Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דו"ח ביניים-10000 קמ -מגאן RS CUP


rubycoupe
שימו לב! השרשור הזה בן 4322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

את המגאן שלי בצבע לבן וחישוקים שחורים כפחם קיבלתי בסוף ינואר השנה ומכיוון שלא רבים נהגו או ינהגו עליה שלא לדבר על לקנות הנה דו"ח ביניים ודעה אישית שלי-עד עכשיו-חמישה חודשים ו10 אלף קמ של כייף !

 

המגאן CUP היא גרסה "משופרת" מהיצרן של המגאן RS עם אותו הספק מנוע אבל שילדה מוקשחת ב15% בעזרת הנמכה קלה,מוטות מיצבים שמנים יותר ובולמים מוקשחים,גולת הכותרת היא דיפרנצאל מכני אמיתי קידמי בנוסף לCUP חישוקים וצמיגים רחבים יותר, מגבר בלם חזק יותר,דיסקים מחורצים קדימה אחורה ומוניטור נחמד המראה נתונים בזמן אמת אבל גם מאפשר בחירה בין 5 מצבי מצערת מרגוע למטורף ,זו בשילוב מתג ESP בעל 3 מצבים-מלא,חצי מנותק ויאללה בלאגן מאפשרים לנהג לבחור באיזה מצב רוח הוא נמצא היום.

יושבים-

בתוך הרכב יש כל מה שצריך וגם שלא, חישמול מלא,חיישן גשם ותאורה,בקרת אקלים מפוצלת מקפיאה,גג פנורמי {שאינו ניפתח] ענק,כסאות ספורט שעם הזמן התגלו כטובים מאד,תאי איחסון רבים .

איכות תא הנוסעים טובה מאד,גם אחרי 10 אלף קמ הכל שקט ללא קרקושים או סימני עיפות של החומרים או הדיפונים,ההגה מרגיש נהדר עם עור איכותי וקוטר מושלם לטעמי,תנוחת הנהיגה ניתנת לכיוון מלא וסה"כ הרכב מרווח מאד.

 

נוסעים-

למרות הקשחת השילדה הרכב עדיין נוח למדי בנסיעה עירונית ועל כבישים משובשים,הוא לא מתרסק אלא פשוט סופג בקשיחות מה בורות או חריצים בכביש , השילוב הזה בין שילדה קשיחה אבל עדיין נוחה מאד היא היא סוד ההצלחה של המגאן, אתה יודע שזו מכונית ספורטיבית דרך ההגה המהיר ודרך הזרימה של הגוף מצד לצד אבל אתה לא צריך "לחפש בורות" בכביש או להאט לפני פסי האטה.

המנוע מאד לינארי עם עקומת מומנט שניתנת כאמור לשינוי -במצב רגיל האוטו יתחיל לדחוף מ3000 סלד בערך אבל במצב "אקסטרים" כל נגיעה בדוושה בכל סל"ד מזניקה את הרכב קדימה כנשוך נחש, גם האגזוז מתרגש ובמצב זה ישמיע פיצוצים ושיעולים בעזיבת דוושה והורדות הילוך,למעשה,ב"אקסטרים" זה האוטו הראשון שהיה לי {והיו כמה גם חזקים יותר}שמרגיש "מהיר מדי" לגוש דן....

פונים-

עם שאסי כזה ,צמיגים 235\40\18 ,מתלה קידמי ניפרד ממערכת ההיגוי,והדובדבן שב CUP-דיפרנצאל קידמי מכני אמיתי,לא פלא שזוהי ההנעה הקידמית המהירה בהיסטוריה בנורבורינג ובעצם בכל מסלול.

כנס לפנייה עם חצי דוושה ותקבל תת היגוי קליל,כנס עם גז מלא ואם לא הגזמת מאד במהירות הכניסה שלך ואין שמן\חול על האספלט הדיפ" מתחיל למשוך את האף לפנים הסיבוב במשיכות קלות והאוטו פשוט נורה החוצה מהסיבוב, אתה יכול להוריד את כל הכח של האוטו עוד לפני האייפקס והרבה הרבה לפני שנהג בגולף GTI יחשוב אפילו להתחיל להאיץ.

