Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעקב סקודה יטי דיזל - 292000 ק"מ וזהו


zvit
שימו לב! השרשור הזה בן 605 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

9 שנים עברו והגיע זמנו של הטסט. בעיתוי מעצבן נשרפה אתמול נורה ראשית.

 

אז החלפתי הבוקר לפני הטסט את שתי הנורות כדי שיהיה אור בצבע אחיד.

 

עברה (כצפוי) בצורה חלקה ללא רג'קטים.

 

מד האוץ עומד על 263111 ק"מ  מה שאומר שהשנה (גם בגלל הקורונה אבל לא רק) נסעתי כ-16500 ק"מ השנה עם הכי פחות נסועה.

 

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 138
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 7.8.2020 בשעה 07:51, zvit כתב:

ה-4x4 קבוע - צריכת הסולר כ-13.5 ק"מ לליטר בממוצע, גם בשיא הסגר כשנסעתי רק נסיעות קצרות ולכן לי לסיים מיכל כמעט חודשיים - לא ירד מ12 ק"מ לליטר.

אז איפה למעשה היתרון בהנעת דיזל בא לידי ביטוי ברכב הזה?

מומנט וכוח?

עריכה אחרונה על ידי Benor
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבנזין *בתנאי נסיעה זהים* היה צורך כנראה 1/8

 

מעבר למומנט העדיף, ולענ"ד גם העמידות של המנוע תחת עומס ולאורך זמן ונסועה

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעריך שצריכת הדלק של סקודה בנזין כזאת היתה בערך 1/10 כשבנסיעות עירוניות הייתי רואה גם 1/7.

 

הנהיגה שלי ממש לא חסכונית, ואני נוסע איך שנוח לי. במיכלים כשרציתי לבדוק כמה חסכוני אני יכול להיות הגעתי גם ל-1/16 על מכיל מלא.

 

אשתי שנוהגת כמו סבתא (ותכל'ס היא סבתא של שלושה נכדים מקסימים...) מגיעה ל-1/15 עם מיכל בקלות, ובקרוב כשהייטי תהפוך להיות הדיילי שלה - זאת כנראה תהיה הצריכה הממוצעת החדשה...

  • אהבתי 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכון חשוב אבל לא טכני:

אחרי תשע שנים ויום אחד (בדיוק) ביום שני השבוע, חדלה הייטי להיות הדיילי שלי.

ביום שני הגיעה הוולוו XC40 T3 (שתקבל שרשור נפרד) שהחליפה את ה-v40 שהיתה אצלנו חמש שנים, ואנחנו החליטה (הטעות מכוונת) שה-XC40 תהיה הדיילי שלי, והסקודה תעבור לאשתי שעד כה השתמשה ב-v40.

 

אני עדיין אשאר האחראי הטכני לרכב. והשרשור הזה ימשיך להתעדכן.

 

(אשתי לא כל כך הבינה למה היא צריכה/תצטרך לשלוח לי את הקילומטראז' והקבלה כל תדלוק על מנת שאוכל להמשיך לעקוב אחרי צריכת הסולר, אבל קבלה זאת בהבנה)

  • אהבתי 3
  • מצחיק 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

268000 ק"מ

 

נכנס לטיפול תקופתי קצת לפני הזמן כי:

1) התחיל לאבד נוזל קירור בכמות קטנה יחסית - אבל בכל זאת.

2) עם הזדקנות הרכב החלטתי בעצה אחת עם המוסכניק להשתדל וצמצם את מרווחי הטיול לכיוון 10000 ק"מ במקום 15000 ק"מ.

 

בדיקת מערכת הקירור בלחץ העלתה שהכל תקין. ליתר בטחון הוחלף המכסה של מיכל העיבוי.

 

סה"כ הטיפול כלל שמן של וולווליין, פילטר שמן ופילטר אוויר של mann.

 

בדיקת מערכת הקירור + הטיפול + הפקק למיכל העיבוי + נוזל קירור של וולווליין - יצא 1024 ש"ח

 

ברקסים אחוריים יוחלפו כנראה בטיפול הבא.

 

  • אהבתי 4

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין נוזל הקירור - אני סומך על המוסכניק שלי. הוא יודע לשים לי את הנוזלים המתאימים.

 

היה גם עוד "קטע" בתקופה האחרונה כשפתאום צירכת הסולר עלתה והגיעה ל-11.5 ק"מ לליטר סולר.

עד שבדקתי תאריכים והסתבר שבזמן שההצריכה עלתה אשתי היתה בבידוד והרכב היה אצל הבן שלי שלקח את הרכב לצבא רגע לפני שהשתחרר...

