Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניסאן ג'וק ידני- טורים גבוהים בשיוט.


Bersi
שימו לב! השרשור הזה בן 3896 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למשתמשי הפורום שלום.

לאחרונה קיבלתי את הג'וק הידני. רכב מאגניב עם קטע מיוחד. ללא ספק או שאוהבים אותו או שלא מתחברים למראה המוזר. אני אהבתי.

בכל אופן כמה דברים מפריעים לי ברכב הזה ולאחר חיפושים ארוכים ברשת ובפורומים למיניהם נשארתי ללא תשובות.

חשבתי שיהיה נכון ולעניין לציין את הדברים פה. יכול להיות מידע שימושי למתלבטים ברכישת של הדגם.

לעניינינו:

הגעתי לסוכנות וביצעתי נסיעה מאוד קצרה על הרכב (כ-30דקות) בעומס של תל-אביב. רכב נסיעת מבחן היה בעל תיבה רציפה ולא ידנית (כמו שרכשתי). לא ייצא לי לבדוק נסיעה רציפה בכביש מהיר לכן גם נשארתי ללא דעה בתחום זה על הדגם בעל גיר רציף. מה שכן לא הכי אהבתי את התיבה היותר מדי "חכמה" לפי דעתי. מתערבת יותר מדי בנהיגה.אני חסיד של של ידני (גם אישתי למזלי).

כמובן שלא חיפשתי אופי, ספורטיביות או כל פרמטר אחר. ידעתי שהרכב הוא סוג של גימיק וזה הקטע העיקרי שלו. כמו כן אישתי מאוד אהבה אותו והיא זאת שהולכת לחיות איתו ביום יום.

השאלות צצו לי למעשה לאחר קבלת הרכב. אחרי נסיעה בכביש מהיר הוא הרגיש לי עם "הילוך חסר", הילוך שישי חסר ליתר דיוק. ב110 קמ"ש הוא נמצא על 3500 טור. המנוע רועש וכמה פעמים ייצא לי ללחוץ קלאץ בשביל לשלב להילוך שישי... כמובן שלא מצאתי אותו, כי הוא לא קיים:-o. בדגמים בח"ל הגירסה הידנית היא בעלת שישה הילוכים וכאן בארץ היא מחולקת לחמש משום מה. כנראה בשביל להוזיל מחיר. כמו כן בגירסה הידנית, שוב, שלא כמו בח"ל. לא קיים המחשב עם הגימיק של בקרת אקלים ובורר מצבי נהיגה (ספורט, נורמל ו אקו..) במקומו קיים פנל שליטה מאוד פרימיטיבי (כמו בניסאן נוט בדיוק), גם כביכול בשביל הוזלת המחיר.

השאלה שלי היא כזאת. האם בדגם בעל הגיר הרציף הטורים נמצאים באותו אזור באותה מהירות 110קמ"ש /3500 טור? יש לי הרגשה שזה גבוהה מדי ולכן צריכת הדלק תהיה גבוהה בהתאם. אני יודע שהמנוע אמור לעבוד בסל"ד יחסית גבוהה ולכן הוא גם מרעיש מעט יותר מאחרים, השאלה עם הוא באותו סל"ד גם בגיר הרציף עם בורר מצבי נהיגה.

הנה קישור שמראה שסל"ד יורד בהתאם למצב נהיגה, בגיר רציף, אך המהירות נשארת קבועה.כמובן שבגירסה ידנית מצב זה לא יקרה והכל קבוע מראש.

*כמו כן המנוע אנמי לחלוטין מתחת ל3500 סל"ד. מעל הוא מרגיש לא רע בכלל ובעל תגובה יפה.

 

והנה פנל המזגן הפשוט לאומת "הגיימבוי" המשוכלל מהפרסומות.

 

1005_01+2011_nissan_juke+climate_and_d-Mode.jpg

 

2011-Nissan-Juke-SUV-S-4dr-Front-wheel-Drive-Interior-Stereo-Controls.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

רק עכשיו אני שם לב. בסירטון שצירפתי המהירות הי במיילים. כלומר ב110 קמ"ש יש לו אפילו טיפה פחות מ2500 סל"ד. אצלי, בגירסה הידנית, עם 5 הילוכים ב110 זה על 3500 סל"ד!!! לא פלא שהמנוע מרגיש הרבה יותר רועש...

האם לפי דעתכם זה זה אמור להיות ככה או שבאמת החלוקה של ה5 הילוכים זה סוג של "קומבינה" וצריכת הדלק תהיה גבוהה משמעותית בנסיעה כזאת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי שירשור ואכן זה נראה מו שזה נראה.

http://www.jukeownersclub.co.uk/forum/_topic1226.html

 

חבל שלא מפרסמים את זה בקארסו, מציגיםאת התיבה הידנית כחסכונית לפחות באותה מידה ואף יותר במעט ומטעים את הקונים עם נתונים לא נכונים.

