Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן ארוך טווח סיטרואן ברלינגו 1.6 2009+2016


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 460 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כותב מזיכרון, ולכן יתכנו אי דיוקים.

 

פילטר אוויר מקורי עולה "בחוץ" 100 שקל, במוסך מחייבים קצת יותר. תחליפי 30-40.

 

פילטר סולר שמוחלף כיחידה אחת יחד עם הבית - באיזור - 350-400.

 

פילטר אוויר למזגן משהו כמו 160 מקורי במורשה.

 

שמן צריך יותר מ 4 ליטר ולכן גלון של 4 ליטר לא מספיק.

 

פילטר שמן מקורי עולה כ 50-60. זה פילטר פנימי, כלומר מה שמוחלף זה רק נייר הסינון עצמו, ללא ה"בית".

 

 

סט ריפדות קדמיות מקוריות באיזור 250 "בחוץ", במורשה - שוב, קצת יותר.

 

צלחות בלם קידמיות באיזור 450 זוג מקורי. במורשה נדמה לי 600.

 

כבל קלאץ' 320 מקורי.

 

כל המחירים ללא עבודה כמובן.

 

 

כמה זמן מתכוונים להחזיק - כל עוד יסע.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 289
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איפה אתה מטפל באוטו שהחלקים זולים יחסית?

או שאתה קונה את החלקים ומטפל במקום אחר?

 

תוכל לתת את המיקום של החנות חלפים/מוסך?

 

בקשר למסנן הסולר, אין אפשרות להחליף רק את אלמנט הסינון הפנימי? זה אותו המסנן שנמצא במנועים עם 92 כ"ס?

 

תודה מראש,

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן סיכום מעניין מאוד.

 

לדעתי עכשיו אתה נכנס ל״אזור המעניין״ של חיי הרכב, כלומר האזור שבין 200 ל-300 אלף קילומטרים. כמה אתה עוד מתכוון להחזיק ברכב הזה?

 

+1

 

זו באמת תקופת המבחן. טרם נתקלתי במנועים כאלו שהרחיקו לכת מעבר ל 200K בלי ניתוח רציני (החלפת מנוע או החלפת טורבו או החלפת אינג'קטורים). מצד שני, גם רוב הנהגים לא מקפידים על בדיקת מפלס שמן וכד' - כך שיכול להיות שדברים קטנים כאלה יכולים להראות שינוי לטובה בחייו המתבגרים של המנוע.

 

הלוואי והיו, כרפרנס, מכוניות כאלה בדיוק שעושות טיפול כל 10 או 15 אלף ק"מ, מול אלו שעושות בסטנדרט 20 אלף ק"מ בין הטיפולים, בשביל לראות האם זה קריטי לחיי המנוע (המתבגרים) או שמדובר באגדה אורבנית ורק תכנון המנוע ואיכות הברזל היא זו שקובעת את כושר ההישרדות שלו אחרי 200K ק"מ.

 

שמן צריך יותר מ 4 ליטר ולכן גלון של 4 ליטר לא מספיק.

בנוגע לכמות השמן במנוע, למיטב ידיעתי במנועי DV6 בברלינגו M59, גאלון אמור להספיק (הכמות הזכורה לי עומדת על כ 3.75 ל' כולל מסנן שמן). יכול להיות שאני טועה, אבל הזיכרון שלי אומר בוודאות שגאלון אמור להספיק.

אני אנסה למצוא כמה אסמכתאות לזה.

 

אגב, המסנן סולר בכל הדגמים של המנוע הזה הם סננים סגורים ולא ניתן להחליף רק את החלק הפנימי (וטוב שכך, כי החאפרים בארץ לא מסוגלים לעשות גם פעולה פשוטה כזו כמו שצריך).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, בטוח לגבי מסנן הסולר? אצלי ברכב מופיע ב-servicebox שיש בנפרד את הסנן הפנימי. דגם מנוע 9HP, צירפתי תמונה.

 

אלעד

New Bitmap Image.jpg

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, בטוח לגבי מסנן הסולר? אצלי ברכב מופיע ב-servicebox שיש בנפרד את הסנן הפנימי. דגם מנוע 9HP

 

אלעד

 

אם מופיע לך ב SERVICE-BOX שיש סנן פנימי נפרד, אז צריך להיות סנן פנימי נפרד.

למשפחת DV6 מתווספים כל הזמן (כמו במשפחות של מנועים ישנים) וורסיות חדשות. חלקן מושפעות משינויים בהספק המנוע וחלקן מושפעות מתאימות לתקנים (כמו למשל EURO-5).

