Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פירוק לוח שעונים בוולקן (הרבה תמונות, עדיף לבעלי חיבור מהיר)


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 7038 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

להלן תמונות מפירוק לוח שעונים בוולקן (misterb, stay tuned ;-)).

המטרה: תיקון מד מתאפס לא עובד.

הפתרון: פירוק השעון, ניקוי+שימון, הרכבה.

 

בוולקן של מתן הבעיה נפתרה ע"י שימון וגירוז.

מי שמכיר את התחושה יודע שהמד לא מתאפס ונותן הרגשה שהכפתור תקוע.

ברכב ספציפי זה מצאנו גם חלק נוסף ששיך ללחצן המאפס שנשבר עקב כך שמישהו

לחץ בעוצמה על הכפתור התקוע וגרם לשבר קל בפנים.

 

גירוז קל, בדיקה שהכל תקין (אפילו שהחלק שבור), תיקון החלק השבור (אילתור פין מתכת

במקום הקודם מהפלסטיק ע"י מסמר דק שננעץ חם בחלק השבור) - והכל עובד.

 

 

פירוק ברגים למכסה בית הגה

10670418.jpg

 

בית הגה ללא מכסה פלסטיק

10670449.jpg

 

בית הגה ללא כיסוי עליון

10670508.jpg

 

פירוק בורג ימני תחתון

10670528.jpg

 

פירוק בורג שמאלי תחתון

10670544.jpg

 

פירוק בורג ימני עליון

10670561.jpg

 

פירוק בורג שמאלי עליון

10670579.jpg

 

שליפת הפאנל

10670633.jpg

 

לוח שעונים ללא כיסוי

10670690.jpg

 

מבט חזית על לוח השעונים ללא הכיסוי

10670716.jpg

 

פירוק בורג לוח שעונים ימני

10670739.jpg

 

פירוק בורג לוח שעונים שמאלי

10670769.jpg

 

שליפת לוח שעונים

10670818.jpg

 

לוח המכוונים בחוץ, הפוך כלפי מעלה

10670846.jpg

 

זווית נוספת של לוח השעונים

10670882.jpg

 

פירוק החוטים המחוברים ללוח השעונים

10670902.jpg

 

מבט על חלקו האחורי של לוח השעונים

10670934.jpg

 

פירוק בורג אחורי לחזית לוח שעונים

10670962.jpg

 

פירוק 2 ברגים נוספים לחזית לוח שעונים

10670976.jpg

 

פתיחת חזית לוח השעונים

10670987.jpg

 

פתיחת חזית לוח שעונים (2)

10671005.jpg

 

לוח השעונים ללא כיסוי עליון

10671052.jpg

 

פירוק בורג חזית שעון ספידומטר

10671091.jpg

 

פורג בורג חזית נוסף של שעון הספידומטר

10671127.jpg

 

פירוק ברגים אחוריים של הספידומטר

10671167.jpg

 

ללא ברגים

10671202.jpg

 

שליפת הספידומטר

10671271.jpg

 

ללא הספידומטר

10671294.jpg

 

כך נראה הספידומטר מאחור

10671324.jpg

 

כך נראה הספידומטר מאחור (2)

10671359.jpg

 

פרט לשימון וגירוז היה גם חלק שבור... (ראו את התמונה הזו והבאה ותבחינו) - טכנית הבעיה באיפוס לא היתה בחלק השבור. בכל אוטו שזה לא עובד (בהנחה שלא השתמש באלימות ושברו את החלק) בעזרת שימון וגירוז הבעיה נפתרת.

10671406.jpg

 

תוקן החלק השבור (באמצעות מסמר דק חם שננעץ במקום פין מפלסטיק שנשבר...)

10671435.jpg

 

גירוז כללי לגלגלי השיניים

10671458.jpg

 

גירוז כללי לגלגלי השיניים (2)

10671496.jpg

 

תוצאת סופית

10671543.jpg

 

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שאלה אחת לי, למען האמת:

 

אני שוקל, כבר זמן מה, לפרק את לוח השעונים אצלי (לוח זהה, מן הסתם). יש לי אפילו את הספר של היינס שמבטיח לי שאני צריך רק כלים ואפס חוש טכני, וזה באמת נראה כאילו אני רק צריך לפתוח בורג או שניים, ולא יותר.

מטרת העבודה, אגב, החלפת נורות בלוח המחוונים.

הסיבות שעוד לא עשיתי את זה, הן:

א. כן-חוש-טכני-לא-חוש-טכני, אני יודע שאני אשבור משהו, אפילו אם זה יהיה צירייה או בוכנה, גם אם זה יהיה במכונית ליד...

ב. אני מפחד שגם אם (והסיכוי אפסי, בואו נודה) אני אעשה את זה כמו שצריך - יתחילו פתאום קרקושים באזור הדשבורד שהצרפתייה שלי נמנעת מהם כרגע (ואין רגע שאני לא מודה על זה, בעודי נזכר ב-BX זצ"ל של אבא)...

 

וכאן השאלה - איך זה נראה אחרי הטיפול אפשר לראות (בערך) בתמונות, אבל איך זה נשמע? יש קרקושים חדשים? משהו?

 

בטאמן

(-;

כן, בטח... אני... לפרק לוח שעונים... לפתוח דלת גדול עלי...

ברינג און דה סבבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גדול!

 

יפה שצילמת כל בורג שצריך לפתוח יחד עם המברג בתוכו כך שממש ברור על איזה מהברגים עובדים.

 

הצילומים יורדים לרמה הפרטנית ביותר.

 

אכן עבודת תיעוד יפה! כן ירבו!

