Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פולקסווגן פולו Vs סקודה פאביה Vs טויוטה יאריס


tomer321
 שיתוף
עוקבים 1
שימו לב! השרשור הזה בן 3253 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

אמי משתדרגת בקרוב מהקורולה הטובה והותיקה (שנת 99) לרכב חדש וחסכוני.

השיקולים המרכזיים הם:

1) אוטומט בלבד

2) עלות אחזקה כוללת (דלק+ביטוח+טיפולים+חלפים)

3) אמינות - גם קשור לעלות האחזקה

4) מחיר

5) שוק - בעוד כ-10 שנים

 

אבזור גבוה לא ממש מעניין. הנסועה היא יחסית נמוכה (פחות מ-10K בשנה) הכוונה היא להחזיק את הרכב לתקופה ארוכה (לפחות 10 שנים) כל עוד הוא לא עושה בעיות מיוחדות.

 

ההתלבטות היא בין היאריס style, פאביה TSI בגרסה הבסיסית, פולו comfortline ללא TSI. הפולו עם ה-TSI נראה פחות רלוונטי במחיר הנוכחי, אבל אם יהיה הורדת מחיר או מבצע עם מחיר שפוי בחודשים הקרובים זו אפשרות.

 

אשמח לשמוע את עצותיכם

volkswagen polo 2016

Ford Focus 2008

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הפאביה TSI,היאריס פשוט לדעתי כול מה שקשור לפלסטיקה רמה מתחת,מספיק לפתות את הדלק האחורית ולא להבין איך ברכב של 90K יש כזה דיפון זול.

 

הפולו הכי איכותית אך ללא TSI,בפאביה תקבלי מנוע בשילוב גיר בין הטובים שיש, גם חזק וגם חסכוני.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש תוכניות להחזיק את הרכב שנים רבות אז אני הייתי קצת דואג לגביי הגיר ומגדש הטורבו של הסקודה, אי אפשר לדעת כמה זמן יחזיק המגדש וזה גם תלוי בתוואי נסיעות ובאופי השימוש.

הגיר הוא רובוטי עם 2 קלאצ׳ים שידרשו החלפה מתישהו וזה עשוי לעלות לא מעט.

בעוד 10 שנים המחיר של כל הדגמים יהיה באיזור ה-30 אלף שקלים ואני לא חושב שיהיו פערים מאוד משמעותיים.

אני מציע אפשרות נוספת, קיה ריו החדשה. רכב פשוט מבחינה מכנית, מרווח ונראה לא רע וכרגע מוצע גם עם מימון נוח ובאספקה מהירה. לדעתי למרות שהאבזור לא חשוב לך כדאי לרכוש את הדגם המאובזר שבאמת לא מחסיר שוב דבר וגם לא יהיה נפוץ בחברות הליסינג וההשכרה. המחיר הוא 102 אלף שקלים לדגם המאובזר ולדעתי זה דיי אטרקטיבי.

 

בהצלחה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל פעם קוטלים את היאריס בגלל פלסטיקה. הרכב צריך להיות עבור אמך, ורצוי שתראה קודם במו עיניה. כבר ראיתי אנשים שהתלהבו מאותה פלסטיקה מושמצת. בחרתם 3 מכוניות, כדאי לפני ההחלטה לראות במו העיניים, וגם לעשות נסיעת מבחן.

מה אתם רוצים מהברקסים האומללים ??

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי הולך על הפולו.

היאריס נותן תחושה זולה מדי.

והפאביה בעל מנוע TSI שעדיין לא הוכיח נאמנותו למשך 10 שנים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל הטויוטה שומרת על ערך גבוה יותר, הטיפולים של הטויוטה יהיו יותר זולים.

נשים בדרך כלל לא שמות לב לסעיף איכות בניה,פלסטיקה,נוחות וכו' .לפי דעתי היאריס תענה לה על כל הדרישות וגם תשרת אותה נאמנה. ואל תתעצלו ללכת ולעשות נסיעות מבחן, כדי שהיא תהיה שלמה עם ההחלטה.

vr6T gt35/40-sold

a3 1.8T 180-sold

ibiza fr stage 1-sold

540I m-tech 6MT-sold

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלושה רכבים שונים שלכל אחד היתרונות שלו.

 

תעשה שיקול של מה מהיתרונות מדבר אליכם יותר.

 

פולו:

איכות חומרים והרכבה גבוהה משמעותית מהאחרות.

5 כוכבים במבחני הריסוק.

תאי אחסון נוחים.

זריזה בזכות הגיר, למרות מיעוט הסוסים.

 

פאביה TSI:

הכי זריזה בחבורה ובהפרש ניכר. כח זמין בכל מצב.

כולן חסכוניות אבל היא יותר בזכות שילוב הגיר- מנוע.

רק 4 כוכבי בטיחות.

 

יאריס:

אמנם פלסטיקה, אבל ראיתי פלסטיקה פשוטה יותר. בסה"כ תא הנוסעים נעים ומזמין, כסא הנהג הוא הנוח בחבורה לטעמי.