למעשה רק במצב שהESP מנותק לגמרי האוטו מתחיל להראות כמה הוא טוב, אפס תת היגוי ,אחיזה מדהימה ,אם ישבן שעוקב אחרי החרטום במין היגוי אחורי פאסיבי דמיוני,הגה חד כסכין ועם הרבה היזון חוזר ומנוע שנעצר רק בהשמע הביפ.

...בעליה למצפה רמון מהמכתש לא היה לאף אחד סיכוי לתפוס את המגאן.....

 

ריגקטים-

דוושת הגז קצת רחוקה מהבלם ל"עקב אגודל" אז התקנתי עלייה דוושה רחבה יותר של ספארקו.

כפתור הESP נמצא במיקום לא נוח,ניסתר וקשה יחסית לגישה מהירה בזמן נהיגה אז הדבקתי עליו מדבקה מחוספסת ואני מסתמך על חוש המישוש.

מערכת הקול שווה לXXXת כמכשיר מוזיקה אבל הבלותות עובד מדהים אז חיזקתי אותה לחלוטין בעזרת סט רמקולים ומגבר קטן.

 

אל דאגה בדגם המשודרג הנמכר עתה שודרג תא הנוסעים,הוחלפה מערכת הקול,נוספו עוד 15 כס תוגבר "סאונד" האגזוז לטובת העוברים והנעקפים.

 

תקלות-

ב950 קמ וגמר ההרצה לחיצה ראשונה חזקה וצינור נוזל קרור עף ממקומו ,תוקן במקום ע"י החלפת הבאנד וטיפול בהמשך באופן חיובי מאד מצד קרסו, מאז ועד היום הכל פיקס.

 

סה"כ הרכב ממלא אחר כל ציפיותי-הוא מחליף בהצלחה יתרה את 2 המכוניות ששימשו אותי עד כה, הוא אפילו היה הרכב שלי בחתונתי ,נסע לחרמון 5 פעמים עם ציוד ואנשים,צרך 100 גרם שמן 5-40,וכ1000 ליטר דלק 95..

 

לדעתי ההפרש במחיר מול הRS שווה כל שקל, המתחרות שלה בכל טווח המחירים בין 180-300 אלף שח{וגם יקרות יותר יזכו לקרב קשה בכביש הררי} נופלות ממנה בתחום הביצועים בקצה המעטפת {שם בעצם ניבחן רכב ספורטיבי}המתחרה הישירה היא הגולף GTI, היתה לי כזו ואכן הגולף נוחה קצת יותר,איכותית יותר מהירה {מספיק אבל פחות} אבל כשניגמרים ה80% שלה ומגיע זמן אמת שם המגאן רק מתחילה לפרוח.

לא מסכימים ? לא נורא יש מספיק מבחנים מהעולם שיאמתו את זה...

 

מתחרות חדשות ? מחיר מול תמורה, אולי האסטרה OPC תהיה טובה יותר השאלה כמה היא תעלה...

 

נ.ב-לא צרפתי תמונות כי אפשר למצוא רבות כאלה בגוגל..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 120
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תמשיך להנות ממנה, אין ספק שהיא מכונה ראויה, יפה ואופה. הלוואי על כולנו :mm_yeah:

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהניתי מאוד מהכתיבה שלך, היה כיף לקרוא.

אני שמח שאתה נהנה ואני בטוח שכולם ישמחו גם לתמונות עם אבטיח ליד האגזוז :-D

 

אם אפשר לדעת, באיזה מחיר רכשת את הרכב? לפי טווח המחירים שציינת, האם STI לא תיהיה עדיפה? נהגת עליה? אתה יכול לתת חוות דעת?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידי היקר,

הזדהיתי עם כל מילה שכתבת מהסיבה הפשוטה שגם אני בעליה של RS CUP - את שלי קיבלתי כמה ימים לפניך והיא בצבע שחור..