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה אחת לי, למען האמת:

 

אני שוקל, כבר זמן מה, לפרק את לוח השעונים אצלי (לוח זהה, מן הסתם). יש לי אפילו את הספר של היינס שמבטיח לי שאני צריך רק כלים ואפס חוש טכני, וזה באמת נראה כאילו אני רק צריך לפתוח בורג או שניים, ולא יותר.

מטרת העבודה, אגב, החלפת נורות בלוח המחוונים.

הסיבות שעוד לא עשיתי את זה, הן:

א. כן-חוש-טכני-לא-חוש-טכני, אני יודע שאני אשבור משהו, אפילו אם זה יהיה צירייה או בוכנה, גם אם זה יהיה במכונית ליד...

ב. אני מפחד שגם אם (והסיכוי אפסי, בואו נודה) אני אעשה את זה כמו שצריך - יתחילו פתאום קרקושים באזור הדשבורד שהצרפתייה שלי נמנעת מהם כרגע (ואין רגע שאני לא מודה על זה, בעודי נזכר ב-BX זצ"ל של אבא)...

 

וכאן השאלה - איך זה נראה אחרי הטיפול אפשר לראות (בערך) בתמונות, אבל איך זה נשמע? יש קרקושים חדשים? משהו?

 

בטאמן

(-;

כן, בטח... אני... לפרק לוח שעונים... לפתוח דלת גדול עלי...

 

הדבר הבעייתי היחידי שראיתי ב-2 הוולקנים שפירקתי להן את הלוח שעונים עד לרמת הרכיב, כמו בשירשור זה, היתה בפלסטיק שעוטף את בית ההגה (ב 2-3 התמונות הראשונות).

 

בפלסטיק שעוטף את בית ההגה יש בערך 4-5 ברגים שמחברים בין חלקו העליון לתחתון (בזו היו רק 2-3 ברגים, לא מקוריים).

 

ב-2 המכוניות שעבדתי עליהן הברגים לא היו "להיט" - וזו הבעיה היחידה שראיתי. החלקים הללו באופן עקרוני ומעשי לא מקרקשים (הפלסטיק עמיד וטוב).

אני מניח שעם קצת רצון ויכולת, אפשר לארגן ברגים טובים אחרים ולסגור היטב (מאידך, ייתכן ואצלך הם מקוריים ואין שום בעיה).

לוח השעונים חוזר חזרה למקום ללא שום קירקוש - להערכתי האישית, אין ממה לחשוש.

 

אגב, למשימה דרושים סט מפתחות כוכב (DUH, צרפתיה) ומברגי פיליפס (אחד עדין ואחד נוסך גדול יותר).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה תיעוד! תחזקנה הידיים!

 

ושאלה לי - אצלי כל הרכיבים העדינים מגורזים דווקא בגריז אדום.

יש הבדל בסוגי הגריז? אחד דק או עבה יותר מהשני?

מה מומלץ לגירוז חלקים עדינים, אם יש הבדל?

 

ואגב, היום סיימתי בהצלחה את המקביל המוטורי לטיפול גניקולוגי לחולדה, פירקתי והרכבתי בהצלחה את מנגנון מוט האיתות/אורות בלנצ'יה. מה שטיפת סופר גלו במקום הנכון יכולה לעשות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאיציק המון תודה...נקווה שזה קל כמו שזה נראה (לא שזה נראה קל !!!) ואולי זו גם הזדמנות להחליף לרקע לבן בלוח השעונים.

נראה לי שאנחנו צריכים להיפרד,זה לא את זה אני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר פורק, למה לא לסובב את הספרה הכי שמאלית , סיבוב אחד כלפי מעלה?

:lol:

167K לא נראה טוב :wink:

 

 

 

167 לחלק ל-11 שנה = 15 אלף לשנה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

המון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד !!

שתי שאלות בנושא:

1- שמעתי שאסור לפתוח את לוח השעונים (את הפלסטיק השקוף שמגן הליו)

העם זה נכון?

2-עם אפשר לפרק את הלוח אז יש אפשרות להכניס לשם תאורה יותר יפה

נגיד כחולה, השאלה שלי העם זה חוקי העם זה עובר טסט ?

העם שוטר תנועה יכול לתת לי דוח?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם שוטר תנועה יכול לתת לי דוח?!

 

בתור שתול אתה צריך לדעת את זה

 

זה היה אמור להצחיק? :mad::mad::mad:

דבר ראשון אני לא שתול!!

אמרתי לך את זה כבר!

אני בסך הכל אחד שאוהב מכוניות

ועושה את השירות הצבאי שלו במשטרה!

 

ואתה בתור אזרח לא יודע מה עושים למה עושים את המחסומים האלה!

וחוץ מזה תפסיק להיות ילדותי !!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וחוץ מזה תפסיק להיות ילדותי !!!

 

טוב שתול, סליחה.

 

אתה בתור אזרח לא יודע מה עושים למה עושים את המחסומים האלה

 

שתול, אתה צ'ונג ותירגע.

אתה לא מייסד תופעת המחסומים וסיבתם.

 

ולשאלתך :

 

שמעתי שאסור לפתוח את לוח השעונים (את הפלסטיק השקוף שמגן הליו)

העם זה נכון?

 

אסור למי ? ולמי שיש תקלה בלוח השעונים ? קונה אוטו חדש ?

בקיצור - שמעת לא טוב.

 

עם אפשר לפרק את הלוח אז יש אפשרות להכניס לשם תאורה יותר יפה

נגיד כחולה, השאלה שלי העם זה חוקי העם זה עובר טסט ?

 

לכל גולף מאוסה יש תאורה כחולה בלוח השעונים, ולכל צרפתייה אמינה יש תאורה כתומה.

לכן, אני לא מאמין שיעשו לך בעיות - העיר שתהיה תאורה ברורה ובצבע אחיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7038 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...