הרכב הכי חלש בקטגוריה. המנוע צורח ומרעיש מאוד.

כל הרכבים הללו די סחירים, אבל היאריס ככל הנראה תשמור על הערך שלה לאורך השנים טוב יותר כפי שהיא עשתה לאורך השנים.

 

בשורה התחתונה, אני לא הייתי מתקרב ליאריס מסיבות אובייקטיביות אבל על פי הצרכים של אמא שלך ואם היא נוהגת לאט ורגוע, זה דווקא נראה כמו הרכב שהכי יתאים לה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז אחרי כמה ימים עם פולו 1.4 DSG "טרנדליין" (חדשה - 4000 ק"מ), אסכם את זה במילה אחת - התאכזבתי.

 

תא הנוסעים מצוייד בחומרים נעימים יותר למראה / מגע מאלה של הפאביה - שם זה מתחיל ונגמר. ידית ההילוכים נאה ונעימה משל הפאביה / איביזה, כך גם פתחי המיזוג וידיות הפתיחה הפנימיות העשויות אלומיניום אמיתי - ולא פלסטיק שחור או צבוע כסוף.

 

תא הנוסעים מציג איכות אינה אחידה - הפער בין דיפוני הדלתות הקידמיים לאלה האחוריים, למשל. אלה הקידמיים מרופדים היטב, בעוד אלה האחוריים מרגישים כאילו זרקו פיסת בד מבלי להניח ספוג מתחת. הם דקים למגע ומרגישים כאילו נלקחו מרכב אחר לגמרי - ולא קשורים לרכב. כמובן שזה ממשיך גם אל חלקו התחתון של הדשבורד, גם הוא מרגיש פחות נעים, פחות מוקפד (פלסטיקה חדה) וגס למגע. גם הפולו מזמזמת פה ושם - היא אינה חפה מכך לכל המעליזים.

 

בדלתות האחוריות יש חלקי פח (לא קטנים) חשופים (משולשי הדלתות האחוריות הפנימיים כמובן) - משהו ש"קל" ומובן יותר למצוא באלטו / פיקנטו / C1 / 107 - וממש לא ראוי למצוא בפולו היקרה מהן משמעותית.

לצערי זה גם המצב ב-TSI המאובזרת יותר (גם בה יצא לי לנהוג) - פשוט משהו שגורם לך לחשוב פעמיים אם אתה באמת בפולו או שהתבלבלת ונכנסת לרכב מלפני עשור.

 

אשמח להבין מי האידיוט שעיצב את פתחי המיזוג האווילים - כשמנסים לכוון אותם אל הגוף, הם נחסמים בחלקם ע"י מסגרת האלומיניום מסביבים - פשוט תכנון לקוי וחסר מחשבה. אין ספק שהמסגרות הללו מרשימות ומוסיפות לטאץ' העיצובי, אבל ראבק - קודם היעוד!

 

אחרי שמתמקמים בה ועוברים לשלב הנהיגתי, מגלים כי התיבה הזאת (DSG7) אינה עובדת היטב (בשידוך למנוע 1.4) - בדרך כזאת שגורמת להתגעגע להפעלת הקלאץ' באופן עצמאי (או לשילוב עם מנוע TSI, שם היא מרגישה טובה משמעותית - מהירת תגובות ונעימה מאוד).

היא נוטה לקפץ לה להילוכים גבוהים (הילוך 7 ב-50 קמ"ש) - וכשרוצים להאיץ (וגם אז זה לא בדיוק קורה...) היא משתגעת בהורדת ההילוכים, משתהה, חובטת קלות, מעלה הילוך שוב ומורידה שניים - והעסק עובד באופן נוראי במיוחד.

עם היציאה מהעיר - התיבה משתנה באופייה ויש אור בקצרה המנהרה - עם העברות הילוכים זריזות, החלטיות ונעימות משמעותית. גם צריכת הדלק טובה מהצפוי עם צריכת דלק ממוצעת של 1:15 (בין תדלוקים).

 

בניגוד לגולף 1.6 הראשונות שהגיעו עם DSG7, שם התיבה שיפרה את הביצועים באופן מורגש - נדמה כי בשידוך למנוע 1.4 הותיק היא פשוט מתקשה לעשות זאת, הוא עדיין מרגיש עצל / רועש ומאוד מחוספס למרות הביצועים הדי בסדר שלו בסופו של יום.

 

הפולו בהחלט נוחה יותר מהפאביה / איביזה. לומר באופן מוחלט שהפולו 1.4 שקטה מהפאביה 1.4 - קשה לי לומר חד משמעית. הפולו 1.2TSI DSG (מול פאביה 1.2TSI) מבודדת טוב יותר מרעשי כביש, אך רעשי רוח מורגשים מגיעים מהמראות.