למרות ששחור מתאים יותר לאופייה (חיה רעה) אני יכול להגיד שהלבן יותר מתאים לה (מבליט את קימוריה).

עד היום, השלמתי כ 7500 ק"מ רובם ככולם בנסיעות עם אופי ספורטיבי.

לגבי הפינוק בתוך הרכב, קצת ספרטני ( לפניה היתה לי 159 TBI ) - אבל לא בשביל זה קנינו אותה..

 

בחודש האחרון, אני נמצא פעמיים בשבוע במסלול בכוכב יאיר ולומד ומתרגל את רזי הנהיגה במסלול - האוטו פשוט לא נגמר..

 

להערכתי ש 4 כאלו בארץ ( 1 צהובה של מסלולים, אחת שחורה זהה לשלי למכירה בבווריאן מוטורס, שלך ושלי) - חלק מהכיף שזה רכב נדיר..

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי ש 4 כאלו בארץ ( 1 צהובה של מסלולים, אחת שחורה זהה לשלי למכירה בבווריאן מוטורס, שלך ושלי) - חלק מהכיף שזה רכב נדיר..

 

יוסי

היחידה שראיתי עד היום בחמישה חודשים חוץ משלי היתה שחורה וחלפנו אחד את השני בעליות למצפה רמון....גם הנהג שלה היה עם חיוך ענק....:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מצויינת והרכב מפתה (בייחוד אהבתי את הדיפרנציאל. היה לי ניסיון מעולה עם זה שהיה בפיאט קופה).

 

כמה שאלות:

 

1. היגוי. בתור אחד עם ניסיון עם ההגאים של פעם, איך אתה מצליח לקבל פידבק מהגה חשמלי? ממש מרגיש לחימת הגה תחת האצה, לדוגמא?

2. משחקי אחיזה - יש או שאתה כל הזמן בתוך תחום האחיזה (שבטח מאוד מאוד מאוד גבוהה)?

3. בגלל שזה הרפרנס המשותף לשנינו, איך היית משווה את הרכב לפיאט קופה?

 

נ.ב. תוריד את שדרוג הדוושה לפני הטסט, זה לא עובר...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ידעתי שלא נמכרת STI חדשה, אבל התכוונתי לדגם האחרון, הוא בטווח מחירים דומה לא?

דגם ישן,נמכר במחיר מופרז של מעל 300 אלף שח, היה ע"פ השמועות לא אמין,לא משו וכאמור כבר מזמן לא מיובא ולא רלוונטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי ש 4 כאלו בארץ ( 1 צהובה של מסלולים, אחת שחורה זהה לשלי למכירה בבווריאן מוטורס, שלך ושלי) - חלק מהכיף שזה רכב נדיר..

 

יוסי

היחידה שראיתי עד היום בחמישה חודשים חוץ משלי היתה שחורה וחלפנו אחד את השני בעליות למצפה רמון,_גם הנהג שלה היה עם חיוך ענק....:lol:

 

כנראה ראית את ה RS של קרסו שאחד מכתבי הרכב לקח לבחון - הם מאד אוהבים את הכבישים שם ( להערכתי זה היה קינן עורך מגזין הגה).

דרך אגב, בשבוע הבא אני מחזיר לרכב את הסוליות המקוריות ( PS2) שהחלפתי מיד לטויו בכדי לשחוק אותם עד עפר באימונים שעשיתי. לפיכך אני מצפה לנסיעה משופרת במסלול בג'ימיקאנה שיש לנו שם.

 

מאיפה אתה בארץ, רובי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מצויינת והרכב מפתה (בייחוד אהבתי את הדיפרנציאל. היה לי ניסיון מעולה עם זה שהיה בפיאט קופה).