 

שים לב לשינוי נוסף: לאחרונה "צצו" גם מנועי DV6 עם 8 שסתומים בלבד וקאמשאפט אחד (פחות חלקים בתוך המנוע, מנוע יותר קל, פחות שרשרת מתאמת בין הקאמשאפטים = פחות בלאי ופחות כאבי ראש = יותר אמינות).

 

בחלק מהתקנים, מכתיבים ליצרנים מה צריך להיות ברכב. בהחלט ייתכן שכתוצאה מתאימות לתקן EURO-5 אמרו ליצרן שהוא צריך לחזור למסנן סולר עם ליבת קרטון ולהחליף רק אותה. חלק מעניין תקנות זיהום האויר הוא לא רק בזיהום של מה שנפלט מהאגזוז, אלא גם החלקים המתכלים שלו (סננים וכד'). תהיה בטוח שלמחזר פלסטיק וקרטון הרבה יותר יקר מלמחזר רק את הקרטון (הליבה של המסנן) - ובטוח שגם הרבה פחות מזהן למחזר רק קרטון ולא פלסטיק עם קרטון.

 

אין לי ספק שמאז שהחלו מנועי DV6 להגיע ל PSA (בשנת 2006) הם השתפרו משמעותית. גם אין לי ספק שהם עדיין עוברים שיפורים, ואם היו מטפלים בהם טוב יותר (טיפולים כל 15K למשל - ולא כל 20K) האמינות שלהם היתה טובה יותר. הבעיה היא לקנות כזה מנוע עם 100-200 אלף ק"מ, זה חתול בשק וזו בדיוק הסיבה שבגללה נמנעתי מלקנות רכב כזה עם מנוע כזה. ה 2.0HDI שלפניו היה משמעותית עמיד יותר ופחות רגיש.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מופיע לך ב SERVICE-BOX שיש סנן פנימי נפרד, אז צריך להיות סנן פנימי נפרד.

למשפחת DV6 מתווספים כל הזמן (כמו במשפחות של מנועים ישנים) וורסיות חדשות. חלקן מושפעות משינויים בהספק המנוע וחלקן מושפעות מתאימות לתקנים (כמו למשל EURO-5).

 

שים לב לשינוי נוסף: לאחרונה "צצו" גם מנועי DV6 עם 8 שסתומים בלבד וקאמשאפט אחד (פחות חלקים בתוך המנוע, מנוע יותר קל, פחות שרשרת מתאמת בין הקאמשאפטים = פחות בלאי ופחות כאבי ראש = יותר אמינות).

 

איציק

 

אצלי המנוע הוא עם 8 שסתומים.. בזמו קבלת הרכב כאשר היה חדש, נאמר לי לבצע טיפולים כל 20K או שנה. בעקבות הקריאה כאן בפורום, הכנסתי את הרכב כבר ב-15K (במוסך לא הבינו מה אני רוצה ולמה באתי). מה התדירות המומלצת של החלפת סנן סולר בארץ?

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי המנוע הוא עם 8 שסתומים.. בזמו קבלת הרכב כאשר היה חדש, נאמר לי לבצע טיפולים כל 20K או שנה. בעקבות הקריאה כאן בפורום, הכנסתי את הרכב כבר ב-15K (במוסך לא הבינו מה אני רוצה ולמה באתי). מה התדירות המומלצת של החלפת סנן סולר בארץ?

 

אלעד

 

בדגמים הקודמים עם סנן סגור, הנחו להחליף כל 60K ק"מ (היתה קודם לכן הנחיה להחליף ב 45K ק"מ).

בדגם שלך עליך לבדוק מול היבואן ולראות אם יש מידע שמאשר או סותר את זה, אצל היצרן.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק- צודק, עכשיו בדקתי בספר וקיבולת השמן היא 3.75 ליטר.

 

התבלבלתי עם מנוע RHY 2.0, שם זה 4.5 ליטר.

 

 

אלעד - אצלי פילטר סולר שונה- קופסא מרובעת שאין אפשרות להחליף בה כלום בפנים.

 

 

לגבי החלקים - אני לא בעד סידור של לקנות חלקים לבד ולתת למוסך רק לבצע את העבודה.

 

ולכן מה שקניתי לבד גם התקנתי לבד.

את כל הדברים קניתי מג'אן בתל אביב.

 

שאר הטיפולים במוסכים מורשים של לובינסקי, לא הכל באותו מוסך, אלא בשניים שונים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

עברה עוד שנה, הגעתי ל 250.000 ק"מ.

 

ב 200.000 בוצע טיימינג + משאבת מים. סדר גודל של 2500 ש"ח.

 

באותו מועד הוחלף כבל מצמד (שלישי במספר). עלות כבל 280, עבודה 140.