 

אל תחפשו כאן חדוות נהיגה - אתם לא תמצאו בה. השילוב של המנוע העצל עם התיבה הלא החלטית לא נותן מקום להנאה כזאת אחרת - וצרפו לכך הגה קל מאוד וצמיגים צנומי מידה. ב-TSI ההיגוי מרגיש מעט יותר טוב, האחיזה גבוה יותר והביצועים טובים משמעותית. לפאביה "ספורט" - היגוי חד וכבד משמעותית, אחיזה גבוה יותר והתנהגות נעימה יותר.

 

לסיכום, צר לי כל חובבי הפולו / פולקסווגן - משהו מרגיש לי מפוספס בפולו (בעיקר עם התמחור הגבוה שלה בארצנו). אומנם יש לה עיצוב נאה מאוד (הנאה ביותר מבין כל הסופר מיני'ז) עם דימיון רב לאחות הגדולה (גולף), נוחות נסיעה נעימה, בטיחות גבוה, חומרים נאים ונעימים למגע ומראה ומוניטין / סטטוס משודרג - בסופו של כזה זה, אני לא מוצא עצמי קונה כזאת.

היא המכונית שתגרום לשכנים שלך לקנאה ("פולקסווגן"), לחברה להתאהב בה ולהורים שלה להסתכל עליך במבט אחר - אבל לא תספק או תרגש אותך. היא מרגישה מאוד חלבית מבחינתי - לא גרמה לי חשק לנהוג בה סתם להנאתי. למעשה, רק הגדילה את געגועי אל הפאביה האקסית (האנדרדוגית) ובוודאי אל היטי שנחה בחניית הבית.

 

אף אחת מהשלוש (איביזה / פאביה / פולו) אינה מכונת נהיגה - בי אישית הפאביה מצליחה לעורר הרבה יותר רגש וכיף מאחיותיה. לאיביזה יש את הלוק ואין כיסוי מתחת. הפולו מנסה להיות גולף וזה לא מצליח לה בכל האספקטים - וחבל.

והפאביה, הפאביה בכלל מבוססת על הדור הקודם של השלוש (שעבר שדרוג) - עם רמת בטיחות נמוכה יותר, שם פחות מוצלח, סטטוס נחות ומראה שמרני "ובוגר" משמעותית.

 

בסופו של דבר, הפאביה הקשישה (אוטוטו מוחלפת) - מצליחה לעמוד בשמחה ובששון מול הפולו. בלי רגשי נחיתות.

תא הנוסעים שלה מרווח ומאובזר יותר, יש לה תא מטען גדול ונוח יותר, היא נעימה ומהנה יותר לנהיגה, יש לה כיול עדיף לתיבה (DSG) - אם תבדקו עלויות אחזקה ורכישה, תגלו כי גם שם היתרון מצוי בידי הפאביה.

יש מי שלא יתחבר לעיצוב השמרני והזקן שלה (חיצוני ופנימי) וחסרון נוסף שלה הינו בפן הבטיחותי - רק 4 כוכבי בטיחות.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קיה זו לא אופציה מבחינת אמא. ראינו את הרכבים ועדיין אין החלטה. כנראה שנסיעת מבחן תכריע בסוף.

תודה לכולם על התגובות

volkswagen polo 2016

Ford Focus 2008

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אז אחרי כמה ימים עם פולו 1.4 DSG "טרנדליין" (חדשה - 4000 ק"מ), אסכם את זה במילה אחת - התאכזבתי.

 

תא הנוסעים מצוייד בחומרים נעימים יותר למראה / מגע מאלה של הפאביה - שם זה מתחיל ונגמר. ידית ההילוכים נאה ונעימה משל הפאביה / איביזה, כך גם פתחי המיזוג וידיות הפתיחה הפנימיות העשויות אלומיניום אמיתי - ולא פלסטיק שחור או צבוע כסוף.

 

תא הנוסעים מציג איכות אינה אחידה - הפער בין דיפוני הדלתות הקידמיים לאלה האחוריים, למשל. אלה הקידמיים מרופדים היטב, בעוד אלה האחוריים מרגישים כאילו זרקו פיסת בד מבלי להניח ספוג מתחת. הם דקים למגע ומרגישים כאילו נלקחו מרכב אחר לגמרי - ולא קשורים לרכב. כמובן שזה ממשיך גם אל חלקו התחתון של הדשבורד, גם הוא מרגיש פחות נעים, פחות מוקפד (פלסטיקה חדה) וגס למגע. גם הפולו מזמזמת פה ושם - היא אינה חפה מכך לכל המעליזים.

 

בדלתות האחוריות יש חלקי פח (לא קטנים) חשופים (משולשי הדלתות האחוריות הפנימיים כמובן) - משהו ש"קל" ומובן יותר למצוא באלטו / פיקנטו / C1 / 107 - וממש לא ראוי למצוא בפולו היקרה מהן משמעותית.

לצערי זה גם המצב ב-TSI המאובזרת יותר (גם בה יצא לי לנהוג) - פשוט משהו שגורם לך לחשוב פעמיים אם אתה באמת בפולו או שהתבלבלת ונכנסת לרכב מלפני עשור.

