Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן ארוך טווח סיטרואן ברלינגו 1.6 2009+2016


Buki
 שיתוף

פוסטים מומלצים

איו לי את העדכני, יש לי של 2018. מפרט שמנים של פיז'ו עבור כל מדינות העולם. מצאתי באחד הפורמים בחו"ל. שם רואים הבדלים בהמלצת למדינות עם אקלים חם/בינוני/קר.

 

יש גם את המפרט למדינת ישראל מעודכן ל 2018, אבל מאז כנראה יצא עוד עידכון.

 

לא ידוע איך זה רלוונטי מה ממליצים במדינות אחרות.

 

אפשר לשלוח מייל לשרות לקוחות של לובינסקי [email protected] עם מספר הרישוי של האוטו ולבקש מפרט טיפולים. ישלחו לך קובץ PDF עם המפרט העדכני ותקן שמן עדכני כפי שזה יוצא מהמערכת של היצרן עם הגדרה איזורית למדונת ישראל.

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 שבועות מאוחר יותר ...
  • תגובות 284
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נמאס לי לגמרי מרדיו RD4 המקורי שמבחינה טכנולוגית נמצא בשנת 2005 בערך וכל מה שהוא יודע  זה לקרוא קבצי MP3 צרובים על CD. אין לו כניסת USB, אין Bluetooth,  אין שום דבר למעט הפיצ'רים הכי בסיסים שהיו בנגני CD לפני 15 שנה וגם איכות השמע שלו לא משהו.  

 

הבעיה שהרדיו הזה שולט על צג מידע של האוטו. רק דרך הרדיו ניתן לכוון שעון, לשנות יחדות מדידה מקילומטרים לליטר לליטרים ל 100 ק"מ, לבחור שפה בתצוגה ועוד. 

 

ז"א אם מחליפים את הרדיו באחד אחר, לא תהיה שליטה על הדברים האלו. 

 

לאחר סריקת האינטרנט הבנתי שיש לזה פתרון, מתאם שהוא מקודד CAN,  נקרא Steering Wheel Stalk control adapter והוא מעביר את השליטה בצג מידע לידית שליטה שמתחת להגה.

 

הזמנתי מתאם כזה, עולה כ 250 ש"ח כולל משלוח. 

 

המתאם פותר את בעיית הצג. 

אם רוצים בנוסף שידית השליטה שמתחת להגה תשלוט על רדיו אפטרמרקט שמתקינים, צריך עוד מתאם והרדיו צריך לתמוך בשלט רחוק "חוטי".

 

במקרה שלי המוכר נתן את המתאם השני  "במתנה".

1.thumb.jpg.14d128b470ee9a892bf42427fcd3e912.jpg

 

צד אחד של המתאם מתחבר לפלג מקורי של האוטו, צד שני לפלגי DIN סטנדרטיים של רדיו אפטרמרקט. 

החוטים החופשיים זה אות למצלמת רוורס, אות מבלם יד וכו' - לא רלוונטים לרדיו רגיל. 

 

המתאם השלישי שנדרש הוא מתאם לכבל אנטנה, נקרא Farka adapter. 

עולה כמה דולרים, במקרה היה לחבר שנתן לי אותו בחינם...

 

2.thumb.jpg.94b4277bc0123cdbfb40ed34e493bf71.jpg

 

 

בנוסף הזמנתי רדיו דיסק פיוניר פשוט עם Bluetooth.

ההתקנה מאוד פשוטה, לרדיו פיוניר לא נדרש שום שינוי. למכשירים של יצרנים אחרים יתכן שיהיה צורך בחיתוך לולאות שבצמה לשלט רחוק, לפי דף הוראות המצורף. 

 

חיברתי, הכל עובד. 

לחיצה ארוכה על שני כפתורי הווליום בידית שמתחת להגה מכניסה למצב הגדרות במסך ומשם ניתן לדפדף, עדיין באמצעות הידית.

 

דיבורית חיצונית עם רמקול חיצוני הלכה לפח. 

 

שידרוג משמעותי לאוטו שסוגר לי שתי פינות - שיחת טלפון שנשמעת בצורה נורמלית ברמקולים והזרמת מוזיקה מהנייד. מערכת מולטמדיה 2DIN שאפשר להתקין גם עם מתאם כזה, לא רציתי מראש. 

3.thumb.jpg.26f79c45e7935eae5a4ced5f2d53a8ee.jpg

 

4.thumb.jpg.09b2a8f93a6b9006034a184d584a34b3.jpg

 

 

 

 

  • מעניין 4

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש@Buki, באמת שזה משנה לגמרי את איכות החיים ברכב .
המתאם לא עשה לך בעיות עם אספקת המתח לרדיו?
אצלי בפיקאסו נאלצתי לסלול צמת מתח נפרדת, כי בהעברת מתח דרך המתאם המערכת שהתקנתי היתה נדלקת ונכבית כל הזמן בגלל מפלי מתח.

