Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעקב סקודה יטי דיזל - 292000 ק"מ וזהו


zvit
שימו לב! השרשור הזה בן 584 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חוץ מהטיפולים הסטנדרטיים הוחלפו מדחס מזגן (באחריות), אלטרנטור, וזרוע למוט מייצב.

 

לא הוחלפו מצמדים - מדובר בגירסה אמינה מאד של DSG לא ב-DSG7 הידוע לשימצה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 138
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

צבי שלום,

ברצוני לציין שהסקירה שלך מועילה מאוד.

אגב, עד איזה שנתון יובא הרכב הזה?

ראיתי שהוא מגיע גם עם גיר ידני.

אם מצאת רכב טוב - זה פשוט פצצה של רכב. הוא לא הכי טוב בכלום. הוא הכי טוב בהכל ביחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רובן המוחלט של התלונות על ה- DSG7 הן לגבי רעידות שמקורן במצמדים שחוקים - זאת לא תקלה משביתה.

בפורום הזה קיימת היסטריה לגבי ה-DSG7 אשר לא משקפת את המציאות.

חבל שאתה אומר דברים שגויים בכזה בטחון.

 

בעיית המצמדים ב-DSG היא כן בעייה משביתה וגרמה לי ולעוד כמה מכרים לקרוא לגרר באמצע נסיעה (לי בכביש מהיר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צבי שלום,

ברצוני לציין שהסקירה שלך מועילה מאוד.

אגב, עד איזה שנתון יובא הרכב הזה?

ראיתי שהוא מגיע גם עם גיר ידני.

 

1. תודה.

2. הדיזל יובא בשנים 2010-2012 (אולי יש גם כמה 2013 אבל הן יובאו ב-2012)

3. היה גם עם גיר ידני ששה הילוכים.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך הגיר ביטי בהשוואה לגיר בוולוו שלך (הV40) ? (תיבת ההילוכים של פורד מונדאו)

 

בשתיהן הגיר די חלק, בסקודה מרגישים יותר את ההחלפות יחסית לוולוו, אשתי מתלוננת שלעיתים הוולוו נכבית בזינוק מזחילה (קרה לה מס' פעמים)

 

האם בתקופה זו לא הוחלף נוזל קירור ונוזל בלמים? זה לא נדרש? (לפי ספר הרכב)

 

לא נדרש.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

עברו כ-9 חודשים מאז העדכון האחרון, ומד המרחק כבר מראה יותר מ-200000 ק"מ.

 

בוצע טיפול 195000 ק"מ עלות של 788 ש"ח במוסך איציק ודיצר.

 

מישהו יצא מחניה ועשה רוורס לתוך הפינה הימנית קדמית של הרכב דבר שגרר החלפת: כנף ימנית, פנס ימני, מכסה מנוע ומגן קדמי בעלות של כ-20000 ש"ח ששולמו במלואם ע"י צד ג'. הרכב תוקן במוסך איציק ודיצר שהוא גם מוסך הסדר של חברת הביטוח. לא שלמתי אגורה - והתיקון יצא מעולה.

 

המכה היתה אלגנטית - כל החלקים מתחברים בברגים - ואין נזק לשלדה.

 

שבוע אח"כ מישהו עבר, שבר לי את במראה בצד הנהג, וברח - עלות התיקון 120 ש"ח בהרקולס-גורקביץ והמראה - כמו חדשה.

 

בטיפול האחרון עודכנה תוכנת ניהול המנוע כחלק מקמפיין "דיזל גייט" האמת שצריכת הדלק ברכב עלתה בערך ב-2% מאז הטיפול, מה שמחזק אצלי את ההשערה שאולי כל הסיפור הוא fake news שהרי אם הרכב שורף יותר דלק, הוא גם מזהם יותר - לא?

 

זהו - עד הפעם הבאה...

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר שכחנו שוואגיות דיזליות מראות אמינות מצוינת לזמן רב.

גם אני נפרדתי מטוראן דיזל עם DSG6 ב130 אלף ק"מ, ללא אף תקלה.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

טיפול 210000 הגיע.

 

הוחלפו: שמן, פילטר שמן (מקורי), מסנן מזגן (חליפי), צלחות קדמיות (חליפי), רפידות קדמיות (מקורי), כמו"כ שמו תוסף לסולר בעלות של 100 ש"ח.

 

סה"כ 1959 ש"ח במוסך "איציק ודיצר" ברמלה שהיו יעילים כהרגלם - וסיימו לטפל ברכב תוך כשעה.