 

אשמח להבין מי האידיוט שעיצב את פתחי המיזוג האווילים - כשמנסים לכוון אותם אל הגוף, הם נחסמים בחלקם ע"י מסגרת האלומיניום מסביבים - פשוט תכנון לקוי וחסר מחשבה. אין ספק שהמסגרות הללו מרשימות ומוסיפות לטאץ' העיצובי, אבל ראבק - קודם היעוד!

 

אחרי שמתמקמים בה ועוברים לשלב הנהיגתי, מגלים כי התיבה הזאת (DSG7) אינה עובדת היטב (בשידוך למנוע 1.4) - בדרך כזאת שגורמת להתגעגע להפעלת הקלאץ' באופן עצמאי (או לשילוב עם מנוע TSI, שם היא מרגישה טובה משמעותית - מהירת תגובות ונעימה מאוד).

היא נוטה לקפץ לה להילוכים גבוהים (הילוך 7 ב-50 קמ"ש) - וכשרוצים להאיץ (וגם אז זה לא בדיוק קורה...) היא משתגעת בהורדת ההילוכים, משתהה, חובטת קלות, מעלה הילוך שוב ומורידה שניים - והעסק עובד באופן נוראי במיוחד.

עם היציאה מהעיר - התיבה משתנה באופייה ויש אור בקצרה המנהרה - עם העברות הילוכים זריזות, החלטיות ונעימות משמעותית. גם צריכת הדלק טובה מהצפוי עם צריכת דלק ממוצעת של 1:15 (בין תדלוקים).

 

בניגוד לגולף 1.6 הראשונות שהגיעו עם DSG7, שם התיבה שיפרה את הביצועים באופן מורגש - נדמה כי בשידוך למנוע 1.4 הותיק היא פשוט מתקשה לעשות זאת, הוא עדיין מרגיש עצל / רועש ומאוד מחוספס למרות הביצועים הדי בסדר שלו בסופו של יום.

 

הפולו בהחלט נוחה יותר מהפאביה / איביזה. לומר באופן מוחלט שהפולו 1.4 שקטה מהפאביה 1.4 - קשה לי לומר חד משמעית. הפולו 1.2TSI DSG (מול פאביה 1.2TSI) מבודדת טוב יותר מרעשי כביש, אך רעשי רוח מורגשים מגיעים מהמראות.

 

אל תחפשו כאן חדוות נהיגה - אתם לא תמצאו בה. השילוב של המנוע העצל עם התיבה הלא החלטית לא נותן מקום להנאה כזאת אחרת - וצרפו לכך הגה קל מאוד וצמיגים צנומי מידה. ב-TSI ההיגוי מרגיש מעט יותר טוב, האחיזה גבוה יותר והביצועים טובים משמעותית. לפאביה "ספורט" - היגוי חד וכבד משמעותית, אחיזה גבוה יותר והתנהגות נעימה יותר.

 

לסיכום, צר לי כל חובבי הפולו / פולקסווגן - משהו מרגיש לי מפוספס בפולו (בעיקר עם התמחור הגבוה שלה בארצנו). אומנם יש לה עיצוב נאה מאוד (הנאה ביותר מבין כל הסופר מיני'ז) עם דימיון רב לאחות הגדולה (גולף), נוחות נסיעה נעימה, בטיחות גבוה, חומרים נאים ונעימים למגע ומראה ומוניטין / סטטוס משודרג - בסופו של כזה זה, אני לא מוצא עצמי קונה כזאת.

היא המכונית שתגרום לשכנים שלך לקנאה ("פולקסווגן"), לחברה להתאהב בה ולהורים שלה להסתכל עליך במבט אחר - אבל לא תספק או תרגש אותך. היא מרגישה מאוד חלבית מבחינתי - לא גרמה לי חשק לנהוג בה סתם להנאתי. למעשה, רק הגדילה את געגועי אל הפאביה האקסית (האנדרדוגית) ובוודאי אל היטי שנחה בחניית הבית.

 

אף אחת מהשלוש (איביזה / פאביה / פולו) אינה מכונת נהיגה - בי אישית הפאביה מצליחה לעורר הרבה יותר רגש וכיף מאחיותיה. לאיביזה יש את הלוק ואין כיסוי מתחת. הפולו מנסה להיות גולף וזה לא מצליח לה בכל האספקטים - וחבל.

והפאביה, הפאביה בכלל מבוססת על הדור הקודם של השלוש (שעבר שדרוג) - עם רמת בטיחות נמוכה יותר, שם פחות מוצלח, סטטוס נחות ומראה שמרני "ובוגר" משמעותית.

 

בסופו של דבר, הפאביה הקשישה (אוטוטו מוחלפת) - מצליחה לעמוד בשמחה ובששון מול הפולו. בלי רגשי נחיתות.

תא הנוסעים שלה מרווח ומאובזר יותר, יש לה תא מטען גדול ונוח יותר, היא נעימה ומהנה יותר לנהיגה, יש לה כיול עדיף לתיבה (DSG) - אם תבדקו עלויות אחזקה ורכישה, תגלו כי גם שם היתרון מצוי בידי הפאביה.

