Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעקב סקודה יטי דיזל - 292000 ק"מ וזהו


zvit
שימו לב! השרשור הזה בן 583 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מערכת ההאלדקס (דור רביעי) שבסקודה שולחת 95% מההינע לגלגלים הקדמיים ומתגברת מאחור רק בעת הצורך (החלקה של הקדמיים) כך שקשה להאשים את ה 4X4 בצריכת הדלק.

 

נראה לי ל ZVIT יש רגל כבדה :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 138
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין לי רגל כבדה ולו רק בשל העובדה שאני נוהג בעיקר בידיים :) בכל מקרה אני מודה שנהיגתי איננה יעילה במיוחד מבחינת צריכת דלק.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדוני, אני חושב שיש פה מקום להתייעלות :wink:

 

את האמת לאמיתה - אין על המומנט של הדיזל, ההרגשה הזאת לא מובנת למי שאין/לא היה טורבו דיזל, אני מאמין שאתה נהנה מהרכב ולכן אתה לוחץ עליו קצת ומפה צריכת הדלק ה"גרועה" כביכול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

היום לכבוד הגשם החורף שהגיע ובעיקר העובדה שעומק החריצים בצמיגים האחוריים הלך ונהיה יותר ויותר רדוד החלטתי שאחרי 81000 ק"מ הגיע הזמן להתחדש בזוג צמיגים אחוריים חדשים.

 

חזרתי ל"צמיג ישיר" בפתח תקווה ששוב מכרו לי זוג צמיגים של פירלי P7. האמת קצת התפלאתי שהיה להם במלאי כי מברורים מוקדמים שעשיתי נראה שאין לאף אחד...

 

ואכן לאחר שהצמיגים הורכבו הסתבר שיש לנו "איחוד הסטורי" זוג האחוריים שהורכבו לי הם מאותה סדרת ייצור של הקדמיים שרכשתי בדיוק לפני 11 חודשים. :shock: כלומר הם חגגו יומולדת שנה לפני 8 שבועות בדיוק :roll:.

 

קצת גבולי - אבל בהחלט סביר במיוחד שלא נראה לי שהצמיג יסיים את שירותו בשל התייבשות, אלא הוא ישחק עוד הרבה לפני כן.

 

כשיצאתי מן הפנצ'ריה האוטו הרגיש לי קופצני מהרגיל. רבע שעה אח"כ כשנדלקה התראת לחץ אוויר בצמיגים הבנתי גם למה...העובד בפנצריה היה נלהב מדי וניפח את הצמיגים החדשים קצת יותר מדי...כתוצאה מזה נוצר חוסר איזון בלחצי הניפוח דבר שגרם להתראת הלחצים לפעול.

 

נראה שבפעם הבאה אחפש פנצ'ריה אחרת...

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

בסוף השבוע הסוער החליט המצבר של מפלצת השלג שהספיק לו. הוא עוד הניע את הרכב בקושי רב, אך החלטתי שהיות שעברו כבר 28 חודשי שימוש, הגיע הזמן להחליפו בחדש.

 

עברתי אצל יוסי שלו הבוקר בדרכי לעבודה והתחדשתי במצבר וולטה 62AH במחיר סביר של 531 ש"ח כולל מע"מ.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

טיפול 90000 הגיע, שוב אצל איציק ודיצר.

 

יעילים כתמיד ביצעו את העבודה בשעה וחצי סה"כ 887 ש"ח אחרי הנחה כולל החלפת נורה שרופה ע"ח הבית.

 

הברקסים המקוריים עדיין עם מספיק בשר ואין צורך להחליף - כנראה סימן לכך שאני מתבגר וממעט להגיע למצבים בהם נדרש להפעיל את הבלמים בחוזקה.

 

צריכת הדלק הממוצעת כבר מזמן חצתה את רף 15 ק"מ לליטר.

 

חוץ מזה - משעמם ממש וגם זו לטובה :-D

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פירוט:

 

עבודה 280.80

שמן 5 ליטר 223.25

מסנן שמן מקורי 147.25

מסנן אוויר 36.10

מסנן אבק 45.60

פקק מקורי לאגן שמן 19.47

 

כל המחירים לפני מע"מ

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 10 חודשים מאוחר יותר...

הרבה זמן לא דווחתי כי החחים עם הייטי די משעממים בכל הקשור לתחזוקה השוטפת.

 

הגיע זמנו של טיפול 120000 ק"מ שכבר מאז הוכיתי בתדהמה בטיפול 60000 ק"מ - ידעתי שמצפה הוצאה גדולה, רק לא ידעתי עד כמה...