 

על הדרך הוחלפה נורת אור מספר שנשרפה (ע"ח הבית)

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהי העלות של ברקסים ברכב הזה שכל הטיפול עלה 2000 שקל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלויות:

 

עבודה

טיפול 210000 242.25

החלפת ברקסים 169.75

 

פריטים

שמן מנוע 242.25

מסנן שמן מקורי 171.00

בורג מקורי 21.85

מסנן למזגן חליפי 43.70

תוסף לסולר 80.75

רדיפות בלם מקורי 383.80

צלחות בלם חליפי 319.20

 

סה"כ 1674.36

מעמ 17% 284.64

סה"כ 1959.00

 

כמו כן - קיבלתי עץ ריח ונוזל שמשות ע"ח הבית.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

מסתבר שלא עדכנתי פה כבר שנה וחצי... זה רק מוכיח כמה משעממים החיים עם הייטי (לטובה)

 

וכן, קיצור תולדות הייטי בשנה וחצי האחרונות:

 

הייטי הגיעה ל-225000 ק"מ, באוקטובר 2018, והחלטתי שעקב התיישנות הרכב והעובדה שאני כבר לא עובדה באיזור של "איציק ודיצר" אעבור לטפל במוסך כללי שאני סומך על המקצועיות של הבעלים שלו.

 

טיפול 225000 היה טיפול פשוט שכלל שמן (וולווליין C3 סינטטי) פילטר שמן מקורי ופילטר אוויר. הכל כולל עבודה עלה 809 ש"ח.

 

טיפול 240000 נעשה בשתי פגישות: לפני חודש נעשה טיפול הכולל טיימינג (סט טיימינג OEM זהה למקורי) שמן, פילטר שמן ופילטר אוויר.

 

לפי הוראות היצרן יש להחליף רצועת טיימינג כל 120000 ק"מ או 8 שנים. אינני יודע כמה מבעלי הרכב המגיעים לקילומטראז' כזה אכן מבצעים את ההחלפה הזאת שכן גם החלפים וגם העבודה יקרים, ולא פשוטים לביצוע. מצבה של רצועת התזמון שיצאה מהמנוע לא הותיר מקום לספקות - היא לא היתה שורדת עוד זמן רב בלי שתיקרע.

אומנם שמעתי כל מיני רעשים "חדשים" מהמנוע אך ייחסתי זאת לגילו המתקדם. ובכן - אני שמח לבשר שרוב הרעשים נבעו מרצועת התזמון המזדקנת והמנוע עכשיו שקט הרבה יותר.

 

אלמנט נוסף שמייקר ומסבך את טיפול הזה הוא הצורך בהחלפת נוזל הגיר והמסנן כל 60000 ק"מ.

 

החלפת מסנן הגיר מצריכה פירוק של המצבר והתושבת שלו, והדיוק הנדרש בהחלפת נוזל הגיר מחייב שימוש במשאבה מיוחדת למילוי הנזול לאחר ריקון הנוזל הישן, ומדידה מדוייקת של הכמות שייצאה. מדובר על 6 ליטר נוזל כשעלות הנוזל בלבד הינה יותר מ-100 ש"ח לליטר (לנוזל תחליפי איכותי) המקור עולה קרוב ל-200 ש"ח לליטר, כאשר הכמות הנדרש היא כ-6 ליטר.

 

המכונאי במוסך (שהוא גם מתמחה בשיפוץ תיבות הילוכים) לא התלהב מהרעיון, וטען שברכב ישן כזה לא מחליפים, מאחר שעמדתי על דעתי שברצוני לבצע את ההחלפה (קרוב ל-1200 ש"ח כולל עבודה) הוא התרצה, ואפילו רכש את המשאבה הייעודית שמפשטת מאד את תהליך החלפת הנוזל. כשהוא ראה את הנוזל שיצא מהגיר הוא אמר שלפי הריח שלו החלפתי אותו בדיוק בזמן.

 

החלפת נוזל הגיר נעשתה בשבוע שעבר, ואז גם סגרנו חשבון על כל הטיפול:

 

עבודה:

טיפול 15000: 280

החלפת טיימינג: 1200

החלפת נוזל גיר + פילטר: 380

 

חלקים:

פילטר אוויר: 80

פילטר שמן: 89

נוזל קירור: 80 (1 ליטר)

קיט טיימינג: 1280

פילטר גיר: 168

נוזל גיר: 534

סה"כ לפני מעמ: 4371

מע"מ: 743

 

סה"כ 5114 ש"ח

 

ידעתי שמדובר בטיפול יקר, אבל טיפול כזה הוא הכרחי אם מעוניינים להמשיך להשתמש ברכב בלי בעיות מיוחדות.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחמד להמשיך ולעקוב!

כל הכבוד לך על התחזוקה המדוקדקת, ועל כך שלא התפשרת והחלפת את נוזל הגיר כראוי.

לא מבין מכונאים שחושבים שהם יותר חכמים מיצרני הרכב.

יפה לראות גם שעלויות התחזוקה לא רחוקות מעלויות התחזוקה אצלי ברכב (במידה והייתי מטפל במוסך, כמובן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 584 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...