ואוסיף דבר אחד לגבי המתאם הזה, הוא לא שומר על השמע של חיישני רוורס מקוריים במידה וקיימים.
בכדי לשמור על השמע מהחיישנים יש צורך בעוד מתאם במקביל או במתאם משולב שכולל את שניהם.

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תופעה נוספת שיכולה להפריע למישהו ויש לקחת בחשבון אם עושים החלפה כזאת:

 

באוטו אין מצב ACC בסוויץ'.

יש רק On, Off ו Start.

 

את הרדיו המקורי אפשר היה להדליק כשהסוויץ' ב Off ולהאזין בחניה כשהמנוע כבוי. היה נותן כ 15-20 דקות האזנה עד שנכנס למצב Economy ומכבה את כל הצרכנים.

 

עם רדיו אפרטרמרקט זה לא אפשרי. מנוע כבוי - אין רדיו. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולה. הרבה בעלי ברלינגו נתקעים עם נורת לחץ אוויר דולקת אחרי שמחליפים למולטימדיה אפטר-מרקט.

 

בדיוק אותו מתאם התקנתי כדי לשלוט מההגה על רדיו דיסק פיונר בפיאט שלי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, Adamm כתב:

הרבה בעלי ברלינגו נתקעים עם נורת לחץ אוויר דולקת אחרי שמחליפים למולטימדיה אפטר-מרקט.

 

 

איך הם כיבו את הנורה? איפוס עם סורק תקלות? 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יכול לעזור לי עם מק"ט של פקק דמה כזה או לפחות לפי מה אפשר למוצא אותו? 
 
נסיתי כל מיני צירופי מילים ולא מוצא. 
 
מהחור הזה יצא חוט של דיבורית בהתקנה מקומית שפירקתי, רוצה להחליף את הפקק לאחד שלם.
 
תודה. 
 
20200901_151336.thumb.jpg.de60120da2b9ccc6c571238d7f293164.jpg
 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Buki כתב:

מישהו יכול לעזור לי עם מק"ט של פקק דמה


 8212RJ

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

ב 177 אלף ק"מ נדלקה נורת "משולש אזהרה" + כיתוב בתצוגה Еngine fault בהתנעה. 

מכיוון שלא היו תופעות לוואי אחרות הנחתי שזה מילוי נוזל FAP.

2020497577_1(1).thumb.jpg.b22d15e6e76cb5ea9b259e8aa25e55e2.jpg

 

המילוי עצמו פשוט למדי, יש צינורית שיצאת מהמיכל שמתחת לאוטו, ממלאים את הנוזל לתוך הצינורית מבקבוק. 

 

לאחר המילוי צריך לאפס את מונה הנוזל עם סורק, אחרת המחשב "לא ידע" שהמילוי בוצע.

 

מכיוון שעדיין לא התארגנתי על סורק תקלות ולא רציתי להטריח חברים בשביל לחסוך 200 שקל, הלכתי למוסך. בוצע המלוי תוך כמה דקות, מחיר החומר 450 ש"ח + מחייבים על 0.6 שעות עבודה, כולל מע"מ ואחרי הנחה יצא 650 ש"ח. 

 

הזמנתי את את החיקוי הסיני (מה שיש לכולם) של סורק תקלות מקורי גרסה 7.83.

 

במקביל הגיע זמן להחלפת ברקסים קדמיים. צלחות ורפידות הוחלפו בפעם הקודמת לפני 71.000 ק"מ.

 

מצב הרפידות היה כזה:

989341019_1(2).thumb.jpg.2ac4a8d85d3a49f4d3fd21043bc87df5.jpg

 

הצלחות היו בעובי 24.3 מ"מ, כאשר חדשות מגיעות בעובי 26 והמינימום המותר הוא 24. 

 

קניתי צלפחות ורפידות של ברמבו, 300 ש"ח צלחות, 130 ש"ח רפידות. העבודה עלי. 

1022525589_1(5).thumb.jpg.72f901735e24e2fbe51ce752adc9f706.jpg

 

304238455_99(1).thumb.jpg.601a66b74167ad35085f8a564b697967.jpg

 

699886405_99(2).thumb.jpg.f6bec9b801829ef9face83ec05d1fc48.jpg

 

1429143705_1(3).thumb.jpg.05b13d402d2f63995960b5e02a88f28a.jpg

 

483017483_1(4).thumb.jpg.76820aa93f232a9cbfb4e8873c906a94.jpg

 

החלפת הברקסים הקידמיים די פשוטה. אם יש מישהו שחושב שיש צורך במדריך מצולם, אני יכול לעלות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין אם תצליח להתחבר עם הסורק לרכב שלך, יש לי כזה ולא הצלחתי להתקין גרסה חדשה יותר מ-7.66 שלא עובדת עם רכבים משנת 2016 ( ניסיתי על 208 דיזל).
גם כל המוכרים באליאקספרס כותבים באותיות הקטנות שהגרסה היציבה ביותר היא הראשונה שמתקינים שהיא 7.53.
בנוסף שים לב שניתן להתקין רק על מערכות הפעלה 32 ביט ורק וינדוס 7 ומטה ( אני משתמש בנייד ישן רק לדיאגנוסטיקה).

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...