Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה בתנאי ערפל קיצוניים, או: מהו השימוש הנכון בפנסי הערפל הקדמיים?


stio
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5298 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

לא יודע כמה מכם נתקלים כמעט באופן יומיומי בערפל כזה, אבל זה פשוט בלתי נסבל. כשרכשתי את הפאביה לקחתי בחשבון שאני גר בצפון וכדאי לקנות רכב עם פנסי ערפל קדמיים, אבל איך (לכל הרוחות) משתמשים בהם כדי שלא יסנוורו אותי?

 

מאז תחילת חודש נובמבר ועד היום מהשעות המאוחרות של הלילה ולתוך הבוקר (בחלק גדול מהימים) מתפתחים ערפילים כבדים בעמק יזרעאל והגבול המערבי שלו (אני מדבר על כביש 70 וכביש 722). בבוקר נוסעים על 50 קמ"ש עם אורות ערפל קדמיים ואחוריים, אבל מה קורה בלילה בכביש חשוך?

 

אורות גבוהים - כמובן אני מסנוור את עצמי. אורות נמוכים? מסנוור אבל פחות. אורות ערפל מאירים את החלק התחתון הקרוב של הרכב, אבל אורות החזית הנמוכים מפריעים. מצד שני היצרן מאפשר לכבות לגמרי את האורות הראשיים ולהשאיר רק את הערפל, במצב כזה רואים משהו אבל אני בספק אם רואים אותי...

 

מה אתם עושים במצב כזה? מצ"ב תמונה מהיום בבוקר (וכן, עשיתי חיפוש - נתקלתי בשרשור משנת 2004 לא רלוונטי לנושא הדיון).

 

תודה לכולם :-P

תמונה.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים שלי אין פנסי ערפל לכן אין לי מושג מה כללי השימוש בהם.

המצב בכבישים שציינת בבקרים באמת נוראי. אני אוהב לנסוע מהר כשאפשר אבל בתנאי גשם וערפל אין לי אומץ לעבור את ה-80 קמ"ש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן דילמה לא פשוטה. אין פתרון "בית ספר" ופשוט צריך להפעיל שיקול דעת והגיון ולא להיות מקובע.

 

תנאי הערפל אינם אחידים ולכל מצב צריך לפעול בהתאם , גם אם יש צורך בפעולות משתנות במהלך נסיעה.

 

בתנאי ערפל כמו בתמונה שצרפת, גם ביום וגם בלילה הייתי מפעיל כמובן פנסי ערפל קדמיים ואחוריים ובנוסף מפעיל את אורות

 

המעבר ("אור נמוך") ,אבל כדי לצמצם תופעת סינוור עצמי ממליץ להשתמש בגלגלת כיוון גובה פנסי חזית (0,1,2) כדי להנמיך

 

אלומת הפנסים למצב הנמוך ביותר , וכך גם תשמר הנראות לאחרים.

 

הפעלת פנסי ערפל בלבד ללא אור נמוך היא חריגה ומיועדת לנסיעה מאוד איטית בערפל כבד עם ראות של פחות מ - 10/15

 

מטר, ואז הנסיעה איטית מאוד וכדאי גם להפעיל אורות חירום ל-4 כיוונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך טעות אחת חמורה מאוד .

לעולם , אבל לעולם אין לנסוע עם אורות מצוקה בערפל במיוחד לא בערפל כבד, רכב שיגיע מאחוריך עלול לחשוב שאתה עומד בצד.

וכנ"ל רכב שיבוא ממול .

הרכב מאחוריך עלול "לחזור מהר לנתיב" שזה אומר לסטות לנתיב ממול, ורכב שיבוא ממולך עלול לחשוב שאתה עומד בשול שלו, ולחתוך מימינך.

 

אורות מצוקה מפריעים לראות את האור הלבן והאדום שמבהירים את כיוון הנסיעה שלך.

 

בערפל כבד, נצמדים לקו הצהוב נוסעים לאט, ותמיד שומרים על התקדמות.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...