 

כמה שאלות:

 

1. היגוי. בתור אחד עם ניסיון עם ההגאים של פעם, איך אתה מצליח לקבל פידבק מהגה חשמלי? ממש מרגיש לחימת הגה תחת האצה, לדוגמא?

2. משחקי אחיזה - יש או שאתה כל הזמן בתוך תחום האחיזה (שבטח מאוד מאוד מאוד גבוהה)?

3. בגלל שזה הרפרנס המשותף לשנינו, איך היית משווה את הרכב לפיאט קופה?

 

נ.ב. תוריד את שדרוג הדוושה לפני הטסט, זה לא עובר...

1-הפידבק מההגה קיים כי הוא מתקשח תחת עומס ולא נאלם דום בדיוק בשיא הפנייה כמו ההגאים של VAGאבל התכוונתי להיזון החוזר מהגוף...דומה לפיגו של פעם וכן יש לפעמים קצת תנועה של האף תחת התפרצות כוחנית לשבריר שנייה והדיפ נכנס לפעולה.

2- יש המון משחק של הזנב אם רוצים לא חסרים סרטוני החלקות זנב של המגאן ביו-טיוב שמראים זאת -אני פשוט "פחדן".

3- הפיאט מול המגאן-רצה הגורל וכחודשים אחי מכירת הקופה פגשתי בה בנס הרים,מיד חטפתי סיבוב.

הזמן שעבר איפשר לי נק ראות נקייה יותר ולהלן מה שהרגשתי-גילוי נאות הקופה שלי היא 5 ציל,משופרת קשות עם כ300 כס ו41 קגמ,מתלים קפיצים משודרגים,אנטי רולז,ברקסים וכו.

הפיאט היתה פשוט מפחידה,לא יודע איך היה לי אומץ לנהוג בה על המיגבלות ללא ESP וכו,כל לחיצה על הגז והאוטו מגיב בנהמה זועמת וזינוק קדימה,אני לא בטוח שהיא יותר מהירה אני יודע שהיא הרבה יותר מהירה!

אבל....ההגה הרגיש לי פתאום קל יותר,היה חסר לי הפידבק מהשילדה אולי כי הפיאט קשיחה יותר ופחות "מתגלגלת"בפניות,בפרסה המפורסמת בנס הרים הרנו היתה יותר רגישה עם ESP בדרגה 2 שקצת הפריע{לא היה לי אומץ אז לנתק אותו לגמרי}הגה חד יותר אבלהפיאט עשתה את אותה פנייה ברוטאלי ומרגש יותר ללא תת היגוי מהותי .

הדיפ בפיאט פחות אגרסיבי מהרנו אבל אפקטיבי פחות תחת 100% התקפה.

ברקסים-הרנו מנצחת כך גם בנושא הנוחות,המירווח הפנימי,תיצרוכת דלק ,בגדול כל מה שהפיאט עושה הרנו עושה בקלות מרגיזה כמעט ללא מאמץ.

 

הרנו צריכה כנראה בכל זאת קצת "חומוס,ציפס סלט" כדי לרגש כמו הפיאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי ש 4 כאלו בארץ ( 1 צהובה של מסלולים, אחת שחורה זהה לשלי למכירה בבווריאן מוטורס, שלך ושלי) - חלק מהכיף שזה רכב נדיר..

:lol:

אין כבר שחורה למכירה בבווריאן מוטורס.... :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והדובדבן שב CUP-דיפרנצאל קידמי מכני אמיתי

 

נהניתי ליקרוא. אשמח אם תוסיף תמונות. אתה יכול בבקשה להסביר מה זה "דיפרנצאל קידמי מכני אמיתי"?

כי לכל רכב הנעה קדמית או אחורית יש דפרנציאל. דפרנציאל הוא תמיד מכני (יש כאלה שיש להם נעילה מכנית או אלקטרונית או אין בכלל נעילה, אבל עדיין דיפ' זה דיפ').

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...