצת יותר חזקים מעשר בודד וקצת יותר חלשים מ12 בודד. מסכים. אם תקרא את מה שכתבתי במקום להתהלם, תבין שזוהי תמצית דבריי. אבל התדר האפקטיבי המינימלי אותו הם יוכלו להפיק יהיה גבוה יותר. אם הבנתי אותך נכון, אז אני חולק עליך בנושא הזה.

הקדמתי ואמרתי שכאשר אנו מציבים את האלמנטים בדלת יש יותר מדי פרמטרים המשפיעים על אופן העבודה ולכן לא על כך אני מדבר, אומנם זה המקרה, אך אנו נתחיל לאנוס נתונים ולשער השערות במקום להתעסק בפיזיקה, בדיוק מהסיבות שציינתי מקודם. ועם זאת, במצבים אמפיריים, כאשר אנו מדברים על דרייברים בנפחים ייעודיים, ייתכן מאוד שהתוצאה של שני רמקולים בקוטר מסוים תהיה חזקה יותר מתוצאה של רמקול בודד במידה מעל, גם בתדר הפיק של הסאב הגדול יותר. רמקול בעל קוטר קטן מנגן את התדרים הנמוכים, אף אם הם חלשים ולא שמיעים במצב של אלמנט בודד בתנאים סטנדרטיים, אבל הם קיימים.

לצורך המחשה, נקצין את העניין. ניקח רכב מסוים ונבנה בו סטאפ הכולל 20 סאבים בקוטר 12" עם הספק כולל של 40 אלף וואט, כך שכל רמקול מקבל 2000 וואט. לעומת זאת, ניקח סטאפ זהה, בו קיים רק סאב 15" בודד עם הספק תואם לאלמנט בודד- 2000 וואט. אני מקווה שאין לאף אחד ספק איזה רכב יפיק תוצאה חזקה יותר ב 25 הרץ למשל.

נקיח מקרה אחר, פחות קיצוני ויותר קרוב לדיון, אך בקונספט דומה. יהי 8" בתיבה המכוונת ל- 30 הרץ, לעומת 10" בתיבה המכוונת לאותו התדר. במצב אופטימלי, ה- 10" ייתן תוצאה גבוהה יותר בתדר 30, וכן הפיק הכללי של הגרף יהיה גבוה יותר / בתדר נמוך יותר מאשר הפיק של ה- 8. עכשיו נשנה את המצב ונצרף עוד אלמנט 8" לאחד הקיים. הגרף שלנו, שהוא ההיענות של האלמנט בכל תדר, או SPL כפונק' של תדר, יחזיר ערכים גבוהים יותר עבור כל תדר שנציב, אומנם צורת הגרף תשתמר, והפיק יהיה באותו התדר, אך קיימת האפשרות הסבירה וההגיונית שהעליה בעוצמה בתדר 30 בגרף השמיניות החדש עלתה על התוצאה בגרף הסאב הבודד, אף בפיק שלו.

 

אבל בשום פנים ואופן אין כאן שטח כיסוי כולל של 16 אינטש. מסכים. הכותרת של אוהד שגויה מיסודה, יש פה שטח פנים המשתווים לאלמנט בקוטר 11.3" בערך.

 

נכון 8 ועוד 8 זה 16 - בחשבון פשוט, לא בקטרים של רמקולים.

נכון. תסלח לאוהד, הוא הבריז מכמה שיעורי חשבון :). המספר 8 מציין קוטר של רמקול, שממנו ניתן לחשב שטח ולגיע לתובנות חשובות אחרות, ואילו המספר 16 שאוהד ציין זה סה"כ האורך המתקבל מהנחת שני הרמקולים אחד במשיק לשני, ולכן הוא חבר חשיבות לחלוטין.

 

תוכל למצוא תימוכין לדבריי אם תחשב זאת בעצמך.

ד"א, כבר עשו זאת: http://www.stevemeadedesigns.com/board/topic/6819-cone-area-of-a-subwoofer/

 

והנה סטאפ שמיניות המפיק מעל 150DB ב- 28 הרץ: http://www.youtube.com/watch?v=50WaWardmJw (סאבים מצוינים ד"א)

אתה מוזמן לנסות להגיע עם אלמנט בודד בקוטר גדול יותר מאותה הסדרה, לתוצאה גבוהה יותר :)

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוהד-

מיזם נדיר וכל הכבוד על ההשקעה, אני יודע על כמה חבר'ה שהיו מעונייניל לדמוע דאבל בדלת, ועוד 8" :)

הייתי ממלא את החלק שבין הדיפון לטבעות, כך שהמעבר ביניהם יהיה טבעי יותר.

תוודא שהרמקול לא יוצא יותר מדי ויקשה על סגירה של הדלת או יפגע בכיסא בעת סגירה.

קח בחשבון את הגרילים שאמורים לשבת בטבעת.

סה"כ עבודה יפה לפעם ראשונה !

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3665 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...