 

הרכב חזר לאשתי והצריכה חזרה להיות 13.5-14 ק"מ לליטר.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

https://www.valvoline.com/en-europe/our-products/coolant-and-antifreeze/g12-coolant-concentrate

גם לולוולין יש g12.
דרך אגב, יש לי סקודה פאביה בת עשר, 1600 אוטומט, משתמש במיים ירוקים זולים, אין בעיות.
את היטי שלי, 1200 טורבו , זרקתי אחרי חמש שנים בשל צרות ועלויות יקרות.

Sent from my SM-G985F using Tapatalk

Kia Niro 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הסולר גבוהה יחסית - בהתייחס לאוקטביה או סופרב של שנתונים מתקדמים יותר,
איך אתה מסביר את זה ?
הטכנולוגיה נשארה זהה למיטב ידיעתי.

 

שבוע טוב,

אריאל

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב 4x4 - יש לזה מחיר מבחינת צריכת דלק.

 

אנחנו גם לא נוהגים בצורה חסכונית במיוחד.

  • מעניין 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה 4x4 קבוע?

 

חוץ מזה, אם זה אותו דיזל כמו באוקטביות אולד סקול, אז ב268 אלף זה עדיין בהרצה בשבילו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.12.2020 בשעה 21:10, calmride כתב:

דרך אגב, יש לי סקודה פאביה בת עשר, 1600 אוטומט, משתמש במיים ירוקים זולים, אין בעיות.

השאלה היא האם זה דרישת הייצרן והאם הנוזל הירוק עומד בתקן הנדרש.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

עכשיו שמתי לב שלא עדכנתי כבר כמעט שנתיים...

 

292000 ק"מ.

 

ובכן   Shit Happens...

(כמו שאמרנו חז"לינו שם שם)

 

היטי עזבה אותנו השבוע בחטף.

 

ביום ראשון שעבר בנסיעה מנהלתית בכביש בינעירוני המנוע כבה לפתע.

 

הרכב נגרר למוסך רון (שקרוב למקום עבודתי הנוכחי)

בשיחה ראשונית עם רון הובהר שמדובר לפחות בראש מנוע ( 10000 ש"ח מינימום) הסיבה לתקלה ] קפצה שן ברצועת התזמון 

אישרתי לו לפרק ולבדוק לעומק.

 

ביום שלישי בסוף היום בדיוק ב"יום הולדתה" ה-11 של הייטי הגיעה הבשורה שהנזק שנגרם למנוע הוא בלתי הפיך, ואני מוזמן לגרור את הרכב למוסך המתמחה בהחלפת מנועים.

(רון לא עושה את - מיד יוסבר למה)

 

הרכב שווה במחירון כ-30000 ש"ח ומצבו הקוסמטי ידע ימים טובים יותר (שתי תאונות פח שטרם תוקנו בחודש האחרון)

המנוע המשמש בין השאר בעיקר מוניות לא זול, ומחיר של מנוע טוב יכול להגיע ל-20000 ש"ח.

ומניסיוני עם החלפות מנוע, זה אף לא נגמר רק במנוע, ותמיד יש הפתעות נילוות של אלפי שקלים נוספים .

(וזאת גם הסיבה שרון לא מתעסק עם זה - כי זאת דרך נפלאה לייצר לקוחות לא מרוצים, לתפוס עמדה לכמה ימים, ובסוף עוד להצטרך לתת הנחה כדי לרכך את המכה. זה לא רווחי, לא כלכלי, ואף אחד לא יוצא שמח מזה.)

 

לפיכך מכרתי את הרכב במצבו  ב-30% מערכו במחירון למי שכן מוכן לקחת את הסיכון (מעריך שיש לו מנוע תקין מנבלה אחרת, שיהיה לו לבריאות)

 

עוד בשבוע שעבר קנינו מחליפה לייטי, הרבה פחות מעניינת, אבל מתקדמת ומודרנית ומתאימה למשתמשים היומיומיים ברכב.

היורשת היא טויוטה יאריס קרוס הברידית חדשה לגמרי (ליסינג כי זאת היתה הדרך היחידה לקבל אותה מייד)

 

לו הייתי צריך לרכוש רכב לעצמי מן הסתם זאת היתה קארוק 2.0TDI 4X4 או קודיאק בתצורה דומה.

 

אכתוב פוסט סיכום אחזקה מאוחר יותר.

  • אהבתי 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 605 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...