יש מי שלא יתחבר לעיצוב השמרני והזקן שלה (חיצוני ופנימי) וחסרון נוסף שלה הינו בפן הבטיחותי - רק 4 כוכבי בטיחות.

 

לא מסכים עם רוב הדברים שאמרת ומנסיון של נהיגה על כל אחד מהרכבים של הקונצרן.

 

קודם כל קצת סדר. הטרנדליין מגיעה ברמת גימור נמוכה יותר מהקומפורטליין, מי שחוסך את ה2000 ש"ח הללו שלא יתלונן על פלסטיקה. בהחלט כדאי לא לחסוך אותם. איכות החומרים גבוהה בהרבה בקומפורטליין (ופותח השרשור הדגיש שהוא רוצה קומפורטליין, לכן הסקירה על הטרנדליין קצת מיותרת כאן)

 

דבר שני- השידוך של מנוע ה1.4 עם גיר הDSG הופך את הפולו 1.4 על 85 סוסיה המסכנים, לרכב הסופרמיני הכי זריז על הכביש ללא טורבו (בדוק). הרכב למעשה זריז יותר מהדור הקודם 1.6 עם 105 כ"ס וטיפטרוניק. בדקנו והיא השאירה לה אבק.

 

כל גירי הDSG7 רצים להילוך השביעי ב50 קמ"ש, זה הרעיון- לחסוך דלק ולשמור את חיי המנוע. לכן, מי שרוצה להינות יכול לנסוע על הספורט בעיר והתוצאה מהנה למדי. התגובות מהירות וכל עוד לא לוחצים את הדוושה עד הסוף אלא רק בחצי, הכח זמין כל הזמן כמעט ללא דיליי.

 

מעבר לכך, הפאביה יושבת על מרכב ישן יותר, איכות החומר והגימור נמוכה יותר ונוכחות רעש המנוע הרבה יותר מציקה (בידוד לקוי) מעבר לכך שאני גם לא אוהב את העיצוב שלה אבל זה כבר עניין של טעם.

הפאביה בהחלט יותר איכותית מהאיביזה, אבל היא עדיין לא הפולו. אם הפולו שווה את הפרמייה? את זה אני אשאיר למתלבטים, אבל היא בהחלט הכי איכותית בקטגוריה ובעיניי אחת הפולואים היותר טובות באנתולוגיה של המותג.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לא מסכים עם רוב הדברים שאמרת ומנסיון של נהיגה על כל אחד מהרכבים של הקונצרן.

 

כל אחד ודעתו שלו - לא נריב על זה.

כמי שהחזיק מספיק פאביות (וכנראה מכיר אותן טוב יותר מכל אחד כאן), היו לו בעברו איביזה ופולו ונהג לא מעט בהן (הן בדור הקודם - 1.4 / 1.6 והן בדור הנוכחי - 1.4 / 1.2TSI), אני חולק על דעתך בשנית, ואפרט בהמשך.

 

קודם כל קצת סדר. הטרנדליין מגיעה ברמת גימור נמוכה יותר מהקומפורטליין, מי שחוסך את ה2000 ש"ח הללו שלא יתלונן על פלסטיקה. בהחלט כדאי לא לחסוך אותם. איכות החומרים גבוהה בהרבה בקומפורטליין (ופותח השרשור הדגיש שהוא רוצה קומפורטליין, לכן הסקירה על הטרנדליין קצת מיותרת כאן)

 

אין כל קשר בין טיב החומרים לרמת הגימור - ה"קומפורטליין" מצויידת באיבזור נוסף וגווני פנים נאים יותר. אין כל הבדל ברמת החומרים בין דגמי הפולו השונים, אם מדובר בבסיסית ואם מדובר במאובזרת ביותר (GTI - למשל), כך שאתה טועה ומטעה לשווא.

אם נסתמך על טענה זאת, אתה תאמר כי גולף "טרנדליין" בנויה פחות טוב מאשר GTI - וזה רחוק מלהיות נכון. ההבדל יסתכם במושבים שונים לחלוטין, ריפוד ודיפונים שונים לחלוטין, גוונים מעט שונים ונגיעות כאלה ואחרות שאין בבסיסית.

זה נאמר על סמך בילוי של חודש+ עם "טרנדליין" ובילוי של כמה ימים טובים בחברת GTI וגם GTI "פרמיום".

 

דבר שני- השידוך של מנוע ה1.4 עם גיר הDSG הופך את הפולו 1.4 על 85 סוסיה המסכנים, לרכב הסופרמיני הכי זריז על הכביש ללא טורבו (בדוק). הרכב למעשה זריז יותר מהדור הקודם 1.6 עם 105 כ"ס וטיפטרוניק. בדקנו והיא השאירה לה אבק.

 

אין לי מושג כיצד בדיוק נעשתה ההשוואה שלך - כך או כך כנראה שאינה מדוייקת או נכונה במאת האחוזים.