 

בערך ב 220.000 ק"מ החלפתי ספוג מושב נהג (פעם שניה). מחיר ספוג חדש מקורי 500 ש"ח, עבודה - כחצי שעה עבודה שלי.

ב 230.000 ק"מ התחלתי לשמוע רחש מכיוון היחידה הפנימית של המזגן. הלכתי ועשיתי וואקום-גז. 220 ש"ח, השתמשו במכונת מחזור מודרנית. כמות קרר לפי הוראות היצרן 575 גרם.

כנראה יש דליפה קטנה, אבל עברו 20.000 ק"מ, בנתיים מחזיק.

 

כנראה צריך להחליף מצתי להט.

בהתנעת בוקר נפלט מעט עשן אפור למשך כ 5-10 שניות ומרגשת פעולה לא יציבה של המנוע בשניות אלו. ההתנעה עצמה תקינה כך שאני בינתיים דוחה את ההחלפה.

 

5 טסטים שנתיים הרכב עבר ללא הערות בכלל, חוץ מהחלפת פסים זוהרים פעם אחת.

 

 

צריכת שמן כ 200 סמ"ק ל 10.000 ק"מ

צריכת דלק נשארה כמן שהייתה, בסביבות 1 ל 16.

 

 

כל המכלולים כולל קלאץ', סטרטר, אלטרנטור, טורבו, אינג'קטורים, בולמים, כל הגומיות כולל תושבות מנוע וגומיות לציריות עדיין מקוריים ובמצב תקין.

כל הריפודים והפלסטיקים הפנימיים שלמים.

אפילו בטריה בשלט-מפתח עדיין מקורית. טווח קליטה באיזור פתוח - כ 100 מטר.

המפתח עצמו התבלה והוחלף הבית שלו בבית תחליפי מ ebay בעלות 1.5 דולר.

צנרת יניקה מפלסטיק בתא המנוע התחילה להרעיש ונקשרה עם אזיקונים. מאז שקט.

יש הזעת שמן קלה מפקק מילוי, הזמנתי פקק חדש מקורי.

 

מצבר הוחלף פעמיים, לרכב הזה מספיק מצבר 50 או 55 אמפר שעה בעל כוח התנעה 480A בתקן EN. אין צורך במצבר 72 אמפר שעה.

 

 

האוטו נוסע ומתנהג בגדול, כמו חדש.

 

להתראות בפעם הבאה.

 

 

a7upydyq.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפתיע אותי לראות שהמנוע הזה שרד את הנסועה הזו ללא שום בעיה - אך כמו שאנחנו תמיד אומרים, יש דברים שגם תלויים ביחס של הנהג למכונה, וכנראה שאתה מתייחס אליה בצורה מספיק נורמלית בשביל שהיא תחזיר לך את מה שהיא צריכה לעשות הכי טוב, לעבוד.

יפה מאוד, המשך לעדכן.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפתיע אותי לראות שהמנוע הזה שרד את הנסועה הזו ללא שום בעיה

 

 

אני לא כל כך מתמצא בצרפתיות ובדיזליות בפרט אבל חשבתי שמנוע כזה אמור להגיע ל400 אלף בכיף,כמה מנוע כזה עובר בממוצע ?כי 250 אלף זה כלום אפילו בשביל האקסנט הצבאיות.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא כל כך מתמצא בצרפתיות ובדיזליות בפרט אבל חשבתי שמנוע כזה אמור להגיע ל400 אלף בכיף,כמה מנוע כזה עובר בממוצע ?כי 250 אלף זה כלום אפילו בשביל האקסנט הצבאיות.

 

אתה מדבר על מנוע בנזין, אני מדבר על מנוע דיזל צנום נפח (1.6 ל') עם טורבו - שהניסיון שלי איתו, מבחינת אורך חיים ואמינות, לא היה מצטיין (גם לא כמודל 2009).

דווקא הסשן השני של המנוע, שיצא לאויר העולם באיזור 2013~ נחשב להרבה יותר אמין ועמיד.

טרם ראיתי מנוע כזה (1.6HDI) שעבר את קו ה 250K בלי החלפת טורבו או מזרק (אחד לפחות) או מוות סופי (של המנוע כתוצאה מסתימת רשתיות סינון שמן).

אני מופתע.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד!

עקפת אותי (אני עם 240 אלף ק"מ בג'מפי) . כנראה אצלי המנוע והטורבו נחשבים ליותר עמידים.

הברלינגו מהעבודה (מודל 2010) גם מגלה אמינות מופתית, רק שהיא עברה 120 אלף ק"מ בלבד.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף

את הספוג למושב קנית בחנות חלפים או ממורשה?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 460 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...