כמו כן גם הידיעה הזאת היא לא נכונה בעליל, מסתבר. אני בהחלט אלך לקבל יעוץ משפטי בנושא!

http://cars.walla.co.il/?w=/4705/1786992

"תיבה ידנית עם חמישה יחסי העברה. המיאוץ ל-100 קמ"ש מוערך בכ-11 שניות (11.5 ש' ב-CVT) ומהירותו המרבית כ-175 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת מעט טובה יותר, ולה נתון משולב של כ-13 ק"מ לליטר."

 

אני בהחלט שוקל לקבל יעוץ משפטי בנושא!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

עדיין לא קיבלתי את הרכב, אבל ממה שזכור לי מנסיעת המבחן בכביש הפתוח גם בגרסה האוטמטית הרכב לא ממש שקט במהירות של 100 קמש ומעלה.

.לגבי צריכת הדלק אני זוכר שקראתי, לא זוכר איפה, שההבדל לגבי צריכת הדלק הוא דווקא לטובת האוטמטית.הבדל קטן

אולם הוא ניכר בכבישים פתוחים, ואילו בעיר הידני אכן יותר חסכוני..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקרון תיבות רציפות מצטיינות בסל"ד נמוך במהירות שיוט גבוהה (נניח מעל 100 קמ"ש) בגלל העיקרון הטכני עליה הן מבוססות (אינספור יחסי העברה). הסל"ד הגבוה בתיבות האלו קורה בזמן האצה אז הסל"ד נשאר גבוה יותר זמן מהמוכר בתיבות הילוכים אוטומטיות רגילות (פלנטריות).

 

3500 סל"ד ב- 110 קמ"ש זה לא מעט, הלנסר שלי וה-I30 של אישתי עם תיבות אוטומטיות בעלות 4 הילוכים נמצאות בסל"ד נמוך יותר במהירות כזו.

 

בכל אופן, קייס לתביעה לא נראה לי שיש לך אבל שיהיה בהצלחה.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב הקודם (קולט) 120 היה 3.5K סל"ד. בנוכחי (MX5 NB) אותה מהירות 3.2K סל"ד, אבל המיאטה היא 6 הילוכים בניגוד ל-5 בקולט.

 

מה שצריך לעניין אותך היא הצריכה בפועל, לא האם תאורטית בגלל הסל"ד היא תהייה גבוהה או לא. לגבי רעש אם ב-110 אתה מסוגל לשמוע את המנוע ולא רעשי רוח\כביש אז יש משהו מאוד לא נכון בתכנון של הרכב, אלא אם מדובר ברכב ספורט שבו אתה אמור לשמוע את המנוע.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי 120 קמ"ש כרוכים ב 4,000 סל"ד צווחניים משו (אם כי ייאמר לזכות פיאט שבידוד רעשי המנוע לא רע בכלל, למרות הסל"ד המכפיר). הרכב לא מרגיש כאילו ב 130 קמ"ש אחד הפיסטונים יאנוס לי את הגבה תוך כדי מתן מפגן התזת שמן מרשים, אבל היה נחמד אילו לפחות ההילוך האחרון היה ארוך יותר.

 

פלא שהרכב נשאר חסכוני בסל"ד כזה. :figures:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער, אבל זו הוכחה ניצחת למה צריך לנהוג בדיוק על הדגם שאתה קונה ולא על דגם "קרוב". האמת ש-5 הילוכים ידניים זה כבר די מיושן, ויחס ההעברה הסופי הקצר הזה בכלל נשמע מוגזם (לפחות את החמישי יכלו להרחיק קצת יותר...)

אני מקווה שגם ידעת מראש שהגרסה הידנית לא מגיעה עם האבזור הנוסף (הפאנל המיוחד, בין השאר), אחרת אתה יכול להאשים רק את עצמך.

 

לצערי, כל עוד לא הטעו אותך בסוכנות, אין לך ממש מה לעשות מבחינה משפטית. תהנה מהאוטו וזהו.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות חברה.

התביעה זה בכלל לא האישו. סתם התבעסתי. לא הציגו לי את זה בצורה כזאת ומכאן התיסכול. לא בטוח שהיתי משלם עוד 13k על הדגם עם התיבה הרציפה, גם אם היתי יודע מראש שהצריכה דומה. הידני הוא עדיין ידני והשליטה ברכב בידיים שלך.