בכל מקרה, הטענה שלך נשמעת קצת הזויה בתהחשב בעובדה שפולו DSG מאיצה אל 100 תוך 11.9 שניות, בעוד פולו (דור קודם כמובן) 1.6 טיפט' מאיצה אל 100 ב-10 שניות.

אומנם נתוני נייר לא מגלים לנו הכל אבל בהחלט מרמזים על מה יכול לקרות, ויש פה פער נאה בין השתיים.

נהגתי לא מעט על ה-1.6 טיפט' והיא בהחלט מרגישה "בשרנית" וזריזה יותר מה-1.4 DSG. ל-DSG יש נטייה לבלבל, להטעות ולגרום לך לתחושה סופר זריזה בנהיגה - תודות להעברות הילוכים זריזות מאוד וכמובן חלקות למשעי (כל עוד הוא לא משתגע). זאת בדיוק נקודה שכל הזמן הפתיעה אותי בפאביה TSI, היא תמיד הרגישה זריזה מהידנית שלי - עד שמנסים לזנב אחד בשני והידנית תמיד הייתה בחזית עם ידה עליונה - על פני הטכנולוגיה הרובוטית :wink:

 

כל גירי הDSG7 רצים להילוך השביעי ב50 קמ"ש, זה הרעיון- לחסוך דלק ולשמור את חיי המנוע. לכן, מי שרוצה להינות יכול לנסוע על הספורט בעיר והתוצאה מהנה למדי. התגובות מהירות וכל עוד לא לוחצים את הדוושה עד הסוף אלא רק בחצי, הכח זמין כל הזמן כמעט ללא דיליי.

 

ב-1.2TSI (לפחות בכיול שבפאביה) הוא לא רץ לעלות להילוך שביעי על 50 קמ"ש, לעיתים הוא עושה זאת בשלב מאוחר יותר (70 / 80 קמ"ש). בכל מקרה שהוא - זה מעיק, מיותר וחסר טעם - ואין חסכון בנסיעה של 50 קמ"ש על 7, כאשר המנוע סובב לו אי שם מתחת לשיא המומנט - ודורש הורדת הילוך.

DSG היא תיבה מ-ע-ו-ל-ה כל עוד מדובר בגרסת ה-6 הילוכים. היא פחות מתעסקת בהעלאות / הורדות הילוכים ומשתדלת לשמור על ההילוך האידיאלי (בלי להעביר למצב SPORT), גם העברות ההילוכים שלה מהירות ונעימות משמעותית.

ב-DSG7 יש דילאיי מורגש (בעיקר בתחילת נסיעה - גם לאחר עדכון התוכנה האחרון), העברות פחות נעימות, רצה בין ההילוכים בצורה אווילית ומגלה אמינות ועמידות פחות טובה מזאת של הוורסיה הקודמת.

אין ספק שהיא (כמו ה-DSG6) מהירה, נעימה ומביאה לצריכת דלק טובה יותר משל כל תיבה אוט' קונבנציונלית.

 

מעבר לכך, הפאביה יושבת על מרכב ישן יותר, איכות החומר והגימור נמוכה יותר ונוכחות רעש המנוע הרבה יותר מציקה (בידוד לקוי) מעבר לכך שאני גם לא אוהב את העיצוב שלה אבל זה כבר עניין של טעם.

הפאביה בהחלט יותר איכותית מהאיביזה, אבל היא עדיין לא הפולו. אם הפולו שווה את הפרמייה? את זה אני אשאיר למתלבטים, אבל היא בהחלט הכי איכותית בקטגוריה ובעיניי אחת הפולואים היותר טובות באנתולוגיה של המותג.

 

ציינתי שאכן, הפאביה מבוססת על רצפת הפולו הקודמת, היא גם פחות בטוחה ונאה למראה מהפולו. הפולו - לעומת זאת - פחות מרווחת, מאובזרת ומצויידת בתא מטען קטן משמעותית.

פער איכות החומרים זניח להחריד - בפולו זה פשוט נראה טוב יותר והחומרים עצמם בטקסטורה / עיצוב נאה משמעותית. (מה שכל מגזין גרמני מציין בעצמו - הפער זניח לחלוטין, הם תמיד מדרגים זאת כנקודה אחת פחות מאשר בפולו עם דגש כי בפולו עיקר ההבדל נוגע לכך שהחומרים עצמים נעימים ונראים טוב יותר).

 

נמתין בסבלנות להשקת הפאביה MK3, ואז נראה מה יהיה עתידה מול האחות "הסטטוסית".

 

ואם אהיה כנה לחלוטין - אין סיכוי שאחזור שוב לפאביה ובטח שלא לפולו...

 

מכאן רק עולים מעלה, כך שהרכישה הבאה היא אך ורק יטי 1.8TSI ידנית :lol:

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא טועה ומטעה. אני מדבר מידיעה ברורה.