 

הסתבר שבנוסף לנוזל של ה-DSG שמוחלף כל 60000 ק"מ ב-120000 ק"מ מחליפים גם טיימינג.

 

החשבון הגיע ל-5500 ש"ח אחרי הנחה של כמה מאות שקלים (בלי ההנחה המחיר היה עובר את ה-6000 ש"ח(!)

 

איציק ודיצר שוב הוכיחו את עצמם כמוסך יעיל והשלימו את הטיפול המורכב תוך כשלוש וחצי שעות, ועוד הוסיפו שובר לשטיפה מקיפה של הרכב על חשבונם.

 

יתכן שזה הטיפול האחרון שאבצע בייטי, מכיוון שבחודש הבא יש לי זכות להחליף את הרכב ולקבל הלוואה מביטוח לאומי לצורך כך. האמת, שאני מאד מרוצה מהרכב, ומכיוון שייבוא דגם הדיזל הופסק - לא אוכל להתחדש באותו דבר, ולכן, לראשונה זה 30 ומשהו שנים שאני מתחדש כל תקופה - לא ממש בא לי...

 

(שרשור התלבטויות יפתח בנפרד...)

 

לסקרנים מבינכם:

 

העבודה היתה כ-750 ש"ח

נוזל גיר כ-1363 ש"ח

פילטר גיר 250 ש"ח

קיט טיימינג 1600 ש"ח

וכל המרכיבים של טיפול רגיל

 

120000.jpg

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייטי אכן נהדרת. שלי בת 11 חודש ורק עכשיו הגיעה ל-15K - יום ראשון תיכנס ל"אוטובדק" (מוסך הבית כבר 6 שנים) לטיפול ראשון.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוטובדק מוסך נחמד במיקום זוועתי. איציק ודיצר זה אנטיתזה לאוטובדק מבחינת מיקום וצפיפות.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

על השעון כבר יש כמעט 136000 ק"מ וכבר (עבר) הזמן לטיפול 135000 ק"מ

 

שוב איציק ודיצר.

 

הפעם מעבר לטיפול היו שתי תקלות נילוות: האחת ש(לדעתי) הציריה הימנית דופקת, והשניה שחיישן לחץ האוויר בצמיגים דולק באופן קבוע.

 

טיפול סטנדרטי ( שמן פילטר אוויר פילטר שמן ) - בוצע.

הם טוענים שהציריה בסדר והיה צורך בחיזוק בלבד - נראה אם זה נכון עם הזמן.

החשמלאי שלהם היה היום בהשתלמות בצ'מפיון, ולכן החיישן לחץ האוויר התקול לא טופל, אבל הם הבטיחו לטפל במקום בלי תור בשבוע הבא.

 

עלות הטיפול היתה כ-1000 ש"ח כולל סט מגבים מלא, ותוסף לסולר (לשני האחרונים התקשרו וביקשו אישור לפני שביצעו)

 

כמו"כ בסיום חיכה הרכב נקי ומצוחצח אחרי רחיצה חיצונית ע"ח הבית :)

 

המכונית למעשה סיימה זה מכבר את הקדנציה של 3.5 שנים המוקצבת לה ע"י מחלקת הניידות של ביטוח לאומי. היות שאין ייטי דיזל חדשה, וזאת שלי בסה"כ עושה את העבודה לשביעות רצוני, בשלב זה - נמשיך להיות ביחד.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזדהה עם שביעות הרצון שלך, למרות ששלי 1.2 ידנית, אך גם האופי של מנועי ה-TSI הוא די דומה לדיזל (מבחינת זמינות המומנט בסל"ד נמוך).

אצלי המכונית בת 18 חודשים ועברנו יחד 23K ק"מ מהנים ומשעממים בכל הקשור לתחזוקה שוטפת. בימי הקיץ המהבילים, בהם בקרת האקלים עובדת שעות נוספות, יש ללחוץ באופן יותר אגרסיבי על דוושת הגז כדי להאיץ מהמקום, אך גם בתנאים אלו תצרוכת הדלק שלי לא עולה על 12.5 ק"מ/ל' (להבדיל מהחורף עם צריכה של יותר מ-14 ק"מ/ל') - המשקל הלא צנוע של 1300 + ק"ג, גובה את שלו.

מעבר לכך, לייטי התנהגות כביש מצויינת, נוחות נסיעה טובה מאד ואיכות החיים על סיפונה מצויינת.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 583 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...