כרכגע זה מה יש. הזמן יראה את הצריכה היום יומית ואני אהיה חכם יותר.

 

*רוני, ידעתי על הפנל ואת השיעור שלי אני כבר מדקלם בעל פה. "קונים רק מה שרואים ומרגישים". אם זאת, לפי דעתי, היה ראוי לציין את הפרט הלא שולי הזה בפני הקונה.

 

שוב תודה, ואני אשמח לשמוע עוד חויות חיוביות וחיוביות פחות מאנשים בעלי דגם ידני/רציף.:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב רב

בוא ננסה להרחיב קצת על הנושא הטכני

במפרטים הטכניים שמופיעים פה

http://www.nissan-juke.co.il/specs.pdf

מצוין שהמומנט המירבי של גרסת ההנעה הקדמית הוא 16 ק"גמ ב 4000 סלד, נתון שהוא דומה למדי

ברוב מנועי ה 1.6 הסטנדרטיים.

שפירושו הפשוט הוא כדי שהרכב יסחוב בעלייה צריך למשוך לפחות עד 4500 סל"ד לפני החלפת הילוך.

בדגם ההנעה הכפולה שלפי הנתונים כנראה מוגדש טורבו ההספק גבוה בכ 60%, וגם המומנט גבוה ב 50%.

המומנט המירבי מושג בחצי מהסל"ד של המנוע הרגיל, מה שאומר שמשיכה של כ 2500 סל"ד מאפשרת החלפת הילוך.

במילים פשוטות אם הרכב שלך יהיה על פחות מ 3500 סל"ד במהירות שיוט משמעו שבכל נסיון לצאת לעקיפה במהירויות האלה

ידרוש ממך הורדת הילוך.

לגבי צריכת הדלק: אם תנהג "על המומנט", כלומר בתחום הגמישות המירבי של המנוע 3500-4500 סל"ד

אתה תהיה מופתע מצריכת הדלק. בתחום הגמישות של המנוע צריכת הדלק היא אופטימלית למרות הסל"ד הגבוה יחסית.

לגבי הסל"ד בשיוט של הדגם האוטומטי נכון שלכאורה הוא נמוך יותר, אך קח בחשבון שמדובר בגיר רציף, וכל נגיעה בדוושת

הגז לצורך עקיפה וכדומה משנה את יחסי ההעברה בגיר באופן מיידי לצורך השגת המומנט המירבי.

מקווה שעזרתי במשהו

 

שא ברכה

אמר אחד מחכמי הפורום: המשותף לזול, זוגלובק, וזבל

הוא: הנקניקיה

MARIN MOUNT VISION 5.8

"אם לא תיתן לזה למות זה לא יתן לך לחיות"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב רב

בוא ננסה להרחיב קצת על הנושא הטכני

במפרטים הטכניים שמופיעים פה

http://www.nissan-juke.co.il/specs.pdf

מצוין שהמומנט המירבי של גרסת ההנעה הקדמית הוא 16 ק"גמ ב 4000 סלד, נתון שהוא דומה למדי

ברוב מנועי ה 1.6 הסטנדרטיים.

שפירושו הפשוט הוא כדי שהרכב יסחוב בעלייה צריך למשוך לפחות עד 4500 סל"ד לפני החלפת הילוך.

בדגם ההנעה הכפולה שלפי הנתונים כנראה מוגדש טורבו ההספק גבוה בכ 60%, וגם המומנט גבוה ב 50%.

המומנט המירבי מושג בחצי מהסל"ד של המנוע הרגיל, מה שאומר שמשיכה של כ 2500 סל"ד מאפשרת החלפת הילוך.

במילים פשוטות אם הרכב שלך יהיה על פחות מ 3500 סל"ד במהירות שיוט משמעו שבכל נסיון לצאת לעקיפה במהירויות האלה

ידרוש ממך הורדת הילוך.

לגבי צריכת הדלק: אם תנהג "על המומנט", כלומר בתחום הגמישות המירבי של המנוע 3500-4500 סל"ד

אתה תהיה מופתע מצריכת הדלק. בתחום הגמישות של המנוע צריכת הדלק היא אופטימלית למרות הסל"ד הגבוה יחסית.

לגבי הסל"ד בשיוט של הדגם האוטומטי נכון שלכאורה הוא נמוך יותר, אך קח בחשבון שמדובר בגיר רציף, וכל נגיעה בדוושת

הגז לצורך עקיפה וכדומה משנה את יחסי ההעברה בגיר באופן מיידי לצורך השגת המומנט המירבי.

מקווה שעזרתי במשהו

 

שא ברכה

אין לך מושג אפילו כמה. הסברת את זה כמו 2+2=4. תודה לך:king:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3896 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...