 

קל מאוד לפספס את זה אבל הפולו ברמת גימור טרנדליין מגיעה עם דש בורד פלסטיקי ולא חומר מוקצף. עם בדים פחות איכותיים, ללא גימור של בדים בדלתות ועוד הבדלים באבזור כמו מגירות שימושיות מתחת למושבים.

אתה מוזמן לבדוק.

 

שים לב שציינתי שהפולו 1.4 DSG זריזה יותר ולאו דווקא מהירה יותר.

שוב, אני מדבר מידיעה וניסיון ולא מקריאת פרוספקטים. הפולו 1.4 DSG מגיבה הרבה יותר מהר, יוצאת מעקיפה מהר יותר, פורצת מהר יותר. ולא רק מול הפולו 1.6 אלא מול כל רכבי הסופר מיני הלא מוגדשים. היא בפירוש הכי זריזה (למרות שהסוויפט הרבה יותר מהנה לנהיגה) וכן, אני מדבר באופציית ספורט בלבד ולא בD.

 

בכיול של הפולקסווגנים למיניהם, כולם מגיעים להילוך שביעי ב50 קמ"ש. בנסיעת שיוט רגועה בעיר, אין שום צורך להוריד הילוך.

 

אפשר לפתור את הדיליי בDSG7 אם אתה מעביר להילוך ספורט ונותן חצי גז. הרכב יזנק מהמקום מהר יותר מרוב התיבות הפלנטריות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הDSG (בכל גרסא, גם 6 וגם 7) יצריך "גיור" של הנהג ל"צורת ההתבטאות" של התיבה הזו אם הוא מגיע אחרי ניסיון עם תיבה אוטומטית פלנטרית.

את השגעונות של הDSG אפשר למצוא גם בגרסת הDSG7 שבועטת לפעמים, מקרקשת לפעמים ומתבלבלת לפעמים בהעברות הילוכים ומשתהה בהורדות וגם בDSG6 עליה יצא לי לנהוג בעיקר על האחות הגדולה (מאוד) של הפאביה הלא היא הסופרב, גם בסופרב עם השישיה וגם בפאביה עם השביעיה התיבה צריכה להבין שאתה מאוד החלטי בנוגע למה שאתה רוצה ממנה, היא תטבע ממך להיות חד תנועה והחלטי "דוושתית" בשביל שהיא תעשה באמת את מה שאתה רוצה, אחרת היא תבעט, תקרקש, תחרוק, תתבלבל וכוליי וכוליי...

 

יש בDSG המון יתרונות והמון חסרונות, הפואנטה היא להבין ולהנות מהיתרונות ולדעת לאתר את החסרונות ולהתמודד איתם בצורה הטובה ביותר.

אני הגעתי לכדי הבנה (כבעלים של פאביה TSI DSG) שאם אני רוצה להאיץ באופן זריז בלי כל ההשתהויות אני זורק את הידית הצידה ומושך אחורה הילוך אחד ומחזיר בחזרה לD, היא תוריד את ההילוך עוד לפני שתספיק לחשוב על זה.

אם אני רוצה לתת קיק עצבני אני זורק את הידית הצידה ומוריד שני הילוכים וזורק בחזרה לD.

זה משאיר לי את ההחלטה כמה אני רוצה ללחוץ על דוושת הדלק בהתאם לתאוצה שאני רוצה להשיג ולא בשביל שהתיבה תנסה להבין מה אני רוצה.

השילוב של הDSG עם הTSI יכול להחשב לבלתי צפוי אצל מי שיעלה על הרכב וינהג בו בפעם הראשונה ולכן נדרש הליך "הסתגלות".

 

מצב ספורט מבחינתי נמצא מחוץ לתחום, זה סוג של DSG עצבני במיוחד עם התנהגות שאני לא אוהב, במיוחד כשהיא מורידה הילוכים לקראת עצירה במצב S (אם יש אהבל שנצמד אליך מאחורה הוא יכול בקלות להתחבר אליך באופן מוחלט)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

אפשר לפתור את הדיליי בDSG7 אם אתה מעביר להילוך ספורט ונותן חצי גז. הרכב יזנק מהמקום מהר יותר מרוב התיבות הפלנטריות.

 

לא צריך S.

אני לא מגיע לשם בכלל...

מעביר לידני, אחד אחורה, תקבל דחיפה, שניים אחורה ותוספת דלק, תקבל קיק מושלם.

כשאני עושה את זה, אני מוריד ומיד מחזיר לD, היא תעלה את ההילוך רק אם תרפה את דוושת הדלק.

נסה את האופציה הזו :)

 

אני בכמעט 4 חודשים עם הרכב נכנסתי למצב S רק פעמיים (בשביל לראות מה קורה....) :)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אני לא טועה ומטעה. אני מדבר מידיעה ברורה.

 

קל מאוד לפספס את זה אבל הפולו ברמת גימור טרנדליין מגיעה עם דש בורד פלסטיקי ולא חומר מוקצף. עם בדים פחות איכותיים, ללא גימור של בדים בדלתות ועוד הבדלים באבזור כמו מגירות שימושיות מתחת למושבים.

