Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Jack_R1

לנטיס 323F - מאוורר סלון מרעיש, נורת טעינה נדלקת

Recommended Posts

שלום,

 

אוטו חדש אצלי. כבר הורדתי ספר רכב, אבל על שתי אלה הוא לא נותן תשובות, וגם החיפוש לא. ובאופן כללי, הצלחתי למצוא רק אחד שהוא PDF מצולם, ללא אפשרות חיפוש - מה שדי מבאס.

 

תקלה 1: מאוורר מרעיש כשהוא במהירות מקסימלית (4), רעש רעידות\זמזום כזה, די חזק. אין חריקות. במהירויות יותר נמוכות לא מרעיש.

מה האפשרויות?

מה הסבירות לתקן \ להעיף מבט מבלי לפרק את הדשבורד?

 

תקלה 2: נורת טעינה נדלקת לפעמים, לפרקי זמן קצרים מאוד (שניה-שתיים) ואקראיים, בד"כ תוך כדי נסיעה. טעינה נבדקה, תקינה. לא תפסתי עוד מצב של עמידה שבו הנורה דלוקה, לכן לא יודע אם באמת הטעינה "נעלמת" לשניה או שזה משהו אחר, והאפשרות הראשונה לא נשמעת לי סבירה במיוחד.

מה האפשרויות? מגע רופף איפשהו? משהו אחר? איפה לחפש?

 

תודה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מדבר על המפוח של המזגן, אפשר לפרק אותו החוצה והוא בד"כ נמצא איפה שהרגליים של הנוסע.

 

פרק אותו ותראה אם אפשר לשמן אותו עם קצת גריז לבן כדי שיפסיק להרעיש.

 

במקרה הכי גרוע תמצא אחד כזה מפירוק במצב תקין.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, מפוח. Blower motor באנגלית. תמיד שוכח את השם שלו בעברית.

הוא לא רק של המזגן, גם של החימום.

משום מה, ספר רכב טוען שאי אפשר להוציא בלי לפרק את הדשבורד, ואני יודע שלפעמים אפשר בכל זאת. אתה כותב מניסיון\היכרות, או תשובה כללית?

תודה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רק את התא כפפות אולי צריך לפרק, תתכופף והוא מיד יקפוץ לעין באזור של הרגליים מימין.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש על הרכב.


תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה, תודה. יטופל.

מה עם התקלה השניה? יש רעיון, למה הנורה יכולה להחליט להציג תקלה אם התקלה לא קיימת? לא מצאתי סכמת חשמל בספר רכב, מישהו יודע, איך בנוי המעגל של הנורה הזאת?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מעגל טעינה סטנדרטי ברגע שיש טעינה המנורה מקבת פלוס משני הכיוונים ונכבת, הבעיה יכולה להיות באלטרנטור עצמו יותר נכון בווסת או שאולי הרצוע יבשה או רפויה ומחליקה קצת.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני כותב כתשובה כללית. כך היה בסובארו ישנה וגם בסיטרואן קצת יותר חדישה ממנה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, תודה לכולם.

אבדוק את כל חיבורי החשמל מהאלטרנטור, אמתח את הרצועה, ואם זה ימשיך - אחבר וולטמטר עם חוטים מהסלון למצבר ואבדוק אם התקלה האמיתית, תוך כדי נסיעה.

כשאגיע לטפל ברעש של מפוח - אעדכן בממצאים.

שוב תודה ושבת שלום.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מעגל טעינה סטנדרטי ברגע שיש טעינה המנורה מקבת פלוס משני הכיוונים ונכבת, הבעיה יכולה להיות באלטרנטור עצמו יותר נכון בווסת או שאולי הרצוע יבשה או רפויה ומחליקה קצת.

נו באמת...מה זה השטויות האלה 8) בדרך כלל ברכבים היישנים קיימת דיודה המחוברת בטור למנורת החיווי כלומר הקטודה לאלטרנטור והאנודה למנורה לכן לא ייתכן פלוס משני הכיוונים שאחראים על כיבוי המנורה.

מעגל חשמלי שהינו חלק מהווסת המתח אחראי על כיבוי המנורה.


מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה גיל הרכב,

יתכן שהפחמים באלטרנטור בסוף חייהם (קצרים), מצריך פירוק והחלפה.

באלטרנטורים ישנים תפקיד הנורה עם הדיודה לספק זרם עירור ראשוני לשדה, לאחר התנעה האלטרנטור מיצר את זרם העירור,

והמתח בנקודת חיבור הנורה עולה למתח הטעינה, (מכן המונח + משני הכיונים).

 

בכבוד רב

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מה גיל הרכב,

יתכן שהפחמים באלטרנטור בסוף חייהם (קצרים), מצריך פירוק והחלפה.

באלטרנטורים ישנים תפקיד הנורה עם הדיודה לספק זרם עירור ראשוני לשדה, לאחר התנעה האלטרנטור מיצר את זרם העירור,

והמתח בנקודת חיבור הנורה עולה למתח הטעינה, (מכן המונח + משני הכיונים).

 

בכבוד רב

ואם לא הייתה קיימת דיודה אז האלטרנטור לא היה מקבל זרם עירעור ?

 

כפי שכתבתי קודם לכן ואנסה להסביר בצורה פשוטה שוב פעם.

 

לאחר שהמנוע הותנע והאלטרנטור נכנס לפעולה ווסת המתח מנתק את צד המינוס של המנורה שמחובר דרך דיודה למוצא "L" או בעברית LIGHT :roll: ואז מנורת החיווי נכבית. בכדי למנוע זרימת זרם בכיוון ההפוך בזמן שהאלטרנטור עובד בצורה תקינה מותקנת דיודה.

 

המונח משני הכיוונים מוכר לי רק מתחום הסקס ולא מתחום חשמל רכב לכן אינני מקבל את הסבר שלך.


מגבלת חתימה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עבור הפורום ומרק

מצורף סכמה של מעגל טעינה

alternator.jpg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מהי שנת הרכב?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שנת 98.

 

קודם כל, תודה על העזרה בשאלה הראשונה. היום פירקתי את המפוח (שהיה קצר מאוד לפירוק ויצא מאוד בקלות), פירקתי את המנוע שלו ממעטפת הפלסטיק, ניקיתי את העלים ואת האבק והחזרתי. עובד נהדר ובשקט.

 

לגבי נורת הטעינה - כמעט "תפסתי" היום את התקלה בעמידה, אבל כשפתחתי את מכסה המנוע, הנורה כבתה. שמתי לב שהיא נוטה להידלק במהמורות ועצירות. חשבתי שאולי מדובר במגע רופף איפשהו, וגם עברתי וחיזקתי את המגעים של המצבר, אבל ממה שאני רואה בסכמאות שבקישור, אין שום מגע רופף במערכת שיכול לגרום לתופעות כאלה - ורצועת אלטרנטור מתוחה מספיק, כך שכנראה שזה לא זה.

אוקיי, אחליף\אשפץ אלטרנטור. תודה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...