Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חימום פנימי וסירקולציית קירור - מאזדה MPV 1996


davideinat
 שיתוף
עוקבים 1
שימו לב! השרשור הזה בן 3258 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום.

זו שאלה למבינים ב-MPV. או במערכות חימום. או - עדיף - בשניהם גם יחד.

מדובר ברכב שקניתי לפני מספר חודשים, כל הסימפטומים קיימים מאז שהרכב ברשותי.

להלן תיאור הבעיה:

הסימפטומים העיקריים: 1. חימום פנימי לא עובד. 2. שעון חום תמיד מתחת לחצי. 3. צינור מים עליון חם כמו שצריך, צינור תחתון (מתחת לרדיאטור) - פושר עד קר.

בנוסף: 1. רדיאטור חימום קיים, מחובר ופתוח. 2. הוונטה עובדת כל הזמן במהירות המנוע. 3. המנוע קצת חלש יחסית למצופה מבחור בגודלו ובמעמדו. 4. עשיתי עכשיו טיפול כולל החלפת פלאגים וחוטי הצתה. 4. אי אפשר לסובב את הוונטה ביד כשהמנוע כבוי. 5. כשאני מכבה מנוע חם הונטה לא ממשיכה לעבוד (לא יודע איך זה אמור להיות בדגם הזה).

 

קיבלתי חוו"ד ממוסך אחד, שהבעיה היא בזה שהוונטה מסתובבת כל הזמן מהר מאוד, מה שלא נותן למנוע ולמים להגיע לטמפרטורה מספיקה בשביל חימום פנימי. הוא אומר שיש ביחידה של המאוורר מעין קלאץ' פנימי שמחבר אותה למהירות המנוע רק במקרים של מאמץ או חימום מיוחד, ושצריך להחליף את הקלאץ' הזה או את כל היחידה.

 

אני בד"כ סומך על המכונאי הזה, ובכ"ז - וגם כדי ללמוד - הייתי שמח לחוות דעת נוספות שיסבירו מה הבעיה, וגם - להמלצה על מוסך טוב באזור הצפון (טבריה-ראש פינה-צפת-חצור-ק. שמונה-כרמיאל) שמתמחה במאזדה ו/או במערכות קירור וחימום.

 

תודה,

דוד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האם המפוח הפנימי עובד ?

פגשתי אדם עם דולר, החלפנו דולרים ועדיין לכל אחד מאיתנו יש דולר אחד. פגשתי אדם עם רעיון, החלפנו רעיונות ועכשיו לכל אחד מאיתנו יש 2 רעיונות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שאני מבין נכון מה זה "מפוח פנימי":

כאשר מפעילים אוורור יש זרימת אוויר פנימיה, תמיד קר. גם המזגן עובד (קדמי ואחורי) - גם הוא רק על קור.

יש עוד מפוח שאני לא יודע עליו?

תודה,

דוד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ישנם שני צינורות גומי שנכנסים דרך קיר האש לרדיאטור החימום. כשהמנוע חם,

גע בצינורות ותרגיש אם שניהם חמים. במידה ולא, ייתכן ויש לך סתימה ברדיאטור חימום.

דבר נוסף, בורר החום בתוך תא הנוסעים, בדוק אם אכן הוא מבצע את הפעולה שהוא אמור

לבצע מבחינת פתיחת תריסים.

ודבר אחרון, בדוק אם ברכב יש טרמוסטט או שהוציאו אותו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שלום.

זו שאלה למבינים ב-MPV. או במערכות חימום. או - עדיף - בשניהם גם יחד.

מדובר ברכב שקניתי לפני מספר חודשים, כל הסימפטומים קיימים מאז שהרכב ברשותי.

להלן תיאור הבעיה:

הסימפטומים העיקריים: 1. חימום פנימי לא עובד. 2. שעון חום תמיד מתחת לחצי. 3. צינור מים עליון חם כמו שצריך, צינור תחתון (מתחת לרדיאטור) - פושר עד קר.

 

 

בנוסף: 1. רדיאטור חימום קיים, מחובר ופתוח. 2. הוונטה עובדת כל הזמן במהירות המנוע. 3. המנוע קצת חלש יחסית למצופה מבחור בגודלו ובמעמדו. 4. עשיתי עכשיו טיפול כולל החלפת פלאגים וחוטי הצתה. 4. אי אפשר לסובב את הוונטה ביד כשהמנוע כבוי. 5. כשאני מכבה מנוע חם הונטה לא ממשיכה לעבוד (לא יודע איך זה אמור להיות בדגם הזה).

 

קיבלתי חוו"ד ממוסך אחד, שהבעיה היא בזה שהוונטה מסתובבת כל הזמן מהר מאוד, מה שלא נותן למנוע ולמים להגיע לטמפרטורה מספיקה בשביל חימום פנימי. הוא אומר שיש ביחידה של המאוורר מעין קלאץ' פנימי שמחבר אותה למהירות המנוע רק במקרים של מאמץ או חימום מיוחד, ושצריך להחליף את הקלאץ' הזה או את כל היחידה.

 

אני בד"כ סומך על המכונאי הזה, ובכ"ז - וגם כדי ללמוד - הייתי שמח לחוות דעת נוספות שיסבירו מה הבעיה, וגם - להמלצה על מוסך טוב באזור הצפון (טבריה-ראש פינה-צפת-חצור-ק. שמונה-כרמיאל) שמתמחה במאזדה ו/או במערכות קירור וחימום.

 

תודה,

דוד.

בקשר לסימפטומים שלך:

1. איך אתה יודע? מחובר ופתוח, מנין לך?

סימפטומים נוספים:

3. לא יודע. צריך לבדוק אותו בנפרד, לא קשור לבעיית מערכת החימום, למרות גודלו ומעמדו. 4. לא נראה לי רלוונטי לענין.

 

 

בקיצור: לדעתי התשובה ל: 1. 2. 3. בחלק הראשון, טמונה בשאלה 2 בחלק השני, + תיתכן בעיית טרמוסטט פתוח\תקוע\ לא תקין.

 

הסיכום: על פניו נראה שבעיית חוסר החימום אצלך ברכב (בהנחה שרדיאטור חימום פנימי קיים, תקין ופעיל) נובעת מפעולת יתר של מערכת הקירור. בדוק במוסך: 1. טרמוסטט תקין. (נפתח ונסגר כהלכה בהתאם לחום המים) 2. יוניט מאוורר. נראה לא תקין אם המאוורר דלוק ברציפות ולא נכבה מידי פעם. מה שגורם לקירור יתר של המים.

אגב, איך הצריכת דלק במפלצת שלך? (מנוע 3000 הבנתי? 1 לכמה? 4\5 או אפילו פחות מזה?) זה גם יכול לתת אינדיקציה מסוימת.

 

(אם טעיתי, תאכלו אותי חי...)

אם תטפל קבוע אצל אותו מוסכניק, יגיע השלב שהוא יפסיק לעבוד עליך וסתם יהיה יקרן...
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה.

אני יודע שהרדיאטור הפנימי קיים ופתוח, כי בדקו לי את זה במוסך.

אני אבדוק את סוגיית הקירור - טרמוסטט ויוניט.

צריכת הדלק - 1 ל-6. די בסדר אם אני מבין נכון.

אל דאגה, אני מונע בגז...

דוד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 3258 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...