אתה מוזמן לבדוק.

 

פולו 1.4 "טרנדליין" ופולו 1.2TSI "קומפורטליין" - שתיהן עלו על הכביש בסוף 2011 (הראשונה בנוב' והשנייה בדצמ') - לשתיהן אין דשבורד מחומר מוקצף ודיפוני הדלתות האחוריות זהים בתחושת הדלה, הזולה וחסרת ה"עובי".

 

יתרה מכך, ישבתי בפולו TSI עם קיט R (בסוכנות בפרנקפורט, לפני שבועים) וגם בה לא היה את החומר המוקצף (והרך למגע) עליו אתה מדבר - אבל כן היו לה מושבים אוחזים ונוחים - ושלל אקסטרות כאלה ואחרות מגניבות :wink:

 

אתה שוב לא מתייחס לדבריי, הרי כתבתי שיש הבדלי גוונים וסוגי בד בין הגרסאות. גם כתבתי ברורות שמן הסתם שיש פער כזה או אחר ברמת האיבזור לטובת ה"קומפורטליין" על פני ה"טרנדליין" הבסיסית והדי ערומה.

 

שים לב שציינתי שהפולו 1.4 DSG זריזה יותר ולאו דווקא מהירה יותר.

שוב, אני מדבר מידיעה וניסיון ולא מקריאת פרוספקטים. הפולו 1.4 DSG מגיבה הרבה יותר מהר, יוצאת מעקיפה מהר יותר, פורצת מהר יותר. ולא רק מול הפולו 1.6 אלא מול כל רכבי הסופר מיני הלא מוגדשים. היא בפירוש הכי זריזה (למרות שהסוויפט הרבה יותר מהנה לנהיגה) וכן, אני מדבר באופציית ספורט בלבד ולא בD.

 

לא נגעתי בכלל במצב SPORT. התכוונתי אך ורק למצב D ה"רגיל", ובמצב הזה התיבה מתבלבלת יותר מידי, קופצת הילוכים מהר מידי ולעיתים גם חובטת. לעיתים רחוקות יותר מצאתי עצמי בהילוך ראשון - ולא ממש ברור לי למה :?

 

ה-DSG מגיבה מהר יותר (משמעותית) מהטיפט' 6, אבל זה לא עוזר לפולו 1.4 להיות מהירה (וזריזה) מה-1.6. טובה ככל שתהיה התיבה, היא לא תפצה על פערי המומנט וההספק הקיימים בין המנועים המדוברים - ויש פער כזה או אחר.

 

בכיול של הפולקסווגנים למיניהם, כולם מגיעים להילוך שביעי ב50 קמ"ש. בנסיעת שיוט רגועה בעיר, אין שום צורך להוריד הילוך.

 

צר לי - טיפשי לחלוטין. ברגע שתרצה לטפס קלות במהירות, היא תוריד 2 ואפילו 3 הילוכים - איפה בדיוק החסכון בדלק?

כל פעם שרוצים לצור קצב התקדמות מהיר יותר קלות - היא מורידה יותר מידי הילוכים ואז ההאצה אינה לינארית, מה שאינו תורם לחסכון בדלק, מעיק ומציק מבחינת תחושה. פשוט אווילי וחסר טעם להחריד.

 

אין שום סיבה - הגיונית - למצוא עצמך בהילוך שביעי בנסיעה במהירות של 50 קמ"ש ומטה. זאת אותה תופעה שקיימת גם בטיפט' 6 הישנה (ואם זכרוני אינו מטעני מהבמוו 520D עם הטיפט' 8 הילוכים, גם שם קיימת התופעה המעצבנת הזאת).

 

אפשר לפתור את הדיליי בDSG7 אם אתה מעביר להילוך ספורט ונותן חצי גז. הרכב יזנק מהמקום מהר יותר מרוב התיבות הפלנטריות.

 

תן לי סיבה הגיונית מדוע אני צריך למצוא עצמי במצב SPORT ברב מוחלט של הזמן - ורק כדי לפצות על תופעות הלוואי של התיבה הזאת (העלאות והורדות ההילוכים הפזיזות, הדילאיי המורגש וכדומה). הרי במצב SPORT התיבה שומרת על סל"ד גבוה ואינה מגיעה להילוך שביעי (בשיוט במהירות חוקיות ולא חוקיות), מה שבעצם מגדיל את צריכת הדלק - שוב פעם.

 

עם כל חיבתי ל-DSG, ה-DSG7 היא תיבה שרחוקה מלהיות מושלם (לפחות בשידוך למנועי ה-1.4, 1.2TSI וה-1.4TSI) - ופרטתי בדיוק מדוע ולמה. לא מצליח לחבב אותה.

VAG צריכים לעשות מעט חושבים עם עצמם ולנסות לשחזר את ה-DSG6 (בוורסיה האחרונה שלה), שם העסק עובד בצורה נעימה ומהירה משמעותית, גם אמינה ועמידה יותר - מתברר לדעת.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 3253 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...